Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

se siinä on että jokainen löytää omanlaisensa hahmon jolla on hyvä pelata. jopa konsolilla tän peli pelaamisen oppiminen ei tuota hirveästi vaikeuksia.

Joo ei varmaan tuota niin... 12 karttaa, 21 heroa ja 4 erilaista pelimuotoa, joissa vielä puolet ja tavoitteet vaihtuvat. Otat sitten samalla tavalla haltuun tulevat herot, kartat ja pelimuodot.

Itte en ole vielä Owerwatchia hommannut, koska tiedän että peli tulee paraneen päivitysten myötä kuin se kuuluisa vanha viini.

Peli tulee muuttumaan ranked pelilistan myötä oleellisesti. Odotan että kyyti on todella kylmää. Nyt on mahdollisuus harjoitella ja nauttia täyden pelin kanssa. Kuun lopussa kokeilen sitten miten pärjään miljoonien pelaajien joukossa.
 
Vastaus: Overwatch

en tajua miten niin "tilanteen mukaan"? jos odottaa niin kauvan että muut saa valita mieleisensä jä sä tyydyt niihin mitä kukaan muu ei ottanut niin kannattaa sitten pelata pelkästään kavereitten kanssa jossa sovitaan mitä otetaan eikä sinunkin pelikokemuksesi ei kärsi.

Tilanteen mukaan = tapahtumat kentällä määrittelevät valintoja pitkin peliä. Vastapuolen taktiikan vaihdokset pakottavat muutoksia sankarivalintoihin.

Juurikin näin. Toki peliä kuin peliä saa pelata juuri niin kuin itse haluaa, mutta taktisesti on kyllä erittäin tyhmästi pelattu, jos hahmon valitsee pelkästään oman mieltymyksen mukaan. Jo pelkästään se että hyökätäänkö vai puolustetaanko vaikuttaa itsellä paljonkin hahmon valintaan ja lisäksi toki vastustajan kokoonpano ja pelityyli. Jossain määrin myös kyseessä oleva kartta. Särähtää ylipäätään aina korvaan, kun puhutaan "maineista" tämän pelin kohdalla.
 
Vastaus: Overwatch

Pelatkoon jokainen kuinka haluaa, ainakin itse nautin tästä enemmän kun ei edes välitä voittaako vai ei ja pitää vaan hauskaa leikkikentällä. Jos homma menee liian kilpailulliseksi niin siitä on hauskuus kaukana.
 
Vastaus: Overwatch

Eilen oli tutustumisvuorossa Venäjän Krasnojarskin vahva tyttö, tämä pinkkitukkainen Zarya.

Peleissä ovat turretit, kolmijalkaiset itsenäiset konetykit nousseet yhä suuremmaksi maanvaivaksi. Jotain lääkkeitä pitää siis löytyä takataskusta jolla tämä ylivalta saadaan murrettua. Siihen energiasuihkua ampuva Siperian jätti on omiaan. Yllätettynä tällä romutan paitsi tykin, myös niitä takovan Torbjörnin samassa yhteydessä. Tämä avaa yhden väylän murtautumiselle läpi linjojen. Tässä auttaa suojakupla, jonka matalaääninen typy kykenee hetkeksi päällensä ja omiensa turvaksi heittämään. Vaikeissa tilanteissa joissa en voi ajaa suoralle tulilinjalle, käytän pääaseen kranaatin heitintä, joilla saan ammuttua epäsuoraa tulta päälle rynnäköivän vihulauman taltuttamiseksi. Rooli on olla tankkina, mutta en ihan siihen tonttiin tällä asemoitunut.

Se mikä tekee hahmon mielenkiintoiseksi on sen superkyky, hahmot itsensä imevä gravitaatiopallo. Yhteistoiminnassa tiimin kanssa muodostuu tästä ansojen äiti. Yhteisellä ajoituksella ammun pallon vihuryhmää kohti. Nämä imetään pintaan kiinni, jolloin keskitetty viimeistely harjaa parhaimmillaan koko ryhmän kentältä. Kun tiedetään kuinka kiva se on juosta tukikohdasta asti, voi tämä tarkoittaa meille sekunttitolkulla vapaata aikaa.

