Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Itellä kans meinas lähtee kokoajan räpylästä siinä nyppylä-alamäki jarrussa mut heitin breikkimapin nollaan niin pysty ajaan suht inhimillisesti.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Olihan siellä oulton parkissa täysin vastaava se vihreä alue, jossa kahdessa mutkassa mentiin parhaimmillaan 1,5 auton mittaa yli. Tuossakin on kanttari, vihreä alue, asfaltti ja sen jälkeen hiekkaa. Tuo menee ainakin itsellä 90% yli kanttarin vaikka miten yritän siihen rauhassa ajaa. Kierrosajassa mulla vaikuttaa yli 2sek tuo eka mutka ja mahdoton valvoa mitenkään. Niin siksi meinasin et siitä sais mennä yli.

Oultonin sovitut levennykset oli sentään pitäviä kivetyksiä. Tuo Sakitton reverse lusikka on liukas vihreältä ulko-osaltaan.
Kisatilanteissa pitää vaan olla tarkkana, ettei sieltä leveältä ryskitä sisälle kylkeen. Sieltä yliohjaa helpolla.
Pidetään linjat niin puhtaina kuin mahdollista. Thx.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Viimesessä shiikaanissa oon muutaman kerran mennettänyt vasemman eturenkaan..liian ahnaasti kääntynyt maalisuoralle.:eek: Ja jos vanhat merkit pitävät paikkaansa..Omppu parantaa aikaansa vimeistään aika-ajoissa alle 1.06.:)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Viimesessä shiikaanissa oon muutaman kerran mennettänyt vasemman eturenkaan..liian ahnaasti kääntynyt maalisuoralle.:eek: Ja jos vanhat merkit pitävät paikkaansa..Omppu parantaa aikaansa vimeistään aika-ajoissa alle 1.06.:)

Tuskinpa. Eilen tosiaan sen 2h koitin ja turhautti koko auto niin paljon, kun en pysynyt sitä kahta kierrosta radalla, vaan pyörisin hiekoille.
Meni maku edes yrittää opetella. Kattoo ny mitä jaksaa tänään harjoituksissa sit tehdä, vai körötteleekö semmosia 1:11 aikoja vaa..
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tiukkaa tekee ekoihin a-ajoihin kerkeäminen, mutta todennäköisesti juuri ja juuri ehdin.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Alkaa ihan totaalisesti menemään hermo tohon autoon tolla radalla.

Paikka jossa vauhdin on hidastuttava.
Jarrulla -> auto pyrähtää heti -> ihan ok, ymmärrän
Ilman jarrua/kaasua -> auto lähtee älyttömään sladiin, jota lopulta ei voi hallita -> en käsitä
Kaasulla -> ei mitään ongelmaa, pienet sivuluisutkin korjaantuu täysikaasulla -> vähän huono kun pitäisi hidastaa.

Tälläisiä kohtia vieläpä neljä tällä radalla. Välillä menee 1-2kierrosta et tuurilla pysyy auto lapasessa, mutta joka kierroksella riski pyörähtää neljässä kohtaa ilman et itse edes ymmärtäisin miksi niin tapahtuu..turhauttaa aika rankasti. Tekis mieli ajella vaa muilla autoilla, jotka ei samalla radalla samalla ajotyylillä tee kertaakaan tuota samaa...
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Laitan 10min päästä eli puolelta, tunnin harjoitukset pyörimään. Siitä jatketaan 90min harjoituksilla normaalisti 19.30 ja aika-ajot klo 21.

Eli kutsut lähtee ihan just, joten älkää ihmetelkö ajankohtaa. :)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Iltapäivällä katkeili sähköt. Nyt pätkäsi sähköt taas pois, eikä näytä tulevan edes takas.

