Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

niin no mua ei vois vähenpää kiinostaa mitä PC puolella sanotaan kun tämä on konsoli puoli. ja joku muroBBS.. Se jos et tiedä mikä ero on pc:n ja konsolin ero niin varmaan kannattaa olla kriitisoimasta kaikkea mitä muut sanoo.
 
Vastaus: Overwatch

TÄnään pelattiin yhen tutun listan pelaajan kanssa kahdestaan ja peli meni paremmin kun ruhmässä.

Huomannut saman. Tänään lensi headset lattialle kun en jaksanut kuunnella sitä itkemistä kuuden pelaajan suomipartyssa. Paremmat tunnelmat pienessä piirissä, kuten tuolla aiemmin tuli jo kirjoitettua.

Yksi haluaa pelata vain Genjillä, toinen "tietää" ja kolmas heittää hanskat tiskiin kun muiden valinnat ei vain sovi. Siirryin suosiolla Quick Playn pariin loppuillaksi. Siellä onnistuu voittaminen kaverin kanssa vaikka ei jaksettu edes party chattia laittaa.
 
Vastaus: Overwatch

Kaikki eivät pysty pelaamaan kymmentä tuntia päivässä ja ettimään miljoonista ihmisistä sopivaa porukkaa. Ihmisillä on velvollisuuksia. TÄnään pelattiin yhen tutun listan pelaajan kanssa kahdestaan ja peli meni paremmin kun ruhmässä.

Noteerannut tämän myös, pienemmäsä (tutussa) porukassa onnistuu paljon paremmin ja pelaaminenkin on hauskempaa kun ei ole sitä kaverin kaveria tryhard / aina parempi kuin muut asenteella likaamassa kaivoa. Lisäbonuksena noissa max 4 hengen ryhmissä ei tule niitä 6 hengen premadejä vastaan.
 
Vastaus: Overwatch

Hyviä huomioita edellä. Oli siellä tosiaan muutama hyvä matsi, mutta lopussa en yhtään ihmettele jos siellä on mikkiä lentänyt lattialle, kun tuli useampi tappio peräkkäin ja kommentit alkoivat olla tasoa "tolla xxx hahmolla ei tee yhtään mitään tässä mapissa". Ei sitä tarvitse niin naama irvessä vääntää. Tämä nyt kuulostaa siinä mielessä ristiriitaiselta, että jos minua yhtään tuntee, niin mä olen ensimmäisenä polttamassa päreitäni jos ei suju, mutta silloinkin voin ryhtyä vaikkapa tiimin support-hahmoksi ja siinä kohtaa kuolemat ja tapot ovat yksi lysti, mikäli tiimi alkaa pärjäämään paremmin.

Parhaimmat hetket tänään Soldier 76:lla, kun olin tiimin taustatukena ja monesti myös etulinjassa kiertämässä vihollisen selustaan tai kylkeen ja tiimissä paljon toisiaan täydentäviä hahmoja, kuten Lucio antamassa nopeusboostia ja lisää terveyttä, tankeista Roadhog riehumassa ahtaissa paikoissa ja Pharrah antoi mainiota tulitukea korkeammalta. Muita hahmoja en muista, mutta alueen hallinta pelimuotona (paras kolmesta).

Sen olen kyllä huomannut, että avoimella alueella meikäläinen ei tahdo usein oikein pärjätä. Paljon sivukujia, ahtaita käytäviä, lyhyitä välimatkoja, pieniä korkeuseroja - niissä saa aina paremmin tulosta aikaan.
 
Vastaus: Overwatch

Itse omistan tämän pelin PC:lle ja Xbox Onelle. Kummassakin ish samalla levulla. Täytyy sanoa, että onhan se hiukan eri peli kyseessä. PC:llä osumatarkkuus on parempi, mutta konsolilla voi mennä "vähän miten huvittaa". PC:llä pelaajat ovat hieman pahempia suustaan, mutta tämä johtunee tekstichatin mahdollisuudesta. Konsolipuolella, kun sitä ei ole. Kyllähän se välillä mietityttää, että jos konsoleillakin olisi tekstichat, niin rölläiskö jengi myös siellä.

Se mitä tulee peleihin. Kummallakin alustalla on hyviä ja huonoja matseja. Hyviä ja huonoja pelaajia. Tosissaan olevia ja ei-niin tosissaan olevia. Mä tykkään pelata kummallakin. Se mikä vielä parasta, niin alustoilla mulla on vielä eri frendit = enemmän pelikavereita.
 
Vastaus: Overwatch

Täällä suhtaudutaan peliin kevyesti kun PC puolella tiedetään kyseessä olevan tuleva esports hitti ja mahdollisesti 20-50 miljoonaa pelaajaa.

Mutta olkoon. Pysyn hetken poissa jotta keskustelun taso nousee.

Aika monta pelaajaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

En ymmärrä miksi tästä asiasta pitää tapella. Jos rankedi ei kiinnosta, sitä ei pelata ja sillä selvä. Itse pelailen tätä konsolilla nimeommaa for fun ja koska tiedän että se hauskuus löytyy sieltä casualpuolelta, näillä mennään. PC:llä tämähän on kertaheitolla ammattimaisempi, kun ei ole mitään auto-aimeja ja miljoonaa helpotusta saatavilla. Tykkään silti konsoliversiosta enemmän.
 
Vastaus: Overwatch

En ymmärrä miksi tästä asiasta pitää tapella. Jos rankedi ei kiinnosta, sitä ei pelata ja sillä selvä. Itse pelailen tätä konsolilla nimeommaa for fun ja koska tiedän että se hauskuus löytyy sieltä casualpuolelta, näillä mennään. PC:llä tämähän on kertaheitolla ammattimaisempi, kun ei ole mitään auto-aimeja ja miljoonaa helpotusta saatavilla. Tykkään silti konsoliversiosta enemmän.

Ei tässä ketjussa paljon muuta ole tehtykään kuin tapeltu :rolleyes:
 
Vastaus: Overwatch

Sieltä on tulossa pikakomennuksella lisää keppiä kesken matsin pelistä poistuville, tahi muuta asiaan liittyvää parannusta. Saisivat kylmästi jakaa bannit rankkipeleihin. Sanotaanko vaikka kolmesta lähtemisestä vuorokauden sisään.

We have some improvements coming that should address some of the "Leaver" issues. We should be able to get some in this week and more are coming later on. -Jeff Kaplan, pelinkehittäjä

Lähde: http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745746206#post-11
 
Vastaus: Overwatch

No pistihän tuo hymyilyttämään, Vanha kunnon tuubimeemi iskee tällä kertaa Overwatchiin:

[video=youtube;ulArsJQV7to]https://www.youtube.com/watch?v=ulArsJQV7to[/video]

:D
 
Vastaus: Overwatch

Tekijä ilmoittaa pelin päivitetyn. Siellä on PC-puolella mm. muutettu Sudden Deathin pituutta kenttäkohtaisesti 1.45 -> 1.30 - 1.50. Konsoleilla ainoastaan on korjattu mahdollisuus saada vielä voittomerkintä rankkipelissä, jos palaa poistumisen jälkeen vielä takaisin peliin.

  • Fixed an issue where if you left and rejoined an in-progress Competitive Play match, the game would still track the match as a loss in your placement match history and when determining the amount of Skill Rating you receive for completing a match even if your team won
  • Note: You must be present for the conclusion of the match to be eligible for the win. If you leave a match and do not rejoin again before it’s over, it will count as a loss both in placement match history and when calculating your Skill Rating adjustment.
  • Fixed an issue where you would still receive a Competitive Play “leave” penalty even if you rejoined a match and completed it
  • Note: If you leave a single Competitive Play match more than 3 times, you will receive a Competitive Play “leave” penalty even if you complete the match.

Lähde: http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745606613#1
 
Vastaus: Overwatch

Iloista perjantaita kaikille!

Vihdoinkin ymmärsin miten nuo Seasonit toimivat:

kesä: 2,5 kk + 2 vk tauko (yht. 3 kk)
syksy
talvi
kevät

Sama pätee sitten kaikkiin kausiin, jolloin pelataan ympäri vuoden. 4 kautta, 4 hengähdystaukoa, oma skill ranking nollaantuu kauden lopussa ja näin. Jokaisella kaudella mahdollisuus saada pisteitä joilla hankkia kultainen ase. Lisäksi kaudessa on omat mini palkintonsa. Nyt on kuitenkin se asia että tuo oma Skill Rating perustuisi täysin voittoihin / tappioihin ... omasta mielestä pelasin todella hyviä pelejä, mutta koska voitot ja tappiot 5/5 niin Skill Rating oli 51.

Noh joku varmaan nyt kertoo että pelasin vain itselleni ja tosiaan minulla oli käytössä vain 2 heroa: Solttu & Kääpiö. Joka tapauksessa Overwatch on ilmiö ja rakkauteni Blizzardia kohtaan vain syventyy <3 ... peli on niin pirun hiottu kokonaisuus ja nyt odottelenkin mielenkiinnosta uusia heroja ja karttoja vaikka perus setissäkin on valtavasti pelattavaa ja opittavaa. 3 uutta heroa? https://www.youtube.com/watch?v=xD2gC5du1_k
 
Vastaus: Overwatch

Nyt on kuitenkin se asia että tuo oma Skill Rating perustuisi täysin voittoihin / tappioihin ... omasta mielestä pelasin todella hyviä pelejä, mutta koska voitot ja tappiot 5/5 niin Skill Rating oli 51.

Tuosta kun jatkat sellaiset parisenkymmentä komppimatsia eteenpäin, niin alkaa hahmottumaan se meininki. Taaksepäin tippuminen enemmän kuin todennäköistä, koska lähtijät ja niistä johtuvat xp-pöljäilyt. Siinä ei auta godmode soltut eikä muutkaan.
 
