Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Viper7

New Member
[Modit voivat laittaa tähän POLL:in jos vain ehtivät kaiken muun moderoimisen ohessa, sillä en ainakaan itse näytä sitä pystyvän tekemään]

Eli siis lähinnä mielenkiinnosta kyselen, tästä lähinnä Ps2, Ps3, Xbox, X360 sekä Cube pelaajilta jotka ovat jotain pelejä pelanneet joissa käytetään tätä standardiksi muodostunutta vasen tatti liikuttaa hahmoa ja oikea tatti liikuttaa kuvakulmaa tai tähtäintä. First Person ja 3rd Person pelejä pelanneet ovat aivan varmasti tähän termiin törmänneet.

Invert: tähdätessä tai säätäessä kuvakulmaa kun painat oikeaa tattia alaspäin katsoo/tähtää pelihahmo ylöspäin ja oikeaa tattia painaessa ylöspäin katsoo katsoo/tähtää pelaaja alaspäin.
Tämän käyttäminen on Padimailmassa todella yleistä verrattuna PC mailmaan.

normaali: padillä oikean tatin painaminen ylöspäin pistää hahmon katsomaan/tähtäämään ylöspäin ja kun alas niin alas.

Eli siis kumpaa käytätte, ja mistä pelistä tämä on mahdollisesti saanut alkunsa?

-------------------------------------------------------

Olen itse vannoutunut Invertin käyttäjä, ja en pysty sietämään sitä että pelissä ei saisi tätä valita. Tietysti tähän kriteeriin vaikuttaa myös se että kuinka tärkeää tarkkuus on, mutta esim FPS ja 3rd person shoottereissa se on PAKOLLINEN muuten peli jää automaattisesti hyllyyn enkä koske siihen tikullakaan.

Tämä tottumus tuli aikoinaan Timesplitters pelisarjan ensimmäisestä osasta jota tuli sitten hakattua oikein olan takaa. Pelissä sai kyseisen systeemin säätää mutta enhän minä moista aluksi tajunnut joten tuli tämä invert sitten "juurrutettua" omaan oikean käden peukaloon.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Invertteri käytössä vain lentopeleissä, kuten Warhawkin lentoalusten ohjauksessa. Onneksi tuossa voi säätää sitä tapauskohtaisesti ja maassa dallatessa se onkin jo pois päältä.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Samoilla linjoilla Viperin kanssa. Ehdottomasti invert, muuten ei pelaamisesta tule mitään.

Invertin käyttö taisi alkaa ensimmäisistä hiirivetoisista PC:n fps-peleistä. Tuntui vaan paljon luonnollisemmalta ohjaustavalta.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Invertillä on luonnollisin pelata FPS-pelejä, joten se. Oikeastikin päätä taivutettaessa eteenpäin katse siirtyy maahan ja taaksepäin taivutettaessa nousee ylös. En tämän takia ymmärrä miksi tätä kutsutaan invertiksi ja sitä epäluonnollista tapaa normaaliksi?
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Normaalia käytän nykyään. Timesplittersiä tuli pelattua muistaakseni jonku aikaa invertillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Normaalilla vetelen. Ei millään pysty tottumaan inverttiin, joskus kokeilin
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Josp sanoi:
Invertillä on luonnollisin pelata FPS-pelejä, joten se. Oikeastikin päätä taivutettaessa eteenpäin katse siirtyy maahan ja taaksepäin taivutettaessa nousee ylös. En tämän takia ymmärrä miksi tätä kutsutaan invertiksi ja sitä epäluonnollista tapaa normaaliksi?
Näinhän se menee ja näin menen. :)
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Invert edustaa. Totuttelin inverttiin MoH: Frontlinessä, kun en jaksanut aina vaihtaa "normaalitähtäystä" takaisin päälle :p
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Normaalilla. Ekan kerran pelasin warhawkia, ja ei oikeen sujunut tähtääminen niin otin pois ja heti rupes sujumaan.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Mä pelaan konsolifps:t jostain syystä normaalilla ohjauksella, vaikka pc:llä on ollut invert aina käytössä. Mielenkiintoista, pitäis koittaa miten tulee pc:llä nykyään tehtyä.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Normaalilla. Socom1:stä juurtui käyttöön.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Mulla on käynyt sillä tavalla hassusti, että olen välillä pelannut normaalilla ja välillä invertillä. Välillä on joutunut totuttelemaan pelaamaan tietyllä säädöllä esim. sen takia, että kun pelaa kaverin kanssa ja ei viitsi vaihtaa valikosta koko ajan sopivaksi itselle.
Nyttemmin on vakiintunut se, että pelaan konsoleilla invertillä, mutta PC:llä normaalilla.

Tuossa Kane & Lynch demossa ei tainnut saada vaihdettua kameran kontrolleja invertille (vai saako jostain?), niin ei sitten huvittanut pelata paria askelta pidemmälle. :eek:
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Normaalilla tulee pelailtua. Lentopelit ovat ehkä ainoita pelejä, joita voisin invetillä harkita pelaavani.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

PC-puolella pelaan ehdottomasti invertillä. Kaikki juontaa juurensa X-Wingistä, jota aikanaan pelasin ennen tikun hommaamista hiirellä. Tuossa siihen inverttiin tottui ja kun ajan myötä konetehot nousivat ja FPS:t olivat kovin sana ikinässä niin inverttiähän niissäkin tuli käytettyä. Kunhan ensin totuin pelaamaan hiirellä FPS:iä. Doomit ja Duke Nukemit tuli pelattua pelkällä näppiksellä, enkä edelleenkään pelaisi noita hiirellä, vaikka en tiedäkään miksi. Kai se 2.5D jotenkin hämää minua... Fun Fact: Duken vanhemmissa shareware-versioissa ei edes ollut suoraan mahdollisuutta vaihtaa tähtäystä "normaaliksi" (vaikka se configia editoimalla olikin mahdollista).

Konsolipeleistä en tiedä. En pelaa juurikaan FPS:iä, oikeastaan millään koneella enää, vaikka R6 Vegas hyllystä löytyykin. En ole oikein löytänyt vielä minulle sopivinta vaihtoehtoa. Ja koska tottumisestahan tässä on kyse niin olen Viperin kanssa samaa mieltä siitä, että kontrollit pitää olla pelissä tarpeeksi kustomoitavissa. PC-puolellahan tämä on jo standardi mutta jostain syystä konsolipeleillä on vielä paljon parantamisen varaa.
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

invertillä tottakai!:rolleyes: eihän siitä muuten tuu mittää
 
Vastaus: Pelaatko invertillä vai normaalisti?

Invert. Joskus aikoinaan tuli niin paljon pelailtua lentosimuja, että jäi siitä selkäytimeen tämä asetus. Iskee merisairaus välittömästi, jos täytyy kokeilla "normaalia" kameraohjausta.

XO:ssa on muuten maailman paras idea, että oman pelaajaprofiilin asetuksissa voi säätää tämänkin. Pelit ottavat automaattisesti käyttöön invertin. Harmi, ettei Sonylla osattu apinoida moista ominaisuutta, säästäisi monta sekuntia vuosittain ihan hyvää peliaikaa, kun ei tarttisi joka pelin asetuksissa käydä vierailemassa.
 
Ylös Bottom