Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Kilpikonna 09

New Member
Hei!

Olen ostamassa näyttöä (PS3) pelaamista varten. Onko kellään ehdotuksia tai kokemusta siitä millainen on hyvä näyttö Pelaamiseen?

verkkokauppa.com mainostaa mm.

LG W2242T-BF22 22" LCD-näyttö / 199
HP Pavilion w2207 22" / 259
Samsung SyncMaster 2493Hm 24" / 469


Oma budjetti: 650

- 22"-26"
- HDMI -liitäntä
- vasteaika?
- Kontrasti
- 16:9

Jos joku jaksaa vähän kertoa pärjääkö esim. urheilupeleissä 5ms vasteajalla tai onko 22" tarpeeksi suuri, miten värit näytöissä tai kontrasti. Myös näyttö saisi olla mieluiten kiiltävä musta!

Eli Pleikka 3:lla pelaan lähinnä urheilupelejä (PES). Haluaisin hyvän näytön pelaamiseen. kiitos
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

22" näytöissä ongelma on resoluutio, joka ei ihan vastaa FullHD:n tasoa. Se on makuasia kuinka paljon se häiritsee. Toinen ongelma ainakin Xbob360:n kanssa on, ettei näyttöjen ja televisioiden kuvasuhde ole aivan sama ja silloin kuva on hieman venytetty, jos näyttö ei osaa itse laittaa pieniä surureunoja ylös ja alas. BenQ G2400W pitäisi halvoista 24" näytöistä onnistua tässä.

Näytön valinta on aika paljon makuasia mutta mielestäni pelaamiseeen ei tarvitse kovin hyvää näyttöä. Halvoissa näytöissä on nykyään yleensä hyvät vasteajat. Jos ei halua pelata aina hämärässä, on syytä kiinnittää hieman huomiota kontrastiin. Pelkkiä speksejä tuijottamalla ei saa välttämättä parasta näyttöä.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

jos tolla budjetilla oot liikkeel ni mikset hankkis 32" hd telkkua... tohon kokoluokkaan ei viel tarvii kuitenkaan full hd:Tä ... tossa ihan normi hd http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25208


22" näytöissä ongelma on resoluutio, joka ei ihan vastaa FullHD:n tasoa. Se on makuasia kuinka paljon se häiritsee. Toinen ongelma ainakin Xbob360:n kanssa on, ettei näyttöjen ja televisioiden kuvasuhde ole aivan sama ja silloin kuva on hieman venytetty, jos näyttö ei osaa itse laittaa pieniä surureunoja ylös ja alas. BenQ G2400W pitäisi halvoista 24" näytöistä onnistua tässä.

Näytön valinta on aika paljon makuasia mutta mielestäni pelaamiseeen ei tarvitse kovin hyvää näyttöä. Halvoissa näytöissä on nykyään yleensä hyvät vasteajat. Jos ei halua pelata aina hämärässä, on syytä kiinnittää hieman huomiota kontrastiin. Pelkkiä speksejä tuijottamalla ei saa välttämättä parasta näyttöä.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Hei!

Olen ostamassa näyttöä (PS3) pelaamista varten. Onko kellään ehdotuksia tai kokemusta siitä millainen on hyvä näyttö Pelaamiseen?

verkkokauppa.com mainostaa mm.

LG W2242T-BF22 22" LCD-näyttö / 199
HP Pavilion w2207 22" / 259
Samsung SyncMaster 2493Hm 24" / 469

Tuota HP:ta en ainakaan suosittele. Vaikka HP:n näytöt ovatkin yleensä ihan laadukkaita, mutta tuon mallin jalusta on todella hutera. Pieninkin tärähdys keinuttaa näyttöä...ja paljon...Esimerkiksi, tietysti pöydänkin laadusta riippuen, pelkästään näppäimistöllä kirjoittaminen saattaa heiluttaan näyttöä.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

jos tolla budjetilla oot liikkeel ni mikset hankkis 32" hd telkkua... tohon kokoluokkaan ei viel tarvii kuitenkaan full hd:Tä

Kiitos vastauksista. Itselläni on LCD-TV: LG 32" 720p, mutta olen ajatellut, että hyvässä näytössä olisi parempi vasteaika, värit, kontrasti eli musta ja valkoinen selkeät erot jne.!

Pessin pelaamista varten suunnittelen hyvän näytön ostamista ja fatboyn hankkimista.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Itse ostin kesälomalla kodin ykköseltä philipsin 32" lcd telkkarin ja oikea hinta oli 690, mutta oli alennuksessa 590 ja on 2 hdmi paikkaa ja hyvä telkkari on pelaamiseen esim. uefa 08 näyttää erittäin hyvältä niikuin kaikki muutkin pelitkin.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Kiitos vastauksista. Itselläni on LCD-TV: LG 32" 720p, mutta olen ajatellut, että hyvässä näytössä olisi parempi vasteaika, värit, kontrasti eli musta ja valkoinen selkeät erot jne.!

Pessin pelaamista varten suunnittelen hyvän näytön ostamista ja fatboyn hankkimista.

Ainakaan noissa vähänkin halvemmissa näytöissä ei todellakaan ole värit ja kontrasti parempia. Jos haluaa saada nuo ominaisuudet paremmiksi näytössä, täytyy ostaa jo joku huomattavasti kalliimpi yksilö, jossa on joku hyvä paneeli. Noissa kaikissa halvoissa ja jopa vähän kalliimmissakin näytöissä on erittäin heikko laatuinen TN-paneeli, jossa on todella surkeat katselukulmat (et voi katosa kuvaa ollenkaan esim. ylä- tai ala-viistosta), huonommat värit ja kontrasti kuin noissa HD-telkuissa. Ainoastaan tuo vasteaika ja luultavasti input-lagi on pienempi kuin noissa telkkareissa. Tosin eroa tuskin huomaa noilla vasteaika eroilla noiden näyttöjen ja telkkarien välillä, ellei ole joku superkultasilmä.

Eli jos haluat oikeasti hyvän tietokone näytön, jossa on haluamasi ominaisuudet, joudut pulittamaan aika paljon siitä (arviolta n.600 ylöspäin). En tiedä sitten miten vanha tuo sinun jo nyt omistamasi lcd-töllö on, jos laite on jo vuosia vanha, suosittelisin ennemminkin hankkimaan uuden telkkarin, jossa on nuo haluamasi ominaisuudet, sillä se tulee varsinkin tuuma/ suhteessa paljon halvemmaksi.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Ainakaan noissa vähänkin halvemmissa näytöissä ei todellakaan ole värit ja kontrasti parempia. Jos haluaa saada nuo ominaisuudet paremmiksi näytössä, täytyy ostaa jo joku huomattavasti kalliimpi yksilö, jossa on joku hyvä paneeli. Noissa kaikissa halvoissa ja jopa vähän kalliimmissakin näytöissä on erittäin heikko laatuinen TN-paneeli, jossa on todella surkeat katselukulmat (et voi katosa kuvaa ollenkaan esim. ylä- tai ala-viistosta), huonommat värit ja kontrasti kuin noissa HD-telkuissa. Ainoastaan tuo vasteaika ja luultavasti input-lagi on pienempi kuin noissa telkkareissa. Tosin eroa tuskin huomaa noilla vasteaika eroilla noiden näyttöjen ja telkkarien välillä, ellei ole joku superkultasilmä.

Eli jos haluat oikeasti hyvän tietokone näytön, jossa on haluamasi ominaisuudet, joudut pulittamaan aika paljon siitä (arviolta n.600 ylöspäin). En tiedä sitten miten vanha tuo sinun jo nyt omistamasi lcd-töllö on, jos laite on jo vuosia vanha, suosittelisin ennemminkin hankkimaan uuden telkkarin, jossa on nuo haluamasi ominaisuudet, sillä se tulee varsinkin tuuma/ suhteessa paljon halvemmaksi.


Paljon kiitoksia Zeiri. Juurikin näin asiantuntevan näkemyksen halusinkin. eli nämä näytöt eivät sitten olekkaan mitään aivan pakkohankintoja vaan uudet LCD-tv:t ovat huippukamaa. Hyvä niin myynkin sitten oman n.3 vuotta vanhan vaikka erittäin hyvän sellaisen pois - ja ostan varmaankin uuden Samsung TV:n 720p on minusta ihan hyvä, pelaamiseen ja blueray leffoihin.

hienoa, että sain näin nopeasti asiantuntijoiden apua. Paljon Kiitoksia kaikille. Seuraava viestini muuten taitaa olla juhlallinen 100nen viestin kunniaksi, pahoitteluni.;)
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Kävin muuten tänään Verkkokauppa.com myymälässä, Ruoholahdessa tutkimassa uusia LCD-TV valikoimia. Samsung ja LG olivat hyvin esillä. Mikä TV- onkaan sitten paras pelaamiseen.

no.. tälle lienee oma topicci!
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Gigantti on mainostanut Packard-Bellin 22" näyttöä jossa on hdmi-liitäntä. Onko kenelläkään kokemuksia miten toimii ps3:n kanssa? Hinta on ainakin halpa, vaivaiset 249. KLIKS
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Älä osta 1680 x 1050 -näyttöä. Petyt varmasti. Ensinnäkin kuvasuhde kusee erittäin useassa mallissa ja harvoissa saa 1080p:tä tai edes 1080i:tä. Ainoa vaihtoehto on 1920 x 1200 -näyttö, joka osaa tehdä mustat palkit ylös ja alas. BenQ G2400W on tietääkseni ainoa, joka on tommonen.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

No eipä toi Benkkukaan mikään mahdottoman hintanen ole. Hieman on vain saanut huonoa palautetta katselukulmista käsittääkseni. Noh.. Laitetaanpa harkintaan kuitenkin.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

No eipä toi Benkkukaan mikään mahdottoman hintanen ole. Hieman on vain saanut huonoa palautetta katselukulmista käsittääkseni. Noh.. Laitetaanpa harkintaan kuitenkin.