Vastaus: Overwatch

Tuosta kun jatkat sellaiset parisenkymmentä komppimatsia eteenpäin, niin alkaa hahmottumaan se meininki. Taaksepäin tippuminen enemmän kuin todennäköistä, koska lähtijät ja niistä johtuvat xp-pöljäilyt.

Itsellä on nuo lähtijät vähentyneet reilusti alun piikin jälkeen. En tiedä missä haarukassa pelaat, mutta ainakin omassa +/- 60 SR:ssä (duo/solo queue) tuntuu lähtijöitä olevan todella vähän. Paska tunnetusti valuu alaspäin joten en yhtään ihmettele jos jossain 40-50 haarukassa noita kusipäitä on reilusti.

Gaussin käyrän tyyppisen levelöinnin takia pelkästään SR:än tuijottaminen on ylipäätänsä tyhmää. Massat tulevat aina olemaan siinä viidenkympin hujakoilla. Isommilla ratingeillä (70+) häviöstä saa niin paljon takapakkia että siinä ei auta edes voittaminen 5:1. Supportilla pelaamista myös rangaistaan kun systeemi antaa ratingiä enemmän offense heroille. Ei taida olla yhtään mercy mainiä 80+ /sadface.
 
Vastaus: Overwatch

se mitä itse olen huomannut että lähtiät riippuu tasan tarkkaan siitä millä hahmoilla olet voittanut tai pelannut plus että jos on wanabe hurjia ränkkejä ja ne hävii ne liivaa aina.
 
Vastaus: Overwatch

CmdMzhBWAAAqA8l


Ensi kuussa Gamescomin turnauksessa valitaan vain 1 kpl per sankari, ei siis useampaa Soldier76 tai Diivaa. Tämä voi heijastua jatkossa kilpailulliseen osioon pelissä mikäli tulee muuten käytännöksi.

From the second week of qualifiers onward, all matches are to be played with "Hero Selection Limit" set to "1 Per Team".

Lähde: http://www.eslgaming.com/article/sign-overwatch-atlantic-showdown-qualifiers-2955
 
Vastaus: Overwatch

Olen sitä mieltä että pelin säännöillä pitäisi aina mennä. Eli 6 kääpiötä on ihan ok. Nyt ajatellaan että esports lähetys on tylsä kun soltut vs kääpiöt. MUTTA tulevaisuudessa tulee uusia heroja. Tyyliin LoL / Dota jossa kaiketi yli 100 tälläistä sankaria / mestaria. Sen säännön voisi toki tehdä ammattilaispiireissä että jos otat saman heron niin asu pitää olla eri. McCree kertaa 6 vaikkapa, kaikki jännittävissä eri asuissa.

...

Competitive Play toimii päivä päivältä paremmin. Olen nyt tippunut tasolle 49 mutta tästä se nousu sitten alkaa. Porukka suhtautuu maltillisemmin tappioihin. Nähtävästi nuo 10 sijoitusottelua olivat monelle henkisesti aivan liikaa.
 
Vastaus: Overwatch

Se mitä Competitiveä pelannut, ei mikään puolla tuota rajoitusta. Kenties proot ovat kuitenkin löytäneet sellaisia yhdistelmiä joita on lähes mahdoton tietyissä kentissä lyödä. Siellä tuli eilen Quick Playssa vastaan Genjii-jengi joka oli lyötävissä, ei vaan osattu.

Konsolit saivat yöllä samat uudet aikarajoitukset kuin master race viikolla.

Competitive Mode

  • The duration of Sudden Death has been adjusted across all maps from 1m45s to the following values:
  • Assault:
  • Hanamura – 1m35s
  • Temple of Anubis – 1m30s
  • Volskaya Industries – 1m35s
  • Escort:
  • Dorado – 1m30s
  • Route 66 – 1m35s
  • Watchpoint: Gibraltar – 1m35s
  • Hybrid:
  • King’s Row – 1m30s
  • Numbani – 1m50s
  • Note: Sudden Death duration is unchanged for Hollywood and remains at 1m45s

Lähde: https://twitter.com/playoverwatch/status/751625679414833154
 
Vastaus: Overwatch

Nyt sit tuli ensimmäinen kunnon glitsi vastaan mikä oikeesti on aika suatanan ikävässä paikassa. Mappi on dorado ja tämä glitsi on siellä toisen sillan vasemmalla puolella olevassa talossa. Sinne voi jotenkin mennä ja pistää turetin talon sisälle ettei sitä saa tuhotua ja sinne pääsee junkrat myös. se miten ne sinne pääsi niin ei mitään hajua. Ryouko87 oli yksi niistä joka huijas. Oli aika ikävässä paikassa kun payloadia pitää liikuttaa.
 
Vastaus: Overwatch

Näyttää päässeen suomijengikin mukaan tuonne Atlantic Showdownin jatkopeleihin, jotka alkavat maanantaina. Tiimi on rankattu euroopassa viidenneksi ja suomessa se on ykkönen. Kyseessä siis SG-1, jonka jäsenistä ainakin zappis striimailee twitchissä. Taitavaa pelaamista sieltä.
 
Ylös Bottom