Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Joku viisaampi sit voi kertoa paremmin, savet ym jotka on pilvessä siirtyy automaattisesti kuhan vaan kirjaudut sisään uudella konsolilla päätilille. Olettaen tietenkin että on plussa ja tallennukset pilvessä. Kakkosakosta en tiie varmaksi kun itte en semmosta käytä niin en lähe sen enempää sitä neuvomaan.
 
Uusi passkey kirjautuminen tullut mahdolliseksi PS5 llä sekä Sonyn palveluihin.
Köh.

 
Colin Moriarty sanoo että PS5 Pro speksit mihin tähtäävät ovat jo kehittäjien tiedossa.


No kuka tää Colin Monretey on ja koska tää PS5 PRO muka julkastas, ps4 pro tuli 3v alkuperäisen jälkeen. Niin jos olis nyt jotenkin totta nii olis siitä nyt enemmän tietoo ku et joku sanoi jossain, mitä järkee sitä olis julkasta kun tyyliin 3v päästä on jo PS6 tulossa. Eikä tätä proota varmasti nyt tänä vuonna ole tulossa, sen jälkeen alkaaki olee jo turha ostos. :rolleyes:
 
No kuka tää Colin Monretey on ja koska tää PS5 PRO muka julkastas, ps4 pro tuli 3v alkuperäisen jälkeen. Niin jos olis nyt jotenkin totta nii olis siitä nyt enemmän tietoo ku et joku sanoi jossain, mitä järkee sitä olis julkasta kun tyyliin 3v päästä on jo PS6 tulossa. Eikä tätä proota varmasti nyt tänä vuonna ole tulossa, sen jälkeen alkaaki olee jo turha ostos. :rolleyes:
Kaveri on Playstation fani, pitkän linjan toimittaja (IGN, Kinda Funny) sekä myös kehittänyt ainakin yhden indiepelin Playstationille. Kontakteja löytyy ympäri pelialaa.
 
Ok, mut jos nyt ollaa ihan rehellisiä niin onko oikeesti PS5 Proolle tarvetta? Ainaki mitä minä olen tähän mennes pelannut PS5 pelejä yksikään ei oo yskinyt tai pyörinyt niin laiskasti että olis jotenkin tarvetta tehoja boostata. Toki pelit aina kasvaa mut jotenkin on fiilis että tämä jaksais ihan hyvin sinne PS6 asti. :rolleyes:
 
Ok, mut jos nyt ollaa ihan rehellisiä niin onko oikeesti PS5 Proolle tarvetta? Ainaki mitä minä olen tähän mennes pelannut PS5 pelejä yksikään ei oo yskinyt tai pyörinyt niin laiskasti että olis jotenkin tarvetta tehoja boostata. Toki pelit aina kasvaa mut jotenkin on fiilis että tämä jaksais ihan hyvin sinne PS6 asti. :rolleyes:
Yleisesti ottaen itse koen että nämä Pro konsolit ovat aivan turhia. PS4 Prota ei tullut ostettua eikä varmastikaan tule PS5 Prota hommattua. Ehkä jos olisi heti julkaisussa tarjolla tämä parempi versio, mutta erot perusversion ja Pron välillä ovat omasta mielestä niin mitättömiä että en kyllä lähde konsolia uudestaan ostamaan ihan sen takia.

Ainoa syy miksi PS4 Pro oli "järkevä" oli 4K telkkarien yleistyminen, mutta PS5 generaatiolla ei ole mitään vastaavaa tapahtunut. Pro tulee olemaan turha laite, jolla ihmiset saadaan ostamaan sama konsoli kahdesti pienen parannuksen nimissä.
 
Sille Pro:lle on yhtä paljon tarvetta kuin PS6:lle. Joidenkin mielestä siis on ja joidenkin mielestä ei. Hyvin paljolti myös pelikohtaista että olisiko lisätehot tarpeen vaiko ei.

Tietysti yleisesti ottaen pelit tuskin kärsivät siitä että on tehoreserviä mutta jos ihan yleisesti kysyy että onko "tarvetta" niin riittäähän pelien pelaamisen Switchikin, joten ei ole tarvetta jos asiaa noin miettii.

Mutta itse kyllä tykkäisin jos jossain vaiheessa oikeasti jo mentäisiin siihen että kaikki pelit minimissään 60 fps ja grafiikat sen mukaan. Aina sitä "tarvetta" tehoille tulee kun pistetään niin paljon kiiltoa pintaan että ruudunpäivitys kyykkää ja taas mennään "elokuvamaisissa" tunnelmissa eli 30 fps.
 
