Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Peter Jackson´s King Kong

Noobeinstein

Well-Known Member
Mietteitä peleistä? Tämä peli on minun ainut peli (toistaikseksi) Xbox 360:llä, joten kysyisin mitä mieltä pelistä? Olen pelannut sen läpi 2 kertaa ja loistava peli ainakin verrattuna Pleikkari 2:en peleihin. Vai onko kaikki Xbox 360:n pelit yhtä hyviä ja parempia kuin muut?

Ja viel yks juttu johon kaipaisin avustusta; Miten nää koodit saa oikee toimii? Osote on: http://cheats.ign.com/ob2/068/736/736204.html en oikee tajua miten ton koodi palkin saa näkyviin.. siis oon painanu siinä valikossa jossa lukee "Pelaa" ja "Asetukset" jne niin Alimmaiset L:n ja R:n pohjaan ja pitäny ne pohjas ja sit painellu alas, x, ylös, y, alas, alas, ylös ja ylös, mut mitää ei tapahu.. Eli teinkö jotai väärin? Kaipailen apuja :)
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Kyllähän kyseessä on ehdottomasti yksi vuoden positiivisimmista yllättäjistä. Todella loistava peli minunkin mielestäni, mutta luonnollisesti pituutta / jälleenpeluu arvoa olisi ehkäpä voinut olla hieman lisää. Myöskin olisi ollut mielenkiintoista nähdä millaista jälkeä olisi Ubin pojat saaneet aikaiseksi jos olisivat voinee keskittyä pelkästään 360 versioon. Noh joskus tulevaisuudessa sitten..
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Itsekin olin erittäin tyytyväinen peliin, vaikkakin pelissä ilmenee omituisia satunnaisia bugeja ja pelin Xbox 360 -version saavutukset ovat liian helppoja saada. Vuoden parhaita pelejä tunnelmaltaan ja kaikkien aikojen parhaita lisenssipelejä. Lisää lähiaikoina arvostelun muodossa. :)
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

milläs televisiolla pelaatte tätä,kun itselläni philipsin 28 tuumaisella kuva on todella pimeä.
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

yliverkko sanoi:
milläs televisiolla pelaatte tätä,kun itselläni philipsin 28 tuumaisella kuva on todella pimeä.

Tostahan oli juttua, että normitelkuilla kuva on liian tumma ja jopa joku Ubisoftin hemmo suositteli peliä pelattavan muilla koneilla jos hdtv:tä ei taloudesta löydy.
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Heh, nyt nostan kyllä todella vanhan aiheen esille, mutta menköön tämän kerran:). Yllättävän vähän on kyllä kyseinen peli saanut keskustelua aikaiseksi.

Sitä vain halusin kysellä, että onko tämä peli kannattava hankinta vielä näin useampi vuosi sen julkaisun jälkeen? Pelin saisi kohtuullisen sopuisaan 16,90 euron hintaan. Sen tiedän, että peli keräsi aikoinaan paljon kehuja ja kehuttiin jopa yhdeksi parhaista lisenssipeleistä. Pitääkö homma edelleen kutinsa, vai olivatko nämä puheet ja arvostelut vain Boxin julkaisuajan huuman alullepanemia? Eli peliä pelanneet voivat vapaasti kertoa mielipiteensä siitä, että miten hyvin peli on heidän mielestään ajanhammasta kestänyt.
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Omasta mielestä todella hyvä peli. Kerrankin peli on parempi kuin leffa. :rolleyes: Hyvä tunnelma, hieno grafiikka, hyvää survival-meininkiä. Huonot puolet on että peli ei ole hirveän pitkä, mutta tunnelma pysyy hyvänä koko ajan. Tosta saa myös helposti 1000GS, jos on niitten perään. :D

Suosittelen!
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Ei yhtään parempaa peliä tullut mieleen kuin joku ikivanha paska??
Kyllä kannattaa jos haluat helpon tonnin scoret mutta muuten ei.

Peli on tosiaan julkaisupeli, mutta ikivanhaksi paskaksi en menis haukkumaan. Peli on hyvä ja vaikka grafiikka ei ehkä ihan nykypäivän parhaimpien tasolle yllä on tunnelma pelissä kohdallaan. Itse pelasin pelin aikoinaan xboxilla läpi, mutta olen nähnyt myös kun peliä pelataan Xbox 360:llä. Tämän lisäksi pelin saa todella halvalla + 1000 gamerscore pistettä vain läpi pelaamalla.

P.S. King Kongilla pelaaminen oli eri lystiä :)
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Ei yhtään parempaa peliä tullut mieleen kuin joku ikivanha paska??
Kyllä kannattaa jos haluat helpon tonnin scoret mutta muuten ei.

Sieltähän tuli informatiiviset ja asialliset perustelut:rolleyes:. Ideanahan oli udella juurikin sitä, että miten hyvin peli on ajanhammasta kestänyt, jota yritin kyllä teroittaa jo aikaisemmasakin viestissäni. Käsittääkseni pelistä saattaisi kuitenkin irrota ihan mukavasti hupia kun kuitenkin huomioidaan se tosiseikka, että peli kustantaa nykypäivänä enää reilu 15 euroa.

Jos siis olet pelannut peliä, niin voit toki hieman vielä valaista, että mikä tässä pelissä nyt sitten käytännössä katsoen oikein mättää? Toki tämäkin puoli olisi varmaan hyvä kuulla asiasta.

Niin ja kiitokset muillekin tähän mennessä vastanneille. Kuulostaa kyllä siltä, että peli saattaisi itseasiassa ollakin oikein hyvä valinta halpaan hintaansa verratessa. Itselle noilla GS- pisteillä ei tosin ole niinkään väliä. Peliin on ilmeisesti saatu luotua erittäin hyvä ja elokuvamainen tunnelma. Näin siis ainakin reviikoiden perusteella. Tuo kahden pelityypin yhdistäminen kuulostaa myös erittäin mielenkiintoiselta idealta ja tuo varmasti peliin sitä kaivattua vaihtelua.

No juu, mutta jos joku haluaa vielä avata sanaisen arkkunsa aiheen tiimoilta, niin ei kun rohkeasti vaan kirjoittelemaan:).
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Olen pelaillut vain vanhan boxin versiota tästä pelistä, mutta sen perusteella voin suositella tuohon hintaan ostamista. Peli näytti xboxillakin komealta joten sen luulisi olevan myös ihan hyvän näköinen 360:llä. King Kongilla pelaaminen oli tosissaan hauskaa toimintaa eikä muissakaan pelin osa-alueissa valittamista pahemmin löytynyt. Ajattelin itsekkin hommata tämän ja katsella vieläkö peli vakuuttaa yhtä paljon.
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Peli on tosiaan lisenssipeliksi aika hyvä, ei missään nimessä mikään uskomaton tekele, mutta ihan mukava pläjäys 80/100 ja tosiaan helpot gamerscoret :)
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Toinen hyvä esimerkki lisenssi pelistä. Edelleen kyllä minulle paalua pitää Riddick peli. Aivan tautisen hyvä aikoinaan ja vieläkin. Mutta king kong oli viihdyttävä, löytyy vaan enää aniharvassa.
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Peli on tosiaan lisenssipeliksi aika hyvä, ei missään nimessä mikään uskomaton tekele, mutta ihan mukava pläjäys 80/100 ja tosiaan helpot gamerscoret :)

Juuh, en mä tästä sentään mitään messiaspeliä odottele:). Eli kouluarvosanalla vahvan kasin tekele kuvaa ilmeisesti peliä oikein hyvin jopa tänäpäivänäkin. Kävin tänään pelin itsekin poistamassa kaupan hyllyltä, joten pääsee tässä itsekin testailemaan kunhan vaan kerkeää. Näitä dinosaurus- räiskintöjä ei taida tämän ja Turokin lisäksi ollakaan paljoa markkinoilla, joten siinä mielessä valinnan varaa ei paljoa ole. Saattaa olla, että pitää jossain vaiheessa Turokin katsastaa, vaikka vähän vaihtelevampaa palautetta onkin saanut osakseen. Sekin kun irtoaa nykyään uutena parin kymmen euron hintaan. Suuret kiitokset kuitenkin kaikille ketjuun vastanneille. Saatiin tähänkin ketjuun useamman vuoden tauon jälkeen pikkasen eloa lisää:D.
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Olen pelannut tämän läpi monia kertoja vanhalla xboxilla. Oli ensimmäinen oikeasti hyvä lisenssipeli. Elokuvamainen tunnelma säilyy hyvin musiikilla, eikä näytöllä ole mitään ylimääräisiä health-bareja pilaamassa kokemusta. Merkillisen lyhythän tämä on, mutta PSP-versio pelistä on vielä lyhyempi, kestää vaivaiset kaksi tuntia pelata läpi toisin kuin isomman koneiden versiot 5-7 tuntia eli tuplasti kauemmin. Pelissä saa myös crosshairit sun muut näkymään, mutta se syö tunnelmaa. Adrenaliini virtaa suonissa kun ei tiedä onko panoksia haulikossa yksi vai kaksi jäljellä.. Ja ne ötökät/dinosaurukset ovat kyllä hienoja. Ja Kongilla pelaaminen on aika tökkivää, mutta ei se menoa haittaa. Pääasia, että toimii ja on hieno kokemus. Ei kyllä aivan Turokin tasolle yllä dinosaurusmenolla, mutta on silti katsastamisen arvoinen tekele..

Arvosanaksi antaisin kutakuinkin 85/100
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Itekkin tykkäsin pelistä kovasti silloin aikanaan ja tulikin meltei samalta istumalta pelailtua läpi. Peli itsessään oli hyvä, mutta eniteen itseeni vetosi juurikin tämä dinosaurus aihe pelissä.

Siinä sai hivenen jännittää, kun aseista oli padit loppunut ja ympärillä pörräsi lauma raptoreita :D

----------------
Now playing: Apocalyptica - Ruska
via FoxyTunes
 
Vastaus: Peter Jackson´s King Kong

Jees, eli laitetaanpa nyt sitten itsekin tänne kommenttia pelistä, kun hiukkasen verran olen jo sitä kerinnyt tahkota. Aikaa en kyllä ole kellosta tullut katselleeksi, mutta hyvin kuitenkin olen jo kerennyt peliin päästä sisälle. Olen siinä ensimmäisen Kong osion jälkeisessä chapterissa, eli kumpaakin pelitapaa olen päässyt koittamaan.

Peli on kyllä jopa yllättävänkin mukaansatempaava ja tunnelmallinen kokemus. Ei millään viitsisi lopetella, kun on kerran aloittanut pelaamisen. Päätin kuitenkin jo alussa, että pakko tätä kokemusta on koittaa hieman "säästellä":). Todella jännittävän ja elokuvamaisen tunnelman ovat kyllä peliin saaneet luotua. Tästä myös välittyy erittäin hyvin se, että tällä kertaa ei olla ohjastamassa mitään supersotilasta, vaan ihan tavallista ihmistä, joka on joutunut hirmuliskojen ja muiden petojen sekaan. Survaival meinikiä siis parhaimmillaan sanon minä.

Muutamaan otteeseen saanu kyllä hyvät adrenaliinit ja paniikkitilanteet käyntiin, kun ympärillä juoksentelee useampi raptori eikä aseena ole muuta kuin vaivainen kehäs tai joku muu vastaava kepukka. Aseisiinkaan ei tosiaan jaella liian anteliaasti kuteja, mutta kuitenkin juuri sopivasti niin, että hengissä on mahdollista pysyä. Tosin itse täytyy myöntää se, että laiton ammusmittarin suosiolla ruutuun jo ennen kuin aloitin pelaamisen. En vaan olisi kestänyt sen poissaolon tuomaa lisäjännitystä:D. Nyt pystyy myös paremmin "taktikoimaan" kun tietää tasan tarkkaan, että montako patruunaa aseessa on jäljellä.

Teknisen toteutuksensakin kannalta tarkasteltuna peli toimii vielä nykypäivänäkin erittäin hyvin. Toki osa tekstuureista muistuttaa siitä, että kyseessä on jo hieman iäkkäämpi tuotos sekä siitä, että tätä on kehitetty rinnakkain last-gen konsoliversioiden kanssa. Osa efekteistä on taas sitten todella näyttävän näköisiä. Kokonaisuutena visuaalinen puoli tukee kuitenkin erittäin hyvin peliä ja sen tunnelmaa. Toki tunnelman luomisessa todella tärkeässä roolissa on myös eeppiset musiikit sekä muutenkin erittäin onnistunut äänimaailma, jota tukee niin ikään elokuvista tuttujen näyttelijöiden vahvat suoritukset ääninäyttelyn saralla.

Kaiken kaikkiaan näin pienen pelisession jälkeen täytyy olla enemmän kuin tyytyväinen ostokseen. Tämän tyylisiä pelejä kaipaisi kyllä enemmänkin FPS- rintamalle. Varsinkin tästä aihepiiristä pelejä on kyllä markkinoilla rikollisen vähän.

Edittiä: Sen verran vielä lisäystä, että Kong osiot taas sitten tuovat hyvin tuota pelin toista ääripäätä esille. Eli käytännössä sitä, että minkälaista on olla iso ja mahtava gorilla samaisessa viidakossa, jossa nämä piskuiset ihmishahmommekin seikkailevat. Erittäin hyvin on saatu hurmetta noihin Kongin osuuksiin. Tempo on aivan toista luokkaa kuin mitä ihmistä ohjastettaessa. Näppäimet on sopivan yksinkertaiset ja tämän ansiosta kiipeily sekä turpakäräjien järjestäminen hoituu käden käänteessä. Näissä osioissa kuvakulmilla pyritään myös vahvistamaan pelin elokuvamaista tunnelmaa. Tähän asti ne ovat myös toimineet tässä tarkoituksessa oiken hyvin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom