Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

Näyttää päässeen suomijengikin mukaan tuonne Atlantic Showdownin jatkopeleihin, jotka alkavat maanantaina. Tiimi on rankattu euroopassa viidenneksi ja suomessa se on ykkönen. Kyseessä siis SG-1, jonka jäsenistä ainakin zappis striimailee twitchissä. Taitavaa pelaamista sieltä.

Upeaa kuulla! Toivottavasti pääsevät Kölniin asti pelaamaan, niin on sinivalkoinen tiimi jota kannustaa ensi kuussa paikanpäällä Gamescomisssa.

Potenttiaalia on. Sen havaitsi jo ensimmäisissä Overwatchin matseissa. Palaset vain loksahtavat kohdalleen. Kun on saanut nähdä koko CS:n kehityskaaren ensimmäisestä betasta lähtien, tunnistaa tästä Overwatchista jotain samaa. Helposti lähestyttävä, vaikea hallita.

Sen sijaan ei ole vaikea arvata mikä peli tulee nousemaan tänä vuonna Assemblyjen suosikiksi. Sieltä se lopullinen tuomio tulee.
 
Vastaus: Overwatch

Nyt sit tuli ensimmäinen kunnon glitsi vastaan mikä oikeesti on aika suatanan ikävässä paikassa. Mappi on dorado ja tämä glitsi on siellä toisen sillan vasemmalla puolella olevassa talossa. Sinne voi jotenkin mennä ja pistää turetin talon sisälle ettei sitä saa tuhotua ja sinne pääsee junkrat myös. se miten ne sinne pääsi niin ei mitään hajua. Ryouko87 oli yksi niistä joka huijas. Oli aika ikävässä paikassa kun payloadia pitää liikuttaa.

Junkratin kytkimellä laukaistavan pommin avulla voi pompata korkealle (ottamatta vahinkoa), mutta sitä en osaa sanoa, voiko sillä lennättää myös oman tiimin jäseniä yläilmoihin - ei ole tullut kokeiltua.

Näyttää päässeen suomijengikin mukaan tuonne Atlantic Showdownin jatkopeleihin, jotka alkavat maanantaina. Tiimi on rankattu euroopassa viidenneksi ja suomessa se on ykkönen. Kyseessä siis SG-1, jonka jäsenistä ainakin zappis striimailee twitchissä. Taitavaa pelaamista sieltä.

Pakko heittää offtopicia sen verran, että Socomien ykkös- ja kakkososissa oli aikoinaan hemmetin hauskaa SG1-klaanin kanssa :D. Siellä pelattiin vain kännissä ja pidettiin hauskaa kaikkein erikoisimmalta näyttävien pelihahmojen kanssa. Klaanin perustajat olivat hulluina Stargate-televisiosarjaan, siitä klaanin lyhenne.
 
Vastaus: Overwatch

Onpahan tehokasta toimintaa kun täydet kuuden pelaajien partyt ottavat rankkipeleissä toisistaan mittaa.

Sen pystyi helposti taas eilen toteamaan, kun huomasi miten järjestäytyneet ryhmät kykenevät toteuttamaan asioita yhtenä nyrkkinä. Hahmojen ultimaattumit ketjutetaan söpösti murentamaan vastustajan yritykset. Rekkis heittää gravitaatiopallon ja muut nylkevät avuttomat siitä yksitellen. Pyydettäessä Hanso paljastaa vastustajan suunnitelmat kaikille loistavalla wallhackillään. Puolustaessa Bastion saa Reiskan kilven suojakseen ja vielä Mercyltä damage boostin. Porukat kerätään yhteen ja hyökkäys lähtee käyntiin sumpun helposti ohittavien lähtiessä liikkeelle. Peli kääntyy tälläisen re-grouppaamisen jälkeen nopeasti. Viimeinen aluetta puollustava hyppii henkensä kaupalla odottaessaan lähestyviä omia ja pelaa näin aikaa. Piilossa oleva vihun turretin sijainti paljastetaan omille ja voima keskitetään hetkeksi sinne. Kaiken aikaa mikrofonit huutaa ja naapurit saavat tästä elävän taistelukuvauksen. :D

Tätä ja paljon muuta sisälsi eilinen peli-ilta. Danke.
 
