Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

No niin, ensimmäinen ilta kilpailullisella puolella. Meno oli odotetun kiivasta. Aiemmin tunnusomainen rentous on säädetty piirun verran vähemmälle. Tosipelaaminen astunut esille.

Meillä partyn koko vaihteli 4-6 välillä. Täydellä saamme radioedun silloin, kun vastapuolelta löytyy kaksi eri partya. Tämä tarkoittaa parhaimmillaan yhteisiä ajoituksia ja sovittuja hahmovalintoja. Pelaajien erot tulevat hyvin esille kun ollaan tappion alla ja pitäisi vaihtaa taktiikoita. Olen aiemmin pyöritellyt parin-kolmen sankarin karusellia ja tässä käytännössä pitäisi viimeistään nyt olla hallinnassa useampia.

Kilpailullisen osion ongelmaksi tulee nousemaan valmiit peliporukat, joilla olisi jaettuna yhteinen näkemys millä tasolla halutaan pelata. Viihdepelaajat, johon itse lukeudun, ja sitten tosipelaajat joille toisten kyvyttömyys reagoida vaihtuviin tilanteisiin häiritsee omaa pelaamista. Tuttu kuvio klaaniympyröistä.

Illan saldona 3 voittoa ja seitsemän tappiota. Tämä toi rankkitason 44. Pisteitä 3/300. Vielä 297 pistettä ja ollaan kiinni kultaisessa aseessa. :D
 
Vastaus: Overwatch

Olipas kiva setti matseja tuolla "kuka rage quittaa ensimmäisenä" -competitivessa. Eteneminen rankkauksissa on kyllä todella työteliästä, kun voitoistakaan ei saa niiden vastapuolen luovuttajien takia kuin sen murusen expaa. Ja jos sieltä omaltakin puolelta karkaa jengiä sinne mamman syliin, niin sekin tarkoittaa välittömästi sitä rankkauksen tippumista taaksepäin ja isosti. Ah, ja Overwatch kun oli vielä tuossa jokusen aikaa sitten varsin letkeääkin viihdettä. Oi niitä aikoja!

Noh, kertyy niistä voittomatseista sentään niitä kultaisiin aseisiin tarvittavia nappuloita, ettei nyt aivan totaaliseksi pelleilyksi mene.
 
Vastaus: Overwatch

Kyllä tuo ragequit pistää ärsyttämään. Eilen matseista hävis jengiä ihan solkenaan. Kivasti jäätiin sitten 3 vs. 6. Nenukkiinhan siinä tuli ja mitään ei ollut tehtävissä. Pistää ärsyttämään. Harmittavasti jengillä ei tunnu olevan väliä, että vaikka lähtevät. Eilenkin parissa matsissa olisi ollut hyvät saumat voittaa, mutta paremmaksi nähtiin silti kadota..
 
Vastaus: Overwatch

Tiimipeli, 6 hengen Suomi porukka ja näin?

...

Ensimmäinen "Placement" matsi takana ... armoreita jaettu, tiimiläisiä heelattu. Te joille Competitive Play tuottaa nyt jonkin sortin ongelmaa niin Quick Play on edelleen olemassa.

kartta - voitot / häviöt - kultamiltalit - tapot / kuolemat

01.) DORADO: v/h, 4k, 27-6
02.) KING'S ROW: v/v, 2k, 13-1
03.) VOLSKAYA INDUSTRIES: h/h, 2k, 15-9
04.) VOLSKAYA INDUSTRIES: h/h, 4k, 23-9
05.) LIJIANG TOWER: h/h/h, 2k, 31-16
06.) ILIOS: v/v/v, 2k, 17-2
07.) VOLSKAYA INDUSTRIES: v/v, 2k, 20-5
08.) HOLLYWOOD: v/v, 3k, 22-2
09.) ILIOS: v/v/v, 1k, 36-11
10.) HANAMURA: h/h, 3k, 23-12


5 v / 5 h -> 51/100


Aikalailla tasan meni kaikki. Nähtävästi Skill Rating perustuu suureksi osaksi voittoihin ja tappioihin jos oikein ymmärsin. Kivaa oli nyt ihan hiessä!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Huh huh mitähän lie apinoita sun loppu tiimi ollu, kun oot joutunu tekemään kaiken työn?
;)

Winston, junkrat, lucio, zarya, soldier 54-60 ratingilla. Pari kaveria oli mukana tuossa matsissa :) olin vaan pointilla ja ammuin näköjää kirjaimellisesti kaikkea liikkuvaa :D
 
Vastaus: Overwatch

Jännä ettei tähän ole keksitty mitään rankkua jos lähtee kesken pelin lätkimään, esim Rocketissa mielestäni on hyvä tuo jos lähdet ranked mstsista menee niin tulee 15min banni, pysyy porukka pelissä mukana elleivät sit luovuta.

