Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

Onko mitään käytännön hyötyä siitä, että hahmo on tulessa? Vai tarkoittaako se vaan että jee, hyvin menee?
 
Vastaus: Overwatch

Onko mitään käytännön hyötyä siitä, että hahmo on tulessa? Vai tarkoittaako se vaan että jee, hyvin menee?
Ei mitään erityistä hyötyä. Onhan se kiva kun saa nuotiota pidettyä yllä, ja tietää että tekee jotain hyödyllistä joukkueelle :) jos kunnon liekkikierroksen saat tehtyä, voi loppukortinjaossa saada MVP-tittelin.
 
Vastaus: Overwatch

tästä olis joku ilmainen viikonloppu, mistäköhän sen sitten voi lataa. ei tuolla psn storessa ainakaan pahemmin mitään ole
 
Vastaus: Overwatch

tästä olis joku ilmainen viikonloppu, mistäköhän sen sitten voi lataa. ei tuolla psn storessa ainakaan pahemmin mitään ole

Klo 21 alkaen:

FOR PLAYSTATION 4:

Step 1: Turn on your PlayStation 4 and log in to your preferred local user.
Step 2: Go to PlayStation Store and select "Search" from the top menu.
Step 3: In the search field, type in "Overwatch."
Step 4: Select "Overwatch Free Weekend" from the search results and then click "Download."
Step 5: Once the download and installation process is complete, click "Start" to begin!
 
Vastaus: Overwatch

Klo 21 alkaen:

FOR PLAYSTATION 4:

Step 1: Turn on your PlayStation 4 and log in to your preferred local user.
Step 2: Go to PlayStation Store and select "Search" from the top menu.
Step 3: In the search field, type in "Overwatch."
Step 4: Select "Overwatch Free Weekend" from the search results and then click "Download."
Step 5: Once the download and installation process is complete, click "Start" to begin!

okei kiitän, luulin että sen voi ladata tänään ja se vasta alkaa tänään kello 21.00...minkäköhän kokoinen tää on?
 
Vastaus: Overwatch

okei kiitän, luulin että sen voi ladata tänään ja se vasta alkaa tänään kello 21.00...minkäköhän kokoinen tää on?

Q. What's the approximate download size of the Free Weekend client?

A. For PlayStation 4, the approximate download size is 9GB. For Xbox One, the approximate download size is 15GB.

FAQ
 
Vastaus: Overwatch

Nyt saa ladattua. Löytyy ihan Overwatchin alta ja avaamalla sen storessa tulee vaihtoehto "ilmainen demo". Alkulataus 4,3 Gt.
 
Vastaus: Overwatch

Tuolla päivitystiedoissa luki, että PS4 Pro support. Harmi, että eivät kertoneet siitä sen tarkemmin.

Viikonloppuna on muuten peli jälleen avoinna kaikilla alustoilla, joten tällä kertaa on myös PC-versio siinä mukana.

Edit. Ilmeisesti vain valikot saanut 4K tuen, mutta itse pelissä ei ole muita parannuksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Overwatch

Tuolla päivitystiedoissa luki, että PS4 Pro support. Harmi, että eivät kertoneet siitä sen tarkemmin.
Edit. Ilmeisesti vain valikot saanut 4K tuen, mutta itse pelissä ei ole muita parannuksia.

Eipä tätä oikein voi mitenkään Pro:lla parannella (ellei mennä siihen 4k pelleilyyn) kun muutenkin on jo 1080p / tasainen 60fps. Nyt kyllä huomannut latausaikojen ja valikoiden selailun parantuneen merkittävästi viimeisimmän päivityksen myötä ihan alkuperäisellä plekellä, optimointia siis tapahtunut.
 
Vastaus: Overwatch

Eipä tätä oikein voi mitenkään Pro:lla parannella (ellei mennä siihen 4k pelleilyyn) kun muutenkin on jo 1080p / tasainen 60fps. Nyt kyllä huomannut latausaikojen ja valikoiden selailun parantuneen merkittävästi viimeisimmän päivityksen myötä ihan alkuperäisellä plekellä, optimointia siis tapahtunut.
PS4-versiossa on dynaaminen resoluutio, vaikka ei taida kovin usein tippua 1080p:stä. Lisäksi voihan sitä aina paranella kuvaa lisämäällä noita PC-version ultra-asetusten herkkuja. Resoluutio boostikin olisi ihan merkittävä lisä, jos vain sama 60fps säilyy. Toki konsoliversiot ovat jo varsin hyvin tehty, eikä siinä ole isoa eroa PC-versioon.

Joten kyllä pystyy parantamaan :)
 
Vastaus: Overwatch

Eipä tätä oikein voi mitenkään Pro:lla parannella (ellei mennä siihen 4k pelleilyyn) kun muutenkin on jo 1080p / tasainen 60fps. Nyt kyllä huomannut latausaikojen ja valikoiden selailun parantuneen merkittävästi viimeisimmän päivityksen myötä ihan alkuperäisellä plekellä, optimointia siis tapahtunut.

http://imgur.com/a/Pm5aD

Tuosta voi tiirata parannuksia.

Anisotropic filtering on ehkä se suurin kuvanlaadun parannus tekstuurien ja supersamplingin lisäksi. Toisessa kuvassa näkyy nuo keltaiset viivat maassa ja onhan ne ihan puuroa perusnelkulla.
 
Vastaus: Overwatch

PS4-versiossa on dynaaminen resoluutio, vaikka ei taida kovin usein tippua 1080p:stä. Lisäksi voihan sitä aina paranella kuvaa lisämäällä noita PC-version ultra-asetusten herkkuja. Resoluutio boostikin olisi ihan merkittävä lisä, jos vain sama 60fps säilyy. Toki konsoliversiot ovat jo varsin hyvin tehty, eikä siinä ole isoa eroa PC-versioon.

Joten kyllä pystyy parantamaan :)

Kaikki nuo parannukset olisivat muuten hyviä, mutta kun niitä ei saisi konsolilla halutessaan pois päältä. OW tyylisessä PVP only pelissä tuo vielä korostuu jos on vaara että pikselit > performance, tai pahimmassa tapauksessa puskaan ilmestyy lisää lehtiä yms. Ja kun katsoo nykyisiä toisten pelien pro päivityksiä niin juuri tuo 60fps on se kärsijä, kun puhutaan 1080p pelistä.

Dynaaminen reso taas on vain positiivinen asia sulavuuden ja fps:n kannalta, pitäisi olla imo ainakin kaikissa kilpailullisissa moninpeleissä turvana. Tosiaan pleikalla ei tuota edes kovimmissakaan rähinöissäkään tapahdu (enkä itsekään 300h+ pelituntien aikana tuota kertaakaan huomannut), mutta xboxi versio ainakin julkkaritestien mukaan tuohon joutuu enemmän turvautumaan, tiedä sitten onko se pikseleiden väheneminen edes niin merkittävää että sen huomaisi siinä rähinätilanteessa kun keskittyy vain heroihin / selviytymiseen.
 
Vastaus: Overwatch

Taitaa olla kaksi muutakin free weekend overwatchin lataajaa. Taitaa mennä koko viikonloppu pelkkään lataamiseen.
 
Vastaus: Overwatch

Ihan mukavat lisät noi 1v1 ja 3v3 arcadet. Voi qp sijasta hakea niistäkin välillä lämpöä ja saa vielä sen 3 loottipoksia per viikko helposti. 1v1 saisi tosin olla paras viidestä eikä yhdeksästä.
 
