Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Mutta mikä erottaa Ps5:n Ps4 Pro 2:sta?

Itse uskon, että mennään hyvinkin pitkälle mobiilipuolelta (eli pc-puolelta) tutun kaavan mukaan, eli jatkossa pelilaitteet ovat hyvinkin pitkälle vain rautapäivityksiä pitemmällä taaksepäinyhteensopivuudella.
Näin minäkin uskon ja uskon Sonyn tekevän Applet iphoneissa. Vuorovuosin isompi numero ja toisena S perään.

Eli PS4 -> pro -> PS5 -> pro. Jolloin kannattaa ostaa joko pro:t, tai numeroparannus, mutta ei kaikkea.

Tosin voisin lyödä isostikin vetoa, että kilpailijalla mennään 1-2 sukupolven sisällä olohuone Pc linjalle, jonka brändi on Xbox. Eli omaa pelikonsolia varsinaisesti ei enää olisi. Koska nyt jo koksoliyksinoikeuksia ei ole laisinkaan.

Se onkin sit mielenkiintoista nähdä jos näin käy. Miten käy Sonyn. Kuoleeko normaali konsoli täysin, vai siirtyykö kaikki Sonylle ja alkaa monopoli meininki.
 
Näin minäkin uskon ja uskon Sonyn tekevän Applet iphoneissa. Vuorovuosin isompi numero ja toisena S perään.

Eli PS4 -> pro -> PS5 -> pro. Jolloin kannattaa ostaa joko pro:t, tai numeroparannus, mutta ei kaikkea.
Niin sä puhuit nimeämisestä. Applellahan (tai millään muullakaan luurivalmistajalla) ei laitteet silti merkittävästi eroa edellisestä mallista, oli kyseessä S tai suurempi numero.
 
Niin sä puhuit nimeämisestä. Applellahan (tai millään muullakaan luurivalmistajalla) ei laitteet silti merkittävästi eroa edellisestä mallista, oli kyseessä S tai suurempi numero.
Tässä on otettava huomioon myös se, että esim Apple tekee sen joka vuosi, joten luonnollisesti erot on pienemmät.

Mutta itse PS4 päivityksen Pro:hon tehneenä sanoisin silti, että järkevämpää olisi ostaa PS4:n jälkeen PS5, eikä päivittää PS4 pro:hon välissä, sillä ero on loppupeleissä siinäkin aika pieni. Etenkin kun ottaa huomioon, ettei päivitys tullut vuoden viiveellä. Applellakin se oikea päivityssykli on sen 2v, jolloin versio numero muuttuu. Siihen suhteutettuna pro päivitys on jopa pienempi.

Toki tuotteina aivan erilaisia, mutta silti. Pro tuo kaikkea hieman parempana, mutta ei niin mullistavasti, että oikeasti itse suosittelisin maksamaan 400e uudestaan ”samasta”. Veikkaan PS5:n tuovan selkeästi lisää vastinetta rahoille ja siksi sanoin, että varmaan tulevaisuudessa päivityssykli kuluttajalle olisi järkevintä tuolla tavoin kuin sanoin.
 
Tässä on otettava huomioon myös se, että esim Apple tekee sen joka vuosi, joten luonnollisesti erot on pienemmät.

Mutta itse PS4 päivityksen Pro:hon tehneenä sanoisin silti, että järkevämpää olisi ostaa PS4:n jälkeen PS5, eikä päivittää PS4 pro:hon välissä, sillä ero on loppupeleissä siinäkin aika pieni. Etenkin kun ottaa huomioon, ettei päivitys tullut vuoden viiveellä. Applellakin se oikea päivityssykli on sen 2v, jolloin versio numero muuttuu. Siihen suhteutettuna pro päivitys on jopa pienempi.

Toki tuotteina aivan erilaisia, mutta silti. Pro tuo kaikkea hieman parempana, mutta ei niin mullistavasti, että oikeasti itse suosittelisin maksamaan 400e uudestaan ”samasta”. Veikkaan PS5:n tuovan selkeästi lisää vastinetta rahoille ja siksi sanoin, että varmaan tulevaisuudessa päivityssykli kuluttajalle olisi järkevintä tuolla tavoin kuin sanoin.
Ei noissa päivityksissä aina järkeä kannata käyttää. Ensimmäisen ps4:sen jälkeen tv päivittynyt eka 55"4k, ja nyt keväällä 65" 4k. Ja pro heti julkaisusta. Ps5 kun tulee niin pro saa siirtyä pienempään töllöön. Taikka jos nuo 4k tykit olis halventunut järki hintoihin niin semmonen ois kiva. Tämmöstä jären käyttöä täällä.
 
Noin se mullakin menee ja on mennytkin. En silti suosittele muita tekemään samoin. Ei siinä rahoilleen vastinetta saa muutoin kuin siltä osin, että on pirun kiva saada kaikkea uutta edes jollain tekosyyllä.
 
@Omenanraato onko sulla joku suurempikin oma agenda takana kun kipität ketjusta (ja foorumista) toiseen julistamassa miten (SINUN mielestäsi) turhaa päivittää PS4 -> Pro? o_O

Sullahan ei vatsa ja/tai nuppi VR:ää kestänyt? Ehkä olisi kannattanut, sillä Pro:lla pelit sekä näyttävät paremmilta että pyörivät paremmin.

Esim. Just Cause 3 on pelikelpoinen vasta Pro:n myötä.

Toisto, jankkaaminen ja pakkosyöttö ei tee mielipiteestäsi yhtään sen oikeampaa.
 
Niin siis mulla on pro ja olen päivittänyt fulhd tv/PS4 yhdistelmän 4K/PS4 Pro yhdistelmään ja se ero ei mitenkään ole niin iso, että sillä voi perustella ostosta (siis pelkkää pro:n hintaa, unohtaen tv:n). Sillä ei vain saa rahoilleen niin paljon vastinetta, että normi pelaajan kannattaisi missään tilanteessa moista päivitystä tehdä. Me täällä foorumilla ollaan isoksi osaksi ihan muita kuin ”normi pelaajia” ja päivitetään, vaikka ero olisi miten pieni.

VR:ää pelasin 98% ajasta juuri Pro:lla. VR:ssä eroa oli, mutta ei siinäkään niin paljoa, että siitä nyt sen kummemmin voi mainita. Enemmän normi peleissä eroa on. Niissäkin ihan paria harvaa lukuunottamatta ero on niin pieni, ettei sillä perustella 400e ostosta.

Enkä minä ole sanonut sen olevan oikea linjaus. Lähinnä ajattelen sitä, että jos joku random pelaaja googlaa ja löytää foorumeita missä vain ylistetään näitä, niin kannattaa oikeasti miettiä et 400e on iso raha ja siitä saatava hyöty todella paljon pienempi kuin sukupolvien vaihtuessa.
Kuten sanottu, niin olen itse tuon päivityksen tehnyt jo julkaisussa ja tekisin uudestaan. Järkeä siinä ei ole, eikä rahoille saa oikeasti sitä vastinetta. Se vastine tulee vain siitä, että ihmiselle mille pelaaminen on elämää suurempaa, tietää että mulla on paras Sonyn rauta alla. Mutta keskivertokuluttaja ei taatusti ole samaa mieltä.

Pro kannattaa ottaa, jos konsolia ei ole. Silloin se on fiksu veto.
 
Ubisoft veikkaa PS5:n julkaisua aikaisintaan vuodelle 2019.

Lähde: https://twitter.com/gibiz/status/928619240646696965

Tämä on nyt "aijaa"-tason ennustus. 2019 ja 2020 ovat varmaan suurin piirtein ihan kaikkien veikkaamat vaihtoehdot nykyään. Joskus heiteltyä 2018:aa tuskin uskoo enää kukaan, ja 2021 menisi jo aika myöhäiseksi. Eiköhän suurin piirtein koko maailma odota PS5:ttä noihin aikoihin, vaikka sitä virallista julkistusta saataisiinkin odottaa samaan vuoteen kuten PS4:lläkin aikanaan.
 
Tuo Reddit-tarinointi on omissa silmissä niin klassinen fanifantasia kuin olla ja voi. Viimeistään Pro-mallin ”kaksi HDMI-ulostuloa kahden eri pelin pelaamista varten” -läpän kohdalla tipahdin tuolilta. En antaisi tuolle mitään painoarvoa.

Myös tuo väite 3rd Party -kehittäjille lähetetyistä kehitysvehkeistä haiskahtaa. On vaan liian aikaista tuollaiselle.
 
Tuohan nyt olis ihan unelmien konsoli ihan sama makso sitten 700-800€ niin tollanen olis saatava, ainut ongelma vaan on etten usko tuosta sanaakaan. :D
 
Itsekin luulin Sonyn pysyttelevän AMDn raudassa, saatan tosin muistaa väärin. Tuossa oman raudan tekemisessä on kuitenkin ne omat ongelmansa, varsinkin kun pelitalot ovat jo tottuneet siihen että konsoleissa ja PCllä on samanlainen sisus.
 
Se on varmasti kaikille selvää, ettei tuota Miikan laittamaa listaa voi vielä tässä vaiheessa tulkita kovinkaan kirjaimellisesti. Vasta sitten, kun Sonylta kuullaan ja nähdään jotain virallista ja kirjaimellista infoa, voidaan alkaa enemmän vertailemaan.

Aikajana sinänsä menisi tuon mukaan aikalailla siihen, mitä olen itsekin ennakoinut täälläkin moneen kertaan. Vuoden 2019 aikana PS4 on 5-6 vuotias, kun edellinen sukupolvi taas kesti 6-7 vuotta. Tekniikan kehitys nopeutuu, joten on ihan luonnollista, että nykyinen sukupolvi jää hieman lyhyemmäksi. Olen useampaankin kertaan viimeisen noin vuoden aikana täällä todennut, että 2019 olisi se luonnollisin ja todennäköisin hetki tuoda seuraava täysin uusi laite ulos. Tuo lista nyt tukisi tätä näkemystä hyvin selvästi.

Ajatuksena kaksi erilaista laitetta heti julkaisussa on aika mielenkiintoinen. Hifisteille, joilla jo on isot 4K-ruudut ja vastaavat, olisi tarjolla kalliimpi laite ja perusporukalle sitten halvempi ratkaisu. Taaksepäin yhteensopivuudesta voivat maksaa ne, joilla sille on käyttöä.
 
Ei haittaisi tuo 2 eri versioita heti julkaisussa, tosin nettipeleissä fps pitäisi olla sama konsolista riippumatta.
 
Kelpaisi ihan kaikki listalta, harmi vain etten usko oikeastaan ainoaankaan kohtaan siinä. :D

Olisihan tuollainen ihan unelmalaitos.
 
Ylös Bottom