Kahdella Zaryanilla ja niitä parantavalla Mercyllä saatiin eilinen vihutiimi kaaoksen valtaan ja käytännössä läpijuoksuna ansaittu voitto. Loisto hahmo.

 
Vastaus: Overwatch

Pelatkoon jokainen kuinka haluaa, ainakin itse nautin tästä enemmän kun ei edes välitä voittaako vai ei ja pitää vaan hauskaa leikkikentällä. Jos homma menee liian kilpailulliseksi niin siitä on hauskuus kaukana.

Hauskuus on myös kaukana, kun tiimisi häviää kolmatta kertaa putkeen koska kaikki haluaa olla snipuja. Häviöiltä ei voi välttyä, mutta kyllä sellainen idioottimaisuus näin kasuaalisti pelatessakin alkaa ärsyttää.

E:https://thumbs.gfycat.com/ScrawnyCarelessFrigatebird-mobile.mp4
 
Vastaus: Overwatch

Eilen oli tutustumisvuorossa Venäjän Krasnojarskin vahva tyttö, tämä pinkkitukkainen Zarya.

Peleissä ovat turretit, kolmijalkaiset itsenäiset konetykit nousseet yhä suuremmaksi maanvaivaksi. Jotain lääkkeitä pitää siis löytyä takataskusta jolla tämä ylivalta saadaan murrettua. Siihen energiasuihkua ampuva Siperian jätti on omiaan. Yllätettynä tällä romutan paitsi tykin, myös niitä takovan Torbjörnin samassa yhteydessä. Tämä avaa yhden väylän murtautumiselle läpi linjojen. Tässä auttaa suojakupla, jonka matalaääninen typy kykenee hetkeksi päällensä ja omiensa turvaksi heittämään. Vaikeissa tilanteissa joissa en voi ajaa suoralle tulilinjalle, käytän pääaseen kranaatin heitintä, joilla saan ammuttua epäsuoraa tulta päälle rynnäköivän vihulauman taltuttamiseksi. Rooli on olla tankkina, mutta en ihan siihen tonttiin tällä asemoitunut.

...

Kahdella Zaryanilla ja niitä parantavalla Mercyllä saatiin eilinen vihutiimi kaaoksen valtaan ja käytännössä läpijuoksuna ansaittu voitto. Loisto hahmo.
Zaryan suojakuplan ottaessa osumaa vastaavasti aseen damage kasvaa. Turretit syöttää Zaryan kilvelle/aseelle hyvät damageboostit, jolloin on entistä helpompi tyhjentää aluetta.
 
Vastaus: Overwatch

Juurikin näin. Toki peliä kuin peliä saa pelata juuri niin kuin itse haluaa, mutta taktisesti on kyllä erittäin tyhmästi pelattu, jos hahmon valitsee pelkästään oman mieltymyksen mukaan. Jo pelkästään se että hyökätäänkö vai puolustetaanko vaikuttaa itsellä paljonkin hahmon valintaan ja lisäksi toki vastustajan kokoonpano ja pelityyli. Jossain määrin myös kyseessä oleva kartta. Särähtää ylipäätään aina korvaan, kun puhutaan "maineista" tämän pelin kohdalla.

onneks bastionilla voi tehä vähän kaikkee...
 
Vastaus: Overwatch

Eilen oli tutustumisvuorossa Venäjän Krasnojarskin vahva tyttö, tämä pinkkitukkainen Zarya.

Tämä hahmo on jäänyt itsellä ihan huomiotta, mutta pitääpä ottaa testaukseen! Sain sopivasti "nostan penkistä enemmän"-lausahduksen viimeisimmästä loottiboksista :)
 
Vastaus: Overwatch

Reinhardtilla on mielestäni ehdottomasti hauskin pelata. Varsinkin pointille hyökkäys on hauskaa kun kaveri ottaa kanssa reinhardtin, siinä sitten huidotaan/pinnataan menemään :D Ihan parasta on kun saa porukan stunnattua ja siihen liekki jonka jälkeen pinnaus. Tällä hetkellä level 31 ja on dropannut peräti 4 keltaista skiniä, 2x reinhardt, 1x torbjörn ja 1xroadhog. Tuuri kohdallaan :D
 
Vastaus: Overwatch

Overwatch vaikuttaa vielä pirusti enemmän joukkue- ja taktiikkapeliltä kuin esimerkiksi Siege, jota oon pitäny tietyllä tavalla sellaisen ruumiillistumana.