Siellä on huone pyörimässä tunnin harjoituksilla (pistäkää mulle uutta kutsua, tuun ku sähköt palaa).
Ottakaa tänään muutkin tuloksia ylös, koska näköjään sähköt voi mennä koska vaa..
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Jätän väliin tän kisan ratti ongelmien takia. Eilen toimi vielä hyvin mut tänää huomasim ompun harkois,ettei oo forceja kuin aivan vähän..vaik säädin täysille. Eikä kaliroi kunnolla.:mad::mad:
Täytyy ajaa firmis uuestaan,mut tuskimpa siitä om apua.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Sinne vaa räpiköimään, vedit 2sek kovempaa ku mä
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

En kerkiä pelille. Ajakaa lujaa.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Itsellä saattaa kanssa tehdä tiukkaa keritä ajamaan, ehkä toiseen kisaan sit ainakin kerkeis.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

ei sitte ikinä tollasta epärealistista rataa enää missään sarjas tos radas ei ollu mitään järkeä rage quittasin toises lähdös viimmeisel kiekal kun ei jaksanu enää ajaa tota rataa.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Rata oli todella veemäinen, mutta siitäkin huolimatta pidän tuosta todella paljon.

Aika-ajoissa yllätys neljäs sija.
Ensimmäinen kisa alkoi hyvin. Pari kierrosta hyvää vääntöä ja olin ihan hyvissä asetelmissa. Kunnes siellä shikaanissa ajoin seinään, rengas irti, keskelle rataa. Derekin ajoi päin ja vissiin joku muukin.

Olin jäämässä radanvarteen huudattamaan koneen rikki, mutta valutinkin varikolle. Ajoin kisan loppuun ja nousin keskeytysten avulla viimeiselle pistesijalle, eli kannatti.

Toinen aika-ajo penkin alle ja lähtöruutu 9. Sieltä kisan aikana nousin parhaimmillaan kolmanneksi, sit tipuin neljänneksi, mutta derekin kanssa noustiin siinä sijoille 2&3. Hyvää vääntöä oli koko loppukisan ja pääsuoralle tultaessa viimeistä kertaa derekki teki virheen ja mulla onnistui hyvin. Pääsin aivan takakonttiin, mutta en imusta ohi ja kolmas sija. Oli hieno kisa.

Tässä toisessa kisassa kävi pariin kertaan jotain ihme warppauksia jonka aikana esim juhoh pyörähti, mutta mun näkymässä en osunut häneen. En tiedä warppailiko mun auto hänen peräänsä vai pyörähtelikö itsestään.

Seuraavaksi sitten monza short ja siellä tulee ruumiita..

Tulokset, videot jne huomenna joskus.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

http://www.twitch.tv/simo911_ps4/v/6774437 Striimi jälkilähetyksenä. Just ennen qualia ajelin jonkun ihan älyttömän ykkössektorin vaikka en kiertäny kanttaria. 24,0. En kuitenkaan päässy lähellekään sitä uudestaan. 24,5 tais mennä qualissa parhaimmillaan. Täytyy tarkastaa. Optimaalikiekka vois mennä alle 1.05.

Ekassa kisassa löysäilin liikaa ja rengaslämmöt katos ja niitä oli vaikea saada takaisin.

Toisen qualin käytin kisasäätöjen hakemiseen ja autto ihan hitosti pieni rengaspaineiden pienentäminen sekä takaa sway barin minimointi. Toisessa kisassa auto oli koko ajan hallussa ja renkaat lämpimänä.


Edit: tässä vielä https://youtu.be/s_P0u6NtVLw youtube-versio
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Jätän väliin tän kisan ratti ongelmien takia. Eilen toimi vielä hyvin mut tänää huomasim ompun harkois,ettei oo forceja kuin aivan vähän..vaik säädin täysille. Eikä kaliroi kunnolla.:mad::mad:
Täytyy ajaa firmis uuestaan,mut tuskimpa siitä om apua.
Voi p*rseensuti! Nytlkö se taas alkaa. Toivotaan parasta. Joka kerta kun ratti kalibroi sivuille rytisten, hirvittää.

ei sitte ikinä tollasta epärealistista rataa enää missään sarjas tos radas ei ollu mitään järkeä rage quittasin toises lähdös viimmeisel kiekal kun ei jaksanu enää ajaa tota rataa.
Onhan se irvikuva koko Sakitto mutta kyllä tuon pystyi väärinpäin jotenkin ajamaan. Nyt Sakitto on minulle historiaa. (GT7 ja Suzuka, tulis jo..)

