PlayStation 5 - huhut ja uutiset

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Miten niin mun mielestä on ihan hyvää vaan että on vähän halvempi ja kallempi casuali pelaajat ei maksaa kuitenkan yli 500€ ite voisin olla valmis maksaa vaikka 700€ jos on tarpeeks hyvää rautaa vaan
Tämä malli voisi toimia. Asiakaskunta ei kuitenkaan ole yhdestä muotista. Monet "tosipelaajat" ovat valmiita maksamaan kun vain löytyy riittävästi rautaa hinnan tueksi. Isompi SSD-kovalevy voisi olla hyvä lähtökohta.
 

Fabre#4

Well-Known Member
Vähän kaksipiippuinen juttu tuo mahdollisuus kahdelle eritehoiselle mallille julkaisussa. Joo vaihtoehtoja ostajille, mikä ei sinällään ole huono asia, mutta alkaako konsolipelaaminen sitten mennä vähän liikaa pc:n suuntaan, jos Pertti Perusostajan täytyy alkaa perehtymään noihin. Jos julkaisussa tulee ulos kaksi eritehoista mallia, niin sietää kyllä sitten toivoa, että Sonylla on koko PS5:n elinkaari suunniteltu jo valmiiksi. Alkaa meinaan itseä kyrsiä, jos julkaisussa tulee ulos kaksi mallia ja ostan sen kalliimman ja siitä 2-3 vuotta eteenpäin "pitää" olla taas ostamassa uutta välimallin konsolia.

Tämä sukupolvi on menty perusmallilla ja ihan tyytyväinen olen ollut. Kuluttajille vaihtoehtojen tarjoaminen ei ole itsessään huono juttu, mutta en myöskään näe ihan kauhean mukavana, jos tuollainen parin vuoden välein tapahtuva perusmalli-pro-seuraava sukupolvi-säätäminen yleistyy ihan tavaksi asti.
 

TRSP82

Member
Olet aika outo puhumaan noista tehoista. Mitä teikäläinen oikeasti hakee, tuutko vaan yrittämään puhua paskaa vai oletko keskustelija.
Ei tämä huono ole kaikki toimii hyvin
Ai millä tavalla puhun paskaa? Toistaiseksi ei tiedetä tehohyppäyksen suuruutta käsittääkseni, ilmeisesti tämän esille tuominen on paskan puhumista.

Vanhoille peleille, varsinkin jos skaalautuvat hyvin, tulee luultavasti tasaisempi ruudunpäivitys ja yleinen nopeutuminen. Jos tämä on se mitä ihmiset odottavat uudelta sukupolvelta tehojen suhteen, niin fine by me. Itse odotan kuitenkin vähän enemmän, kyse on kuitenkin sukupolven vaihtumisesta.
 

Doctor Pepper

Active Member
Yleinen nopeutuminen ja vanhojen pelien parantuminen ovat jo tosi hyviä syitä hankkia uusi laite. Nykyiset konsolit ovat aika tahmaisia ja kankeita käyttää. Mielummin sitä pelaa sen ajan joka nyt menee latauksiin ja valikoissa kahlaamiseen. Muistin lisääntyminen ja nopeampi massamuisti mahdollistavat sujuvamman pelaamisen ja uudenlaisen pelisuunnittelun. Tehot tulevat siinä sitten plussana kaiken muun päälle. PS4 pystyy jo ihan perusversiona erittäin näyttävään grafiikkaan, eikä resoluution nosto ja tekstuurien parantaminen ja hienommat efektit varmaan alkuinnostuksen jälkeen tuo niin paljoa lisäarvoa pelaamiseen, että sen vuoksi kannattaisi hankkia uusi konsoli. Vanhojen suosikkipelien ja uusien pelien pyöriminen lyhyillä latausajoilla ja tahmaamatta 60 fps olisi ainakin minulle paljon kovempi juttu.
 

Lebe80

Well-Known Member
PS5:n taaksepäin yhteensopivuus tuottaa tietynlaisia ongelmia. Pelejä kehitetään jatkossa konsoleillekin kuten pc-koneille. Eli otetaan jo hyvissä ajoin huomioon, ettei kaikki pelilaitteet ole ihan samantehoisia. Tietysti tämä näkyy tuotantokustannuksissa, jotka nyt jo ovat karanneet käsistä.