Vastaus: Overwatch

Täällä taas eilinen ilta aivan päinvastaista. Lähtö rankilta 50, randomien kanssa 5 tappiota putkeen - - > rank 45.. Siihen yksi voitto underdogtiimiä vastaan, ja levelit nousi 1/15 -osan.. Kone kiinni ja nukkumaan :D
 
Vastaus: Overwatch

Pelottaako tämä yhdistelmä?

Reinhardt | Zarya | Lucio | Hanzo

Tosiaan tuo valtava ritari suojaa, rekkalesbo dominoi mm suojan takaa, Lucio polkee rullaluistimillaan ja viuhuu edes takas, Hanzo on jousipyssyn kanssa taaempana. Kuten jo todettu Hanzon Sonic Arrow näyttää kaikkien vihollisten sijainnin. Jo pelkästään tämä nelikko on vahva ja hyvin yhteenpelaavana haastava. MUTTA jokaista heroa vastaan löytyy 1-3 counteria.

McCree | Tracer | Soldier: 76

Tämä kolmikko on ennen kaikkea voimakas ase teholtaan. Lisäksi Tracer pääsee vihollisen taakse halutessaan. MUTTA mikä onkaan puuttuva palanen jotta vastustajan voimanelikko saadaan kuriin? Oli kyse sitten mistä tahansa pelimuodosta, hyökkäämisestä tai puolustamisesta. Pelissä on erikoismies joka sopii joka tilanteeseen. Tämän kolmikon täydentää kääpiö (Torbjörn Lindholm) tuo Ruotsin Göteborgissa asuva ISIS-värvääjä.

Nimittäin kääpiön turretti laulaa karua riimiään jos ja kun turretti on asetettu sellaiseen kohtaan jossa vastustajan on sitä vaikea paikallistaa. Kaukana lymyilevä Hanzo tai vaikkapa Widowmaker ovat helisemässä. Edes Pharah ei pääse taivaalle karkuun, Luciokaan ei ole tarpeeksi nopea eikä Reinhardtin Barrier Field (kyllä luit oikein) kestä loputonta paukutusta.

Miksi nyt sitten huohotan ja kirjoitan tätä tarinaa teille rakkaat Konsolifin foorumilaiset... noh... ihan jo siitä syystä että tämän pelin ympärillä tuntuu pyörivän joukko iniseviä hyttysiä ja muutama raatokärpänen. Kuka estää ottamasta tasan samoja hahmoja kuin vastustaja? Entä sitten countereita? Tai muodostamaan mahti kuusikon joka pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Olen lopen kyllästynyt tähän kitinään jonkun tietyn heron ylivoimasuudesta tai siitä että sitä tai tota pitäisi heikentää tai parantaa. Varmasti kääpiö on juuri se hero jonka turrettia heikennetään, McCreetä nerffataan, D.VA:ta puffataan ... jne jne jne ... oikei etsimme täydellistä balanssia, mutta eikö tällä logiikalla seuraava ole Zarya?

Pelin META tavallaan sanelee herojen nerffaamisen / buffaamisen mutta toisaalta kun tässä pelissä voi olla mikä tahansa hero. Vaikkapa se Bastion joka on edelleen monille hyttysille täysin ylitsepääsemätön asia. Ikään kuin tämä hero ei edes kuuluisi peliin. Suosittelen YouTube-kanavaa Overwatch Central jossa esitellään herot, kartat ja countterit. On ikävää jos Overwatch keskustelu pyörii sen ympärillä että joku hero on liian voimakas. Onko se oikeasti? Vai onko kyse siitä että mm Zaryaa vastaan hyökätään aina suoraa edestäpäin sillä omalla / samalla herolla?

...

Sitten tähän Competitive Play -pelimuotoon. Niin edelleenkin löytyy Quick Play ja toiseksi Overwatch on HYVIN VAHVASTI tiimiräiskintä. Kuuden suomalaisen tiimillä etsitään vastustajaksi kuuden ulkomaalaisen tiimiä. Kommunikaatio ja hyvin kasattu tiimi on aivan keskiössä.