Harmi kun en ostanut tätä peliä heti kun tuli julkaisuu, mut noh, pitää laittaa nyt tilaukseen ja tulla sit pelailee!
 
Vastaus: Overwatch

Tiimipeli, 6 hengen Suomi porukka ja näin?

Se on ihan sama pelaatko tiimissä vai et, jos siellä vastapuolella tapahtuu rintamakarkuruutta. Expa jää pieneksi ja touhu ei tunnu muutenkaan mitenkään palkitsevalta. Ja jos sieltä omalta puolelta löytyy edes se yksikin soolopelaaja, niin vaarana on aina se että lähtijä löytyy just sieltä = varmahko tappio, vaikka jäljelle jäisi vielä se viiden hengen yhteisporukka.

Ans kattoo nyt meinataanko näihin ohareiden tekemisiin puuttua vielä tässä ensimmäisen kauden aikana. Tämänhetkiset rangaistukset näyttävät olevan kyllä liian armeliaita.

edit. jahas, myös expan jaossa perseilyä. Hyökkäys/saattomatsien häviäminen tai voittaminen vaikuttaa muita pelimuotoja enemmän kokemuspisteisiin.

YouTube-videota havainnosta -
[video=youtube;krZtUqNx6i8]https://www.youtube.com/watch?v=krZtUqNx6i8[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Yllättävän hyvin rankkipelit onnistuvat myös pienemmällä kolmen pelaajan partylla.

Koska matchmaking ilmeisesti hakee vastaavia kokoonpanoja vastapuolelle, ei kuuden partyja tullut lainkaan vastaan. Yleensä olivat samoja mitä meillä, eli 3+1+1+1 tai 3+3. Se mitä toinen osa tiimiä teki oli melko samantekevää kunhan oma triomme pystyi ylittämään itsensä. Tietysti sitä toivoo hyviä tiimikavereita, mutta heidän edesottamuksien seuraaminen vie vain turhaan aikaa ja nostattaa verenpainetta. Paras keskittyä omaan partyyn.

Voittoja ja tappioita, levu liikkuu siellä 44-47 välillä. Tappiot todella tuntuvat nyt siltä, kun matsin jälkeen näytetään vielä animaatiolla miten upeasti tullaan leveleissä alaspäin. Sen kuulee partykavereiden äänestä ettei nyt onnistuttu, vaikka mitään ei sanottaisi. Vastavuoroisesti voitot nostattavat heti ilmapiiriä. Yksikään peli ei ole periaatteessa enää samantekevää. Nämä hetket kannattaakin viettää tutussa porukassa, jossa herjaa on heitetty puolin ja toisin aikaisemminkin. Tiedetään toisten vahvuudet ja heikkoudet.
 
Vastaus: Overwatch

Nyt ehditty ottaa ensimmäiset neljä rankkipeliä, ja onhan tuossa kyllä omat ongelmansa ainakin tällä hetkellä. Hyvin hakee ryhmäkoostumukset molemmille puolille (esim 3:n ja 2:n hengen ryhmät plus meikäläinen). Meininki pääosin hieman koordinoidumpaa kuin ennen, tulee ultti-ilmoituksia yms. kiitettävästi. Nuo lähdöt kesken pelin ovat kyllä valitettavasti aika rasittavia. Kolmessa aluevaltauksessa kaikissa lähti/tippui linjoilta vähintään yksi, ja siitä yleensä joukkueen alamäki alkoi. Viimeisessä ottelussa oli hybridi numbaissa. Meidän joukkue piti oman pään puhtaana, meikäläisen tehden ok töitä Mercynä. Hyökkäysvuorolla juuri kun olimme saamassa aluetta haltuun --> voitto, potkaisee peli meikäläisen pihalle. Noh häviöhän sieltä tuli. Onneksi muille todennäköisesti voitto! Olen kyllä henkilökohtaisesti päättänyt olla välittämättä mistään tasoista tarkemmin, vaan ideana pitää hauskaa kuten pikapelin puolella ennen :)
 
Vastaus: Overwatch

Vähän tuntuu muutaman pelisession jälkeen aika pahalta hutiostolta.

