Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-striimaamisen välineet

gamerr

New Member
Auttakaa naista mäessä :) Olen aloittamassa PCllä pelien striimausta Twitchissä. Kone on Acer Predator G3-710 i5-7400.
Mitä laitteita tarvitsen striimaukseen? Pelikuulokkeet/mikki tietty on mutta erillinen mikki ja kamera? Joku videokaappari? Mikä ohjelma on kätevin striimaukseen?
Voiko striimata samalla PCllä millä pelaa vai tarvitseeko siihen jopa erillisen PCn tmv?
Kiitti avusta etukäteen :)
 
Auttakaa naista mäessä :) Olen aloittamassa PCllä pelien striimausta Twitchissä. Kone on Acer Predator G3-710 i5-7400.
Mitä laitteita tarvitsen striimaukseen? Pelikuulokkeet/mikki tietty on mutta erillinen mikki ja kamera? Joku videokaappari? Mikä ohjelma on kätevin striimaukseen?
Voiko striimata samalla PCllä millä pelaa vai tarvitseeko siihen jopa erillisen PCn tmv?
Kiitti avusta etukäteen :)

Tietokone, mikrofoni, nettikamera - lienevät perusvälineet monella. Kamera ei ole mikään välttämättömyys, kannattaa ehkä harkita siinä vaiheessa jos huomaa striimauksen olevan se oma juttu.

Sopiva ohjelmisto, kuten esimerkiksi ilmainen OBS: https://streamia.fi/artikkelit/obs/

Nettiyhteyden puolella upload-kaistaa riittävästi. Sanotaanko esimerkiksi 10 Mbps?

Videokaapparikortin, ulkoisen tai sisäisen tarvitset mikäli haluat virtauttaa tietokoneen kautta esimerkiksi konsolipelikuvaa. Itsellä käytössä Elgato HD60S.

Voit striimata samalla PC:llä millä pelaat.
 
Ktos kaikille vastauksista:)

Mikrofoni oltava lienee kuitenkin erillinen itse pelikuulokkeiden lisäksi?/Mikä olisi hyvä? PS4llahan striimaus onnistuu esim Twitchiin suoraan käyttäen pelikuulokkeen mikkiä.
Onko videokaapparista mitään hyötyä jos striimaa PCllä vai onko sen ainoa käyttötarkoitus saada striimattua konsolista PClle? (Kuten sanonuttua PS4lla onnistuu striimaaminen ilman kaapparia).
Hyvä nettikamera?
 
https://www.verke.org/striimiopas/

Tämmöstä tuli kirjoiteltua parin muun tyypin kanssa :) Saa kysyä lisää, jos tulee jotain kysyttävää

Edit// vastataas vielä noihin kysymyksiin

Mikrofoni oltava lienee kuitenkin erillinen itse pelikuulokkeiden lisäksi?/Mikä olisi hyvä? PS4llahan striimaus onnistuu esim Twitchiin suoraan käyttäen pelikuulokkeen mikkiä.

Ei ole pakko olla erillistä. Kun aloitin striimaamisen ja vielä monta vuotta sen jälkeen käytin ihan headsetin omaa mikkiä. :) Pääsee alkuun. Ei kaikkea tarvi heti ostaa, jos ei halua. Mulla nyt käytössä sitten AT2020 mikki XLR-versiona.

Muista että mikki toimii vain jos se on myös PC-yhteensopiva :)

Onko videokaapparista mitään hyötyä jos striimaa PCllä vai onko sen ainoa käyttötarkoitus saada striimattua konsolista PClle? (Kuten sanonuttua PS4lla onnistuu striimaaminen ilman kaapparia).

Ei, jos striimaat PC:llä ja nimenomaan 1 PC:llä. Jos sinulla on 2 PC:tä tai konsoli+PC, niin sitten on hyötyä. Älä siis osta jos striimaat 1 PC:llä pelkkiä PC-pelejä :)


Hyvä nettikamera?

Hyviä on monenlaisia. Minulla on Logitechin C922. Myös C920 malli on pätevä. Myös vähemmän tunnetut merkit voivat olla hyviä ja moni 720p kamerakin on hyvä. Esimerkiksi entinen kamerani maksoi muutaman kympin ja on edelleen kaverilla striimikamerana käytössä. Ei tarvii tässäkään olla heti priimaa kameraa eli markkinoiden parasta.

C920 saa nyt näköjään 60 euron hintaan esim täältä: https://cdon.fi/kodin-elektroniikka...ketti&utm_medium=cpc&utm_campaign=muropaketti
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom