Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

Hyvä että vähän säätivät tuota overtimee. Niin paljon välillä menny hermot siihen.
 
Vastaus: Overwatch

Olen nyt sen verran kastanut varpaita vedessä, että harjoitusosio ja pari bottimatsia on takana. Vielä pitää opetella lisää ja kokeilla eri hahmoja. Vasta myöhemmin ajattelin mennä oikeisiin matseihin.

Kun lopettaa pelaamisen, mikä on oikea hetki poistua pelistä? En halua, että:

A) oma tiimi joutuu pelaamaan vajaalla miehistöllä
B) koko matsi peruuntuu
C) minulle tulee runtua joko automaattisesti tai kun muut pistävät reporttia

Yllätyin ensin siitä, että ihan itsekseen ei voi pelata. Eli bottimatseissakin on ihmispelaajia omien puolella. Pelasin jonkin aikaa ööh...capturea? Toinen yllätys tuli siitä, miten pian uusi matsi alkaa (5 sekuntia oli laskurissa). Päädyin sitten lähtemään hahmonvalintaruudusta ja niin teki muutama muukin.

Olen tottunut Battlebornin tavoille, ja jos siinä lähtee kesken hahmonvalinnan, käy joko A tai B tuosta ylhäältä.
 
Vastaus: Overwatch

Olen nyt sen verran kastanut varpaita vedessä, että harjoitusosio ja pari bottimatsia on takana. Vielä pitää opetella lisää ja kokeilla eri hahmoja. Vasta myöhemmin ajattelin mennä oikeisiin matseihin.

Kun lopettaa pelaamisen, mikä on oikea hetki poistua pelistä? En halua, että:

A) oma tiimi joutuu pelaamaan vajaalla miehistöllä
B) koko matsi peruuntuu
C) minulle tulee runtua joko automaattisesti tai kun muut pistävät reporttia

Yllätyin ensin siitä, että ihan itsekseen ei voi pelata. Eli bottimatseissakin on ihmispelaajia omien puolella. Pelasin jonkin aikaa ööh...capturea? Toinen yllätys tuli siitä, miten pian uusi matsi alkaa (5 sekuntia oli laskurissa). Päädyin sitten lähtemään hahmonvalintaruudusta ja niin teki muutama muukin.

Olen tottunut Battlebornin tavoille, ja jos siinä lähtee kesken hahmonvalinnan, käy joko A tai B tuosta ylhäältä.
Pelistä poistutaan siinä vaiheessa kun tulokset tulee edellisestä matsista. En ole kokeillut botteja vastaan ollenkaan mutta luulisi että niitäkin vastaan pystyy pelaamaan pelkästään.
 
Vastaus: Overwatch

Peli saanut päivityksen yhteydessä uuden pelimuodon "Lucioball". Tämä 3 vs. 3 jalkapallo-ottelu on selvä kopio Rocket Leaguesta, mutta mikäs siinä kun hyvää kopioidaan.

 
Vastaus: Overwatch

Uusi kenttä luvassa, saksalainen linna Eichenwalde!

Just in time for gamescom, Overwatch’s new German map, Eichenwalde, will be playable at the Blizzard booth before going live in September.
o Set in an abandoned castle town on the outskirts of Stuttgart, Germany, Eichenwalde is an Assault/Escort hybrid map where one team must escort a battering ram to the castle, while the opposing team fights to prevent the keep from being breached.

Lähde: lehdistötiedote
 
Vastaus: Overwatch

Selvästi tullut huomattua viime päivinä, että kun on opetellut vain muutaman hahmon kunnolla, niin tulee tilanteita, joissa ei pärjääkään - oli valinta sitten mikä tahansa. Monesti pyrin valitsemaan aina sen hahmon, jota ryhmä tarvitsee eniten, se vain edellyttäisi useamman hahmon osaamista. Toisinaan kokoonpano näyttää oikein hyvältä, sitten tulee toteutuksen vuoro ja se ei aina toimi. On Reaper tankkien ja heikompien vihulaisten varalta, Diivaa ja Reiskaa suojaamassa, Tracer härnäämässä selustassa, loput paikat täyttää esim. Genji, Winston/Rekkis ja sitten on joko parantaja tai esim. Pharah. Vaihtoehtoja toki piisaa, mutta se ihmetyttää, miksi Ana saa aina niin paljon kritiikkiä, kun hänet valitaan. Ei se huono hahmo ole, mutta Ana tarvitsee jonkun tuekseen ja yhteistyöhön, siihen hänen kykynsäkin on valjastettu.