Kyseessä on puhdas tiimipeli, joka rankaisee todella paljon satunnaisten pelaajien kanssa pelattaessa. Monesti satunnaiset pelaajat pelaavat vain sillä suosikillaan tilanteesta riippumatta tiimipelin unohtaen. Siinä on kiva sitten itse hakata päätä seinään, kun oma tiimi ei vain suostu mukautumaan uusiin tilanteisiin ja yhden hahmon vaihdolla ei paljoa juhlita.

Tuntuu myös ihan uskomattoman turhauttavalta, kun ennen pelin alkamista kaikki valitsevat hahmonsa ja peli varoittaa eri hahmoluokkien puutteista.

Peliä voikin suositella vain jos omasta kaveriporukasta löytyy useita aktiivisia pelaajia.
 
Vastaus: Overwatch

Peliä voikin suositella vain jos omasta kaveriporukasta löytyy useita aktiivisia pelaajia.

Tähän uskallan sanoa soolopelaajana lieventävän mielipiteen. Pääsääntöisesti pelaan siis itsekin yksin. Tunnistan kyllä mainitsemasi ongelmat, ja välillä tulee päiviä, jolloin sitä vaan hakkaa päätä seinään. Toisaalta välillä tulee vastaan todella hyvin yksiin pelaavia ryhmiä, joiden kanssa on hauskaa pelata useampikin kierros. Vajaan 150 kierroksen jälkeen voittoprosentti on yli 50, joten toivoa on :)
 
Vastaus: Overwatch

Vähän tuntuu muutaman pelisession jälkeen aika pahalta hutiostolta.

Kyseessä on puhdas tiimipeli, joka rankaisee todella paljon satunnaisten pelaajien kanssa pelattaessa. Monesti satunnaiset pelaajat pelaavat vain sillä suosikillaan tilanteesta riippumatta tiimipelin unohtaen. Siinä on kiva sitten itse hakata päätä seinään, kun oma tiimi ei vain suostu mukautumaan uusiin tilanteisiin ja yhden hahmon vaihdolla ei paljoa juhlita.

Tuntuu myös ihan uskomattoman turhauttavalta, kun ennen pelin alkamista kaikki valitsevat hahmonsa ja peli varoittaa eri hahmoluokkien puutteista.

Peliä voikin suositella vain jos omasta kaveriporukasta löytyy useita aktiivisia pelaajia.

Miksi et voisi aktiivisesti alkaa etsimään peliseuraa? Minulla nyt lähes 130 suomalaista Overwatch pelaajaa kavereina eli aina löytyy peliseuraa. En tunne kuin pienen osan heistä jollakin tasolla. Tämä on oikeastaan aika erilainen peli kun saa sen tiimin kasaan. Alkaa itsekkin tsemppaamaan paljon kovemmin kun ei halua häpäistä itseään tiimin edessä. Yhteen pelaaminen on tärkeää: "Group up with me!", "I need healing", "Understood" ja näin.
 
Vastaus: Overwatch

Jännä ettei tähän ole keksitty mitään rankkua jos lähtee kesken pelin lätkimään, esim Rocketissa mielestäni on hyvä tuo jos lähdet ranked mstsista menee niin tulee 15min banni, pysyy porukka pelissä mukana elleivät sit luovuta.

Tässä suora lainaus Blizzardilta.

Because of the more serious nature of the mode, penalties are more severe. In Competitive Play, leaving a game early or stepping away from your computer during a match will make you ineligible to join a new game until the original match has been completed. There is an option to rejoin an in-progress game—however, failure to rejoin will result in a penalty.


Continued infractions will lead to restrictions on future competitive matches. As the violations start to pile up, Competitive Play will be locked for an increasing amount of time. Completing matches without incurring further penalties will, eventually returning the account to good standing. But repeated violations can also result in a ban on Competitive Play for the current season—including the forfeiture of any rewards.
 
