Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Play, Nelosen peliohjelma haastaa Tilt.tv:n

XShava

KonsoliFIN Alumni
Piritta Hannulasta peliohjelman juontaja

Jaana Pelkosen Manttelinperijäksi?

Piritta Hannulasta Play-peliohjelman juontaja

Miss Suomi -kisojen perintöprinsessa Piritta Hannula yllättää nyt TV-kasvona. Syksyllä starttaava peliohjelma Play saa piritasta pirteän juontajan.

Piritta Hannulan juontotyö on jatkoa monen missin tv-valloitukselle. Piritta alkaa vetää upouutta Play-peliohjelmaa syyskuun alusta alkaen. Piritta napattiin rooliin yli 40 tytön joukosta......

....- Play käsittelee konsoli- ja tietokonepelaamista ja niiden ympärillä tapahtuvia asioita, ja ohjelman taustalla on raudankovat ammattilaiset.....

....Jaana Pelkosen juontama Tilt.tv on kuitenkin tuottajan (Petri Uitto Nordisk Film & TV) mukaan kaukana Playsta. - Tässä on muun muassa haastatteluja ja enemmän keskustelua. Uitto myhäilee vielä varsin salaperäisenä. Play ohjelmaa esitetään syyskuun alusta alkaen lauantai-iltapäivisin Nelosella.....

....Vaikka pelit eivät tätä ennen ole olleet kovin lähellä pirittan sydäntä, kotoa löytyy myös Playstation2. Poikaystävä (Niklas Hagman) ja hänen kaverinsa pelaavat koko ajan. Itse pelasin vain jonkin verran Nintendoa ja tietokonepelejä pienempänä.....

....- Onneksi minun tarvitsee vain juontaa, taustatiimi tekee sen todellisen työn...


Lähde: ILTALEHTI 15.4.2003, sivu 22, Katri Utula
 
Kuulostaa ihan Jaana Pelkonen 2:lta, "...kotoa löytyy myös Playstation2...". Pelikeskustelu ohjelma kuulostaa "kaikessa loistossaan" hilvatun tylsältä. Enemmän peli-foottia, vähemmän turhaa lätinää. Mutta pakkohan se on olla tyytyväinen, harvassa maassa kun ei ole edes yhtä peliohjelmaa.

"Play ohjelmaa esitetään syyskuun alusta alkaen lauantai-iltapäivisin Nelosella....." Ja tietty samaan aikaan Tilt.tv:n kanssa. Kilpailu on kovaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kari_k
Ohjelman näköjään maksaa kokonaan Playstation -> Nordisk Film ->entinen Egmont.

Kukas sen Nintendo-mainoksen Tilt.tv:n alussa, tauolla ja lopussa maksaa?
 
Piritta Hannula? Piritta Hannula? Who the fu*k is Piritta Hannula?
Missi? Voi herranjumala....

Olisi sen Pelkosen Jaanan jo aikakin siirtyä muualle. Ihme ettei tyttö ole muuttunut ollenkaan vuosien varrella ja samat maneerit on edelleen tallella. Esiintymiskouluun sanon minä. (Joku muu koulu kuin MTV3:n oma)
 
Eipä sen juontajan asiantuntevuudella ole juurikaan väliä.

Ei esim. MoonTV:n rumalla juontajalla tunnu olevan sen vertaa kiinnostavaa sanottavaa kuin mitä Jaana Pelkosella, vaikka ilmeisesti harrastaa enemmän pelaamista kuin em.
Välijuonnot on täysin päättömiä ja epähauskoja, eikä niissä varmaan ole edes mitään käsikirjoitusta.
Arvosteluthan sitten onkin paljolti 1:1 samoja.

Mieluummin katson missijuontajaa joka juontaa edes jonkinlaisilla 'ammattitaidoilla' .
 
Äläs nyt, onhan se Elias vähän härö tyyppi, mutta on sillä enemmän tietoa/kokemusta peleistä kuin jollain "feministi-missillä", joka lukee muiden kirjoittamia juttuja.
 
Toivottavasti haastattelut ovat parempia, kuin Tiltin lehdistötiedote/mainospuheet. Pitempi ohjelmaaika olis ihan hyvä, enemmän livekuvaa peleistä.

Tuon missi tyttösen asennekkaan ei tunnu olevan ihan kohdallaa, "Kunhan vain pääsen töllöön, ihan sama se ohjelmalle on, sillä ei se mua kiinnosta, mutta pää asia että saan töitä josta pääsen ihmisten tietoisuuteen".

Ja eihän maailmaan voi syntyä toista peliohjelmaa, jossa mainostetaan kännykkä logoja sekä typeriä tekstaripelejä, eihän?

Noh, toivotaan parasta, ja toivotaan ettei se ole puolueelinen. Ainakaan Tilt ei ole puolueelinen, oli sitten sponsorina Pleikkari tai Nintendo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WeePee
Äläs nyt, onhan se Elias vähän härö tyyppi, mutta on sillä enemmän tietoa/kokemusta peleistä kuin jollain "feministi-missillä", joka lukee muiden kirjoittamia juttuja.
En epäile etteikö tietoa olisi, mutta ohjelmassa se ei ainakaan pääse esiin. Ehkä Elias olisi enemmän omiaan taustatiimissa, esim. arvosteluitten kirjoittajana, kuin kameran edessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kari_k
Ohjelman näköjään maksaa kokonaan Playstation -> Nordisk Film ->entinen Egmont.

Tuossahan on mukana Nordisk Film & TV. Kun taas Pleikkaripuolella Oy Nordisk Film Ab.

Yleensä, vaikka ollaan ns samaa firmaa, niin omaan pussiin pelataan aina (Näin ainakin teollisuudessa). Tässä tapauksessa tuo yhteinen Nordisk Film luulisi vaikuttavan vain sen verran, että saattavat saada paremmin(aikaisemmin) Playstation materiaalia. Mutta muiden konsolien juttuja tulee, kun katsojamäärät(mainostajat) merkitsevät taas Nordisk Film & TV:lle. Kaikki yksiköt tuijottavat omaa tulostaan.

Ja suuntaus medialla on, että kaikki konsolit samaan soppaan = enemmän lukijoita/katselijoita = enemmän rahaa.

Näin minä kuvittelen asian...
 
Iltalehden artikkelista:

Piritta itse ei ole edes ehtinyt miettiä, miksi juuri hänet valittiin.

- Ehkä olen sopiva juuri tällaiseen nuorten ohjelmaan. Olen ainakin iloinen ja pirteä.


No, onneksi ei mennyt sanomaan, että lasten ohjelmaan...
 
Minä katselen ainakin mieluummin jotain hyvännäköistä juontajaa kuin jotain petolinnunperäsuolta. Pelithän ne pääasia on.
 
Vihdoin tulee haastaja Tiltille. Se on ilouutinen meille kaapelittomille. Kaikkihan tietää Tiltin asiantuntemuksen ja "erikoishaastattelut". Joystickista tuskin edes viittii puhua. Ohjelmassa Fifa 2002 oli joku viikon peli tän vuoden tammikuussa. Sitten sellanen pikkumurkkupoika selitti sille juontajalle miten siisti kikkanappula pelissä on. Siis tämä poju oli arvostelija.

Voisi muuten vaihtaa tuon topicin osuvammaksi, että vois puhua itse ohjelmasta eikä vain Hannulasta.
 
Toivottavasti ohjelmalle löytyy myös parempi uusinta lähetysaika, minä ainakin katson Tiltin aina perjantaisin, ei sitä nyt lauantai aamupäivällä huvita katsoa.
 
Itse ohjelmasta ei tuossa artikkelissa pahemmin kerrottu, mutta odotan Play-peliohjelmalta TiLT.tv:tä kirjoitusasultaan vaihtelevampia peliarvosteluja sekä keskittymistä tasavertaisesti kaikkiin pelialustoihin. Kriteereihini kuuluu myös juontajan taito lausua vieraskieliset nimet oikein - Pelkoselta ei tämä oikein luonnistu.

Olisi hienoa jos Play ei sortuisi maksullisiin mobiilipeleihin rahaa saadakseen. Tilt-ohjelmassa nämä veivät pahimmillaan jopa kolmasosan ohjelma-ajasta.
 
Ylös Bottom