Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Aiemmin IGN:llä vaikuttaneen Greg Millerin veikkaus helmikuun mahdollisesta julkistuksesta, epäilee tapahtuuko sitä vielä silloin.

Was listening to KF Podcast earlier and Miller said "I feel you're not getting a February event, I think that's too early" Also, went on to talk a little bit about their strategy with Wired articles and mentioned May as an opportune time for them to throw their big event.

Viime lauantaina hänen päivällispöydässään istui itse Shuhei Yoshida.



Lähde
 
Piratefin sen tuossa jo laittoi. Uutisissa ollut jo moneen kertaan tuosta sonyn sopimuksesta Microsoft datakeskusten käytöstä. Niiden rakentaminen ja ylläpito kustannukset on niin suuria että on luultavasti järkevämpää vuokrata.
Lauseet on nyt sen verran rikkonaisia, että joutuu osan asiayhteyksistä arvailemaan...

Ne on Azuren palvelimet. Microsoft tarjoaa niiden käyttöä kelle tahansa (maksua vastaan), ja meilläkin töiden puolesta ollaan niitä käytetty (kuten AWS:ää ja Googlen palvelimia). Nyt kun yhteistyö ilmoitettiin, tarkoittaa se vain sitä, ettei Sony maksa listahintaa niiden käytöstä.

Ja kyllä, Sonyn ei missään nimessä kannata tässä vaiheessa investoida enää omiin datacenttereihin, kun ainakin kolmella isolla toimijalla on tarjota palvelinkeskuksia hajautetusti ympäri maapalloa niin, että viiveet pysyvät pieninä.

Mutta kuten @Pirate fin tuossa jo sanoi, Sony tuskin vielä käyttää niitä Pleikkarissa laajamittaisesti missään kuluttajapalvelussaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eiliselle päivälle päivitetty Cernyn patentti liittyen taaksepäinyhteensopivuuteen: https://patents.justia.com/patent/10534395

Several methods may be used for running applications created for the less powerful console on the more powerful console. In one example, the more powerful console may be set to run at the frequency of the original console. At this frequency setting, the operation of the more powerful console will vary based on the specific processing being performed at any instant of time, and may be slower or faster than the less powerful console due to the latency (and other) characteristics of that specific processing being performed. When the operation of the more powerful console is slower than the original console, many errors in the application may arise due to the inability to meet real time deadlines imposed by display timing, audio streamout or the like.
 
Käsittääkseni tämä patentti sopisi paremmin PS4 Pro ketjuun. Saattahan se toki olla ajankohtainen nytkin. Mitään uutta ja ihmeellistä se ei ole.

Tosiaan 2017 kyseinen uutinen julkaistu niin piti itsekkin katsella vähän läpi.
 
Pleikka Vitosen kehitys lähtenyt jo tuolloin käyntiin. PS4 Pro tuli myyntiin edellisenä vuonna. Patenttia on päivitetty eilen.


Date of Patent: Jan 14, 2020

Siellähän se tosiaan luki, eli ihan ajankohtainen. Myönnän mokani!
 
Pleikka Vitosen kehitys lähtenyt jo tuolloin käyntiin. PS4 Pro tuli myyntiin edellisenä vuonna. Patenttia on päivitetty eilen.

Tuolla date of patentilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että sitä olisi päivitetty eilen.

Tässä vastaava patentti, joka on laitettu hakuun 2015. Joku noheva voi etsiä eroavaisuuksia, jos kiinnostaa.


E: Tässä vielä lähempänä samaa aihetta oleva patentti vuodelta 2015

E2:Heh, tästä löytyy jopa sama sitaatti kuin tuosta "uudemmasta".
Several methods may be used for running applications created for the less powerful console on the more powerful console. In one example, the more powerful console may be set to run at the frequency of the original console. At this frequency setting, the operation of the more powerful console will vary based on the specific processing being performed at any instant of time, and may be slower or faster than the less powerful console due to the latency (and other) characteristics of that specific processing being performed. When the operation of the more powerful console is slower than the original console, many errors in the application may arise due to the inability to meet real time deadlines imposed by display timing, audio streamout or the like.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskinpa PS5 mitään PS3 yhteensopivuutta tulee, kyllä se vaatis jo varmaan emulattoria, sen verran erikoista se PS3 arkkitehtuuri oli.

PS4 peleissä ei pitäis tulla varmaankaan suuria ongelmia, arkkitehtuuri on sama ja pelkästään tehot nousee. Tuskin se kuitenkaan yhtä helppoa tulee Sonylla olemaan kuin että jos mattimeikäläinen päivittää PC rautaa ja jatkaa vanhojen pelien pelaamista kuin mitään ei ois tapahtunut.
 
Tuskinpa PS5 mitään PS3 yhteensopivuutta tulee,

Täällä riittää kun PS4:n VR-pelit pyörivät. Muutoin kyllä katsotaan jo selkeästi kohti uusia nextgen-pelejä, joissa on kenttäsuunnittelua myöten hyödynnetty uusia ominaisuuksia. Ei keinotekoisia hidasteluja tai latausruutuja.
 
Itse odotan PSVR PS5 pelejä, tyyliin Gran Turismo 7 ja joitain käännöksiä Sonyn AAA peleistä.
Mutta eipä se mitenkään varmaa ole että tuleeko niitä PS5 pelejä PSVR, se on täysin Sonysta kiinni mutta oishan se toivottavaa koska PSVR on paljon käyttämätöntä potentiaalia vielä varastossa.
 
Jatketaan RPG-pohjaista keskustelua tässä uudessa ketjussa. Iso kiitos XYU:lle sen perustamisesta! PS5-ketjun offtopic-viestit siirretty sinne.
 
Sitä tietysti toivoisi PSVR2 samanaikaista julkaisua uuden konsolin yhteydessä. Tuskin kuitenkaan tapahtuu ja joku väli niillä on. Siihen asti mennään ensimmäisen sukupolven laseilla.

Kyllä se PSVR 2 sieltä tulee, mutta siihen menee todennäköisesti vielä noin 2v PS5 julkaisusta.
PSVR 1 on kyllä potentiaalia, jos tulis vielä uudet Move ohjaimet PS5 julkaisun aikoihin ja nämä oisivat sitten yhteensopivat myös PSVR 2 kanssa niin PSVR 1 pahin heikkous poistuu.

Koska Move ohjaimilla on niin kova kysyntä ja niitä ei tunnu oikein mistään löytyvän, varsinkaan maailmalta, Sony saattaa suunnitella uuden Move ohjaimen tuomista markkinoille ja sen takia nykyisten Move kapuloiden valmistus on lopetettu.
 
Viimeksi muokattu:
Vasemmalla on tosiaan Shuhei Yoshida ja oikealla Hermen Hulst. Kumpikin ovat Sony Worldwide Studiosin pomoja; Yoshida entinen, Hulst nykyinen.

Henk.koht. vähän vierastan tätä, että yksittäisistä twiiteistä lähdetään vetämään korkealentoisia tulkintoja, koska niitä pidetään jollain lailla vihjeinä jostain.
 
Ylös Bottom