Vastaus: Overwatch

Niin, eli luovuttajat pääsevät jatkamaan uusiin seikkailuihin ilman suuren suurta huolen häivää. Mikä sitten lienee se lukituksen pituus comppimatseihin, jos on toistuvaa häipymistä mestoilta. Vähäksi aikaa nurkkaan häpeämään ja eikun takaisin.

Aika hyvin pysyi kyllä edellisessä sessiossa porukat kasassa, joten hyvä niin. Tuli siinä parit nopsahakumatsitkin testattua, mutta siellä oli kyllä aika helvetin tylsää. Jengi on siirtynyt aika vahvasti comppiin ja ihmekös tuo. Siellä sentään sitä porkkanaa ja intensiteettiä.
 
Vastaus: Overwatch

Niin, eli luovuttajat pääsevät jatkamaan uusiin seikkailuihin ilman suuren suurta huolen häivää. Mikä sitten lienee se lukituksen pituus comppimatseihin, jos on toistuvaa häipymistä mestoilta. Vähäksi aikaa nurkkaan häpeämään ja eikun takaisin.

Aika hyvin pysyi kyllä edellisessä sessiossa porukat kasassa, joten hyvä niin. Tuli siinä parit nopsahakumatsitkin testattua, mutta siellä oli kyllä aika helvetin tylsää. Jengi on siirtynyt aika vahvasti comppiin ja ihmekös tuo. Siellä sentään sitä porkkanaa ja intensiteettiä.

No tuostahan ei mitenkään ilmene mitään numeroita eli ei siitä voi päätellä millään tavalla rangaistuksen tiukkuutta. Mutta täällä nyt on ihmetelty välillä, kun ei compissa tule rankkua niin se ei vaan pidä paikkaansa :rolleyes:

Joka tapauksessahan bannin pituus pitenee koko ajan mikäli kesken lopettaminen on jatkuvaa ja lopulta siitä tulee loppu seasonin kestävä (tuskin kovin herkästi :D )
 
Vastaus: Overwatch

Miksi et voisi aktiivisesti alkaa etsimään peliseuraa? Minulla nyt lähes 130 suomalaista Overwatch pelaajaa kavereina eli aina löytyy peliseuraa. En tunne kuin pienen osan heistä jollakin tasolla. Tämä on oikeastaan aika erilainen peli kun saa sen tiimin kasaan. Alkaa itsekkin tsemppaamaan paljon kovemmin kun ei halua häpäistä itseään tiimin edessä. Yhteen pelaaminen on tärkeää: "Group up with me!", "I need healing", "Understood" ja näin.

Kaikki eivät pysty pelaamaan kymmentä tuntia päivässä ja ettimään miljoonista ihmisistä sopivaa porukkaa. Ihmisillä on velvollisuuksia. Se että sinulla on mihin aikaan vaan peli seuraa ei todellakaan takoita että kaikkio siihen pystyy. ymmärrän erittäin hyvin jengin jolla ei ole kaverilistalla miljoonaa owerwatch pelaajaa ja koittaa pelaa yksin ja turhautuu.

TÄnään pelattiin yhen tutun listan pelaajan kanssa kahdestaan ja peli meni paremmin kun ruhmässä. koko ranked peli nyt kun olen pelannut olisi voinut jättää pois. syyt on monet ja turha lähtee tässä sitä selitttää kun tulee kummiskin joku miljoona eri mielipidettä.
 
Vastaus: Overwatch

koko ranked peli nyt kun olen pelannut olisi voinut jättää pois.

Competitive Play - Season 1 ... vai että olisi voinut jättää kokonaan pois. Kun vertaa tätä Konsolifin keskustelua MuroBBS keskusteluun, niin yksi oleellinen ero on se että Murossa kirjoittavat 95 %:sesti, Master Race, PC-pelaajat. Konsolipuolella, on kerrottu että Overwatch olisi kuin eri peli. Minusta tuntuu että olemme harrastelijoita ja he ovat lähes ammattilaisia. Täällä suhtaudutaan peliin kevyesti kun PC puolella tiedetään kyseessä olevan tuleva esports hitti ja mahdollisesti 20-50 miljoonaa pelaajaa.

Mutta olkoon. Pysyn hetken poissa jotta keskustelun taso nousee.
 
Ylös Bottom