...

Onko sitten niin tulevaisuudessa että esports ottelussa, molemmat joukkueet näkevät minkä heron toinen joukkue ottaa, vuorotellen valitaan hero? Samaa heroa ei voi ottaa, mutta jos joukkue A ottaa Widowmakerin niin myös joukkue B voi ottaa yhden samanlaisen. No juu pahoittelut avautumisesta, mutta kun hyttysverhoon taikka kärpäslätkään ei ole tälläisellä pitkäaikaistyöttömällä idiootilla varaa. Jatketaan!
 
Vastaus: Overwatch

Siellä on jo ensimmäiset tienanneet kultaisen aseen. Tässä Reiskan kirves.

CnBMxQkUEAAGvCe


Lähde: https://twitter.com/masteroverwatch/status/752185816055619585
 
Vastaus: Overwatch

Uusi sankari esitelty, Ana Amari. Snipu, joka ampuu myös nukutusnuolia ja jakaa omille parannusta/nopeutta/damage boostia.



Täysi peli Analla, GameSpotin toimittaja asialla:

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Ei pahalla mutta tuo Pharahin äiti tuntuu aika vajakilta. Mutta ne jotka pelaavat paljon Widowmakerilla niin voivat kokeilla tätä uutta heroa. Ana on tullut jäädäkseen.
 
Vastaus: Overwatch

Tämä oli odotettavissa sen jälkeen kun merkittävä turnausjärjestelijä siirtyi yhden sankarin sääntöön. Siellä on jo testauksessa seuraava päivitys joka tuo saman Competitive-rankkipeleihin.

Omasta mielestä huono asia. Pitäisi säilyttää täysi valinnanvapaus, tämä kun mahdollistaa äärettömän paljon enemmän määrän taktiikoita. Nyt vaarana on dream teamin muodostuminen, vakio kokoonpano jolla tiimit menevät peleistä toiseen. Peli yksipuollistuu ja Overwatchin tunnusomainen värikkyys saa hailakampia sävyjä.

Tänään vietiin Escorttia kahdella Reiskalla. Väliin saattaa olla useampi Torbjörni tai Pharaoh ilmassa. Päivityksen jälkeen omissa porukoissa voidaan sopia, mutta miten randomien kanssa kun suosikkia ei ehdikkään valita? Sieltä lähtee porukoita ja taas haetaan uutta peliä tai saadaan vajaat rankkipisteet. Ei hyvä.

Lähde: http://www.gamespot.com/articles/overwatch-to-limit-teams-to-one-of-each-character-/1100-6441726/
 
Vastaus: Overwatch

Tämä oli odotettavissa sen jälkeen kun merkittävä turnausjärjestelijä siirtyi yhden sankarin sääntöön. Siellä on jo testauksessa seuraava päivitys joka tuo saman Competitive-rankkipeleihin.

Omasta mielestä huono asia. Pitäisi säilyttää täysi valinnanvapaus, tämä kun mahdollistaa äärettömän paljon enemmän määrän taktiikoita. Nyt vaarana on dream teamin muodostuminen, vakio kokoonpano jolla tiimit menevät peleistä toiseen. Peli yksipuollistuu ja Overwatchin tunnusomainen värikkyys saa hailakampia sävyjä.

Tänään vietiin Escorttia kahdella Reiskalla. Väliin saattaa olla useampi Torbjörni tai Pharaoh ilmassa. Päivityksen jälkeen omissa porukoissa voidaan sopia, mutta miten randomien kanssa kun suosikkia ei ehdikkään valita? Sieltä lähtee porukoita ja taas haetaan uutta peliä tai saadaan vajaat rankkipisteet. Ei hyvä.

Lähde: http://www.gamespot.com/articles/overwatch-to-limit-teams-to-one-of-each-character-/1100-6441726/
Omasta mielestäni aivan loistava juttu. Kyseessä on juurikin kilpailullinen pelilista ja suurin osa kilpailullisista pelaajista on toivonut tätä jo kauan. GosuGamersin ym. tekemissä äänestyksissä 1HL* on voittanut aika ylivoimaisesti.

