Sitten ihan alkuun disclaimer, ei tarvi pelin tosifanina sitten purkaa ja vastata tähän viestiin lause kerrallaan, kunhan raapustan omia ajatuksiani pelistä. Kommentoida ja keskustella saa, mutta pidetään se ihan asiallisena. Tiedän että täällä väki välillä tosifaneina ottaa kaikki kriittiset mielipiteet henk.koht. hyökkäyksenä.
Ensimmäisten päivien jälkeen tämä peli on alkanut näyttämään sen todellisen luonteensa, nimittäin aika köykänen on tämä peli lopulta. Toki, räiskintä on hyvää ja toimivaa, hahmot hauskoja ja erilaisia, mutta mutta.. kaikki pelit tuntuvat olevan aina samanlaisia, siellä on ne perus Tornbörgit, Hanzot, Bastionit ja erittäin ERITTÄIN usein Junkrat aina PotG, pelin parhaaksi aina äänestetään se jolla k/d on komeimmillaan ja tankit unohdetaan samaten healerit jotka pitävät koko porukan elossa unohdetaan.
Matsit aina samoja, puolustaessa leiriydytään vastapuolen spawnin eteen bastioneilla ja torbbiksen turretit toki laitetaan niin että niitä ei saa hengiltä millään, hyökätessä yritetään puolen rundin ajan päästä sieltä motista edes alkuun ulos ja vasta sitten siitä kaaoksesta selvittyä yritetään miettiä miten se piste saadaan vallattua. Pelimuotoja vain pari, ja näiden sekoitus, ei sitä oikein jaksa, varsinkin kun jotkut kentät ovat suoraan sanottuna aivan hirveitä. No se on mulle ihan sama kuka camppii ja missä, mutta ne matsit ovat aina vain niin ennalta-arvattavia. Liian usein käy niin että 4 kuudesta kuolee jolloin vihut pääsee pisteelle ja kun olet katsonut kuolinanimaatiot ja spawnannu uusiksi piste on jo menetetty ja auto on matkannut 1/4 reitistään. Asioille pitäisi pystyä tekemään enemmän, nyt se on jotenkin väärinpäin, hyökkääjien matka pisteelle on joku 30m, kun taas puolustajilla moninkertainen, mikä tosiaan johtaa siihen että et ehdi kuoleman jälkeen pisteelle tulitueksi (ellei joku ole älynnyt ottaa symmetraa ja saanut teleportteria paikoilleen), se toki auttaisi jos joskus joku elossa oleva ihan vain uhraisi itsensä ja jarruttaisi pisteen valtaamista jotta apujoukot ehtisivät paikalle, mutta ehei se näyttää huonolta tilastoissa... joita kukaan muu ei näe.
Vaikka päivässä on ihan mukava pelata muutama pikainen matsi, niin tästä tavallaan puuttuu se jokin porkkana jonka vuoksi pelata enemmän, toki joka tasolla saa loottiboksin, mikä on ehkä termina vähän turhankin antelias. Laatikko kun sisältää vain visuaalista tauhkaa jolla ei juuri tee mitään, ei edes kasvata sitä e-peenistä, koko level up systeemin olisi voinut jättää pois, mutta rahaa pitää Blizzardinkin jostain saada.
Hauskaa huvia silloin tällöin, pari peliä illassa, en tiedä miten pitkään tämä jaksaa porukkaa oikeasti kiinnostaa, tulevaisuus riippuu siitä millaista pelimuotoa on tulossa. Ei olisi ensimmäinen peli joka kaatuu sisältönsä vähyyteen (köh evolve, battlefront, jossain määrin kuulemma myös Siege)
Toki kaveriporukassa pelistä varmasti saa irti enemmän, hyvä niin, mutta se ei silti muuta sitä faktaa että se on aina sitä tismalleen samaa, ilman mitään suurempaa porkkanaa. Itse katson mitä tahansa peliä aina siltä kantilta, että onko se minun aikani arvoinen, onko sitä peliä mitään järkeä pelata, saanko siitä mitään onnistumisen tunnetta. Overwatchissa tätä tunnetta ei oikein kunnolla tule, voitto tai häviö kokemusta tulee miltein sama määrä, joten se kulminoituu aina siihen että häröillään siellä ja yritetään tehdä jotain hyödyllistä. Alle 10min myöhemmin tulee voittoa tai häviö, ja sama uusiksi. Välillä avataan paketti josta saa jonkun vihreän skinin hahmon sinisen skinin rinnalle, ja joku spray-maali jota ehkä muistetaan suihkuttaa erän alussa. Eeeeehhhhhh *olankohautus*
Myös pelin koko, ööh premissi, on jokseenkin outo eikä oikein avaudu mulle. Alkuvideossa Winston (hauska hahmo) kertoo tarinaa miten jossain tapahtuu väkivaltaisuuksia ja taas tarvitaan Overwatchin sankareita ihmiskuntaa auttamaan. Sitten itse pelissä Overwatchin sankarit (joskus kloonit kun niitä voi olla yhdessä pelissä vaikka neljä) taistelevat keskenään siitä kuka saa saattaa autoa noin 50-70 metrin matkan, tai kuka klooneista valtaa jonkun parkkipaikan.
Jotenkin se miten peli kertoo että tälläinen olen, ja miten peli näyttää käytännössä millainen se on, on niin ristiriidassa keskenään että sitä miettii mitäköhän hittoa tämä on nyt oikein olevinaan?