Tää topic on kyllä täynnä toinen toistaan typerämpiä postauksia, mutta tämä vie kyllä voiton. Vertaaminen Siegen kaltaiseen kierrospohjaiseen aidosti taktiseen peliin on huomattava. Tässä tarvitsee vain katsoa "jaaha, siellä turretti, otanpa Reinhartin tai jonkun muun vastaavan ja sä sniputat sen siitä takaa sitte alas". Kiertoreittejä ja erilaisten taktiikoiden määrää ei loppujen lopuksi kovinkaan paljoa ole, peli tulee hyvin pian jo saavuttamaan pisteen jossa tilanne on "aha tuolla on tommonen, otanpa tän ja teenpä näin" tyyppisen tilanteen. Kuolemista ei rankaista läheskään samalla tavalla kuin Siegessä, mikä samalla syö pelin taktista elementtiä verratessa esim. juuri Siegeen.

Hutun pitkän ja ansiokkaan kirjoituksen (n. viitisen sivua taaksepäin) kanssa tismalleen samoilla linjoilla. Peli alkaa pidemmän päälle toistamaan itseään. Joo tottakai jokainen kierros on erilainen jne., mutta yleisellä tasolla peli on hyvinkin yksitoikkoinen. Samalla on otettava kantaa tuohon "peli on helppo oppia" kommenttiin, joka pitää myös paikkaansa. Huonokin pelaaja saa superulteilla ja liikkeillä tai turreteilla frägejä ja onnistumisen tunteita, mikä vetoaa massoihin. Tottakai hyvän ja huonon pelaajan erot ovat huomattavia, oli kyseessä peli mikä tahansa. Samalla myös mainittava, että kuten moni muukin peli, myös tämä peli vaatii teitynlaista taktikointia.

Nämä yllämainitut ovat syitä siihen, miksi pelissä ei mielestäni ole tarpeeksi sisältöä. Huutonaurua "onhan täs sisältöö kun opettelet 21 eri hahmoa" kommenteille. Koko hahmokatraan läpi käyminen ja opettelu ei viikonloppua pidempään vie, samalla kun pelimuotoja on käytännössä kaksi, niin todella laihaksi jää.

Kuitenkin hyvä ja hauska arcade räiskintä, jos pelaat tunnin pari päivässä. Silti fanipoikien ylistykset parhaasta ja taktisimmasta pelistä ikinä, aiheuttavat itkun- ja naurunsekaista ärtymystä.
 
Vastaus: Overwatch

Kuitenkin hyvä ja hauska arcade räiskintä, jos pelaat tunnin pari päivässä. Silti fanipoikien ylistykset parhaasta ja taktisimmasta pelistä ikinä, aiheuttavat itkun- ja naurunsekaista ärtymystä.

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Itse olen ikuinen Blizzardin fanipoika, mutta jos katsoo tätä peliä ilman sinisiä laseja - niin tätähän tämä on. Peli ei missään nimessä ole huono, sen tuotantoarvot ovat huipussa, se pyörii täydellisesti, sitä on hauska pelata ja se palkitsee aina. Mutta että taktisin peli ever? No niinno... Itse tykkään ideasta jos tästä tulee kovaa kamaa esportsissa, mutta kyllähän tätä taktisempia multiplayereita löytyy. Ei tarvitse edes mennä Space Marinea pidemmälle :D.
 
Vastaus: Overwatch

Nämä yllämainitut ovat syitä siihen, miksi pelissä ei mielestäni ole tarpeeksi sisältöä. Huutonaurua "onhan täs sisältöö kun opettelet 21 eri hahmoa" kommenteille. Koko hahmokatraan läpi käyminen ja opettelu ei viikonloppua pidempään vie, samalla kun pelimuotoja on käytännössä kaksi, niin todella laihaksi jää.

Kuitenkin hyvä ja hauska arcade räiskintä, jos pelaat tunnin pari päivässä. Silti fanipoikien ylistykset parhaasta ja taktisimmasta pelistä ikinä, aiheuttavat itkun- ja naurunsekaista ärtymystä.

Onneksi ranked pelimuoto on tulossa niin nähdään kuinka hyvin ne herot ovat hallussa. Minusta sisältö on se peli eikä lukuisat pelimuodot ja valikot. Yksinpelikö tähän olisi pitänyt tehdä... mutta juu onneksi kerroit meille miten asiat ovat oikeasti.
 
Vastaus: Overwatch

Kuolemista ei rankaista läheskään samalla tavalla kuin Siegessä, mikä samalla syö pelin taktista elementtiä verratessa esim. juuri Siegeen.

Kyllä kuoleminen on tässä selvä tappio eikä vain välivaihe, niin respapeli kun muutoin onkin. Välimatka kohteelle on usein riittävän pitkä antaakseen vastapuolelle hetkellisen edun, tähän vielä kuolonkameran katseluun kuluva aika päälle. Sitoo käytännössä yhden pelaajan rakentamaan teleporttia, tai parantajan kentälle. Tässä ei voi olla välinpitämätön henkensä suhteen.

Vertailu Siegeen käy hyvin, molemmat ammentavat samasta taktisen verkkoräiskinnän lähteestä. Siegen lääkintämies/miehistö nostaa takaisin riviin jo osumaa ottaneen maassa makaajan. Respaa sekin.
 
Vastaus: Overwatch

Onneksi ranked pelimuoto on tulossa niin nähdään kuinka hyvin ne herot ovat hallussa. Minusta sisältö on se peli eikä lukuisat pelimuodot ja valikot. Yksinpelikö tähän olisi pitänyt tehdä... mutta juu onneksi kerroit meille miten asiat ovat oikeasti.

Se, että pelissä on ranked pelaamisen mahdollisuus ei ole koskaan muuttanut peliä, eikä sen pelaajia mihinkään. En sano, että pelissä pitäisi olla yksinpeli itse en niistä niin välitä multiplayerien sivutuotteena. Se mitä tarkoitan on, että pelimuotoja pitäisi olla enemmän, tai karttasuunnittelu erilainen, jotta pelissä olisi vaihtuvuutta tai monipuolisuutta enemmän. Siinä olet oikeassa, että sisältö on se peli. Se mitä sanoin oli, että se ei minun mielestäni ole kovinkaan kattava, eikä kuten mainittua monipuolinen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Kyllä kuoleminen on tässä selvä tappio eikä vain välivaihe, niin respapeli kun muutoin onkin. Välimatka kohteelle on usein riittävän pitkä antaakseen vastapuolelle hetkellisen edun, tähän vielä kuolonkameran katseluun kuluva aika päälle. Sitoo käytännössä yhden pelaajan rakentamaan teleporttia, tai parantajan kentälle. Tässä ei voi olla välinpitämätön henkensä suhteen.

Vertailu Siegeen käy hyvin, molemmat ammentavat samasta taktisen verkkoräiskinnän lähteestä. Siegen lääkintämies/miehistö nostaa takaisin riviin jo osumaa ottaneen maassa makaajan. Respaa sekin.

Se, että pelissä hahmoilla on eri rooleja ei tee pelistä itsessään taktista. Kuten sanoin, kaikissa peleissä vaaditaan jonkinlaista taktiikkaa, en sitä ole missään vaiheessa lähtenyt kiistämään. Siegeen vertailu on kuitenkin absurdia.

Ja tottakai kuolemista rankaistaan, mutta rangaistus on kuitenkin todella maltillinen. Harva kuolema johtaa täydelliseen katastrofiin, ja suht nopeasti pääset myös yrittämään virheesi paikkaamista.

Haluan korostaa, etten missään vaiheessa ole väittänyt Overwatchia huonoksi peliksi. Teidän kahden toimesta vaan otetaan täällä kaikki vähänkin vähemmän ylistävät viestit vastaan sellaisella asenteella, mikä on itseäni ottanut jo pidemmän aikaa päähän. Vika ei voi koskaan olla pelissä, vaan sen täytyy olla pelaajassa. Ja jos pelin syvyyden kritisointiin vastauksena on "kaikkien huikeiden 21 hahmon kokeileminen", niin kertoo se jo itsessään asiasta tarpeeksi.
 