ESL lähti vetämään 0HL Blizzardin innoittamana vähän aikaa sitten, johon muut turnausjärjestäjät yhtyivät, koska 100k-turnaus olisi järjestetty samalla säännöillä. GosuGamersin viikottainen turnaus menetti leijonaosan turnauskatsojistaan, sillä ketään ei kiinnostanut katsoa 2-2-2 comboja tai Tracer-spämmiä Controlin lopussa. Yksi taisi jopa tokaista, että kommentaattoreilla on varmasti hyvin vaikea esittää mielenkiintoisuutta ja kommentoida pelin ylle.

Tuli eilen pelattua myös eka ESL-turnaus 1HL-säännöillä ja täytyy myöntää, että hyvältähän se tuntui. Vaihteluakin oli hahmoissa kentän ja muodon mukaan. Paras asia tässähän on se, että Blizzard kuuntelee communitya.

*HL = hero limit
 
Vastaus: Overwatch

Omasta mielestäni aivan loistava juttu. Kyseessä on juurikin kilpailullinen pelilista ja suurin osa kilpailullisista pelaajista on toivonut tätä jo kauan.

Turnauksiin tuo sopii, koska kyseessä on aina 6 hengen premade. Nyt tämä trendi vain on suoraan kopsattu myös tavallisen pelaajan peleihin joihin monet jonottavat pienemmin eli tiimi koostuu pahimmassa tapauksessa kuudesta random pelaajasta. Nopein kentän lataaja saa myös etulyönnin valitsemiseen. Kiva siinä kesken pelin huomata että random reiska leikkii 100% damage dealerii ja tarvittas nyt se oikea shieldin ylläpitäjä, mutta eipäs onnistukaan vaihto. Konsoleilla asia on vielä pahempi kun yhteistä chättiä tai voicea ei ole.
 
Vastaus: Overwatch

Turnauksiin tuo sopii, koska kyseessä on aina 6 hengen premade. Nyt tämä trendi vain on suoraan kopsattu myös tavallisen pelaajan peleihin joihin monet jonottavat pienemmin eli tiimi koostuu pahimmassa tapauksessa kuudesta random pelaajasta. Nopein kentän lataaja saa myös etulyönnin valitsemiseen. Kiva siinä kesken pelin huomata että random reiska leikkii 100% damage dealerii ja tarvittas nyt se oikea shieldin ylläpitäjä, mutta eipäs onnistukaan vaihto. Konsoleilla asia on vielä pahempi kun yhteistä chättiä tai voicea ei ole.
Osittain samaa mieltä. Silti comp modessa voisi olla vaikka joku 2 heron limitti koska näkee välillä todella surkeaa pelaamista tietyillä heroilla jolloin tekee mieli itse ottaa se sama jotta paikkaisi toisen tekemät virheet. Itseä ainakin ärsyttää 6 hengen tjärebörgit tai 6 hengen genjit tms. Yleensä siinä kohtaa peli menee aivan spedeilyks. Peliin on kuitenkin tulossa vielä lisää heroja joten valinnan varaa on ja sitä varten ei tarvitse omasta mielestä ottaa samaa heroa kuin joku toinen. Ja kun säännöt on samat molemmille puolille ei hero limitin pitäisi olla mikään ongelma.
 
Vastaus: Overwatch

Turnauksiin tuo sopii, koska kyseessä on aina 6 hengen premade. Nyt tämä trendi vain on suoraan kopsattu myös tavallisen pelaajan peleihin joihin monet jonottavat pienemmin eli tiimi koostuu pahimmassa tapauksessa kuudesta random pelaajasta. Nopein kentän lataaja saa myös etulyönnin valitsemiseen. Kiva siinä kesken pelin huomata että random reiska leikkii 100% damage dealerii ja tarvittas nyt se oikea shieldin ylläpitäjä, mutta eipäs onnistukaan vaihto. Konsoleilla asia on vielä pahempi kun yhteistä chättiä tai voicea ei ole.
Siinä tapauksessa voi suuntaa quick playihin tai voimme toivoa, että Blizzard tekee solo/duo-pelaajille oman listansa. Tekee hyvin järkeä, että competitive-pelilistassa pääsee pelaamaan tismalleen samalla säännöillä kuin oikeissa turnauksissa. Tämä voi hyvinkin tuoda lisää intoa etenkin PC-puolella, sillä pelaajat pääsevät harjoittelemaan tai kisailemaan koska tahansa.

