Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Näytä liitetiedosto 8908

Ero on kieltämättä aika mitätön. :p
Onkohan pelimekaanikoita paranneltu?
d63.jpeg
 
Onkohan pelimekaanikoita paranneltu?
d63.jpeg
Odotan, että Part 2 mekaniikkoja tuodaan laajalti peliin.

Pelikenttiin ja animaatioihin on jo puhuttu tulevan muutoksia. Preorder kamoissa on esimerkiksi Part 2:n explosive arrowit joita ei ykkösessä ollut. Myös muita aseita tuolla näytti olevan mitä ykkösessä saati kakkosessa ei ollut.

We’ve implemented modernized gameplay, improved controls, and expanded accessibility options in this single-player experience to allow even more individuals to enjoy the game. Effects, exploration, and combat have all been enhanced.

;)
 
Meinasinkin, että jossain kohdissa. Tuossa kuvassa ero on todella selkeä.



Jos tästä vertailuvideosta puhumme niin kyllä siitäkin nyt pitäisi nähdä ero remaken ja remasterin välillä. Ei se ero yhtä iso kaikkien pätkien välillä ole, mutta silti se on mielestäni siellä. Lähinnä tartuin tähän kun netistä oikeasti on saanut lukea settiä kuinka mitään eroa ei muka olisi ja PS4-pelin sanotaan näyttävän jopa paremmalta. Kyllä sanon tässä kohtaa, että siellä joko kieli poskella trollataan tai sitten on silmälasien hankinnan aika jengillä. :D
 


Jos tästä vertailuvideosta puhumme niin kyllä siitäkin nyt pitäisi nähdä ero remaken ja remasterin välillä. Ei se ero yhtä iso kaikkien pätkien välillä ole, mutta silti se on mielestäni siellä. Lähinnä tartuin tähän kun netistä oikeasti on saanut lukea settiä kuinka mitään eroa ei muka olisi ja PS4-pelin sanotaan näyttävän jopa paremmalta. Kyllä sanon tässä kohtaa, että siellä joko kieli poskella trollataan tai sitten on silmälasien hankinnan aika jengillä. :D

Niin no, voin tuon katsottuani ainakin itse vilpittömästi todeta, että värit ja graafinen tyylisuunta miellyttävät minun silmääni huomattavasti enemmän tuossa alkuperäisessä kuin remakessa. Siis ainakin tuossa videolla olevien pätkien mukaan. Tottakai grafiikan osalta tekniikka on parempaa remakessa, mutta sehän ei läheskään aina takaa vielä silmää miellyttävintä graafista antia. Tästä syystä monet Nintendon pelit voivat miellyttää ainakin minun silmääni enemmänkin kuin joissakin tehokonsoleiden peleissä. Kun vielä nuo pätkät osoittavat, että peli seurannee hyvinkin orjallisesti juuri niitä tapahtumia mitä alkuperäisessäkin oli, niin asettuu tuo remake 80 euron hintoineen kyllä todella erikoiseen ja turhaan valoon. Turhaakin turhempi remake, jonka toivottavasti äärimmäisen harva ostaa heti julkaisussa - ainakaan tuohon törkyhintaan,
 
Viimeksi muokattu:
Siitä olen kyllä @Ippenator kanssa samaa mieltä että alkuperäinen versio näyttää paikoitellen paremmalta. Sen minkä remake voittaa muutamalla uudella ruohonkorrella se menettää tunnelmassa pahasti, näytää vaan lattealta ja tylsältä.
 


Ei tarvitse silmiä siristellä, että erottaa kumpi on alkuperäinen ja kumpi remake. Kummassakohan on mahtanut olla enemmän työtä, tässä vai TLOU remakessa… Kumpikohan maksaa selvästi enemmän julkaisussa…

;)

Olen pelannut viime aikoina Let's go Pikachua Switchillä. Siinäkin ero alkuperäisen ja remaken välillä on kohtuullisen helppo huomata. :)


Sen sijaan näissä Last of Usin vertailuvideoissa eron kyllä näkee, mutta ei se aiheuta niin suurta reaktiota, kun alkuperäinen (remaster) on jo niin hyvän näköinen.
 
Voisin jaaritella aiheesta pidempäänkin, mutta jotenkin tässäkin asiassa hymähdyttää "No miten se muka on keneltäkään pois, jos näitä tehdään?"-ajatuskulku. No mitenpä se vaikuttaa mihinkään, että teollisuudenala ryhtyy tuottamaan ja hypettämään yhä enemmän asiaa x, jolloin kuluttajat ryhtyvät yhä useammin janoamaan asiaa x, jolloin teollisuus tuottaa yhä enemmän asiaa x, jne. jne.
Miten se nyt mihinkään vaikuttaa, että pelitalot, pelimedia ja pelaajat katsovat yhä useammin menneisyyteen?

Mutta ehdotan kaikille yhteistä rajanvetoa, oli sitten suhtautuminen asiaan mikä vain: Mitä jos yhtäkään peliä, oli se sitten millainen merkkipaalu tahansa, ei saisi tehdä kolmeen kertaan kolmelle peräkkäiselle konsolisukupolvelle? Oisko tää sopivaa :D

(Ja arvatkaas kuka pelas myös sen PS4-version Shadow of Colossuksesta, kun kerta ilmaiseksi sai PS+:n kautta :rolleyes:)
 


Ei tarvitse silmiä siristellä, että erottaa kumpi on alkuperäinen ja kumpi remake. Kummassakohan on mahtanut olla enemmän työtä, tässä vai TLOU remakessa… Kumpikohan maksaa selvästi enemmän julkaisussa…

;)


Last of us Remakessa voitaisiin buranat korvata vaikka anabolisilla asteroideilla ja Joeli piikittää ne suoraan suoneen niin saadaan sitä eroa alkuperäiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:


Ei tarvitse silmiä siristellä, että erottaa kumpi on alkuperäinen ja kumpi remake. Kummassakohan on mahtanut olla enemmän työtä, tässä vai TLOU remakessa… Kumpikohan maksaa selvästi enemmän julkaisussa…

;)

Tulee tälläisestä vastakkainasettelusta lähinnä mieleen, että onko jollakin Ubisoftin AAA-peleillä sitten enää edes mitään paikkaa maailmassa kun ne eivät vertaudu samalla tapaa Rockstarin peleihin? Rockstarin pelit tekevät lähes kaiken paremmin ja silti se hintalappu on sama. Miksi tässä maksaa Ubisoftin teoksesta samaa hintaa vaikka devien työmäärä ja budjetti pelin teossa ei ole yhtä iso kuin jossakin toisessa?
 
Tulee tälläisestä vastakkainasettelusta lähinnä mieleen, että onko jollakin Ubisoftin AAA-peleillä sitten enää edes mitään paikkaa maailmassa kun ne eivät vertaudu samalla tapaa Rockstarin peleihin? Rockstarin pelit tekevät lähes kaiken paremmin ja silti se hintalappu on sama. Miksi tässä maksaa Ubisoftin teoksesta samaa hintaa vaikka devien työmäärä ja budjetti pelin teossa ei ole yhtä iso kuin jossakin toisessa?
Makuasia se tuokin on taas. Itse taas pidän nimenomaan peleinä vaikkapa kahta viimeistä Assassins Creed peliä huomattavastikin parempina kuin vaikkapa viimeisintä GTA:ta tai RDR:ää. Ei nuo mainitsemasi asiat kyllä mitään yksiselitteisiä totuuksia taas kerran ole, vaikka sinulle varmasti niin toki onkin.
 


Ei tarvitse silmiä siristellä, että erottaa kumpi on alkuperäinen ja kumpi remake. Kummassakohan on mahtanut olla enemmän työtä, tässä vai TLOU remakessa… Kumpikohan maksaa selvästi enemmän julkaisussa…

;)

Ei kai kukaan väitä etteikö muutos olisi RE2 remakessa isompi.

Mutta mistä varmuudella tiedämme että TLoU remaken teko on ollut kustannuksiltaan selvästi pienempi? Onko jotain dataa tästä? Peli-enginet lienee hyvin viriteltyjä capcomillakin ja pohjautuvat muihin jo tehtyihin peleihin.

Kun katsoo pelin kestoa, niin RE2 remake on 8 tuntia, Last of Us liki puolet enemmän, joten ainakin työstettävää on ollut kohtuullisesti vaikka vanhan TLoU pelin engine olisikin siirrettävissä osin PS5:lle.
 
Makuasia se tuokin on taas. Itse taas pidän nimenomaan peleinä vaikkapa kahta viimeistä Assassins Creed peliä huomattavastikin parempina kuin vaikkapa viimeisintä GTA:ta tai RDR:ää. Ei nuo mainitsemasi asiat kyllä mitään yksiselitteisiä totuuksia taas kerran ole, vaikka sinulle varmasti niin toki onkin.
Meidän mielipiteillä siitä mikä peli on parempi ei ole mitään väliä, mutta budjetti tai työmäärä eivät valehtele. Vaikka minulla ei tässä nyt kuitteja olekaan tarjota niin voin lyödä silti vetoa siitä, että Rockstarin peleihin uppoaa enemmän rahaa ja aikaa työstää kuin käytännössä kenenkään muun studion peliin. Ovatko muut pelit sitten oikeutettuja pyytämään yhtä paljon rahaa pienemmästä panostuksesta?
 
Meidän mielipiteillä siitä mikä peli on parempi ei ole mitään väliä, mutta budjetti tai työmäärä eivät valehtele. Vaikka minulla ei tässä nyt kuitteja olekaan tarjota niin voin lyödä silti vetoa siitä, että Rockstarin peleihin uppoaa enemmän rahaa ja aikaa työstää kuin käytännössä kenenkään muun studion peliin. Ovatko muut pelit sitten oikeutettuja pyytämään yhtä paljon rahaa pienemmästä panostuksesta?
Luultavasti huolesi GTA:n katteiden riittävyydestä ovat suhteellisen aiheettomia, kun ovat ihan näppärästi vetäneet sitä tolkuttomasti GTA Onlinen kautta. Minun mielestäni aivan liikaakin, mutta eipä siinä mitään, en ole latiakaan tuonne onlineen laittanut kuitenkaan itse.
 
Luultavasti huolesi GTA:n katteiden riittävyydestä ovat suhteellisen aiheettomia, kun ovat ihan näppärästi vetäneet sitä tolkuttomasti GTA Onlinen kautta. Minun mielestäni aivan liikaakin, mutta eipä siinä mitään, en ole latiakaan tuonne onlineen laittanut kuitenkaan itse.
Ei tässä kukaan ole ollut huolissaan Rockstarin katteiden riittävyydestä. Ihan nyt vain puutuin tähän kun alkaa olemaan sen verran kova hate boner jengillä tätä TLOU1 kohtaan, että aletaan tekemään jotain vertailua kahden eri pelin välillä jossa molemmat pelit näyttävät loppujen lopuksi erittäin hyvältä ja uudistuksia on kummassakin muuallakin kuin grafiikkapuolella.

Kyllä minun silmissäni molemmilla peleillä on paikkansa tässä maailmassa. Kyllähän sitä monesta pelistä usein puhutaan olevan ylihintainen, mutta jostain syystä nyt tämä TLOU1 on taas kerännyt huomattavasti isomman kiinnostuksen ihmisillä ja siitä jauhetaan monen sivun verran ja kierrätetään samoja argumentteja. Ennen vastaavissa tapauksissa ihmisille on riittänyt todeta vain, että en vielä tällä hintalapulla puraise mutta katsellaan alesta. On se jännä juttu.
 
Ei tässä kukaan ole ollut huolissaan Rockstarin katteiden riittävyydestä. Ihan nyt vain puutuin tähän kun alkaa olemaan sen verran kova hate boner jengillä tätä TLOU1 kohtaan, että aletaan tekemään jotain vertailua kahden eri pelin välillä jossa molemmat pelit näyttävät loppujen lopuksi erittäin hyvältä ja uudistuksia on kummassakin muuallakin kuin grafiikkapuolella.

Kyllä minun silmissäni molemmilla peleillä on paikkansa tässä maailmassa. Kyllähän sitä monesta pelistä usein puhutaan olevan ylihintainen, mutta jostain syystä nyt tämä TLOU1 on taas kerännyt huomattavasti isomman kiinnostuksen ihmisillä ja siitä jauhetaan monen sivun verran ja kierrätetään samoja argumentteja. Ennen vastaavissa tapauksissa ihmisille on riittänyt todeta vain, että en vielä tällä hintalapulla puraise mutta katsellaan alesta. On se jännä juttu.
Ihan hyvä vaan että haloo nousee Sonyn hinnoittelusta, toivottavasti moni ostaisi sen ale-laarista niin viesti välittyisi paremmin. Muuten varmasti ihan kiva ralli.
 
Ihan hyvä vaan että haloo nousee Sonyn hinnoittelusta, toivottavasti moni ostaisi sen ale-laarista niin viesti välittyisi paremmin. Muuten varmasti ihan kiva ralli.
Tämä on proprietatory storejen ongelma eikä niinkään remake/remastereiden. Itse nostin kytkintä eikä ole kaduttanut, etenkin pelien suurkuluttajille nämä proprietotory storejen hinnat tekevät konsoleista loppujen lopuksi todella kalliita.
 
Ylös Bottom