Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Itse taas olen sitä mieltä, että kun Remaket tehdään kuitenkin kokonaan uusiksi, niin niistä saa kyllä pyytää kunnon korvaukset. Remasterit ovat sitten erikseen. Muttajoo tälle aiheelle on tosiaan oma ketjunsa joten turhaa tässä tätä asiaa puida.

Mitä materiaalia tästä on tullut, niin tosi hienolta tämä näyttää. Part 2 gameplay varmasti myös parantaa tätä peliä paljon ja moninpeliä kyllä odotan myös. Ja uskoisin, että tässä on jotain uutta pelattavaa myös, vaikka toki juoni on tietenkin samanlainen kuin alkuperäisessä.

Odotukset ovat kasvaneet kyllä :) Kun tämän on pelannut, niin kakkosen voisi pelata toisen kerran läpi :)
Ei sitä oikeasti kokonaan uusiksi kyllä tehdä. Olet mennyt markkinointipuheita nyt uskomaan, jos noin väität todellakin olevan.
 
Ei sitä oikeasti kokonaan uusiksi kyllä tehdä. Olet mennyt markkinointipuheita nyt uskomaan, jos noin väität todellakin olevan.

Remaket ovat niin kakspiippuisia miekkoja, Last of ussin kohalla ei todellakaa olla tehty kokonaan uusiksi, kokonaan uusiksi tarkoittaa mun mielestä sitä jos peli muutetaan jostain 90 luvun pelistä täysin nykyajan tasolle mm. resident evil 2-4 ja mitä muita niitä nyt onkaan, Final Fantasy VII Demons Souls jne.
 
Ei sitä oikeasti kokonaan uusiksi kyllä tehdä. Olet mennyt markkinointipuheita nyt uskomaan, jos noin väität todellakin olevan.
Käytin väärää ilmaisua, mutta tiedät kuitenkin mitä tarkoitan. Kuitenkin tähän käytetään paljon enemmän aikaa, verrattuna siihen mitä siihen remasteriin käytettiin. Ja aika kököltä se remasteri näyttää kyllä nykyään omaan silmään, että mielummin tätä pelaan sitten.
Moninpeli on karsittu tästä pois.
Joo olin epäselvä, mutta tarkoitin vain viestissäni että sitä odotan myös. Ja myös mahdollista jatkoa pelisarjalle.
 
Ei sitä oikeasti kokonaan uusiksi kyllä tehdä. Olet mennyt markkinointipuheita nyt uskomaan, jos noin väität todellakin olevan.
Samaa vähättelyä nähtiin "foorumiexperttien" toimesta SOTC Remakesta, mutta niin sitä vain devit sanoivat toisin alusta lähtien kuinka se peli on todellakin rakennettu uudelleen. GDC-messuilla näyttivät presentaatiossaan kuinka koko alkuperäinen koodi jouduttiin laittamaan atomeiksi ja rakentamaan peli uusiksi nykypäiväiselle enginelle.



Siittä vain valistamaan itseänne videopelien tekemiseen menevästä urakasta, ihmiset. Voin luvata kuinka tulette yllättymään miten paljon vaivaa tälläisessä remaken teossakin lopulta on. Tuskin oli Demon's Souls tai TLOU1 yhtään sen pienempi urakka kasata uudestaan kasaan. Ja ei, tämä ei ole kannanotto siihen onko TLOU1 hinta liian kova vaan siihen olettamukseen ihmisillä, että kun puhutaan pelin kasaamisesta uudelleen, niin se ei välttämättä olekaan mitään "markkinointimiesten kusetusta".
 
Samaa vähättelyä nähtiin "foorumiexperttien" toimesta SOTC Remakesta, mutta niin sitä vain devit sanoivat toisin alusta lähtien kuinka se peli on todellakin rakennettu uudelleen. GDC-messuilla näyttivät presentaatiossaan kuinka koko alkuperäinen koodi jouduttiin laittamaan atomeiksi ja rakentamaan peli uusiksi nykypäiväiselle enginelle.



Siittä vain valistamaan itseänne videopelien tekemiseen menevästä urakasta, ihmiset. Voin luvata kuinka tulette yllättymään miten paljon vaivaa tälläisessä remaken teossakin lopulta on. Tuskin oli Demon's Souls tai TLOU1 yhtään sen pienempi urakka kasata uudestaan kasaan. Ja ei, tämä ei ole kannanotto siihen onko TLOU1 hinta liian kova vaan siihen olettamukseen ihmisillä, että kun puhutaan pelin kasaamisesta uudelleen, niin se ei välttämättä olekaan mitään "markkinointimiesten kusetusta".

Voi kun maailma olisikin niin yksinkertainen paikka missä pelkkä koodaustyö olisi se iso työ ja kuluerä pelienkin tekemisessä. Se kaikki suunnittelu ja koordinointi ennen sitä on monen pelin osalta vähintään yhtä paljon aikaa ja kuluja aiheuttava osa pelien tekemisestä kuin sitten itse koodaaminen. Ja kun sen päälle tulee vielä käytännössä poikkeuksetta se AAA-pelien suurin kuluerä, eli markkinointi, niin on helppo todeta, että remakeja tehdessä käytetään erittäin paljon vähemmän resursseja sekä rahaa, vaikka koodi kuinka ”atomeista rakennettaisiin uudelleen”, mitä ei kyllä sinänsä sitäkään todellisuudessa tapahdu yhdessäkään remakessa edes koodin osalta. Niin väittänyt henkilö on sitten todennäköisesti puhunut juuri sillä markkinointikoneiston ohjeistamalla suulla ohjatakseen hyväuskoista kohdeyleisöä ottamaan rahastushinnat mukisematta vastaan.

Juuri suunnittelu, koordinointi ja markkinointi ovat asioita, joihin menee valtavasti vähemmän resursseja ja kuluja remakeja tehdessä. Markkinointihan on asia, jossa erityisesti säästetään yleensä todella paljon rahaa remakeja tehdessä, kun ratsastetaan vanhalla maineella.
 
Viimeksi muokattu:
Voin luvata kuinka tulette yllättymään miten paljon vaivaa tälläisessä remaken teossakin lopulta on.
No tämä on ainakin itselleni sellainen argumentti, että tätäkään KOLMATTA VERSIOTA KOLMEN SUKUPOLVEN SISÄÄN ei todellakaan kannattaisi tehdä :D Voimavarat ihan mihin tahansa muuhun, kiitos.

Mutta tosiaan tämä on varmasti itseltäni ihan tarpeeksi sössötetty aihe, joten en tukota aihepiiriä enää sen enempää.
 
Samaa vähättelyä nähtiin "foorumiexperttien" toimesta SOTC Remakesta, mutta niin sitä vain devit sanoivat toisin alusta lähtien kuinka se peli on todellakin rakennettu uudelleen. GDC-messuilla näyttivät presentaatiossaan kuinka koko alkuperäinen koodi jouduttiin laittamaan atomeiksi ja rakentamaan peli uusiksi nykypäiväiselle enginelle.
Kuka älypää on epäillyt että PS2-pelin tekeminen PS4:lle ei vaatisi oikeasti vähän enemmänkin vaivaa? Onko ne odottaneet remasteria eikä remakea ja siksi tullut noin älyttömiä kommentteja?

Minusta SOTC on juuri esimerkki siitä kun on A) tarve tehdä remake ja B) siitä ei edes pyydetä täyttä hintaa. Nyt Sony tekee täysin toimineesta teoksesta remaken vaikka remaster korjasi ne pienetkin ongelmat alkuperäisestä. SOTC taas oli kaksi sukupolvea vanha peli, joka ei toiminut edes alunperin kauhean hyvin, joten se jos mikä kaipasi remakea. Ja sitten Sony pyysi siitä vähemmän mitä täysin uusista peleistä vaikka hyvin olisi ollut täyden hinnan arvoinen.

Nyt kaikki tuon TLOU remaken kanssa tuntuu olevan päinvastoin kuin SOTC:n kanssa kun ei ole oikeaa tarvetta remakelle ja pyydetään täyden pelin hinta vaikka yhtä isoa eroa kuin SOTC originaali -> remake ei todellakaan ole eikä tule.

Toki ulkoasu ei ole kaikki mutta olisi aika älytöntä jos muka kaiken rakentaisivat tyhjästä eivätkä vain hyödyntäisi TLOU2:n resursseja ja oppeja. Näin ollen vaikka en ohjelmoija olekaan niin koen että SOTC:n kanssa tehtiin isompi työ alkuperäiseen nähden kuin mitä TLOU:n remaken kanssa tekevät.