Totta kai siinä on osa huonoakin, joka voi yksin pelaavia tai uusia pelaajia kaikkotaa. Saa nähdä mitä Blizzard tekee asian hyväksi.

"Sama se on kaikille" on vähän lyssähtänyt argumentti mitä tulee sääntöihin tai asetuksiin. Sitä heiteltiin jo vuonna 2005 ja näköjään vielä tänäkin päivänä. Harvoin peli toimii (kilpailullisesti) parhaiten, miten pelinkehittäjä on sen suunniteltu pelaavaksi. Kuuntelin myös, että ainakin osa kehittäjätiimistä halusi nähdä mihin suuntaan pelin meta kehittyy ja mitä porukka haluaa pelata. Kilpailullinen yhteisö nyt erittäin suurella marginaalilla piti 1HL mukavampana pelata, parempana katsottavana ja ylipäätään kilpailullisempana kuin 0HL. Vaikka beta-vaihe nyt kestikin kauan, niin totta kai tässä on vielä tilaa kehitykseen ja varmasti Overwatchin kilpailullinen pelaaminen sekä competitive-muoto näyttää ihan erilaiselta tietyn ajan päästä.
 
Vastaus: Overwatch

Siinä tapauksessa voi suuntaa quick playihin tai voimme toivoa, että Blizzard tekee solo/duo-pelaajille oman listansa. Tekee hyvin järkeä, että competitive-pelilistassa pääsee pelaamaan tismalleen samalla säännöillä kuin oikeissa turnauksissa. Tämä voi hyvinkin tuoda lisää intoa etenkin PC-puolella, sillä pelaajat pääsevät harjoittelemaan tai kisailemaan koska tahansa.

Tämä ei ole mikään ratkaisu mihinkään :rolleyes: Varmasti ylivoimaisesti suurin osa pelaajista pelaa pääsääntöisesti yksinään eli pitää sen puolen olla ehdottomasti kunnossa myös compissa. Todennäköisesti heillä on tosin ratkaisu siihen ettei se hahmon valinta mene pelkäksi kilpajuoksuksi. Ehkä jonkin sortin vuoronperään valitseminen sopivasti tähän peliin muovattuna. Omaa listaa solo/duo-pelaajille olen toivonut koko ajan ja ehkä sellainen vielä joskus saadaankin. Silloin pystyisi helposti tekemään hieman eri säännöt niihin. Näinhän on esimerkiksi HOTSissa.
 
Vastaus: Overwatch

Karkeasti noin sata tuntia peliä takana. Blizzardin tapaan kopioitu onnistuneesti muista peleistä parhaat puolet ja tehty niistä tiivis paketti. Yksi perustavanlaatuinen ongelma tässä pelissä kuitenkin on johon myös aiemmassa viestissä oli viitattu. Peli kaipaa selvästi omat listansa premade-joukkueille ja soolottajille. Tällä hetkellä voittaminen ja häviäminen tuntuu lähinnä olevan kiinni siitä, satutko juuri sen järkevän premade-joukkueen puolelle vai et. Kilpailuosiokin on tällä hetkellä mielestäni pelkkä vitsi ainakin random-pelaajille, kun omasta panoksesta huolimatta peli palkitsee vain voittajat ja rankaisee häviäjiä. Usein jo ensimmäisen erän ensimmäisillä sekunneilla voi päätellä lopputuloksen, mutta lähteäkään ei voi rangaistuksen uhalla. Onhan se nyt kuitenkin vain oikein antaa ilmaista expaa ja rankkia joukkueelle yli 100-tasoisia pelaajia vastassaan nyyppärandomit. :)
 
