Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Näyttää aika hazardilta toi ristiohjain, itse haluaisin Astron C40 hommata mutta kuka tietää koska niitä saa suomeen.
 
Pelaan molemmilla koneilla (Xbox ja PS4) ja molempien ohjaimet on mielestäni tosi hyviä ohjaimia mutta tuota en ole ikinä ymmärtänyt miksi tuon oikean tatin "oikea" paikka on muka alempana, kuin vasemman. Käsittääkseni kellään meistä ei ole noin eripariset peukalot ja nykypeleissä kuitenkin tuota oikeaa tattia tarvii käyttää lähes yhtä paljon, kun vasentakin ja näppäimillä käytetään vain nopeasti yksittäisissä tilanteissa. WiiU:n Pro ohjaimessa oli mielestäni täydellinen tattien sijoittelu, samalla tasolla mutta korkealla niinkuin Xboxilla. :)
 
Entinen Amerikan PlayStationin johtaja Jack Tretton katsoo pleikkarin olevan hyvissä asemissa seuraavan konsolisukupolven koittaessa.

1864

I think they’re very well-positioned. The leader of the prior generation is always in a good position going into the new generation. From what I’ve read about the specs of PlayStation 5, it sounds impressive. Their business model obviously worked well for them the last time around, and it doesn’t look like they’re going to deviate from that. They’ll be well-positioned.

Lähde: https://wccftech.com/ex-ps-america-boss-sony-face-exponentially-greater-competition/
 
Video latausnopeuksien eroista, PS4 Pro vs. PS5.



Sonyn seuraavan sukupolven mainoslause: "anytime, anywhere, without disconnections". Mitä tämä voi tarkoittaa käytännössä? Pelit jatkuvat mobiileilla, aina sinne työpaikan koneelle? Tässä tukena on 5G.

D7DuKeoW0AEYFDE.jpg


Keskeisiä teemoja seuraavassa pleikkareissa. Taaksepäinyhteensopivuudella (PS4) saadaan siirtymää uuteen konsolisukupolveen vauhditettua. Nopeus kaikessa, turhan odottelun minimointi (jälleen kerran). Tässä apuna huippunopeat SSD-massamuistit.

Sony Next Generation Console Plan-

- Sony believes in generations and backwards compatibility
- Plan to enhance relations with 3P software devs
- Will support disc games next gen, 8K, 3D Audio, SSD, Ray Tracing.
- Faster loading times

D7Dtjx-XoAIVoNj


D7DtR13WwAE8I95


D7DtqDIWkAEHJh-.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Miten paljon pelien kokoon (kovalevytila) vaikuttaa resoluutio. Jos nyt ajatellaan, että tulee 1 teranen SSD-kovo ja pelit on 8K, niin tuleeko siitä ongelma? Ihan hirveästi ei noita nykyisiäkään pelejä yhteen teraan lopulta mene.
 
8K pelit ei taida olla ihan oven takana. Ei taida ihan rahkeet riittää edes kalleimmilla PCeillä tuohon pääsy.
 
Eiköhän 8K tule olemaan markkinoinnissa näkyvässä roolissa, muodossa jos toisessa. Siitä pitää huolen Sonyn televisiotuotanto.
Silti pelikäyttöön sitä on kohtuullisen turhaa odottaa, varsinkaan AAA-pelien osalta. Turha luoda hypeä ominaisuudesta, joka jää lähinnä kuriositeetiksi pelien osalta.
 
Eiköhän 8K tule olemaan markkinoinnissa näkyvässä roolissa, muodossa jos toisessa. Siitä pitää huolen Sonyn televisiotuotanto.

Niin kyllähän K grafiikoilla saa tuotetta myytyä tietylle kohdeyleisölle, se on selvä asia. Mutta ei se 8K grafiikka tule pyörimään PS 5:lla. Aika selvä juttu sekin. Niin ja juuri kun ihmiset on saaneet hankittua 4K telvisiot ,eivät he tule ainakaan 5:een vuoteen telvisioitaan päivittämään, joten suuren ostajakunnan puolesta tuo koko 8K on täysin turhaa. Kait se johonkin puree.
 
Olipa sitten natiivi 8K-pelejä tai ei, niin joka tapauksessa pelien resoluutio tulee takuulla kasvamaan nykyisestä reilusti ja liian paljon. Se ilmeisesti myy paremmin kuin sulava ruudunpäivitys ja on kenties helpompi ratkaisu pelintekijöille, kun ihan oikeiden yksityiskohtien lisääminen. Palaten alkuperäiseen kysymykseen, niin paljonko grafiikoiden resoluutio vaikuttaa pelin tallennustilan tarpeeseen? Itse tuossa jo kyllä päättelin joistain PS4-peleistäni, että luultavasti ei niin merkittävästi kuitenkaan.
 
Palaten alkuperäiseen kysymykseen, niin paljonko grafiikoiden resoluutio vaikuttaa pelin tallennustilan tarpeeseen? Itse tuossa jo kyllä päättelin joistain PS4-peleistäni, että luultavasti ei niin merkittävästi kuitenkaan.
Yksityiskohtaisemmat ja isommalla tarkkuudella olevat tekstuurit, hahmomallit jne. luonnollisestikin vievät enemmän tilaa. Mutta koska PC-maailmassa 4K-tekstuurit ovat olleet valtavirtaa jo pidemmän aikaa, ei odotettavissa ole mitään massiivista harppausta tilavaatimuksien suhteen.
 
Varmaan eniten tilaa suhteessa vie valmiit 4k videopätkät, jos niitä käytetään peleissä. Pelien omalla enginellä tehdyt välivideot eivät kuitenkaan vie tilaa samassa määrin, joten varmaan niitä suositaan.
 
Sonyn tuotekehityspuolen pomo, Dominic Mallinson on kertonut seuraavan sukupolven VR-laseista, millä osa-alueilla tulemme kenties näkemään kehitystä. Nykyiset PSVR-lasit toimivat myös tulevassa PS5:ssa.

“The first is resolution,” Mallinson explained. “This is more pixels per degree. It’s about the sharpness and the clarity of the display. And you have to be able to match what people expect to see today with high definition. I would expect the resolution to roughly double in the next set of VR products.”

“Along with that, we also need a greater field of view,” he continued. “The human visual system is out to about 180 degrees. Most VR headsets today are about 100 degrees. There are diminishing returns to get wider. But I would expect the next set of products to be roughly 120 degrees in terms of field of view.

“And finally, HDR. In the TV industry, HDR is already incredibly important to creating the best experiences. The human eye sees an enormous range of light from bright sunlight to deep shadow. Today’s VR panels only capture a tiny fraction of that. So in order to increase the sense of presence, I do expect to see HDR adopted in the near future.”

Lähde: https://venturebeat.com/2019/05/23/...less-gaze-tracking-foveated-rendering-and-ar/
 
Nimellinen, teollisuuden ääni kertonut PS5:sta:

Speaking about the PS5 and its technology, Okomotive founders Don Schmocker (Creative Lead of FAR: Lone Sails) and Goran Saric (Tech Lead) spoke of one particular aspect that had been confirmed in its initial specs reveal– its Zen 2 processor.

“It will definitely bring console performances closer to PC / desktop settings,” they said, “which means less optimizations for ports.”

However, like many of us, while they think the PS5’s specs – the ones that have been revealed so far – look “amazing”, they do wonder what the price point will end up being as a result. Around the time of the system’s soft reveal, Mark Cerny had said the price would be “appealing to gamers in light of its advanced feature set”– whatever that ends up meaning is anyone’s best guess.

Lähde: https://gamingbolt.com/ps5-specs-look-amazing-zen-2-cpu-will-bring-it-close-to-pc-says-dev
 
Lisää nimimiehiä avaamassa Playstation 5 salaisuuksien verhoa. Tekoäly ja koneoppiminen mainittu.

Yakuza-pelisarjan luoja, Toshihiro Nagoshi:

PlayStation 5

  • Even after PlayStation 5 is released, I think PlayStation 4 is going to be the main focus for a while longer.
  • The processing power of PlayStation 5 is incredible, so when we try to think of new gameplay that will utilize its full potential, I’m not really sure which aspects of existing mechanics we should translate.
  • First there was a time when graphics improved, then there was network features, and now I guess you can say its a return to the “programmable” era? I think artificial intelligence and machine learning will continue to evolve.
  • If you would pour its power into graphics it’ll be the best that we’ve yet to see, and I think everyone is thinking about in what way we should use that power. I as well. There’s artificial intelligence and many other things I want to think about.
Lähde:
 
  • Even after PlayStation 5 is released, I think PlayStation 4 is going to be the main focus for a while longer.

Hmmm... Viittaakohan tämä siihen, että vitosen lähtöhinta tulee olemaan niin hulppea, ettei Sony oletakaan ihmisten vaihtavan konsolisukupolvea ihan heti? Tässä tietenkin taakse- ja eteenpäinyhteensopivuus tulevat avuksi.
 
Ylös Bottom