Vastaus: Overwatch

En toki odottanutkaan, että forumin kovimmilta fanipojilta, sulta tai Nisulta järkeviä kommentteja tulisi.

Sanoisin olevani enemmän sellainen henkilö joka "ymmärtää" Overwatchin ydin idean. Miksi se on hyvä peli ja koukuttava. Haluaisin että lukisit tämän pitkän arvostelun koska sen avulla voi ymmärtää pelin ideaa paremmin. Itsekkin alussa mietin erilaisempia karttoja ja pelimuotoja, mutta niitäkin on tulossa. Nyt pääpaino pitäisi olla näissä 12-kartassa 21-herossa. Kun ne ovat täysin hallussa niin uuden kartan tai heron tuleminen on jännittävää.

Pitkä arvostelu: http://dome.fi/peli/arvostelut/overwatch-on-nettiraiskintojen-world-of-warcraft
 
Vastaus: Overwatch

Tää topic on kyllä täynnä toinen toistaan typerämpiä postauksia, mutta tämä vie kyllä voiton. Vertaaminen Siegen kaltaiseen kierrospohjaiseen aidosti taktiseen peliin on huomattava. Tässä tarvitsee vain katsoa "jaaha, siellä turretti, otanpa Reinhartin tai jonkun muun vastaavan ja sä sniputat sen siitä takaa sitte alas". Kiertoreittejä ja erilaisten taktiikoiden määrää ei loppujen lopuksi kovinkaan paljoa ole, peli tulee hyvin pian jo saavuttamaan pisteen jossa tilanne on "aha tuolla on tommonen, otanpa tän ja teenpä näin" tyyppisen tilanteen. Kuolemista ei rankaista läheskään samalla tavalla kuin Siegessä, mikä samalla syö pelin taktista elementtiä verratessa esim. juuri Siegeen.

Hutun pitkän ja ansiokkaan kirjoituksen (n. viitisen sivua taaksepäin) kanssa tismalleen samoilla linjoilla. Peli alkaa pidemmän päälle toistamaan itseään. Joo tottakai jokainen kierros on erilainen jne., mutta yleisellä tasolla peli on hyvinkin yksitoikkoinen. Samalla on otettava kantaa tuohon "peli on helppo oppia" kommenttiin, joka pitää myös paikkaansa. Huonokin pelaaja saa superulteilla ja liikkeillä tai turreteilla frägejä ja onnistumisen tunteita, mikä vetoaa massoihin. Tottakai hyvän ja huonon pelaajan erot ovat huomattavia, oli kyseessä peli mikä tahansa. Samalla myös mainittava, että kuten moni muukin peli, myös tämä peli vaatii teitynlaista taktikointia.

Nämä yllämainitut ovat syitä siihen, miksi pelissä ei mielestäni ole tarpeeksi sisältöä. Huutonaurua "onhan täs sisältöö kun opettelet 21 eri hahmoa" kommenteille. Koko hahmokatraan läpi käyminen ja opettelu ei viikonloppua pidempään vie, samalla kun pelimuotoja on käytännössä kaksi, niin todella laihaksi jää.

Kuitenkin hyvä ja hauska arcade räiskintä, jos pelaat tunnin pari päivässä. Silti fanipoikien ylistykset parhaasta ja taktisimmasta pelistä ikinä, aiheuttavat itkun- ja naurunsekaista ärtymystä.

Myönnän nyt, että sattui itellekki vikatikki kun menin moista sanomaan näiden kahden pelin taktisuudesta. Samassa viestissä kuitenkin yritin painottaa myös sitä, että eihän näistä kahdesta pelistä edes pitäisi puhua samassa yhteydessä, mutta ne nyt vain sattuvat olemaan niitä pelejä, joita itse olen kuluttanut ja tulen kuluttamaan tulevaisuudessa. Tuijottelen siis täysin omaa napaani julkisesti tässä asiassa. Samassa yhteydessä käy myös ilmi se, että en edes vielä omista koko Overwatchia, miten se tekee minusta siis fanipojan? Kaikki olettamukseni pelistä perustuvat kuitenkin tämän ketjun, striimien ja erilaisten videoiden katseluun. Olen kyllä innoissani pelistä, mutta en nyt oikeasti voi tietää ennen kunnon kokeilua mistä siinä on kysymys. Se, että leimasit mm. minut viestilläsi "typeräksi fanipojaksi" oli oikeastaan aika todella turhaa, koska oli sinulla selkeästi ihan oikeakin pointti viestissäsi kuten tämän viestin ensimmäisessä lauseessa myönnänkin.

