Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

Ranked moden PTR saattaa aueta jopa tänään, sieltä on datamainattu client patchin yhteydessä PTR pätchi. Korealaisilta servuilta on jo napattu kuvat uusista kultaisista aseiden skineistä.

Sidenotena Overwatch on tuolla Koreassa rikkonut League of Legendsin 4 vuotta kestäneen diktatuurin pelikahviloiden suosituimpana pelinä.

Kotaku kirjoittaa tästä, miten Overwatch taistelee rinta rinnan LoLin kanssa piikkipaikasta Etelä Korean nettikahviloiden suosituimmasta verkkopelistä. Vuoronperään nokittelevat. Viimeisimpänä kuitenkin OW ottanut paikan nro. 1:nä.

Tässä tuoreessa pätkässä yrittävät selvittää, mitä muuta sieltä Koreasta on paljastunut kilpailullisen osion sisällöistä.

 
Vastaus: Overwatch

Tänään sain pelin kätösiini ja 4 tuntia pelattuna. Hyvälle on maistunu ja semmone fiilis on että tätä peliä tulee pelattua vielä pitkään. Mutta mikä helvetin sota tässä viestiketjussa on menossa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Tänään sain pelin kätösiini ja 4 tuntia pelattuna. Hyvälle on maistunu ja semmone fiilis on että tätä peliä tulee pelattua vielä pitkään. Mutta mikä helvetin sota tässä viestiketjussa on menossa?

Ei nyt varsinaisesti sota, mutta kilpeni on ottanut osumaa. Puolustan Overwatchia, minusta se on mestariteos. Se että voit nauttia pelistä kunnolla vaatii Suomi tiimin. Laitan kaverikutsua myöhemmin. Random porukassa on kiva pelata, mutta kyse on tiimi räiskinnästä, jossa on moba ulottuvuus ja peli on paljon taktisempi mitä voisi alkuun luulla.

Competitive Mode: http://www.overpwn.com/news/190-overwatch-ptr-patch-competitive-season-1-golden
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Ei nyt varsinaisesti sota, mutta kilpeni on ottanut osumaa. Puolustan Overwatchia, minusta se on mestariteos. Se että voit nauttia pelistä kunnolla vaatii Suomi tiimin. Laitan kaverikutsua myöhemmin. Random porukassa on kiva pelata, mutta kyse on tiimi räiskinnästä, jossa on moba ulottuvuus ja peli on paljon taktisempi mitä voisi alkuun luulla.

Hieno homma että puolustat hienoa peliä, mutta jokaisella on omat mielipiteensä pelistä, joillakin negatiivinen. Ei se oo keltään Overwatch fanilta pois jos joku ei pidä pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Hieno homma että puolustat hienoa peliä, mutta jokaisella on omat mielipiteensä pelistä, joillakin negatiivinen. Ei se oo keltään Overwatch fanilta pois jos joku ei pidä pelistä.

Olen 100 % samaa mieltä.

Ongelma on se että arvostelijat antavat miinuspisteitä siitä että pelissä ei ole yksinpeliä? Ei syvyyttä tai sisältöä. Kartat ovat huonoja ja niitä on liian vähän. Jokin tästä puuttuu jne. pelataan random porukassa ja ihmetellään kun homma ei toimi. Olen postannut tänne arvostelun, jossa arvostelija on sisäistänyt täydellisesti pelin syvimmän idean. Ei 10 miljoonaa pelaajaa tule tuosta vain, mestariteos!

http://dome.fi/peli/arvostelut/overwatch-on-nettiraiskintojen-world-of-warcraft
 
Vastaus: Overwatch

Peliin jälkikäteen lisättävä kilpailullinen osio laitettu testiin PC-puolella.

  • Kisakauden pituus 3 kk, jonka jälkeen rankki resetoidaan.
  • Kauden päätteeksi jokainen osallistuja saa palkinnoksi siihen liittyvän spray-palkinnon, korkealle yltäneet harvinaisen animoidun sprayn (maailman 500. parasta).
  • Rankin muodostukseen tarvitaan pohjille alkuun 10. peliä.
  • Skaala 1-200 lvl, hävitessä mennään alaspäin ja voittaessa luonnollisesti ylöspäin.
  • Pelin alussa näytetään kaikkien rankki sekä tiimien keskiarvot.
  • Tutut pelimuodot ovat saaneet oman hienosäätönsä kilpailullisella puolella. Aina ei tarvitse mennä maaliin asti, riittää kun tekee asiat paremmin kuin vastustaja vuorollaan.
  • Voitetusta pelistä saa yhden pisteen, kultaiset aseet maksavat 300 pistettä. Töitä saa siis tehdä ja se jolla tälläinen herkku löytyy, on todella sen työllä ansainnut.


 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Olen 100 % samaa mieltä.

Ongelma on se että arvostelijat antavat miinuspisteitä siitä että pelissä ei ole yksinpeliä? Ei syvyyttä tai sisältöä. Kartat ovat huonoja ja niitä on liian vähän. Jokin tästä puuttuu jne. pelataan random porukassa ja ihmetellään kun homma ei toimi. Olen postannut tänne arvostelun, jossa arvostelija on sisäistänyt täydellisesti pelin syvimmän idean. Ei 10 miljoonaa pelaajaa tule tuosta vain, mestariteos!

http://dome.fi/peli/arvostelut/overwatch-on-nettiraiskintojen-world-of-warcraft

Nämäkun ovat kaikki mielipiteitä ja useat ihan perusteltuja sellaisia. Toiset tietysti tyytyvät vähempään ja toiset ei. Kaikki meistä varmaan on pelannut tätä kunnon porukalla ei se silti tee tästä mestariteosta, mutta kyllähän se nautinnollisemman pelistä tekee onhan se selvä.Tämä tosin pätee jokaiseen moninpeliin. Kyllä sen nyt tyhmäkin ymmärtää , että tässä ovat keskiössä Herot. Niiden kaikkien opettelu ei mielestäni paranna lopputulosta riittävästi jos kokee muilla osa-alueilla peli-ilon vieviä puutteita/ongelmia. Nisu tosin tiesikin, että mainitsemiini puutteisiin on tulossa lisäystä/korjausta joka on hieno juttu. Peli varmasti voi puolen vuoden päästä olla jo varsin hyvä tekele. Kuka sitten jaksaa sinne asti odottaa? Pelin julkaisussa sisältö ei täsmännyt hinnan kanssa.

Edit. Mutta enköhän ole tuonut oman näkemykseni julki joten jätän tämän tähän
 
Vastaus: Overwatch

Kisakauden pituus 3 kk, jonka jälkeen rankki resetoidaan.

Eikö tämä mennyt niin että kaudet:

- kesä
- syksy
- talvi
- kevät

Peliosuus 2,5 kk ja sitten aina 2 vk tauko. Esim Hearthstonessa palkitaan edellisen kauden saavutusten perusteella. Elikkä rankki ei resetoidu täysin, mutta juu tämä on Overwatch ja ehkä vähän eri systeemi. Mahtavia uutisia kokonaisuutena, nyt 22.6.2016 eli ei enää kauaa.

Nämäkun ovat kaikki mielipiteitä ja useat ihan perusteltuja sellaisia. Toiset tietysti tyytyvät vähempään ja toiset ei. Kaikki meistä varmaan on pelannut tätä kunnon porukalla ei se silti tee tästä mestariteosta, mutta kyllähän se nautinnollisemman pelistä tekee onhan se selvä.Tämä tosin pätee jokaiseen moninpeliin. Kyllä sen nyt tyhmäkin ymmärtää, että tässä ovat keskiössä Herot. Niiden kaikkien opettelu ei mielestäni paranna lopputulosta riittävästi jos kokee muilla osa-alueilla peli-ilon vieviä puutteita/ongelmia. Nisu tosin tiesikin, että mainitsemiini puutteisiin on tulossa lisäystä/korjausta joka on hieno juttu. Peli varmasti voi puolen vuoden päästä olla jo varsin hyvä tekele. Kuka sitten jaksaa sinne asti odottaa? Pelin julkaisussa sisältö ei täsmännyt hinnan kanssa.