Tehdäänkö jatkossa "base-pelejä", jotka pyörivät niin ps4:lla kuin ps5:llakin, vai onko jatkossa kaikki pelit ps5-pelejä, jotka pyörivät vain ja ainoastaan ps5:lla tai sitä uudemmilla pleikkareilla? Häviääkö numerointi kokonaan, eli tuleeko ps5 pro:n lisäksi ps5 elite, joka on myös "pro"-versiota tehokkaampi, muttei kuitenkaan ps6.

Elämme jänniä aikoja.
 

Doctor Pepper

Active Member
Varmaan ainakin parin ensimmäisen vuoden ajan tulee pääasiassa sellaisia pelejä, joita voi pelata PS4:llä myös. Multiplattarit kannattaa julkaista toimimaan myös vanhemmilla konsoleilla, jos halutaan maksimoida myynnit. Jotkut erikoisen paljon tehoa vaativat pelit voivat olla sellaisia, ettei niistä pysty tekemään PS4 versiota ja ajan myötä tällaisia pelejä tulee olemaan yhä enemmän. PS5 voi saada myös sellaisia PC-käännöksiä, joita ei kannata tehdä nykykonsoleille.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Molempi parempi. Boxille kaipaan suoraa lataamista YouTubeen, kun taas pleikalla olisi kiva jakaa omalle piirille videoita ilman tubea. Twitter sentään luonnistuu molemmilta. :D

Kaikille seuraavan sukupolven konsoleille toivoisin mahdollisuutta käyttää Dropboxia yms. pilvitallennustiloja. Xboxin OneDrive yhteys on kovassa käytössä kun saa screenshotit PC:lle ja puhelimelle siltä istumalta.
Tubessa voi laittaa videon näkymään vaan halutuille tyypeille, tai löytymään vain linkin kautta, eli pystyy helposti jakamaan vain kavereille.

PSVR2 patenttiin ja Nisupullan linkkiin liittyen, oli uutinen myös V2:ssa:
”Playstation 5 -kehityslaitteiston patentin löytänyt LetsGoDigital-nettisivusto on löytänyt jälleen uuden mielenkiintoisen Sonyn tämän vuoden helmikuussa jättämän patentin, tällä kertaa kyse on uudesta Playstation VR -laitteesta.

Patentin sisältämät kuvat esittelevät uuden PSVR-yksikön. Laitetta ympyröisi LED-valot ja siinä tulisi olemaan kaksi kameraa edessä sekä yksi takana. Lisäksi laitteen uusi ohjain sisältäisi myös kameran. Uusi PSVR tulisi kuitenkin myös sisältämään tuen erilliselle kameralle pelaajan liikkeiden seuraamiseksi, aivan kuten nykyinen PSVR.


Mielenkiintoisin uusi ominaisuus patentissa on kuitenkin maininta siitä, että laite voisi toimia langattomasti Bluetooth-yhteyden kautta. Tämä tietenkin vapauttaisi huomattavasti laitteen käyttöä ja helpottaisi sen käyttöönottoa mutta vaatisi uudelta PSVR:ltä myös oman akun.

Sony on kuitenkin myös luvannut, että kaikki nykyiset PSVR-laitteet tulevat toimimaan Playstation 5 -konsolin kanssa mutta tuleva mahdollinen uusi PSVR-laite tulisi olemaan selkeä loikka tekniikassa eteenpäin.

Lähde: Eurogamer

V2.fi”
 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Jo aiemmat Sonyn patenttilöydöt ovat viitanneet ohjaimista ja visiiristä löytyviin kameroihin. Tuo on todella tarkka, koska tilan ja aseman havainnointi tapahtuu näin ollen kahdesta suunnasta sekä myös kokonaiskuvaa tarkastelee television päältä vielä oma kameransa. Oculus Questilla tarkastellaan pelkästään visiirin kameroiden perusteella.

Tähän päälle vielä langattomuus on ISO valtti. Mahdollistaa Room Scalen, fyysisen liikkumisen virtuaalisessa tilassa. Pelit striimataan PS5:lta, jolloin grafiikka on ensiluokkaista.
 
Viimeksi muokattu:

m_vierimaa

Well-Known Member
Jo aiemmat Sonyn patenttilöydöt ovat viitanneet ohjaimista ja visiiristä löytyviin kameroihin. Tuo on todella tarkka, koska tilan ja aseman havainnointi tapahtuu näin ollen kahdesta suunnasta sekä myös kokonaiskuvaa tarkastelee television päältä vielä oma kameransa. Oculus Questilla tarkastellaan pelkästään visiirin kameroiden perusteella.
Itse asiassa juuri tuo television päällä oleva yksi kamera kuvassa, oli se joka sai minut vähemmän innostuneeksi. Sillä saavutettaisiin varmaan näppärästi yhteensopivuus PSVR:n kanssa, mutta muuten se alkaa taas kuulostaa 180 asteen laitteelta 360 asteen roomscalen sijaan.