Vastaus: Overwatch

Karkeasti noin sata tuntia peliä takana. Blizzardin tapaan kopioitu onnistuneesti muista peleistä parhaat puolet ja tehty niistä tiivis paketti. Yksi perustavanlaatuinen ongelma tässä pelissä kuitenkin on johon myös aiemmassa viestissä oli viitattu. Peli kaipaa selvästi omat listansa premade-joukkueille ja soolottajille. Tällä hetkellä voittaminen ja häviäminen tuntuu lähinnä olevan kiinni siitä, satutko juuri sen järkevän premade-joukkueen puolelle vai et. Kilpailuosiokin on tällä hetkellä mielestäni pelkkä vitsi ainakin random-pelaajille, kun omasta panoksesta huolimatta peli palkitsee vain voittajat ja rankaisee häviäjiä. Usein jo ensimmäisen erän ensimmäisillä sekunneilla voi päätellä lopputuloksen, mutta lähteäkään ei voi rangaistuksen uhalla. Onhan se nyt kuitenkin vain oikein antaa ilmaista expaa ja rankkia joukkueelle yli 100-tasoisia pelaajia vastassaan nyyppärandomit. :)


Näinpä! Kaikille samat palkinnot, ettei kellekkään vaan tule paha mieli. Käsittämätön muutenkin tämä pelin nykyinen suunta, kun ei saa välttämättä pelata edes haluamallaan hahmolla ja jos pilaa muitten pelit lähtemällä kesken pois, niin siitä rankaistaan.
 
Vihamielisestä ja sarkastisesta viestistäsi päätellen ainakin jollekin tuli paha mieli. Mielestäni ei ole kovin hauskaa tämän tai minkään muun pelin osalta pelin arpoma mahdoton skenaario. Ja jos vielä rautalangasta väännetään, niin aika reilua että hyvällä suorituksella ei ole käytännössä mitään merkitystä jos joukkue häviää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Vihamielisestä ja sarkastisesta viestistäsi päätellen ainakin jollekin tuli paha mieli. Mielestäni ei ole kovin hauskaa tämän tai minkään muun pelin osalta pelin arpoma mahdoton skenaario. Ja jos vielä rautalangasta väännetään, niin aika reilua että hyvällä suorituksella ei ole käytännössä mitään merkitystä jos joukkue häviää.

Kuinka usein hyvästä yksilösuorituksesta on palkittu missään joukkueiden välisessä kilpailussa? Samalla olisin myös kiinnostunut siitä, että millä kriteereillä pelaajien suorituksia voitaisiin arvioidia pelissä, jossa pelaajilla on eri roolit, ja täten erilainen vaikutus ottelun tapahtumiin? Olisiko esimerkiksi oikein rankaista pelaajaa, joka uhraa henkensä joukkueen puolesta, eikä pelaa juokse statsien perässä?

Kyllä itseäkin ottaa päähän paskat randomit erilaisten pelien rankedeissa, mutta sen kanssa on vain elettävä. Sellaista laskuria kun ei ole olemassakaan, joka määrittelee absoluuttista suorituksen tasoa. Se puolestaan johtunee siitä, että suorituksen taso on subjektiivista.

Itse en siis edes pelaa tätä peliä enää, joten ei tullut paha mieli. Tätä topicia lukiessa vaan saa kerta toisensa jälkeen pudistella päätään.
 
Vastaus: Overwatch

Reipas parikymmentä tuntia nyt peliä takana itsellä ja aivan hyvä peli. Muutama huomio:

Se on jännä, että mikä piru noissa hyökkääjäheroissa viehättää. Vähintään joka toisessa randomien kanssa pelatussa matsissa on reaperit, tracerit ja genjit kentällä oli kartta tai pelimuoto mikä hyvänsä. Ei se lopputulos sitten esim payloadin puolustuksessa kovin hyvä ole. Itse koen nuo hyökkääjät oikeastaan kaikista tylsimmiksi lukuunottamatta Genjiä, jolle on paikkansa välillä. Ihan niin kuin näille muillekin, mutta liika nyt on liikaa.

Edelliseen liittyen pitää sitäkin välillä ihmetellä, että miten porukka noilla hyökkääjillä pelaa. Esimerkiksi se Mcree siinä kärryllä ei ole ihan vahvimmillaan kun vastustajan tonttu suolaa samantien. Toisaalta sitten taas pelissä melkein tyydyttävintä on se kun itse käyt Genjillä suolaamassa ja häiritsemässä vastustajia selästä sen minkä kerkeät samalla kun muut puskee kärryä.