Ikävänä lieveilmiönä tämä "enemmän tappioita, liian vähän voittoja" on näkynyt myös eripurana pelikavereiden keskuudessa. Jatkuvaa kiroilua, turhautumista, pettymistä omiin suorituksiin toisen ollessa parempi, kun kuoleman osuessa kohdalle voisi vaikka varoittaa muita lähestyvästä vaarasta ja sen sijainnista. Tai hyvänä esimerkkinä eiliseltä, kun puolustettiin vihollista vastaan - eräs tiimistämme sanoo (hahmojen valinnan jälkeen), että "ne jyrää meidän yli minuutissa", tällainen tappiomielialan viljely ärsyttää. Mainittakoon, että puolustus petti heti silloin, kun vihollinen vyöryi keskeltä kolmella tankilla ja muilla nopeilla hahmoilla (oli myös Lucion nopeusboosti) ja erä oli ohi reilussa minuutissa.

Toki muut pelaajat voivat olla parempia, heidän yhteistyönsä on toimivampaa, eikä aina voi voittaa, mutta eniten harmittaa, että pelikaverit ovat jakautuneet ympäriinsä leveleiden mukaan. Ne parhaat ovat "karanneet" sinne tasojen 60-70 paikkeille tai jopa sen yläpuolelle ja tämä ns. "keskitaso" (n.40-55) ei kelpaa enää mukaan. Itselleni rankilla ei ole paskankaan merkitystä, pelin hauskuus ja viihde on pääasia. Korkeintaan sen vuoksi huipulla voi olla kivempaa, kun voi testata omia taitoja todella kovia pelaajia vastaan.
 
Vastaus: Overwatch

Onhan se Ana osaavissa käsissä ihan hyvä hahmo. Liian usein sillä näkee vain pelattavan samaan tapaan kuin widowmakerilla - kökkimällä jossain piilossa headshottien toivossa unohtaen hahmon support-ominaisuudet kokonaan.

80 tuntia tätä näköjään on tullut tahkottua ja lievää taisteluväsymystä havaittavissa. Jotain uutta pelattavaa tämä kaipaisi kipeästi, enkä tiedä riittääkö siihen yksi uusi kartta. Viime ajat olen pelannut pelkästään competitivea ja se on kyllä randomien kanssa aikamoista arpapeliä. Rankki on nyt heitellyt 35-45 välillä riippuen ihan millaiset tiimit sattuu tulemaan ja kumman joukkuesta putoaa pelaajia pois. Pelillä on myös kumma taipumus rankaista tästä. Esim. eilen joukkueestamme tippui yksi pelaaja pois, jonka seurauksena muuten hyvin alkanut peli kääntyi varmaksi tappioksi. Tämän seurauksena rankki tippui paljon enemmän kuin mitä se nousi seuraavan voitetun pelin - jossa tiimit olivat tasan - ansioista.
 
Vastaus: Overwatch

Uusi kenttä luvassa, saksalainen linna Eichenwalde!

Just in time for gamescom, Overwatch’s new German map, Eichenwalde, will be playable at the Blizzard booth before going live in September.
o Set in an abandoned castle town on the outskirts of Stuttgart, Germany, Eichenwalde is an Assault/Escort hybrid map where one team must escort a battering ram to the castle, while the opposing team fights to prevent the keep from being breached.

Lähde: lehdistötiedote

Tässä vielä kartan esittelyvideo

[video=youtube;H3xFKckFCGM]https://www.youtube.com/watch?v=H3xFKckFCGM[/video]
 
Vastaus: Overwatch

Competitiven ensimmäinen kausi loppuu tänään ja seuraava kausi alkaa sitten siellä syyskuun alussa. Isoja muutoksia on luvassa.

Pelin kehitysvastaava Jeff Kaplan kertokoon niistä.

[video=youtube;Nqh8tnHhIjg]https://www.youtube.com/watch?v=Nqh8tnHhIjg[/video]
 
Vastaus: Overwatch

[FONT=verdana, arial, tahoma, geneva, lucida, lucida grande, arial, helvetica, sans-serif]Tässäpä taitaa olla nämä tärkeimmät muutokset:[/FONT]

  • They are planning to change the rank scale from 1-100 to 1-5000, so there are more fractions of skill ratings. You will go up or down full ranks now.
  • They have added skill tiers, because they don't want people associate their skill to a number. Rather they want players to associate their skill to a certain tier. (Bronze, Silver, Gold etc.) For example, ranks between 2000-2499 are supposed to be gold tier, that is a big scale for a gold tier player.
  • The top 2 tiers are called Master and Grandmaster, once you achieve this tier, you can't drop out of it.
  • The amount of Competitive Points you will get will be multiplied by 10. The amount you will have now will also be multiplied by 10. Golden guns are 10 times more expensive as well.
  • All of Sudden Death is gone, for Assault Maps (Hanamura, Anubis and Volskaya) there will be a time bank system.
  • For the first attack round only, after getting point A, you will be given 30 seconds extra to capture point B.
  • The bonus time for finishing a map with less than a minute left, will only give you 1 minute bonus time for the next round.
  • If you finish a map with 30 seconds left, you will get 30 seconds bonus time, but the other team will also get the 30 bonus seconds, to make it as fair as possible.
  • The timebank system will also be introduced for the Hybrid and Payload maps. If you finish the payload with more than 3 minutes left, you will get another round to push the payload.
  • Ties are supposed to be very rare. On hybrid maps ties could still be happen when the initial point is not being captured by either team.
  • Blizzard is trying to very aggresive to combat the boosting with smurfs problem. There is going to be a maximum number of skill rating difference that can be between two players before they can play together. On the PTR they are testing with a skill difference of 500 ranks. Blizzard wants to know if this is balanced or not.
  • For the Diamond, Master and Grandmaster tiers, there is going to be a thing called Skill Rating Decay. If you haven't played a game in a week, your skill rating will decay with 50 ranks every 24 hours, with the floor being Diamond tier.
  • Top 500 players are required to play at least 50 games.
 
Vastaus: Overwatch

Uutta päivitystä on pukkaamassa PC-puolelle, mutta eiköhän nuo siirry myös konsoleile: https://playoverwatch.com/en-us/blog/20243886#patchnotes

Tervetulleita uudistuksia ainakin mitä tulee herojen balansointiin. Esim. Genjin ultin pituutta lyhennetään 8 sekunnista 6 sekunttiin, sekä hahmon liikkuvuutta on hieman heikennetty ja D.Van defence matrixin uudelleenaktivointiin on lisätty sekunnin viive, jee! Ehkä ne kaikki matsinsa Genjillä pelaavat joutuvat viimein opettelemaan jonkun muunkin hahmon. Tai ainakin edes harkitsemaan sitä.
 
Vastaus: Overwatch

Kieltämättä Overwatchin taustatarina on alkanut enemmän kiinnostamaan kun katsoin Bastionin lyhytanimaation. Löytysikö Youtubesta taikka muulta sivustolta taustatarina kerrottuna Suomeksi?
 
Vastaus: Overwatch

Kieltämättä Overwatchin taustatarina on alkanut enemmän kiinnostamaan kun katsoin Bastionin lyhytanimaation.

Tykkäsin itse tuosta Bastionin animaatiosta kaikkein eniten vaikka hienoja ne muutkin on. Muutaman kerran pelannut nyt competetiveä ja se mikä siinä on hyvää on se hahmo limitti joka kyllä saisi tulla casual puolellekkin. Vaikka en pelaa läheskään kaikilla hahmoilla niin kyllä sen verrran monilla, että löydän aina mieleiseni vaikka viimeisenä aina valitsen, annan siis kaikkien muiden valita suosikkinsa ensin. Se mistä en pidä tuolla Comp. puolella on se, että matsin voittoon ei tarvitse kuljettaa objectiveä loppuun vaan riittää, että vie pidemmälle kuin mitä vastustajat, eli matsit kestää omaan makuun liian vähän aikaa.
 
Vastaus: Overwatch

Nyt on Summer Gamesit takana ja tuhtiin ollaan pelattu, skinien takia oikeastaan mutta urakka oli turha, ei yhtään legendary skiniä mutta paljon epicciä tuli. Lucio Ball oli hetken aikaan viihdyttävä kunnes keksittiin kuinka vaihtaa sankaria. Ihme ettei sitä olla korjattu mutta eipä enää tarvitsekkaan. Miellellään voisi tulla tällaisia lisää, mutta lisää sälää/pelimuotoja voisi kuitenkin tulla.
 
Vastaus: Overwatch

Ilmainen viikonloppu konsoliversioista tarjolla 9-12.9. Alkaa Perjantaina klo 21 ja päättyy tiistaiaamuna klo 02 suomen aikaa. Hyvä mahdollisuus (vieläkin) harkitseville testata miltä maistuu.

Playstation plussaa ei tarvitse, mutta Xbox Live Goldin vaatii.

Lähde
 
Vastaus: Overwatch

Illalla sai päivityksensä myös pleikka nelonen. Uutta kenttää ei tullut vielä vastaan. Kyllä tuo kaiken aikaa sulava meno pistää silmään taas kuukauden tauon jälkeen. Blizzard vain osaa. Kaverilistalla näkyi pelaajia löytyvän. Näppäimiä haettiin porukalla, ehkä se jo huomenna soljuu.
 
Vastaus: Overwatch

Täällä placementit suoritettu, 5-5, kultataso rankilla 2245. Tästä sitten kohti platinaa. Uutta kenttää ei tälläkään tullut vastaan, mutta hyvälle maistuu!
 
Ylös Bottom