Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Tässäkin syy-seuraussuhteessa (jonka en väitä olevan paikkansapitämätön) näkyy omalla tavallaan kuitenkin se, mitä kutsuisin vaihtoehtoisten tulevaisuuksien puuttumiseksi. Eli näin nyt vain on pitänyt käydä. Budjettien on pitänyt kasvaa ja silloin on pitänyt ryhtyä tukeutumaan tuttuihin asioihin yhä enemmän. Tässä ajattelussa, tai pikemminkin kuvittelun puutteessa on usein sisäänrakennettuna se, että myös tuleva otetaan annettuna. Eli jos (oma kyyninen veikkaus: kun) kehityskulku jatkuu yhä turvallisuushakuisempana, niin näinkin vain piti käydä.
Paremmat vaihtoehdot puuttuvat.
Tämä on toki meidän ihmisten yleisin suhtautumistapa asioihin ja vaihtoehtoisten skenaarioiden pohtiminen on vähän ihmisestä riippuen mielenkiintoista, tai sitten ihan täyttä ajanhukkaa.

Ja toki on paljon pelaajia (tässäkin topikissa), jotka ovat erittäin tyytyväisiä tilanteeseen ja silloin on tietenkin täysin loogista, että ei ole tarvettakaan toiselle vaihtoehdolle, koska se ei välttämättä olisi parempi. Tämäkin on erittäin ok.
No jos nyt aletaan siitä puhumaan että osaako kuvitella jotain vaihtoehtoista niin ainakin minä osaan. Nimittäin aion tukea fyysisiä pelejä hamaan loppuun asti ja ostaa diginä vasta reilusta alennuksesta. Siitä huolimatta että tiedän vallan hyvin että tuo minun "vaihtoehtoinen tulevaisuus" jossa enemmistö palaisi takaisin fyysisiin, on täyttä utopiaa.

Ja samasta realismista (tai pessimismistä) juontuu se, että en näe oikein mitään syytä miettiä jotain "vaihtoehtoista tulevaisuutta" jossa voittoa tavoittelevat firmat eivät yhtäkkiä tekisikään sitä mistä saa helpoiten ja varmimmin rahaa vaan alkaisivat taiteilemaan.

Tämän vuoksi siis lähinnä pyörittelen nykytilannetta ja sen eri puolia.

PS. Se usein kuultu lause "ei ole pakko ostaa" on siis minun harjottamani tapa kun kyse on digistä.
Siinä mielessä ne oli myös vaikeita että yhdestä virheestä lähti yleensä henki ja pleikkarilla talletus oli yleensä aika kaukana. Jos noita vertaa moderneihin Tomb Raidereihin hyppelyn ja kiipeilyn osalta niin kyllä ne oli huomattavasti vaikeampia, eihän näissä nykyisissä tarvitse pitää kun nappeja pohjassa.
Minä muistan niistä peleistä erityisesti sen että usein oli hyvin aikaa katsella sitä "hyppy-puzzlea" ennen kuin sen suoritti. Ja joo, virheisiin ei ollut varaa ja tallennuspisteet oli missä oli mutta ei TR ollut kyllä ainoa peli siihen aikaan jossa homma meni niin. En siis ole osannut pitää niitä pelejä erityisen vaikeina.

Ja sitten jos vertaa moderneihin peleihin, niin melkein mikä vain vanhempi peli on vaikea, joten se nyt ei kauheasti kerro :D
 

Varmaan nykyisen konsoli sukupolven lopussa saadaan vielä remake versio myös...
 
Mulle kyllä todellakin kelpaa. TLOU 2 on itselle parhaimpia pelejä. Pitäisi kyllä pelata Part 1 ennen sitä uudestaan.

Ai että mahtava vuosi ollut pelirintamalla.
 
Ylös Bottom