Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Älkää nyt oikeasti luulko, että devkit on yhtään samannäkönen, kuin kuluttajille julkaistava laite. Olen nähnyt esim PS4 devkitin ja se on juurikin tollainen ruma köntti, joka ei muistuta millään tavalla sitä tuotetta mikä kauppojen hyllyille päätyi. Eihän Sony (vai kukaan muukaan konsoli valmistaja) devkitin ulkonäön suunnitteluun käytä sen kummemmin resursseja, eikä ole mitään järkeäkään.

Edit: Kuva PS4 devkitistä PS4 devkit
 
Viimeksi muokattu:
Voittajilla on vara valita vaikka kyseessä olikin devkitti
Kyllä tässä mielestäni on huomattu, että nopeasti vaihtuvat pokaalit, jos hiemankin huonompi toteutus.

Itsellä Xbox Onesta jäi hieman ala-arvoinen kuva, vaikka sen sijaan Xbox360 oli selkeästi paras sukupolvensa konsoli.
 
Joku innokas ehti jo renderöimään tietokoneella noiden patenttikuvien pohjalta. Komiat ledivalot.

ECpaN7WXYAAWnY7


pic3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Loppujen lopuksi melko.. söpö toi renderi. Toivon totisesti että lopullisesssa laitteessa on kunnon jäähdytys, eikä pientä sirkkeliä huutamassa.
 
Voi voi kun käyttäsivät hifi-standardeja noissa koteloissa. Olis helppoa tehdä tyylikäs. Olis helppoa laittaa kalusteisiin. Olis helppoa pinota konsolit vaikka päällekkäin, olis helppo toteuttaa riittävä ja hiljainen jäähdytys. Olis siisti kokonaisuus, jos on useampi konsoli ja kenties vielä hifi-laitteita (joita ehdottomasti pitäis konsolien kanssa ollakin).

Mut ei... sorvataan muovista joku uskomattoman epäkäytännöllisen ja ruman muotoinen epämääräinen möntti, joka istuu nerf-aseiden kokoelmaan. En siis nyt kritisoi pelkästään tuota devkittiä vaan kaikkia mahdollisia konsoleita mitä maailman kaikkeus on tähän päivään mennessä luonut. Jokaisen niistä muotoilu on vanhentunut ennen sukupolven vaihtoa.
 
Täällä ei ole tilaa millekään viritinvahvistimelle. Mahdollisimman matala ja pieni niin ei ongelmaa. Sonyn muotokieli on konsoleissa ollut aina omintakeinen. Eiköhän kyseessä ole ihan tunnistettavuuteen eli markkinointiin liittyvät syyt, tuon koon ohella.

2180

Lisätään tähän perään ketjussa jo aiemmin esillä ollut, Japanista asti tammikuussa kantautunut ”tietovuoto”:

  • PS5 99% release, November 2020
  • Backward compatibility
  • Physics game & PS store
  • Ps plus and ps plus premium (premium beta early access, private server creation, 4k free remaster)
  • Specs custom CPU ryzen 8core@3.0-3.2ghz GPU Navi architecture 10TF, Sony in conjunction with Amd for Navi, more raytracing, but that is not the focus. os 16GB Gddr6 + 4gb ddr4, a new mem controller for os ram, we already have 32 GB development kits
  • 8k up scaling
  • 2 tb hdd Some NAND flash 2020
  • PSVR 2, ps 5, resolution boost, 90 - 120 hz, 220 view, eye tracking, some foveate rendering, wireless, headphone integration, less movement, no breaker box, cable management for much less aaa games Focus on VR, price is around 349 $
  • dualshock 5, inside the camera for VR, usb-c
  • Price 399 dollars, original loss of 40 to 60 dollars per console.
Lähde
 
Viimeksi muokattu:
Langaton VR on se, minkä vuoksi PS5 tulisi hankittua, jos se toteutuu.

Patentteja tähän suuntaan Sonylta löytyy. Toivotaan langatonta mallia, joka striimaisi pelit PS5:sta.

Kuvaan piirretty prosessoriyksikkö on todennäköisesti sisäänrakennettu itse konsoliin. Data liikkuu seuraavan sukupolven langattomasssa 60 GHz verkossa, joka varmistetaan vielä nykyisellä 5 GHz standardilla. Lasit seuraavat silmiä ja ruudulle lähetetään terävä kuva vain alueelle jota silmät silloin tarkastelevat. Löytyy myös patentti jossa peliohjaimen kamera asemoi itseään suhteessa 3D tilaan.

Screen-Shot-2019-03-18-at-2.25.02-PM.jpg
Screen-Shot-2019-03-18-at-2.27.03-PM-e1552933697353.jpg
ID3gyz.jpg


Mielenkiintoinen on myös tämä pilvipalveluun liittyvä patentti. Siihen on piirretty VR-lasit.

google-i-o-whats-new-in-gaming-session-stadia-streaming-re3-768x768.jpg
 
Pelinkehittäjä NHL 20 takana kertoo seuraavan sukupolven pleikkarin pidettävän jatkuvasti nettiyhteyden päässä. Epäselväksi jää, onko tämä pakollista vai suositeltavaa. Veikkaan jälkimmäistä (pelit ja sovellukset aina päivitettynä viimeisimpään versioon). Pakollisuus puolestaan voisi antaa viitettä pilven hyödyntämisestä aiempaa laajemmin?

There’s so much up in the air right now, we’re just starting to wrap our heads around it. We’ve got some ideas, you know, I think something I alluded to earlier is how can we let people have their personal experience whenever they want it? That’s something I think next-gen is probably going to facilitate: greater power, more storage, always connected online, insanely short load times, so we’ll see about that.

Lähde: https://www.psu.com/news/ps5-xbox-scarlett-always-online-nhl-20-dev/
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom