Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PAL PS2 + NTSC pelit + videotykki

m_vierimaa

Well-Known Member
Olen ostamssa videotykkiä johon sais S-Video ja komponenttiliitännät. Komponentti = jenkkien RGB tasoinen liitäntä. PS2 näyttäisi tukevan komponenttiliitäntää, mutta yleisestihän vaan RGB:llä saa NTSC peleihin värit.

Onko jollain kokemusta saanko PAL PS2:lla näkyviin kunnolla NTSC pelit (JAP/USA) ilman RGB:tä, siis joko S-videon tai komponenttiliitännän kautta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan m_vierimaa
yleisestihän vaan RGB:llä saa NTSC peleihin värit.
Tämä koskee vain televisioita.
Onko jollain kokemusta saanko PAL PS2:lla näkyviin kunnolla NTSC pelit (JAP/USA) ilman RGB:tä, siis joko S-videon tai komponenttiliitännän kautta?
Kyllä saat. Videotykit tukevat yleensä kaikkia videoformaatteja.

Komponenttikaapelilla saat paremman kuvan kuin S-video-kaapelilla.

t. Ola
 
Ostin joskus Anttilasta PS2 komponenttikaapelin jollain 10 eurolla. Saattas niitä saada vieläkin. Itse ostin muistaakseni Tikkurilan Anttilasta. Olen pelannut videotykillä tuolla kaapelilla ja ihan hyvin toimii. Pleikkarin asetuksista pitää vaan kytkeä komponentti-asetus päälle. Samaan aikaan PS2 ei anna RGB:tä ja komponenttia.

Toimiiko progressiivista kuvaa tukevat pelit muuten vanhassa PS2:ssa komponenttikaapelin kautta lomittamattomana?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Toimiiko progressiivista kuvaa tukevat pelit muuten vanhassa PS2:ssa komponenttikaapelin kautta lomittamattomana?
Kyllä toimivat.

Itselläni on tosin ongelmia PS2:n progepelien kanssa omalla tykilläni. Kuvassa esiintyy omituisia pystyraitoja. Sama ilmiö on havaittavissa sekä 3rd party-kaapelilla että alkuperäisellä Sonyn komponenttikaapelilla.

t. Ola
 
Ylös Bottom