Sama linja näyttää myös jatkuvan myöhemmissä viesteissäsi kun asetut näiden "fanipoikien" yläpuolelle. Lopeta se. Keskity sen sijaan keskustelemaan asiasta oikein ja rakentavasti. Hyvä keskustelu koostuu kuitenkin aina lopulta siitä, että opitaan toisilta ja lopuksi pystytään myöntämään "vastapuolen" sanomisista edes yksi juttu, josta ollaan samaa mieltä. Tämä koskee luonnollisesti molempia osapuolia.

Edelleen pelin omistamattomana olen kanssasi lähtökohtaisesti samalla linjalla tuossa pelimuotojen vähäisyydessä, karttasuunnittelussa ja tästä aiheutuvasta variaation puutteesta. Se on asia, mikä itseäkin mietityttää. Itse havittelen ja pikkupoikamaisesti fiilistelen peliä lähinnä sen takia, että kaipaan Siegen kaltaiselle tummanpuhuvalle vääntämiselle jotain kasuaalimpaa vastapainoa ja nimenomaan sitä pari tuntia päivässä pelattavaa höpsöttelyä.
 
Vastaus: Overwatch

Vika ei voi koskaan olla pelissä, vaan sen täytyy olla pelaajassa. Ja jos pelin syvyyden kritisointiin vastauksena on "kaikkien huikeiden 21 hahmon kokeileminen", niin kertoo se jo itsessään asiasta tarpeeksi.

Kyllä, syvyyttä peliin saa ehdottomasti tuolla laajalla valikoimalla sankareita. Ohjaa pelaajan lähestymään tilanteita eri näkökulmasta. Kaikkia ei ole pakotettu siihen tylsään Soldier 76:n muottiin. Tämä värikäs 21 sankarin ryhmä ja heidän superkykyjensä yhdistelmät tekevät tästä tiimivetoisesta räiskeestä yhden sukupolvensa taktisimmista räiskeistä. Sitä kunniaa ei poista edes se, miten helposti lähestyttäväksi ja kaikkia palkitsevaksi se on tehty.
 
Vastaus: Overwatch

Sanoisin olevani enemmän sellainen henkilö joka "ymmärtää" Overwatchin ydin idean. Miksi se on hyvä peli ja koukuttava. Haluaisin että lukisit tämän pitkän arvostelun koska sen avulla voi ymmärtää pelin ideaa paremmin. Itsekkin alussa mietin erilaisempia karttoja ja pelimuotoja, mutta niitäkin on tulossa. Nyt pääpaino pitäisi olla näissä 12-kartassa 21-herossa. Kun ne ovat täysin hallussa niin uuden kartan tai heron tuleminen on jännittävää.

Pitkä arvostelu: http://dome.fi/peli/arvostelut/overwatch-on-nettiraiskintojen-world-of-warcraft

Luin ja nyt ihmettelenkin, että minkä ihmeen takia. Peliä pelaamattomalle varmasti hyödyllistä luettavaa ostopäätöstä harkitessa, mutta siihen se jää, kuten kovin usein arvosteluilla on tapana. Ainut asia mitä en ymmärrä tai ole ymmärtänyt, on sun asenteesi tässä topicissa peliä koskevaa kritiikkiä kohtaan. Kuinka vaikeana asiana oikeen pidät noin yksinkertaisen pelin idean ymmärtämistä?
 
Vastaus: Overwatch

Mikäli kritiikin pohjana on yhden ja saman hahmon peluuttaminen random-porukoiden matkassa, asettuu se omaan lokeroonsa. Sitä lienee myös Kilpikonna hakenut. Meillä on erillaisia pelikokemuksia, joista tutun ryhmän matkassa tehty antaa jo heti enemmän. Sama peli, tyystin toisenlaiset kokemukset.
 
Ylös Bottom