Illan eka kisa:
A-a:ssa 6. rämpimisen kautta pettymykseen. Yritin bensamäärällä taktikoida, mikä ei johtanut mihinkään.
Kisassa otin rauhallisen taktiikan ja se tuottikin tuloksen: 2. sija. Ompun tehdessä tiesulun, otin myös osumaa renkaallani hänen autonraatoonsa. Jotakin tapahtui, koska suoranopeuteni ei enää ollut huipussaan. Pari kilpaveljeä hiillosteli kisan kuluessa mutta onnistuin saapumaan hopealle.

Toka:
Well well, rytmi taas aivan hukassa aa:ssa, ihan kuin tuo suoranopeus olisi ollut vielä hitaampi, tuskin silti.. 7. sija! Ja harjoitellessa laitoin 1:06.vitosia ja jopa kaksi vitosta! Nyt näin paska??
Kisassa luovin taas kakkoseksi: edessä ja takana oli tilaa, meni yksinajeluksi. Alkoi rytmi löytyä ja yksnollakuusvitosia alkoi paukkumaan. Koska alkoi "tekeminen loppumaan". Päätin pitää ajat kurissa enkä varmistellut, mikä oli eka virhe. Sitten tuli toka ja olinkin kohta neljäs. Ei niin, ei niin. Voivoivoi..


Tähän päättyy minun ajelut. Lomat edessä. Syksyllä ehkä taas..
Kiitos Ompulle ja kilpakamuille, reilua oli meininki!
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Semmoset kisat ihan suht-hyvät tulokset kisoista 3 ja 5, Tunti ennen kisaa meinannu edes ladulla pysyä niin olin tosi tyytyväinen et pysty loppujen lopuks ajaan 1.06.aikoja.

Eka kisassa tuli vähän kolinaa ekalla kierroskella ja joutu 10 sijalta nousemaan kunnon piste sijoille: https://www.youtube.com/watch?v=EhiB_VCE_xM

Toka kisassa meni ekat viis kierrosta aikas huonosti niin siinä se kisa sitten melkein olikin: https://www.youtube.com/watch?v=UlIJdXc3mLk
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

https://m.youtube.com/watch?v=PME0YJxMjCU

Siinä pikainen kooste eilisistä, 2 ekaa klippiä mainiosti sujuneesta ekasta kisasta ja viimenen klippi tokan kisan maaliintulosta. En tiä oliko ompun auto ottanu osumaa jossain vaiheessa, olin ihan varma että tolta etäisyydeltä kuittaa kyllä imuista ohi ennen maalia mut eipä vaan .

Tokassa kisassa pyöräytys tokalla kiekalla siellä montussa ei maksanut lopulta paljoa kun muutkin ajeli pitkin seiniä ja nurmikoita niin letkan hänniltä pääs vielä nousee podiumille .
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Aikaisemmilla kierroksilla jo totesin, että sun auto menee suoralla sen mitä mulla imussa. Ei mitään jakoa päästä ohi, vaikka tossa mun ulostulovauhti oli moninkertainen.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Nyt oli sitten kerrankii vauhtia, mutta ei sitten varmuutta. Oli sen verran hazardit säädöt että ei pysyny millään koko kisaa hanskassa. Kuitenkii kauden paras sija tässä sarjassa, neljäs, ni ihan jees. Toisessa kisassa sitten tuli useempi spinni ja oisinko ollu seittemäs, kun masa häipy viimesellä kierroksella.

Sori Derekille tosta osumasta mikä on tossa videolla, yritin pitää sisäreunassa mut liuku kylkeen. On toi kolareitten mallinnus kyllä yks vitsi tässä pelissä, vähän kohtuuton lopputulos noin pienestä osumasta.
 
Ylös Bottom