Kuten olen sanonut jo 100 kertaa, niin edes kaikille peliarvostelijoille ei ole auennut pelin ydin. Otetaan esimerkki:

Tavoite kuljettaa "payload" pisteestä A pisteeseen B. Osa pelaa tätä siten että keskittyy vain lastin kuljettamiseen, kauhea kiire sen luo jne, mutta katsokaa huviksenne miten ammattilaiset pelaavat. Esim puolustuksen voi tehdä suoraa kohtaan (A) ja antaa vihollisen edetä sinne saakka heti kättelyssä. Sitten jos vastustajalla on Tracer, joka liikkuu selustassa niin osalla tiimistä voi olla vapaampi rooli eli he keskittyvät tälläisen uhan eliminointiin.

Pointtini on se että ne jotka pelaavat peliä siten että aina juostaan täysillä kohteeseen ja ammutaan kaikkea mitä liikkuu, kuollaan, ja juostaan taas täysillä samaan paikkaan, niin siinä menettää pelistä aika paljon. HERO parit ja counterit ovat tärkeä osa peliä sekä sellainen että tiimi ryhmittyy yhteen paikkaan ja sitten mennään. Jos ei ymmärrä pelin ydintä niin tähän kyllästyy hetkessä.

Alussa en ymmärtänyt Overwatch ideaa täysin. Mutta kun kuuntelin kuinka muut suomalaiset pelaajat analysoivat herojen ominaisuuksia ja tapoja pelata niillä, aloin ymmärtää kokonaisuutta paremmin. Overwatch on tavallaan LoL, Dota, HotS ... kolmiulotteisena, eli ollaan siellä maailmassa sisällä. Toki ihan eri pelit en sitä tarkoita, mutta tavallaan pelissä temeltää 12 vahvaa heroa joilla jokaisella on liuta ominaisuuksia joilla hallita taistelukenttää. Kartat ja pelimuodot tukevat tätä täysin hero keskeistä peliä, ne eivät ole lainkaan pääasia. Itse toivon edelleen tähän lipunryöstön kaltaista pelimuotoa, mutta ei se paljoa muuta. 12 karttaa on minusta paljon ja siinä vaiheessa kun alkaa tulemaan lisää heroja ja karttoja niin peli myös tulee haastavammaksi. Joku esports kommentaattori sanoi että vuoden kuluttua peliin on todella vaikea päästä sisään jos aloittelija (vertasi Dotaan jossa yli 100 heroa).

Tämä voi avata pelin ideaa jollekkin kun ammattilaiset ottavat yhteen: https://www.youtube.com/watch?v=CMILNdkncE0&t=754s
 
Vastaus: Overwatch

Ymmärränkö nyt oikein, on erikseen kaksi osiota:

- competitive mode
- competitive season 1

"You must be at least level 25 to play competitive, be within 50 skill rating of your friends, and not be banned. Skill rating is different than your player level. Skill rating is between 1 and 100."

Tuohon kausi modeen pääsee vasta kun oma skill rating on 50? Vai että oman tiimin leveli on tuo...
 
Vastaus: Overwatch

Tuohon kausi modeen pääsee vasta kun oma skill rating on 50? Vai että oman tiimin leveli on tuo...
Ei, vaan eroa kavereidesi skill ratingiin saa olla korkeintaan 50 yksikköä. On sitten tulkinnanvaraista, että onko tuo +/- 25 yksikköä vai saako eroa todella olla 50 yksikköä (jolloin skill rating 50:llä oleva saisi pelata kaikki yli levelin 25 kavereiden kanssa vaan, koska 50-50 on 0 ja 50+50 on 100).
 
Vastaus: Overwatch

Mappien vähyys ja niiden suunnittelu. Pelimuotojen vähyys.

Mappeja olisi tosiaan voinut olla jo julkaisussa enemmän ja myös pelimuotoja, mutta eipä tuolla itselle niin väliä ole kun ilmaiseksi on kuitenkin lisää tulossa. Tuosta mappien suunnittelusta haluaisin tietää, että mikä niissä on huonoa? Mun mielestä ne on aika lailla viimeistä nurkkaan myöden suunniteltu huolellisesti mikä osaltaan varmaan selittää myös niiden vähyyttä (joskin ehkä vähän tekosyy).
 
Vastaus: Overwatch

Skill rating is different than your player level. Skill rating is between 1 and 100."

Voiko joku selittää tämän?

Tuohon kausi modeen pääsee vasta kun oma skill rating on 50? Vai että oman tiimin leveli on tuo...

Ymmärränkö nyt oikein, on erikseen kaksi osiota:

- competitive mode
- competitive season 1

Väännetään rautalangasta:

  • Ranked mode ja seasonit on sama asia. Kaudet vain vaihtuvat sen 3kk välein. Pelimuoto aukeaa kun sinun nykyinen pelaajatasosi on vähintään 25.
  • Pelaat jokaisen seasonin alussa 10 ottelua joiden perusteella sinulle annetaan skill rating 1-100. Saat lisäksi palkinnoksi season exclusive sprayn kun olet suorittanut kyseiset 10 peliä.
  • Tämä rating ei saa olla yli 50 tasoa korkeampi tai matalampi kuin ryhmässäsi olevien. Esim jos sinulla on skill rating 60, et pysty pelaamaan alle 10 skill ratingin omaavien kavereittesi kanssa. Yhteistä tiimileviä ei julkisesti ole, mutta MMR varmasti laskee keskiarvot ja yrittää näin saada mahdollisimman tasaväkiset ottelut.
  • Skill rating kasvaa voitoista ja pienenee häviöistä. jos lähdet kesken pelin pois, mutta tulet samaan peliin takaisin saatat silti menettää ratingiä vaikka voittaisit kyseisen ottelun.
  • Voitto antaa yhden (1) kilpailullisen pisteen, jolla voi ostaa uusia skinejä yms. (esim 300 pistettä maksavat kultaiset aseet)
  • Saat normaaliin (eli nykyiseen) pelaajatasoon kokemuspisteitä samalla tavalla kuin quick modessa, myös häviöistä.
 
Kuten olen sanonut jo 100 kertaa, niin edes kaikille peliarvostelijoille ei ole auennut pelin ydin. Otetaan esimerkki:

Tavoite kuljettaa "payload" pisteestä A pisteeseen B. Osa pelaa tätä siten että keskittyy vain lastin kuljettamiseen, kauhea kiire sen luo jne, mutta katsokaa huviksenne miten ammattilaiset pelaavat. Esim puolustuksen voi tehdä suoraa kohtaan (A) ja antaa vihollisen edetä sinne saakka heti kättelyssä. Sitten jos vastustajalla on Tracer, joka liikkuu selustassa niin osalla tiimistä voi olla vapaampi rooli eli he keskittyvät tälläisen uhan eliminointiin.

Taidat pitää meitä kaikkia muita melkosina idiootteina kun koitat selvittää maailman yksinkertasinta asiaa sadatta kertaa, onneks tuossa pelimuodossa ei ole kun yks linja meinaan vois tulla ongelmia kynärissä esim. missä on kaks pommipaikkaa ja useita eri takuja.

Itelle ainakin selvis joukkuepohjaisten pelien ydin jo kun yläasteella pelattiin ekaa quakee lähiverkossa ja siitä sit edenny vastaaviin tuotoksiin ja kokemuksiin.

Oot tosiaan tota samaa nyt jankuttanu kakskytä sivua ja edelleenkään ei tuu vastauksia muiden argumentteihin muutakun samat.

Kysymys vielä joka varmasti montaa askarruttanu on että onko tää nyt eka peli jota "suomi porukalla" pelaat?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Väännetään rautalangasta:

  • Ranked mode ja seasonit on sama asia. Kaudet vain vaihtuvat sen 3kk välein. Pelimuoto aukeaa kun sinun nykyinen pelaajatasosi on vähintään 25.
  • Pelaat jokaisen seasonin alussa 10 ottelua joiden perusteella sinulle annetaan skill rating 1-100. Saat lisäksi palkinnoksi season exclusive sprayn kun olet suorittanut kyseiset 10 peliä.
  • Tämä rating ei saa olla yli 50 tasoa korkeampi tai matalampi kuin ryhmässäsi olevien. Esim jos sinulla on skill rating 60, et pysty pelaamaan alle 10 skill ratingin omaavien kavereittesi kanssa. Yhteistä tiimileviä ei julkisesti ole, mutta MMR varmasti laskee keskiarvot ja yrittää näin saada mahdollisimman tasaväkiset ottelut.
  • Skill rating kasvaa voitoista ja pienenee häviöistä. jos lähdet kesken pelin pois, mutta tulet samaan peliin takaisin saatat silti menettää ratingiä vaikka voittaisit kyseisen ottelun.
  • Voitto antaa yhden (1) kilpailullisen pisteen, jolla voi ostaa uusia skinejä yms. (esim 300 pistettä maksavat kultaiset aseet)
  • Saat normaaliin (eli nykyiseen) pelaajatasoon kokemuspisteitä samalla tavalla kuin quick modessa, myös häviöistä.

Tässä vastaavasti sama rautalangan vääntö tehdään videon kautta. Saa nähdä kuinka pahalta tappiot maistuvat kilpailullisella puolella, kun ne ovat aina pois matkalla kohti 300 pistettä. Jos (suomalaisen) partyn kanssa pelaaminen on tähän asti ollut kiva lisä, taitaa se nyt nousta välttämättömyydeksi. Ellei sitten rankkipisteet todella kerro pelaajan ominaisuuksista enemmän kuin vain pelitunnit ja matchmaking osaa tämän tiedon terävästi hyödyntää. Silti siitä jää se kommunikoinnin tuoma etu hyödyntämättä.

 
Vastaus: Overwatch

Jaahas vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta tuo kilpapelaamis moodi. MUTTA nämä ensimmäiset 10 matsia, täytyy saada tiimi ensin kasaan, uskaltaisin väittää, muuten on aivan arpapeliä missä porukassa joutuu tahkoamaan. Kuvitellaan nyt että vaikkapa häviäisi kaikki nuo 10 matsia putkeen ja näin...

Lisää ranked modesta: https://www.youtube.com/watch?v=E-O45pVyA-U
 
Vastaus: Overwatch

Jaahas vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta tuo kilpapelaamis moodi. MUTTA nämä ensimmäiset 10 matsia, täytyy saada tiimi ensin kasaan, uskaltaisin väittää, muuten on aivan arpapeliä missä porukassa joutuu tahkoamaan. Kuvitellaan nyt että vaikkapa häviäisi kaikki nuo 10 matsia putkeen ja näin...

Lisää ranked modesta: https://www.youtube.com/watch?v=E-O45pVyA-U

Se taitaa ottaa sen Skillratingin eri meriiteistä kuin pelkistä voitoista, jos se olisi voitoista kiinni niin silloin voisi itselleen hyvässä tiimissä sluibailla hyvän skillratingin. Se ottaa noiden 10 matsin aikana huomioon sun tekemiset, jos oot hyvä ja pelaat niinku kuuluu niin saat tod.näk hyvän arvon, jos pelaat ihan kädettömästi niin arvo on varmasti siellä heikommassa päässä. Tuo arvo on henk.koht joten sä olet ainoa joka siihen voi vaikuttaa.

Näin sen mun mielestä ainakin pitäis mennä.

Tuossahan voi vielä käydä niin että tiimillä kun meette, niin johtuen pelaajien taitotasosta, teidän tiimijäsenille voi tulla hyvinkin erilaiset rating-arvot, mikä johtaa siihen että sillä tiimillä ei välttämättä pääse ranked-matseihin mikäli se ero on yli 50 pistettä. Sitten täytyy taas etsiä uusia pelaajia joilla olisi lähelle omaa arvoa oleva rating.

Ranked matsit on tosi jees, mutta omaan makuun tuo on ihan liian työlästä jotta pääsisi vaan pelistä nauttimaan.

Kannattaa varmaan tehdä joku Season-ketju johon aina sitten laittaa sen oman sen hetkisen Skillrating-arvon, ja sitten sieltä on helppo poimia haarukkaan sopivat pelaajat, tämä tulee nimittäin väistämättä sekoittamaan pakkaa.
 
Ylös Bottom