Tokihan visiirissä olevat kamerat mahdollistavat myös 360 asteen pelaamisen, vrt. Quest, joten toivottavasti tuo töllön päällä oleva kamera ei ole vaatimus enää PS5 PSVR2 peleille.
 

JTahti

Well-Known Member
vai onko jatkossa kaikki pelit ps5-pelejä, jotka pyörivät vain ja ainoastaan ps5:lla tai sitä uudemmilla pleikkareilla?
Tällä tavalla taaksepäin yhteensopivuus on toteutettu aiemmissa konsoleissa, joissa on ollut taaksepäin yhteensopivuus. Uudet pelit toimivat vain uudessa pelikoneessa, mutta uusi pelikone osaa pyörittää myös vanhan pelikoneen pelejä.
 

Gunslinger

Well-Known Member
Itse asiassa juuri tuo television päällä oleva yksi kamera kuvassa, oli se joka sai minut vähemmän innostuneeksi. Sillä saavutettaisiin varmaan näppärästi yhteensopivuus PSVR:n kanssa, mutta muuten se alkaa taas kuulostaa 180 asteen laitteelta 360 asteen roomscalen sijaan.

Tokihan visiirissä olevat kamerat mahdollistavat myös 360 asteen pelaamisen, vrt. Quest, joten toivottavasti tuo töllön päällä oleva kamera ei ole vaatimus enää PS5 PSVR2 peleille.
Uudessa visiirissä on ledejä joka puolella, joten tv-kamera pystyisi hahmottamaan 360, mutta pitäisi olla todella laajakulma, ettei estä liikkumista.

Mutta juu samaa mieltä, tv-kamera ei hirveemmin nosta innostusta, saa olla ainakin tällä nykyisellä setillä, usein säätämässä sitä, just peliin sopivaksi. Joutuu olemaan joissakin peleissä max kaukana, että kamera pystyy kuvaamaan riittävän ison alueen pelaamista varten.
 
Viimeksi muokattu:

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Sonylta löytynyt patentti lisätyn todellisuuden puolelta.

Sony Interactive Entertainment is reportedly beavering away on a PlayStation AR (Augmented Reality) headset, according to the chaps at LetsGoDigital. It’s definitely an interesting development, since AR has pretty much been dead since the PS3 days, so Sony could be looking to resurrect the feature for PS4, and possibly PS5, too.

he HMD (head mounted display) has 2 cameras (6 in total) on the front and on both sides. These stereoscopic cameras serve to take pictures of the user’s environment. With these 3D photos, the distance is calculated between different objects that are located in the room where the user is in. These images are then used to visualize the space in real time.

If necessary, the user is shown a so-called ‘guide image’, in which the user is instructed in a playful manner to assume a certain position, so that the cameras can correctly photograph the object and a full depth map of the environment can be created.





Lähde: https://www.psu.com/news/playstation-ar-wireless-headset-patent/
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Famitsu haastatellut Sonyn verkkopuolen pomoa Yasuhiro Osakia. Vahvisti PlayStation Now -pelipilvipalvelun tukevan myös tulevaa PS5:sta.

Toivottavasti tämä tulisi näkymään entistä pidemmälle vietyjen palvelujen kautta. Kuten pelaamaan heti Store-ostoksesta, pelidemot jne.

Osaki-san mentions that the company is working on PlayStation Now with a long-term vision, so of course the service will also be offered on PlayStation 5.

Lähde: https://twinfinite.net/2019/10/ps5-playstation-now/
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Tällä joukkueella kohti seuraavan konsolisukupolven haasteita. Tuohon perheeseen on tulossa oletettavasti vielä täydennystä.

 

OK

Well-Known Member
Tällä joukkueella kohti seuraavan konsolisukupolven haasteita. Tuohon perheeseen on tulossa oletettavasti vielä täydennystä.

Perhepotretista on unohdettu viime vuonna perustettu (toinen) San Diego Studio johon on siirtynyt mm. vanhoja Naughty Dogin kehittäjiä sekä North West Studio.
 
Ylös Bottom