Pohjalla muutenkin lienee PS4-versio (ja miksi ei olisi), joten senkin kautta se on yhteensopivampi kuin SOTC PS2 -> PS4. Tai sitten pohjana on joku TLOU2:n systeemi mutta epäilenpä ettei SOTC:n kanssa ollut kummoisia pohjia olemassa PS4-versiota ajatellen.

Ymmärrän bisnesnäkökulmasta miksi tuo remake tehdään mutta jos puhutaan siltä kannalta että yleensä remakeja on tehty peleistä, joilla on ikää tai jokin muu tarve päivitykselle, niin nyt ei ole muuta kuin se että sarja tulossa ja pitää kerätä massia.

PC-version tuleminen on toki järkevä syy, joten sen kautta on hyvä ja loogista että tulee myös konsoleille se uusioversio. Tosin siinä nyppii sitten se täysi hinta kun tuollaisista on totuttu maksamaan vähemmän. Esimerkiksi juuri tuon SOTC:n kanssa. Tai nextgen-päivityksistä jne.

Siittä vain valistamaan itseänne videopelien tekemiseen menevästä urakasta, ihmiset. Voin luvata kuinka tulette yllättymään miten paljon vaivaa tälläisessä remaken teossakin lopulta on.
Varmasti saa halutessaan menemään vaivaa, aikaa ja rahaa (tai selittää menevän) mutta onko se järkevää ja onko se kuluttajalle uuden pelin arvoinen, ovat eri asia.

Tuskin oli Demon's Souls tai TLOU1 yhtään sen pienempi urakka kasata uudestaan kasaan. Ja ei, tämä ei ole kannanotto siihen onko TLOU1 hinta liian kova vaan siihen olettamukseen ihmisillä, että kun puhutaan pelin kasaamisesta uudelleen, niin se ei välttämättä olekaan mitään "markkinointimiesten kusetusta".
Kyse on enemmän siitä että onko järkevää laittaa niin paljon rahaa tuohon että sen hinta täytyy pistää sinne mitä siitä pyydetään.
 
Alkaa olemaan ainakin itselleni selvä, että hinta tässä loppujen lopuksi eniten ihmisiä kismittää, ei se että joutuisi tämän pelin tarinan uudistetulla combatilla pelaamaan läpi. Jos tämä peli julkaistaisiin ilmaiseksi Game Passissa day one niin ketään ei kiinnostaisi sivutolkulla lyödä tätä remakea maanrakoon tai jauhaa siitä kuinka tämä on kymmenien Skyrim-versioidenkin ylitse maailman turhin uudelleenjulkaisu.
Oliko tämä siis jokin isokin yllätys että hinta on se ongelma? Totta kai se on. Sen tueksi tulee sitten ne väitteet että ei ole niin iso ero ja annetaan esimerkkejä kuten SOTC, joka tarvitsi remakea ja ero oli järkyttävä. Samoin Demon's Soulsissa ero on todella iso ja sillekin oli ihan olemassa oleva syy remakeen koska sekä SOTC että DS ei koskaan pyörineet originaalina niin sulavasti eikä varsinkaan niillä grafiikoilla mitä remaket toivat.

Jos tulisi Game Passiin niin reaktioni olisi ehkä enemmänkin että "hitto, loistava peli jonka saisi pelata mutta olen pelannut jo kahdesti, onko pakko...". Tämä sama tuli Demon's Soulsin kanssa. Se on kaapissa odottamassa kun en ole jaksanut ties kuinka monetta kertaa pelata "samaa peliä".

Eli tavallaan siis olen sitä mieltä että turha remake, joka luultavasti jossain vaiheessa kummittelee kaapissa että milloin saan aikaa pelata sitä. Ja minä pelaan varmaan silloin Elden Ringiä kaikkien muiden pelien sijasta :D

Korkean hinnan lisäksi siis ainakin minulla on syynä myös se että ei ole aikaa pelata teoksia jotka on jo pelannut mutta jos se on nyt hienompi kuin koskaan niin on tavallaan samalla myös jonkinlainen "velvollisuus" se jossain kohtaa pelata. Ristiriitaista, tiedän.

