Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Toivottavasti pitävät ohjaimen muotoilultaan samanlaisena kun nelosessa. Paras ohjain ikinä. Akkua tosin saisivat kyllä parantaa, vaikka alkuperäinen akku kestikin yli 5 vuotta. Nelosesta maksoin julkkarissa 470€ että toivottavasti vitosenkin hintalappu alkaisi nelosella. Tästä tulee pitkä vuosi.
 
Toivottavasti pitävät ohjaimen muotoilultaan samanlaisena kun nelosessa. Paras ohjain ikinä. Akkua tosin saisivat kyllä parantaa, vaikka alkuperäinen akku kestikin yli 5 vuotta. Nelosesta maksoin julkkarissa 470€ että toivottavasti vitosenkin hintalappu alkaisi nelosella. Tästä tulee pitkä vuosi.

Itse ennakkotilasin konsolin jo syksyllä vain varmistaakseni konsolin julkaisuksupäiväksi. Pitkä vuosi tulossa, mutta ainakin uutisia tulee riittämään aiheesta. Seuraava iso asia on todennäköisesti helmikuussa New Yorkissa pidettävä "PlayStation Meeting 2020". Paljastavat konsolin ominaisuudet.

LIstalla on jo useita myyjiä, jotka ottavat ennakkotilauksia sisään: https://forum.konsolifin.net/threads/playstation-5-ostopaikat-ja-hintatiedot.92209/
 
Sonylta uusi patentti, joka mahdollistaa pelitallennuksien ja omien minidemojen jakelun pilvipalvelussa sekä Storen peleissä. Esimerkki siitä, miten pilvipalvelun toimintoja voidaan ujuttaa sisälle käyttöliittymään.

According to a new Sony patent, PlayStation Now's game streaming service may eventually let users share their saves with other gamers. The idea is to create a save point in a specific game, then beam it to a friend via social media or even email, who can then click on the link and take over. This isn't exclusive to PS Now, either, and should work with any game sold on the PlayStation Store.

mKq19M6cUuT1pp8Y9nb744NIDJJ_tFUyz7pUQXRz-ChOwe078a_y9HtaCogJTYhzIbJ_6y2YRxct4TYRvwgPB2w59Og1Fu4JBswms_IrBSmthvn-WWvx125fcbzJxEr4BuI3H2OFNMDDFvkens9Nhtr2hbcnBizNM3cDcODP7rN17aR429j6F4ohXH5huXJC


68828_45_sonys-very-unique-plan-resurrect-game-demos.png


Lähde: https://www.tweaktown.com/news/6882...ming-back-sonys-ambitious-new-plan/index.html

Tämän pelidemon luomiseen kaverille voisi tuo tulevan ohjaimen kosketuslevy sopia erityisen hyvin.

Kuva on luotu vuotaneen patentin pohjalta ja taitelijan vapauksilla.
EJ1HTjcVAAAtVAs
 
Toivottavasti pitävät ohjaimen muotoilultaan samanlaisena kun nelosessa. Paras ohjain ikinä. Akkua tosin saisivat kyllä parantaa, vaikka alkuperäinen akku kestikin yli 5 vuotta. Nelosesta maksoin julkkarissa 470€ että toivottavasti vitosenkin hintalappu alkaisi nelosella. Tästä tulee pitkä vuosi.
Hyvä vaan tuo, että ohjain vähän pyöristyy ja kasvaa koossa. Nelosen ohjain on ihan hyvä karmaisen DualShock 3:n jälkeen, mutta on tuossa vielä parannettavaa. Toivon mukaan myös liipaisimet paranevat niin liikeradaltaan, tuntumaltaan kuin fyysiseltä kooltaan. Hyvä että sinnekin nyt saadaan Xboxin puolelta tutut tärinät.

Olisi hyvä jos molemmat seuraavan sukupolven tehokonsolit maksaisivat alle 500€. Alkaa olla harrastaminen aika kallista. :)
 
Remedyn koodarit ovat kommentoineet työskentelyä PlayStation 5 parissa. Pystyvät hyödyntämään nopeaa SSD-kovalevyä tavalla, joka vapauttaa lisää resursseja keskusprosessorille. Uusi konsoli ei ole pelkästään parempaa grafiikkaa, se on myös yleinen käyttäjäkokemus jossa nipistetään kaikenlainen odottelu minimiin. Asiat tapahtuvat nyt ja heti.

“When it comes to the PS5, faster hardware is always appreciated and will make life easier in the short term. But it’s the new SSD that really stands out; essentially streaming will become something that we don’t really have to worry so much about and it will free up some extra CPU bandwidth in the process.”

“We tend to forget that it’s not just about getting better graphics in games with a new console, but it’s that the overall experience of using and playing on the console will get significantly better. Playstation 5 is about making a really smooth, quick-to-load experience, and a hardware base that’s easy to use for us developers, which is great, because it allows us to harness the hardware power quicker.”

Lähde: https://segmentnext.com/2019/11/21/control-playstation-5/
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kuvassa näemme PS5:n pääsuunnittelijan Mark Cernyn (silmälasit) ja tuoreeen yksinoikeussisällöistä vastaavan pomon Hermen Hulstin. Heidän käsissään on paljolti se minkälainen tarina seuraavasta sukupolvesta lopulta tulee rakentumaan. Hyvä nähdä kemioiden toimivan.

 
PS5:n tallennustilan laajentamiseksi huhuttu cartridge-patentti on osoittanut lööperiksi. Tai patentti ja tuote ovat kyllä oikeasti olemassa, mutta eivät liity seuraavaan Pleikkariin, vaan Japanissa lapsille myytävään Sony Toio -lelutietokoneeseen.

No, Sony's PlayStation 5 won't use expandable SSD cartridges. The cartridge patent wasn't for PlayStation hardware, but instead for Sony's line of Toio kids toys. Just as we warned, those purported PS5 cartridge patents aren't for the PlayStation 5 at all. The tiny cartridges are used by Sony's family-friendly Toio gaming system that's designed for kids, not an enthusiast-grade next-gen console designed for a mass-market audience of gamers.
Hyvä näin.

Lähde: Tweaktown
 
PS5:n tallennustilan laajentamiseksi huhuttu cartridge-patentti on osoittanut lööperiksi. Tai patentti ja tuote ovat kyllä oikeasti olemassa, mutta eivät liity seuraavaan Pleikkariin, vaan Japanissa lapsille myytävään Sony Toio -lelutietokoneeseen.

Ei ollut ensimmäinen kerta. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää, miten Sony on ajatellut ratkaista kovalevytilan laajentamisen jälkikäteen?
 
Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää, miten Sony on ajatellut ratkaista kovalevytilan laajentamisen jälkikäteen?
Yksi ylimääräinen M.2-paikka olisi nopeasti ajateltuna paras ratkaisu. Ei vie paljon fyysistä tilaa, ja käyttää yleistä standardia.

Tai jos menevät aidan matalimmasta kohdasta, USB-kiintolevyä voi käyttää varastona, mutta sieltä ei voi suoraan pelata. Nopeampaa toki siirtää peli ulkoiselta kiintolevyltä sisäiseen SSD-tallennustilaan kuin ladata joka kerta PSN:stä. Silti vähän vaivalloista.
 
Yksi ylimääräinen M.2-paikka olisi nopeasti ajateltuna paras ratkaisu. Ei vie paljon fyysistä tilaa, ja käyttää yleistä standardia.

Omalta tietokoneelta löytyy emolevyltä kaksi M.2. -paikkaa, joista toisessa C-asema. Helppo liittää, työntää liittimeen ja ruuvaa toisesta päästä kiinni emolevyyn. Päälle vielä jäähdytyslevy.

Veikkaan yhä jonkinlaista kelkka/moduuliratkaisua pleikka vitoselle.
 
Olen seurannut foxy games uk - kanavaa parin vuoden ajan.

Muutamia tietoja, mitä hän on jakanut
Tehot: n. 11,6 Tflop
Väylät jopa 700 GB/s
Muisti: 16 GB Gddr6


Ja esimerkki tehoista:
God of war natiivi 4k täysin lukittu 60 fps. Koko n.100 GB
Eli on paranneltu versio

Kaikki raytrasing pelit 4k 30fps
Pyörittää ff spirit within
Ja ff Advent Children reaaliajassa
Siis peligrafiikkana 4k.
 
Olen seurannut foxy games uk - kanavaa parin vuoden ajan.

Muutamia tietoja, mitä hän on jakanut
Tehot: n. 11,6 Tflop
Väylät jopa 700 GB/s
Muisti: 16 GB Gddr6


Ja esimerkki tehoista:
God of war natiivi 4k täysin lukittu 60 fps. Koko n.100 GB
Eli on paranneltu versio

Kaikki raytrasing pelit 4k 30fps
Pyörittää ff spirit within
Ja ff Advent Children reaaliajassa
Siis peligrafiikkana 4k.

Hyvältä kuulostaa.. Mutta...

Näihin olisi kiva myös saada lähde.. Onko sitä?
 
Samsung on esittänyt tämännäköisiä kalvosulkeisia. Optimoitu NVMe-protokollan SSD-kovalevy tulossa ensi vuonna pelikonsoleihin. Nopeusero SATA-väyläiseen (yleisempi) on selkeä. Sonylla saattaa olla tähän vielä oma boostinsa tiedossa.

Tietokoneella nämä liitetään suoraan emolevyyn, M.2-liitäntään. Konetta käynnistäessä ollaan työpöydällä heti.

DSC05371.jpg


Lähde: https://pc.watch.impress.co.jp/docs/news/1219/741/
 
Viimeksi muokattu:
Eipä nuo NVMe SSDt tietokone käytössä nopeuta asioita juurikaan verrattuna perus SATA SSD:hen jos ei puhuta valtavista tiedonsiirroista, mutta konsoleilla tämä tulee olemaan valtava harppaus.
 
Eipä nuo NVMe SSDt tietokone käytössä nopeuta asioita juurikaan verrattuna perus SATA SSD:hen jos ei puhuta valtavista tiedonsiirroista, mutta konsoleilla tämä tulee olemaan valtava harppaus.
Jep, taisi Insomniac Games sanoa, että oli vähän ongelmia kehittää Spider-Mania pleikalle, kun kovalevyn kaistaa oli käytettävissä vain 20 mb/s koska taustalla pyörii jatkuvasti pelivideon tallennuksen ym.

Ehkäpä noi nopeammat asemat tuo hieman parannuksia ainakin avoimen maailman peleihin.
 
Täysin linjassa jo aiemmin vuotaneiden patenttikuvien kanssa, molemmat sekä konsoli että ohjain.

Lisäksi vielä ohjaimen USB-C—> USB-A -latauskaapeli.
 
Onkohan muotoilussa haettu tahallista roomalaista vitosta? Vai onko vaan haluttu isompi ala jäähdytykselle? Vai kenties molempia...
 
Onkohan muotoilussa haettu tahallista roomalaista vitosta? Vai onko vaan haluttu isompi ala jäähdytykselle? Vai kenties molempia...

Eiköhän tuo ole tarkoituksella kun tuolla tasolla mennään. Tunnistettavuus on kyllä omaa luokkaansa, mikäli kaupan myyntiversio noudattaa tätä samaa muotokieltä.
 
Hieman pettymys ovat nuo ohjaimet. DS4 on kyllä hyvä ohjain, mutta jotain täysin uutta olisin kaivannut. Toivottavasti ei tule olemaan lähelläkään tuota devkittiä myyntiversio. On tuo vaan niin kauhea
 
Ylös Bottom