Vastaus: Overwatch

Pakko muuten mainita että kun elien ilmoitettiin graafisen sarjakuvan (First Strike nimeltään) peruutettavan, mieleen tuli että Blizzardilla täytyy olla jotain isompaa suunnitelmaa taustatarinalle. Minun vahvin epäilys on että kenties animaatioelokuva olisi tekeillä..? Vaikka pelielokuvat ovat suuressa laskussa, Overwatch elokuva maistuisi mieluusti kun lyhyt animaatioita ollaan kehuttu. Muiden mielipiteitä?
 
Vastaus: Overwatch

Täytyypä näin myöhäisenä Overwatch-nyyppänä kommentoida peliä tänne.

Ennakkoluulo oli aika järkky pelistä ja se ei juuri kiinnostanut aiemmin. Tiesin että peli on suosittu ja kilpapelaamisen kovia nimiä. Silti mielikuva piirroshahmoista räiskimässä toisiaan ei napannut. Ei vaikka kova Blizzard-fani olenkin. Nyt sitten hankin pelin parisen viikkoa sitten Battlebornin innoittamana. Siellä ei peliseuraa kovin löytynyt, joten ajattelin kokeilla vähän samantyylistä suositumpaa Overwatchia. Ja täytyy sanoa että peli on kyllä äärettömän koukuttavaa ja hauskaa.

Pelailin ekat pari viikkoa pelkästään Quick Playta tutustuen eri hahmoihin ja kyllähän sieltä suosikit nousee aina esille. Yritän kyllä vaihdella hahmoja, ettei jäisi vain yhden kortin varaan. Suosikeiksi on löytänyt itsensä ainakin support hahmo Lucio, hyökkääjä Soldier 76, symppis robotti Bastion. Lisäksi Zenyetta, D. Va ja Hanzo on ollut käytössä mieleisiä.

Levelin taittuessa 25 asti pääsin sitten pelin sydämeen, eli competitiveen kokeilemaan. Ekana oli edessä 10 sijoitusmatsia, jotka määrittelee aloitusrankin. Ekassa tuli niin turpaan että jätin 3 päivään koskematta koko competitivea. Sitten palasin ja pelasin noi loput 9 matsia yhdeltä istumalta. Aloitus ranking Season 3:lla vähän päälle 2000 ja ilmeisesti kulta-arvo. Nyt sitten ei oo muuta tullut pelailtuakaan kuin tätä pelimuotoa. Taso on mielestäni niin paljon kovempi kuin Quick Playssa. Eilen palasin kokeilemaan eri hahmoa quick playhin ja tuntui että sai puoliunissaan vetää ja oli niin iisiä.

Luciolla pelaan competitivessa aina kun se on mahdollista. Jos joku sen valitsee niin sitten Soldier tai D.Va. Hirveesti on opittavaa, mutta pelissä huomaa myös kehittyvänsä. Ja pelihän on täysin tiimipeli, eli yksilönä ei voi mitään voittaa. Supportina tämä ajatus toimii tosi hyvin ja sopii omalle pelityylille.

Tässä vielä ensitunnelmia Luciolla näistä rankkipeleistä. Tarkoitus on tehä vastaava kooste jokaiselle hahmolle.
[video=youtube;omJt6rBYCUY]https://www.youtube.com/watch?v=omJt6rBYCUY[/video]
 
Vastaus: Overwatch

Täytyypä näin myöhäisenä Overwatch-nyyppänä kommentoida peliä tänne.

Overwatch on ehkä se paras pelaamani peli suhteessa mielipiteitä jakaneesta pelistä omalla kohdallani. Porukka on joko aivan hulluna siihen tai sitten eivät piittaa siitä yhtään.