Se on kyllä hypnoottinen tuo pelin hintalappu ihmisille tänä päivänä. Jos sitä ei olisi ollenkaan, niin se saa ihmiset unohtamaan kaikki puheensa pelin turhuudesta, huonommasta art stylesta verrattuna alkuperäiseen ja siitä kuinka gameplayssakaan ei ole mitään uudistuksia.
Olisin ainakin itse kirjoittanut täysin saman kommentin tyylistä kuin nytkin. Eli se kuva jonka näin, oli muuttunut tunnelmaltaan erilaiseksi. En tiedä onko se lopulta hyvä vai ei mutta en täysin ymmärtänyt tarvetta kohtauksen tyylin muutokseen. Ehkä vähän sama asia kuin Star Wars leffojen originaali-versiot, joita Lucas "paranteli". Katsojat olivat jo rakastuneet ensimmäiseen "vedokseen", joten vaikka muutokset onkin kenties ohjaajan/tekijän haluama visio, jota eivät alunperin saaneet, on yleisö jo rakastunut saamaansa versioon.

Ja onhan se itsestäänselvyys hintalappu on se merkittävin tekijä tässä. Se on mielestäni ollut alusta lähtien päivänselvää.

Puhe keskittyisi vain siihen kuinka nättiä ja mahtavaa on päästä pelaamaan taas tämä peli uudistuksien kera. Varmaan annettaisiin myös posia Sonylle ja Naughty Dogille siitä kuinka vanhaa peliä edelleenkin tuettaisiin sen nykyisen puheen sijaan jossa manataan kuinka turhaa Sonyn ja PlayStationin on kierrättää jälleen tätä samaa peliä. :)
Totta kai kehuttaisiin jos annettaisiin jotain reilusti eikä tulisi oloa että sarjan tulemisen takia on pakko imeä rahaa myös remakella. Ja sitä korostaa se että pyydetään täyden pelin hinta eikä ole edes pientä alennusta jo pelin omistaville tms.
 
Ilmeisesti SW: KOTOR remaken julkaisu siirtyy hamaan tulevaisuuteen, jos siis edes julkaistaan.

Porukkaa on nyt erotettu projektista ilmeisesti isolla kädellä.
 
Onkos tälle väitteelle lähdettä.
 
Surkeaa, tää on (oli?) yksi eniten odottamiani pelejä. :( Alkuperäinen KotOR omaa spesiaalin paikan mun sydämessä. Toivottavasti saavat pakkaa kasaan ja pelistä tulee loppujen lopuksi laadukas.

Tulee toki heti mieleen omat spekulaatiot, että oliko peli aiemminkin heikoissa kantimissa, kun sitä oli Xboxille tarjottu ja saatu kieltävä vastaus. Alkup. KotOR oli kuitenkin niin tärkeä og Xboxin yksinoikeus, joten ainakin mua ihmetytti kun eivät olleet tätä Remakea halunneet. Ei oo sitten tarkoitus viedä tätä mihinkään konsolisodan suuntaan, kunhan tykkään mietiskellä.
 
Tulee toki heti mieleen omat spekulaatiot, että oliko peli aiemminkin heikoissa kantimissa, kun sitä oli Xboxille tarjottu ja saatu kieltävä vastaus. Alkup. KotOR oli kuitenkin niin tärkeä og Xboxin yksinoikeus, joten ainakin mua ihmetytti kun eivät olleet tätä Remakea halunneet. Ei oo sitten tarkoitus viedä tätä mihinkään konsolisodan suuntaan, kunhan tykkään mietiskellä.
Eiköhän tuossa ollut enemmänkin kyse siitä, että Sony oli vain valmis tarjoamaan paremman diilin Aspyrille kuin se, että Microsoft näki pelin olevan surkeassa jamassa ja Sony ei. Jatkuvastihan näitä yksinoikeusdiilejä sorvataan hyvistä peleistä ja joku konsoli jää sitten ilman näitä pelejä.

Siinä kohtaa kun rahoitusta haetaan projektille, niin yleensä kaikilta yhtiöiltä kysytään ja varmaan useimmiten siihen rahaikkaampaan diilin studiot sitten lopulta tarttuvat.
 
Ylös Bottom