Noissa kaikissa vähänkin halvemmissa näytöissä on todella surkeat katselu kulmat. Jos haluat hyvät, niin halvin taitaa olla Lenovon 22" L220x näytössä, joka maksaa n.420.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Hei,

Minulla on nyt ollut noin 1,5 vuotta Sonyn KDL- 40W2000 FullHD kytkettunä HDMI:llä PS3:een. Kuvaan olen ollut ja tyytyväinen, enkä edes ymmärtänyt että kuva ei ollut asetettu oikein.

Yllättäen ei riitä että on HDMI kytkennät ja asetukset konsolin päässä oikein, myös telkkaria pitää viritiellä. PS3 lähettää kuvan Fullscreen moodissa, mutta tehdasasetuksilla ainakin minun telkkari oli asetettu moodiin: Kuva-alue: Normal. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että kuva tulisi oikein, vaan että noin 5% kuva alasta jää ruudun ulkopulelle. Vasta valinta FullPixel tuotti pikselintarkan 1080p kuvan.

Käytännössä tämä tarkoitta esim sitä että GT5P:ssä näkyy sivupeilit kunnolla ja muutenkin ruudulla on selvästi enemmän tavaraa.

Törmäsin tähän ihan sattumalta kun asensin Yellow Dog Linuxia ja aloin optimoimaan kuvan kokoa. Monissa thredeissä mainittiin vaihtoehtoisiksi asetuksiksi Dot by Dot, JustScan tai Native model.

Siitä vaan optimoimaan.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Gigantti on mainostanut Packard-Bellin 22" näyttöä jossa on hdmi-liitäntä. Onko kenelläkään kokemuksia miten toimii ps3:n kanssa? Hinta on ainakin halpa, vaivaiset 249. KLIKS

Itsellä on juurikin toi näyttö ja todella tyytyväinen olen ollut! Musta näyttää oikeesti sysimustalta ja elokuvat aivan mainioilta. Tukee full RGB:ä yms. Suosittelen todellakin!
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Hei!

Olen ostamassa näyttöä (PS3) pelaamista varten. Onko kellään ehdotuksia tai kokemusta siitä millainen on hyvä näyttö Pelaamiseen?

verkkokauppa.com mainostaa mm.

LG W2242T-BF22 22" LCD-näyttö / 199
HP Pavilion w2207 22" / 259
Samsung SyncMaster 2493Hm 24" / 469


Oma budjetti: 650

- 22"-26"
- HDMI -liitäntä
- vasteaika?
- Kontrasti
- 16:9

Jos joku jaksaa vähän kertoa pärjääkö esim. urheilupeleissä 5ms vasteajalla tai onko 22" tarpeeksi suuri, miten värit näytöissä tai kontrasti. Myös näyttö saisi olla mieluiten kiiltävä musta!

Eli Pleikka 3:lla pelaan lähinnä urheilupelejä (PES). Haluaisin hyvän näytön pelaamiseen. kiitos

http://www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolution_chart.png

Tuolla sivulla on vähän osviittaa, miltä etäisyydeltä alkaa huomaan eroja eri resoluutioiden välillä.

Ton mukaan noin 25" monitorin, joka tukee 1080p:ä, eron 720p:en huomaa, jos matkaa kuvaruutuun on metri tai vähemmän... :rolleyes: Kannattaako ostaa? :D

Onnea valitsemallanne tiellä! ;)
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Suosittelen lämpimästi Lg Flatron 22" ei ihan FullHD mutta tarpeeksi hyvä ja hintakin vain 399, pari kuukautta sitten eli hinta varmaan laskenut. Näyttö sisältää myös digivirittimen ja 2 scart liitintä, eli käy myös televisiona vaikka minulle näyttönä myytiinkin... :)
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Suosittelen lämpimästi Lg Flatron 22" ei ihan FullHD mutta tarpeeksi hyvä ja hintakin vain 399, pari kuukautta sitten eli hinta varmaan laskenut. Näyttö sisältää myös digivirittimen ja 2 scart liitintä, eli käy myös televisiona vaikka minulle näyttönä myytiinkin... :)

Toimiiko toi pleikkarin kanssa joka pelissä moitteettomasti?

PS: Saleehan se siinä :D
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Kumpaa näyttöä suosittelisitte pc ja ps3 käyttöön.
LG 32LCD3000
vai
Samsung SyncMaster 2693HM 25.5"
Molemmat löytyvät verkkokauppa comista.
 
Vastaus: Paras NÄYTTÖ pelaamiseen?

Toimiiko toi pleikkarin kanssa joka pelissä moitteettomasti?

PS: Saleehan se siinä :D

Ainakin kaikissa peleissä mitä oon pelannu ni toimun ainakin mun mielestä moiteetomasti, mut tiiä siitä sit et miten on oikeesti :D
 
Ylös Bottom