Ok, mut jos nyt ollaa ihan rehellisiä niin onko oikeesti PS5 Proolle tarvetta? Ainaki mitä minä olen tähän mennes pelannut PS5 pelejä yksikään ei oo yskinyt tai pyörinyt niin laiskasti että olis jotenkin tarvetta tehoja boostata. Toki pelit aina kasvaa mut jotenkin on fiilis että tämä jaksais ihan hyvin sinne PS6 asti. :rolleyes:
PS5 Pro olisi kiinnostava laite, jos tehonlisäys olisi yhtä iso kuin PS4:n ja PS4 Pron välillä. Nythän huhujen mukaan tehon lisäys ei ole lähelläkään vastaavaa, joten ei se varmaan monia houkuttele, jos ei ole jotenkin yllättävällä tavalla parempi. Tarvetta tuskin kenelläkään on, mutta samalla tavalla ei ole tarvetta juuri millekään tekniselle lelulle, joita kuitenkin ostetaan paljon kovempaankin hintaan. Minusta on kiva, jos saa tehokkaampia pelilaitteita ja kyllä sen on ainakin ennen huomannut, ettei ole tehnyt mieli palata tehottomamman laitteen käyttäjäksi.
 
PS5 Pro olisi kiinnostava laite, jos tehonlisäys olisi yhtä iso kuin PS4:n ja PS4 Pron välillä. Nythän huhujen mukaan tehon lisäys ei ole lähelläkään vastaavaa, joten ei se varmaan monia houkuttele, jos ei ole jotenkin yllättävällä tavalla parempi. Tarvetta tuskin kenelläkään on, mutta samalla tavalla ei ole tarvetta juuri millekään tekniselle lelulle, joita kuitenkin ostetaan paljon kovempaankin hintaan. Minusta on kiva, jos saa tehokkaampia pelilaitteita ja kyllä sen on ainakin ennen huomannut, ettei ole tehnyt mieli palata tehottomamman laitteen käyttäjäksi.

Ero saattaa olla jopa suurempi. Nykyiset.Quality modet pyörisivät tällä laitteella 60fps kun performance modet muuttuvat yhä enemmän mössöksi peruslaittella.

Kuvanlaatua tullaan parantamaan muutenkin kuin puhtaalla teholla. Pelkkä 50% parannus riittää 1440p/60fps tasoon useimmissa peleissä. Tämä riittää 4k kuvan skaalaamiseen argoritmien Quality-tasoilla toisin kuin nyt. Jopa 120fps pelit hyvällä kuvanlaadulla ovat yhtäkkiä mahdollisia jos Sonyn algoritmit tarpeeksi hyviä
 
Viimeksi muokattu:
No mun mielest noi on näitä hifistelyjä et saadaan nyt hieman taas parempaa kuvaa ja taas vähän hieman parempaa fps. Mut ei siin mitään jos kysyntää on ja uskottelee itselleen että kyllä nyt on paljon parempi ku se normi vanilla konsoli nii mikäs siinä.
 
No mun mielest noi on näitä hifistelyjä et saadaan nyt hieman taas parempaa kuvaa ja taas vähän hieman parempaa fps. Mut ei siin mitään jos kysyntää on ja uskottelee itselleen että kyllä nyt on paljon parempi ku se normi vanilla konsoli nii mikäs siinä.
Mut eihän se mikään uskon asia ole jos ne oikeesti pyörii paremmin ja paremmalla kuva laadulla.
Se että sulle myytäis täysin sama laite ja uskottelet ittelles että pyörii paremmin on uskon asia että joo- o
 
PS5:n jenkkikäyttöliittymässä oleva Explore-osio on saamassa uudistuksen. Toistaiseksi se on vielä betatestivaiheessa, mutta parannukset näyttävät oikein kivoilta. Jatkossa PS5 osaa suoraan näyttää tuolla mm. ohjaimen ja kuulokkeen akun varauksen, vapaan kiintolevytilan määrän (joskin vain PS5:n omasta sisäisestä tallennustilasta) ja sitä rataa.

Tiedä sitten, onko tuosta meille suomalaisille iloa, koska täällä tuota Explorea ei ole koskaan ollutkaan.

 
Tiedä sitten, onko tuosta meille suomalaisille iloa, koska täällä tuota Explorea ei ole koskaan ollutkaan.
Mä olen itse asiassa pelaillut enemmän viime aikoina tuolla kakkostunnarilla (joka on jenkkitunnari), niin explore on kyllä näkynyt, mutta aiemmin se oli ainakin jotenkin turhan oloinen, ehkä jatkossa sitten ei olekaan.
 
Mä olen itse asiassa pelaillut enemmän viime aikoina tuolla kakkostunnarilla (joka on jenkkitunnari), niin explore on kyllä näkynyt, mutta aiemmin se oli ainakin jotenkin turhan oloinen, ehkä jatkossa sitten ei olekaan.
Totta. Täsmennetään, että kyllä tuota Suomessakin pääsee näkemään, jos on US-tunnari.
 
Ylös Bottom