Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras käsikonsoli?

Solid Snake

Active Member
Olen ajatellut ostaa jonkun kannettavan konsolin ja mietin mikä olisi paras? GBA:ta olen miettinyt, mutta se ei oikein vakuuttanut GameWorldissa. Näyttö on pimeä ja jos ilta-aikaan istuu autossa, siitä tuskin mitään näkee. Toinen vaihtoehto olisi sitten PSone akulla ja näytöllä, mutta se on melko kallis. Onko tulossa markkinoille mitään uutta ja mullistavaa käsikonsolia? Kännykällä pelailu väsyttää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Olen ajatellut ostaa jonkun kannettavan konsolin ja mietin mikä olisi paras? GBA:ta olen miettinyt, mutta se ei oikein vakuuttanut GameWorldissa. Näyttö on pimeä ja jos ilta-aikaan istuu autossa, siitä tuskin mitään näkee. Toinen vaihtoehto olisi sitten PSone akulla ja näytöllä, mutta se on melko kallis. Onko tulossa markkinoille mitään uutta ja mullistavaa käsikonsolia? Kännykällä pelailu väsyttää.
No siis GBA:ahan on tämän hetken ehdottomasti paras käsikonsoli. Pimeä näyttö kyllä välillä hieman hämää, mutta siihenkin on olemassa valoja, tosin toiset toimivat paremmin ja toiset huonommin. Itse pelaan lampun alla tai päivällä ikkunaa vasten, jolloin kuvä näkyy loistavasti. Mutta jos katsotaan pelillisesti, niin GBA:lla on aivan uskomattoman hyviä pelejä jo nyt, vaikka konsolin julkaisusta on vain hieman yli puoli vuotta.
Eli itse ainakin suosittelen ostamaan GBA:n ja ainakin viimeistään silloin jos saat sen käytettynä.
 
PSone LCD-näytöllä on, ehkä helposti mukana kuljetettava, mutta ei missään tapauksessa käsikonsoli. Jos PDA-pelaaminen jätetään omaan arvoonsa, on GBA ainoa käsikonsoli nyt ja ainakin muutamaan vuoteen.

Vanhoja käsikoneita voi tietysti metsästää vaikka ulkomailta. NeoGeo Pocket on käytännössä jo kuollut ja Wonderswan on aika onneton tekele. Jos nostalgia iskee, on tietysti mahdollista etsiä Lynxiä, GameGearia, Gameboyta tai vaikka harvinaisempiakin koneita. Ainoa teknisesti kykenevä kone ja kone, jonka pelitarjonta kasvaa, on kuitenkin GBA.

Ja sille on tosiaan hyviä pelejä :D
 
Re: Re: Paras käsikonsoli?

Originally posted by Leo Stenbuck

No siis GBA:ahan on tämän hetken ehdottomasti paras käsikonsoli.

No en nyt muuten tuohon sano mitään, mutta jonkin moinen vaihtoehto olisi, jos konetta myytäisiin Euroopassa nimittäin tämä kone: GP32. Tuolla onnistuu monin peli langattomasti ja kone toimii myöskin MP3-soittimena ja se on tehoiltaan GBA:n tasoa. Mutta konetta myydään vain Aasiassa ja tässäpä tämäkin kone jää taistelusta pois. Tosin tuo kone ei pelillisesti taida yltää lähellekkään GBA:ta.

No joo, aika turha tämä mun viesti oli, mutta pakko oli päästä kertomaan tuosta GP:stä.

ps. mutta joo, GBA on ylivoimaisesti paras vaihtoehto...
 
Game Boy Advance on ylivoimaisesti paras käsikonsoli tällä hetkellä lähinnä siitä syystä, että kaikki pelit tulevat sille, koska sillä on suunnaton pelitalojen tuki takanaan ja kilpailua ei oikein ole.

Itse laite ei ole ihan niin täydellinen, mutta pelejä löytyy..

- Esa
 
Re: Re: Re: Paras käsikonsoli?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


No en nyt muuten tuohon sano mitään, mutta jonkin moinen vaihtoehto olisi, jos konetta myytäisiin Euroopassa nimittäin tämä kone: GP32. Tuolla onnistuu monin peli langattomasti ja kone toimii myöskin MP3-soittimena ja se on tehoiltaan GBA:n tasoa. Mutta konetta myydään vain Aasiassa ja tässäpä tämäkin kone jää taistelusta pois. Tosin tuo kone ei pelillisesti taida yltää lähellekkään GBA:ta.

No joo, aika turha tämä mun viesti oli, mutta pakko oli päästä kertomaan tuosta GP:stä.
Hoh-hoijaa.... Joo-o....

Mutta asiaan, kyllä se GBA kannattaa hommata. GBA on ainoa käsikonsoli jolle tulee varmasti vielä kahdenkin vuoden päästä pelejä. JA sehän on tärkeintä, vai mitä?

Tosin enemmän olen kyllä NeoGeo Pocket Colorilla pelannut kuin tuolla GBA:lla viime aikoina, mutta itseäni nyt ei ikinä olekkaan kiinnostunut jonkun konsolin pelivalikoiman määrä, vaan laatu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
PSone LCD-näytöllä on, ehkä helposti mukana kuljetettava, mutta ei missään tapauksessa käsikonsoli.


Tottahan se on. Minun virheeni. Tarkoitin kannettavaa pelikonetta, eli tuo käsikonsoli sana oli ehkä vähän väärä. Toivoisin että saataisiin myös tietoa muistakin kannettavista kuin GBA:sta. Siitä kiitokset Slaisserille:)
 
Kuulin tuosta GP32:sta pikkuisen, eli sellasta et se olis just MP3 soitinkin. Vois kyllä tulla Eurooppaankin niin GBA:kin pääsis puolustamaan titteliään. Konekkin muistuttaa ihan GBA:ta muotoilultaan, mutta onko GBA:ssa... USB porttia? Astonishia Story "R" vaikuttaa olevan anime rope, ja sellanen on must. Missä kaupoissa GP32:sta myydään?
 
Re: Re: Re: Re: Paras käsikonsoli?

Originally posted by Nemesis
Hoh-hoijaa.... Joo-o....

Mutta asiaan, kyllä se GBA kannattaa hommata. GBA on ainoa käsikonsoli jolle tulee varmasti vielä kahdenkin vuoden päästä pelejä. JA sehän on tärkeintä, vai mitä?

Jeah.... ylättäen se "PS."-osio jäi pois lainauksesta jossa siis viimeistäin kerroin hieman hitaimmillekkin että GBA todellakin on ainoa varteenotettava vaihtoehto. (siis ainakin Euroopassa :) )
 
Olisikohan kellään suositella HYVÄÄ valosysteemiä GBA:lle.
Itsellä on se Gigantissa myynnissä ollut...olisko parempia...linkkejä tai jotain. :)
 
hehe...kyllä on nopeita poikia..:D
ehdin jo p*skalla käydessäni tajuta (nopee kun olen) että eiköhän täältä löydy parempikin paikka moiselle kyselylle...:)
code: ootko kokeillut jotain noista ?
 
Ylös Bottom