"Komppi" (Competition) on tietty se pelin paras osa-alue, silloin mennään vääntämään tosissaan ja yritetään toimia joukkueena, mutta se on harmillista, että aika harvoin siellä käytetään erilaisia variaatioita hahmoista, aina on se sama runko. Reiska (Reinhardt) on kilpensä kanssa aina aivan ehdoton ja ilman parantajia ei pidä ikinä lähteä. Solttua parannettiin edellisessä päivityksessä ja se on ainoa todellinen uhka esim. Pharahille, joka pommittaa porukkaa ilmasta. Toki Apina ja Diivakin saavat siihen osumaa ja ilmassa ei voi kaiken aikaa lennellä. Rekkis (Zarya) taas on usein se tasapainottava tankki pelastavilla kuplillaan ja suojana Reiskan kanssa + loistavalla ultillaan (Ultimate), mikäli sitä yhdistää toisten ultien kanssa.

Ns. ammattilaisten pelejä katsoessa hyvin usein näkee Rekkiksen ultin yhdistettynä Anan nanoboostiin, joka annetaan Genjille (Kenkä) ja Kenkä käy silpomassa kaikki Graviton Surgen kenttään vangitut viholliset tai sitten vastaavasti Riipperi (Reaper) tuhoaa porukan haulikko-ultillaan. Toki joskus näkee mainioita variaatioita ja käytössä ovat esim. MCree (Mäkkäri) tai toisinaan Apina/Sika (Roadhog).

Vaan yritäpä ottaa perus-Kompissa esim. Torppajorma (Torbjörn), Hanzo tai Symmetra, aina tulee jotain kitinää kokeneemmilta. Symmetraa on toki parannettu paljon päivityksen jälkeen ja kaksi vaihtoehtoista ultia yhdistettynä lentävään suojakilpeen teki siitä paremman hahmon. Torpan turretin nerffaus oli mielestäni huono juttu, nyt sillä ei ole niin suurta merkitystä hahmojen valinnan suhteen - paitsi ehkä vakituisesti Pharahia pelaava haluaisi tuekseen esim. Widowmakerin tai Hanzon (Kengän ohella), turrettien tuhoamiseksi. Toki esim. Diiva tai Apina (tmv) ajavat saman asian, variaatioita piisaa.

Oikeastaan ainoa huono puoli - vaikka paras puoli onkin - on mainittu Competition. Alussa oli kivaa pelata kaikkien kanssa ja sijoituksella ei ollut juurikaan merkitystä, mutta peliporukka on hajaantunut sen mukaan, millaisella sijoituksella pelataan. Lonkalta heitettynä rankki on välillä 1-5000, jossa alle 1500 on trolliosastoa, 1500-1999 perusperttiä, 2000-2499 keskivertoa sakkia, 2500-2999 jo hieman parempaa osastoa, yli 3000 ja siitä eteenpäin näkee jo loistavaa yhteispeliä ja kommunikointia. Nyt voi sanoa, että noin kymmenen pelaajan kesken tulee väännettyä vakituisesti, koska osa on karannut jo sinne yli 3000:n ja he pelaavat vain keskenään. Silloin joskus paukahti n. 2600:n rankki, kymmenen sijoitusmatsin jälkeen, mutta aika nopeasti sieltä on pudottu alaspäin, pahimmillaan n. 2100:aan. Pelihän ei salli yli tuhannen eroa sijoituksessa, muuten ei pääse samaan peliin.

LarryPelaajalle vastaan tässä ohimennen, että pelistä tehty elokuva kiinnostaisi kyllä. Aidoilla näyttelijöillä se voi olla suht vaikea toteuttaa, mutta toimisi myös animaationa.

Kenkä, Solttu, Diiva, Junkkis, Rotta, Mäkkäri, Meikkuli, Lentävä horo, Riipperi, Reiska, Sika, Lehmäsika, Lehmis, Somppu, Torppajorma, Rekkis, Kakkis, Merkkari, Hansu, Pikkunarttu, S******n mutantti, Pora, Tri Kuolema ja muutama muu, mitä ei kehtaa mainita :D. Paljon tullut lempinimiä näille hahmoille, useimmiten turhauttavien tilanteiden jälkeen, kun kuolema on korjannut satoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom