Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

draev

New Member
Nimi: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies (aka Gyakuten Saiban 5 aka Ace Attorney 5 aka AA5)
Kehittäjä: Capcom
Julkaisija: Capcom
Julkaisu: 24.10.2013
Saatavuus: Pelkästään Nintendo eShopista, hinta 24,99€
Genre: Visual Novel, seikkailu
Alustat: Nintendo 3DS
Kotisivut: Ace Attorney
Kansi: Näytä liitetiedosto 11517

Elikkäs tehdäänpäs threadi pelille joka oli yksi niistä syistä miksi ostin 3DS:n ylipäänsä. Tän pitäisi siis ilmestyä ladattavaksi eShoppiin tässä syksyn aikana ja fyysistä julkaisua ei ikävä kyllä tule ollenkaan. Onneksi hinta on sentään kohdallaan digitaaliseksi julkaisuksi.

Juoni:

Phoenix Wright palaa peliin päähenkilöksi. Peli sijoittuu vuoden Apollo Justicen tapahtumien jälkeen. Phoenix on ottanut uuden assistentin jonka nimi on Athena Cykes, ja joka erikoistuu analyyttiseen psykologiaan. Pheonxilla on myös uusi kilpailija, Simon Blackquill. Edellisten pelien hahmoista Apollo Justice on myös pelattavana hahmona ja pelissä tulee näkymään myös ainakin Miles Edgeworth, Trucy Wright, Pearl Fey sekä Klavier Gavin.

Muuta:

Pelissä tulee uusi pelimekaniikka, Mood Matrix, jossa ilmeisesti pitää päätellä todistajan tunnetila ja tutkia sen perusteella. Pelissä on täydet 3D-grafiikat hahmomalleja myöten. Dual Destiniesissä on myös "Thought Route"-mekaniikka joka on samantyyppinen kuin Ace Attorney Investigationsin Logic.

Arvostelut:

Famitsu 37/40, (10, 9, 10, 8)

Omia mietteitä

Tää on ollut odotuslistalla siitä asti kun pelasin Apollo Justicen läpi, on nämä vaan niin loistavia pelejä. Investigationsin olen tähän mennessä onnistunut skippaamaan jostain syystä mutta eilen laitoin senkin tilaukseen että kerkeän pelata sen läpi ennen kuin tämä ilmestyy vaikka AAI spinoffi onkin. Kävin jo ostamassa 25€ eShop-kortin odottelemaan tän julkaisua :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Bumppaan kun julkaisupäivä on nyt selvillä eli 24. ensi kuuta. Eipä ole vielä kerinnyt mulle tulla toi Investigationskaan Amazonista, mutta onhan tässä vielä reilu kuukausi aikaa.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Taidanpa tehdä tämän kohdalla samoin, kuin tein Virtue's Last Rewardin kanssa: aamuyöstä lataus käyntiin ja heti herättyä tuijottamaan 3DS:n ruutua. :D
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Nintendo Direct traileri.

Demo saatavilla.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Kattelin eilen vähä sivusilmällä tota directiä ja kun tän traileri pyörähti niin katoin et jaa joku animepeli, mikähän lie krooh pyyh mutta sitten kun lähti musa soimaan ja paljastu mistä pelistä on kyse niin meni kylmät väreet selässä. Pelailen itse monipuolisesti eri konsoleilla, mutta jos yksi pelisarja pitäisi 2000-luvulta sanoa joka on antanut eniten niin se on tämä.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Olin jostain lukevinani, että demon tapahtumat ei ole varsinaisessa pelissä mukana, vaan demo on ihan erillinen juttunsa eikä esim. pätkä ekaa tapausta itse pelissä. Onko tosiaan näin? Jos on, niin voisihan ton demon testata sitten.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Pitkään on ollut mietinnässä 3DS hankinta, mutta en ole missään vaiheessa jaksanut kiinnostua asian toteuttamisesta. Sitten tuli uutinen uudesta Phiinixistä ja nyt on sellainen täpinä päällä, että pakkohan se on tässä piakkoin hankkia, kunhan saan rahaa kasaan! Kolme ensimmäistä osaa löytyy hyllystä ja ne on varmaan tullut jokainen osa pelattua sen kymmenen kertaa läpi... Itse asiassa pelasin ne vastikään taas. Luulisi, että niihin olisi jo kyllästynyt, koska mikään ei muutu uudella pelikerralla, mutta ei. Hahmot on nerokkaasti kirjoitettu, oikeudenkäynnit ovat hauskoja ja kaikki vain toimii erinomaisesti.

Myös Apollon ja Edgey-poon ensimmäinen seikkailu on tullut pelattua. Molemmat ovat myös oikein mainioita kokonaisuuksia, mutta pidän enemmän Phoenixin kuin Apollon oikeudenkäyntitavasta. Kaiken kaikkiaan odotukset ovat kovat tämän pelin suhteen, varsinkin, kun hinta ei todellakaan päätä huimaa. Trailerit olen koettanut jättää katsomatta, jotta en hirveästi spoilaisi, mutta kuvia on tullut katseltua. On ollut hauska seurata, keitä kaikkia hahmoja peliin on palaamassa, kuten pikkuinen Pearl, joka ei enää niin pieneltä näytä tosin :) Vielä kun tosiaan saisi sen Edgeyn toisenkin osan tänne päin maailmaa, kiitos!
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Bumppaan koska julkaisupäivä ja peli on nyt eShopissa ostettavissa. Voisi ehkä tänään vähäksi aikaa Pokemonien keräyksen keskeyttää ja aloitella tän :)
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Nyt meni läpi ja kylläpähän oli hyvä. Ei oikein vielä osaa mitään muuta sanoa kun tällä hetkellä lopputekstit pyörii. Viimeinen tapaus oli kyllä loistava ja peli sai arvoisensa lopetuksen. Nyt vaan sitten venaillaan DLC:tä...
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Olen keskellä viimeistä tehtävää, mutta minulle tuo on ollut vähän pettymys ensimmäisen trilogian jälkeen. Hahmot ovat hyviä, grafiikka upeaa, mutta keissit itsessään ovat aivan liian helppoja ja tuntuvat aiempaa selvemmin visuaalisilta novelleilta. Pelissä on aivan liian paljon hetkiä, jolloin pelaaja vain lukee tekstiä sen sijaan, että olisi päässyt osallistumaan itse kerrontaan todisteilla - kuten aiemmissa peleissä oli. Ei tämä huono ole, mutta ei missään tapauksessa kolmen ensimmäisen veroinen.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Olen keskellä viimeistä tehtävää, mutta minulle tuo on ollut vähän pettymys ensimmäisen trilogian jälkeen. Hahmot ovat hyviä, grafiikka upeaa, mutta keissit itsessään ovat aivan liian helppoja ja tuntuvat aiempaa selvemmin visuaalisilta novelleilta. Pelissä on aivan liian paljon hetkiä, jolloin pelaaja vain lukee tekstiä sen sijaan, että olisi päässyt osallistumaan itse kerrontaan todisteilla - kuten aiemmissa peleissä oli. Ei tämä huono ole, mutta ei missään tapauksessa kolmen ensimmäisen veroinen.

Joo tää on kyllä helpoin näistä peleistä aivan selvästi. Siitä huolimatta en voi allekirjoittaa väitettä että tää olisi huonompi kuin 1-3. En osaa näistä mitään laittaa paremmuusjärjestykseen, kun yksinkertaisesti kaikki tän sarjan pelit on niin helvetin hyviä.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

21. päivä tätä kuuta tulee toi DLC saataville hintaan 4,99€. Turnabout Reclaimed kertoo Phoenixin ekasta keissistä asianajajamerkkinsä takaisinsaannin jälkeen. Ainakin mood matrix, psyche-lockit ja Pearls on menossa mukana.

Näytä liitetiedosto 11864Näytä liitetiedosto 11865Näytä liitetiedosto 11866Näytä liitetiedosto 11867Näytä liitetiedosto 11868Näytä liitetiedosto 11869Näytä liitetiedosto 11870Näytä liitetiedosto 11871Näytä liitetiedosto 11872Näytä liitetiedosto 11873
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Toi DLC on nyt ladattavissa, vois tänä iltana aloitella sen :)
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

Tuli pelattua tämä eilen illalla viimein läpi. Pelailin tätä aina jonkin verran ennen nukkumaanmenoa, joten tässä meni hieman kauemmin kuin oli alunperin tarkoitus. DLC tulee varmaan ostettua jossain vaiheessa, kunhan jaksaa.

Laitetaan kommentit spoilereihin, vaikkei nyt mitään juonellisia paljastuksia olekaan.
Tässä pelissä oli sama ongelma kuin edellisessä, Apollossa, eli tämä oli aivan liian helppo. Välillä jopa ärsytti ihan suunnattomasti, miten samanlainen tapa tässä tuntui olevan kuin joissakin amerikkalaisissa tv-sarjoissa eli takautumia tulee vähän väliä, aivan kuin pelaaja olisi niin lahopää, että unohti, mistä kaksi minuuttia sitten olikaan puhe. Kyllähän tällainen tapa tietysti pidentää peliaikaa, mutta pelaajan tämä saa suunnattoman ärsyyntyneeksi. Lisäksi ärsytti, miten olin ratkaissut tapaukset jo aikoja sitten, mutta en päässyt eteenpäin, koska oli pakko käydä kaikki niiiiiin hitaasti läpi. Vääntää kaikki pikkuasiat pelaajalle rautalangasta ja toistaa asiat useaan otteeseen, että tajuathan nyt VARMASTI mistä on kyse.

Lisäksi edeltävissä peleissä pidin siitä, miten sai tutkia ja puhella ihmisille rauhassa, näyttää kaikki todistusaineet läpi, että koskahan tärppäisi ja saisi hieman lisäinfoa. Tässä pelissä ei toivettakaan samanlaisesta vapaasta liikkumisesta. Minä nimenomaan pidin tästä tutkimisen ja seikkailemisen vapaudesta. Tässä tutkiminen tapahtui vain silloin, kun siihen annettiin erikseen lupa ja se loppui heti, kun kaikki tarvittava oli löytynyt. En saanut tästä sellaista seikkailijan fiilistä kuten Phoenixeistä. Lisäksi oli typerää, kun pelihahmo totesi vähän väliä, että "olisi parasta kysäistä tältä todistajalta tarkemmin asiasta XXX", sen sijaan, että olisin itse saanut käydä ne tavarat läpi.

Keissit olivat ihan kivoja siinä mielessä, että monista pelin hahmoista sai flash backeja pelin aikaisempiin hahmoihin, sillä monilla oli hyvin samanlaiset maneerit. Myös se oli mukavaa, että vanhoja hahmoja oli tuotu mukaan piristämään, vaikka Mayaa olisinkin kaivannut myös mukaan. Pearlyä noin vanhana oli hauska katsella.

Kyllä tämän mielellään pelasi jo pelkästään "vanhojen hyvien aikojen" muistelojen takia, mutta olisin halunnut pitää pelistä paljon enemmän, tuo tutkimisen puute sekä pelin helppous rokottavat aika ankaralla kädellä pelikokemusta.
 
Vastaus: Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies

2DS:n ja 3DS:n "välistä jäänyt" ja Dual Destiniesiä edeltänyt Ace Attorney -peli Apollo Justice saapuu marraskuussa päivitettynä porttauksena eShopiin. Alunperin DS:llä ilmestynyt peli sisältää päivitetyt grafiikat ja muita uusia ominaisuuksia kuten tekstiskipin. Lisäksi uusi julkaisu sisältää sekä englanninkielisen että japaninkielisen version.

http://www.eurogamer.net/articles/2...ttorney-settles-on-nintendo-3ds-this-november

Sarjan kolme ensimmäistä peliä sisältävä Phoenix Wright Trilogy -kokoelma julkaistiin jo kolme vuotta sitten, mutta Apollo Justicen myötä viimein koko Ace Attorney -pääsarja tulee natiivisti pelattavaksi 2DS:lle ja 3DS:lle.

edit: Kappas, löytyy etusivultakin tämä uutinen jo. :)
 
Ylös Bottom