Double Fine toi kovasti näkyvyyttä Kickstarterille. Lyhyessä ajassa DF sai kerättyä tarpeeksi rahaa tehdäkseen pelin jota isot pelistudiot eivät suostusi, ainakaan helpolla, rahoittamaan.
Nyt asialla on lisää pelimaailman konkareita. Wasteland 2 on kerännyt tarpeeksi rahaa/rahoittajia, jotta kys. peli voidaan vihdoinkin tehdä. 900 000$ oli tavoitteena ja nyt plakkarissa on miltisi. Jos 1,5 miltsiä ylittyy niin PC-version lisäksi nähdään MAC ja Linux -versiot. Keräyspäiviä on vielä yli kolmekymmentä jäljellä!
Merkittävän tästä asiasta tekee.. No, antaa Brian Fargon sanoa omin sanoin:
Vuosia ovat yrittäneet saada julkaisijoita ja sijottajia kiinnostumaan ja samoin fanit ovat vuosia kyselleet että millos tulee Wasteland 2. Ja näin ratkaisu on löytynyt! Pienellä budjetilla voidaan tehdä peli juuri sille kohderyhmälle, joka on aiheesta kiinnostunut. Ja pelintekijät pääsevät toteuttamaan visioitaan, jotka muuten myllerrettäisiin isossa kaupallisessa koneistossa joksikin aivan muuksi kuin alunperin piti. Ja jakelu hoidetaan latauspalveluiden kautta.
Tämä, hyvät herrat ja rouvat, on tulevaisuutta! Ja tulevaisuus on täällä jo tänään!
Nyt asialla on lisää pelimaailman konkareita. Wasteland 2 on kerännyt tarpeeksi rahaa/rahoittajia, jotta kys. peli voidaan vihdoinkin tehdä. 900 000$ oli tavoitteena ja nyt plakkarissa on miltisi. Jos 1,5 miltsiä ylittyy niin PC-version lisäksi nähdään MAC ja Linux -versiot. Keräyspäiviä on vielä yli kolmekymmentä jäljellä!
Merkittävän tästä asiasta tekee.. No, antaa Brian Fargon sanoa omin sanoin:
This is a paradigm shift that is way bigger than Wasteland 2. This is the beginning of a new era in gaming where the developer gets to work directly with the fans to build the type of product that the fans want. No focus groups, no pitches to the marketing team, no trying to get an executive committee to group-think their way to a project green-light. Now we just have a developer with a creative idea that resonates and a group of dedicated fans who are willing to lay down their money to buy it.
Vuosia ovat yrittäneet saada julkaisijoita ja sijottajia kiinnostumaan ja samoin fanit ovat vuosia kyselleet että millos tulee Wasteland 2. Ja näin ratkaisu on löytynyt! Pienellä budjetilla voidaan tehdä peli juuri sille kohderyhmälle, joka on aiheesta kiinnostunut. Ja pelintekijät pääsevät toteuttamaan visioitaan, jotka muuten myllerrettäisiin isossa kaupallisessa koneistossa joksikin aivan muuksi kuin alunperin piti. Ja jakelu hoidetaan latauspalveluiden kautta.
Tämä, hyvät herrat ja rouvat, on tulevaisuutta! Ja tulevaisuus on täällä jo tänään!