Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras televisio pelaamiseen?

Lootus

New Member
Kun tässä ajattelin, että olisi aika hankkia uusi televisio, niin mitäs suosittelisitte, kun ehdot ovat seuraavat:

- RGB JA S-Video tuki Scarteissa
- Tukee aitoa NTCS-kuvaa
- 26" - 32"
- Hyvä kuva, mieluiten pitkä takuukin
- Kajarit itse telkassa (elikkä älkää suositelko mitään kajarittomia hifisteille suunnattuja malleja)
- Maksimissaan 4 000 mk

BONUS: Jos tiedätte montakin niin laittakaa kaikki vaan!
BONUS 2: Ja jos vielä kaupankin tiedätte mistä saa hyvään hintaan niin ei tarvitse ujostella sen kertomisessa!

EDIT: Ajatusvirhe
 
Panasonic ja Sony ovat viime vuosien ajan olleet testien kärjessä. Tolla neljällä tonnilla saatat hyvällä tsägällä löytää jostain 28-tuumaisen, mutta jos budjetti antaa myöten, suosittelen kyllä 32-tuumaista, niin ei jää heti pieneksi.
Pysy kaukana ainakin Samsungeista ja Thomsoneista, vaikka halavalla saisi.
 
Panasonicista on itsellä kokemuksia, malli taisi olla DK1, 28". Halvimmillaan olen nähnyt myytävän 2500mk:lla, mutta yleisin hinta 4000-4500mk. HOT kodintekniikka ja onoff ainakin myyvät kyseistä töllöä.

PS. Tämä Panasonicin töllö voitti tm:n testin viime vuonna:cool:
 
Osta kotimainen!

Kotimaiset televisiot ovat erittäin laadukkaita ja pärjäävät hyvin ulkolaisille kilpailijoilleen. Itse hankin pari vuotta sitten silloisen Nokian televisiotehtaan (nykyinen Turun Televisiotehdas) lippulaivan: 29", 100 Hrz, Subbari, PiP, NTSC/Pal, Scart, RGB-Scart, Super-VHS, jne. Kaukosäädin ja käyttöliittymät ovat ergonomian huippua tällä saralla. Olen ollut tyytyväinen hankintaan!


Kannattaa käydä tutustumassa tehtaan valikoimaan (Salora & Finlux).

http://www.saloratv.com/
http://www.finlux.com/
 
Panasonic 29" 100Hz

Ostin toissapäivänä uuden "makkari-tv:n" joten mulla jäi seuraava ylimääräiseksi ja on todella hyvä peli/dvd töllöksi:

Panasonic 29" ja vielä 100Hz kaikilla herkuilla mm. 16/9 toiminto dvd-leffoille, moninormi pal/ntsc, 2 scrattia (rgb+s-vhs) + s-vhs edessä, 3D bass, kaukosäätö yms.yms.

Kunto uutta vastaava, suomenkieliset käyttöohjeet yms. kaikki paperit löytyy, maksoi v.1998 n.8000mk ja saisit ylimääräisenä
n.3000 - 3500mk.

(Pikaisen vertauksen mukaan mielestäni kuvanlaatu parempi kuin juuri ostamassani Panasonic 32" 100Hz joka maksoi vielä 16500mk...)

Ilmoitahan mikäli kiinnostaa...

Terveisin, rockpete@welho.com
(mieluiten nouto Helsingistä)
 
Itse pelailen Philipsin 36 tuumaisella tv:llä. Se ei ole halpa mutta hyvä peli tv minusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drane
Itse pelailen Philipsin 36 tuumaisella tv:llä. Se ei ole halpa mutta hyvä peli tv minusta.

No ei todellakaan ole (siis halpa). Itselläni on 25' Salora. Palvelee ihan hyvin, vaikka olishan laajakuva ihan dimmi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Kun tässä ajattelin, että olisi aika hankkia uusi televisio, niin mitäs suosittelisitte, kun ehdot ovat seuraavat:

- RGB JA S-Video tuki Scarteissa
- Tukee aitoa NTCS-kuvaa
- 26" - 32"
- Hyvä kuva, mieluiten pitkä takuukin
- Kajarit itse telkassa (elikkä älkää suositelko mitään kajarittomia hifisteille suunnattuja malleja)
- Maksimissaan 4 000 mk

BONUS: Jos tiedätte montakin niin laittakaa kaikki vaan!
BONUS 2: Ja jos vielä kaupankin tiedätte mistä saa hyvään hintaan niin ei tarvitse ujostella sen kertomisessa!

EDIT: Ajatusvirhe

Suosittelen Sonya tai Panasonicia kun niistä on ollut parhaat kokemukset. Philipsin tuotteet ovat olleet myös hyviä.
 
televisio

Meikällä on toinen töllö tuommonen sharp 20" joka ei oo kyllä kovn hyvä mutta toinen on tuommonen edellä mainittu nokia 29" joka on tosi hyvä pelaamiseen...
 
Hyvä ominaisuus olisi varmaan myöskin RGB-kaapelia käytettäessä kuvan pysymisen sille tarkoitetulla paikalla eli keskellä ruutua. Monessa telkkarissa kuva tuntuu menevän liikaa vasempaan yläreunaan peittäen osan kuvasta ja jättäen oikealle ja alas mustat reunat.
 
Ostat ilmanmuuta Sonyn tv:n. Sopii erittain hyvin kaveriksi PS2:lle. Unohda muut paitsi Panasonic ja Sony. Ajattele digi-aikaa ja osta laajakuva tv. Mukavampi katsoa widescreen elokuvat. Saasta hieman ja osta Sonyn 28" laajukva tv. Ei tarvitse katua kuvan laadussa. Sonyn ainoa vika on hieman hidas toiminta logiikka, mutta siihen tottuu ja kuvanlaatuhan se tarkein asia on. Niin se vain on, etta Sony ja Panasonic ovat paljon muita edella televisioissa. Jos valttamatta haluat ostaa Sonyn sijasta Panasonicin niin ole tarkka mallista, koska mukana on seka erinomaisia, etta hyvia seka kohtalaisia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Panasonic ja Sony ovat viime vuosien ajan olleet testien krjess. Tolla neljll tonnilla saatat hyvll tsgll lyt jostain 28-tuumaisen, mutta jos budjetti antaa myten, suosittelen kyll 32-tuumaista, niin ei j heti pieneksi.
Pysy kaukana ainakin Samsungeista ja Thomsoneista, vaikka halavalla saisi.

Taitaa jaada kysyjalla 32" haaveksi, koska maksa lahemmas 10 tmk. Parempi ostaa pienempi ja hyva, kuin iso ja huono.
 
Tämän hetkiset kilpailijat

Tämän hetkiset kärkikilpailijat rahoistani ovat seuraavat:

Peten (ketjussa) ilmoittama telkku (3000,-)
Panasonic TX-28DK1 Widescreen(3000,-)
Philipsin 32PW5406 Widescreen (3995.-)

Pistetpäänpäs pieni äänestys pystyyn! Mitäs noista suosittelisitte?
 
äänestys nro.1

Eli tietenkin Peten telkku sillä kyseessä on 3v. takainen huippumalli 100Hz:n koneistolla, eikä mikään karvalakki malli.

Ja jos pääasia ovat pelit niin kuvakoko on peleillä täyskuvalla huomattavasti suurempi kuin wideillä plus tarvittaessa 16/9 toiminto löytyy leffoille.

Lisäksi pikkulintu lauloi että kaupanpäälle tulee uusia dvd-levyjä...

Terveisin: lähes puolueeton Pete joka haluaa saada Panan pois makuuhuoneen lattialta pölyttymästä mitä pikimmin.
 
Re: Tämän hetkiset kilpailijat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Tämän hetkiset kärkikilpailijat rahoistani ovat seuraavat:

Peten (ketjussa) ilmoittama telkku (3000,-)

Paras listallasi olevistasi ehdottomasti.


Panasonic TX-28DK1 Widescreen(3000,-)
Philipsin 32PW5406 Widescreen (3995.-)

Philipsin tuo malli on taytta roskaa. Tuolla hinnalla ei saa hyvaa 32" widescreen televisiota. Kavin joskus testaamassa Philipsin ym... ns. halpoja 32" tv:ta ja kuvan laatu hirvitti. En olisi ottanut edes ilmaiseksi. Olisi ollut oma vaivansa paasta tuollaisesta eroon mahdollisimman nopeasti. Enpa kehuisi tuota Panasonicin edullista mallia yhtaan. Kalliimmat mallit Panasonicilla ovat laadultaan huomattavasti parempia.

Jos sinulla kerran PS2 on niin hanki ihmeessa Sonyn televisio.
 
Re: Tämän hetkiset kilpailijat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Tämän hetkiset kärkikilpailijat rahoistani ovat seuraavat:

Peten (ketjussa) ilmoittama telkku (3000,-)
Panasonic TX-28DK1 Widescreen(3000,-)
Philipsin 32PW5406 Widescreen (3995.-)

Pistetpäänpäs pieni äänestys pystyyn! Mitäs noista suosittelisitte?
Mistäs philips noin halvalla? Täs voi olla viel yksi ehdokas listaan http://www.samsung.fi/tuotteet/tv_video_audio/tv/crt_tv/ws-32w64ns.html . Ton hinta olis 4500mk.
 
Re: Tämän hetkiset kilpailijat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Tämän hetkiset kärkikilpailijat rahoistani ovat seuraavat:

Peten (ketjussa) ilmoittama telkku (3000,-)
Panasonic TX-28DK1 Widescreen(3000,-)
Philipsin 32PW5406 Widescreen (3995.-)

Pistetpäänpäs pieni äänestys pystyyn! Mitäs noista suosittelisitte?

ja mistäköhän toi panasonic noin halvalla lähtee? panasonic itse antaa hinnaksi ~4500mk
 
Re: Tämän hetkiset kilpailijat

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
Panasonic TX-28DK1 Widescreen(3000,-)

Pistetpäänpäs pieni äänestys pystyyn! Mitäs noista suosittelisitte?
Tossa Panasonicissa on antiikkinen "kupla-kuvaputki", joka "flatscreeniin" tottuneelle aiheuttaa päänsärkyä :cool:
eli vaikka Panasoniccia (tai Sonya) suosittelenkin, niin en kyllä tota mallia.
tx28dk1lrg.jpg
 
Minä pelaan Philipsin 14 tuumaisella televisiolla ;)


Sen kanssa saa kyllä todellakin "mahtavan" peli nautinnon...
 
Ylös Bottom