Täällä on paljon puhuttu siitä, että miten jokaiselle herolle on omat counterinsa jne. ja se on tullut kyllä huomattua. Siitä huolimatta tuntuu suht helvetin mahdottomalta saada pistettä vallattua kolmelta reiskalta, parilta tontulta ja bastionilta. Ehkä sekin sitten onnistuu sillä kuuluissa "suomiporukalla", mutta nämä kyllä turhauduttaa välillä todella rajusti.

Ja viimeiseksi, en olisi uskonut, miten helvetin vaikea Mercy on pelata hyvin. Ihan kujalla sen kanssa, niin kuin monen muunkin vielä varmasti pitkään.

Edit:

Se vielä, että nyt kun peliä on oikeasti tullut hetki pelattua niin ymmärrän hyvin sen kritiikin, jota peli on tässäkin topicissa saanut. Ymmärrän hemmetin hyvin jos rassaa. Se ei kuitenkaan ole multa pois. Mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä Blizzard tälle keksii tulevaisuudessa.
 
Vastaus: Overwatch

Ja viimeiseksi, en olisi uskonut, miten helvetin vaikea Mercy on pelata hyvin. Ihan kujalla sen kanssa, niin kuin monen muunkin vielä varmasti pitkään.

Mercy oli itsellenikin todella vaikea hallita alussa, mutta nyt sillä alkaa jo saada tulosta aikaan, kun pelitunteja on kertynyt useita kymmeniä. Parhaiten sillä pärjää, kun olet liikkeessä koko ajan ja käytät kahden sekunnin välein latautuvaa "hyppyä" pelikaverista toiseen. Mercyn aseeseen en yleensä koske ollenkaan (paitsi jos ei ole parannettavia ja koetan ladata superia nopeammin), vaan pyrin aina boostaamaan muita. Pääasiallisesti pyrin aina parantamaan, tehon boostaaminen tulee vasta sen jälkeen. Tutut pelikaverit auttavat myös paljon, siitä pari esimerkkiä - Pharrahin on parasta ampua raketteja taivaalta tai jostakin korkeammalta tasolta ja monesti tämä on myös Mercyn pelastus, kun voit hypätä turvaan hänen suuntaansa. Reiska on myös hyvä vaihtoehto, hypyllä kilven taakse piiloon.

Joskus voi myös harkita taktisia juttuja, eli saatan pyytää Reiskaa ottamaan tahallaan vahinkoa, että saan elvytyksen nopeasti ladattua, mutta toisaalta tämä lataa myös vastustajan superia. Jos kaikki ovat yhdessä kasassa, niin Mercyn on syytä mennä piiloon tai kauemmas, koska hän on usein se ykköskohde selustaan koukkaaville hyökkääjille. Jos vihu pääsee iholle, niin tavallisetkin hypyt häiritsevät osumista, joten sitäkin kannattaa käyttää, mikäli olet juuri käyttänyt isoa hyppyä tai pelikavereita ei ole lähistöllä.

Ja lisään vielä, että älä tuijota omaa energiaasi, Mercyn hyvin kuuluvat kommentit kertovat koko ajan jos osumaa tulee ja mieti koko ajan jo seuraavaa siirtoa, kun teet hypyn pelikaverin suuntaan - ja muista, että jos pelikaveri on jo kaatunut, niin hyppy onnistuu "keltaiseen palloon", joka näkyy maassa sen ajan, kunnes kaatunut respaa uudestaan. Keltainen "kolmio" keskellä taas kertoo, kuinka monta kaatunutta on elvytyksen ulottuvilla - kaksi tai useampi kannattaa yleensä jo nostaa.

Edit: Osalle hahmoista on kehittynyt erilaisia kutsumanimiä ja alussa tuli ihmeteltyä, että kuka kukin on. On Diiva, Reiska, Torppajorma, Rotta, Sika, Apina, Mäkkäri... löytyykö muita? Etenkin Torbjörnin kutsumanimi on todella hauska :).
 
Ylös Bottom