Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Varmaan ainakin parin ensimmäisen vuoden ajan tulee pääasiassa sellaisia pelejä, joita voi pelata PS4:llä myös. Multiplattarit kannattaa julkaista toimimaan myös vanhemmilla konsoleilla, jos halutaan maksimoida myynnit. Jotkut erikoisen paljon tehoa vaativat pelit voivat olla sellaisia, ettei niistä pysty tekemään PS4 versiota ja ajan myötä tällaisia pelejä tulee olemaan yhä enemmän. PS5 voi saada myös sellaisia PC-käännöksiä, joita ei kannata tehdä nykykonsoleille.
 
Sonyn patentti viittaa langattomiin VR-laseihin.

EGb2llzXYAAQKbO.jpg

Lähde: https://www.eurogamer.net/articles/2019-10-09-sony-patent-points-to-next-gen-playstation-vr
 
Molempi parempi. Boxille kaipaan suoraa lataamista YouTubeen, kun taas pleikalla olisi kiva jakaa omalle piirille videoita ilman tubea. Twitter sentään luonnistuu molemmilta. :D

Kaikille seuraavan sukupolven konsoleille toivoisin mahdollisuutta käyttää Dropboxia yms. pilvitallennustiloja. Xboxin OneDrive yhteys on kovassa käytössä kun saa screenshotit PC:lle ja puhelimelle siltä istumalta.

Tubessa voi laittaa videon näkymään vaan halutuille tyypeille, tai löytymään vain linkin kautta, eli pystyy helposti jakamaan vain kavereille.

PSVR2 patenttiin ja Nisupullan linkkiin liittyen, oli uutinen myös V2:ssa:
”Playstation 5 -kehityslaitteiston patentin löytänyt LetsGoDigital-nettisivusto on löytänyt jälleen uuden mielenkiintoisen Sonyn tämän vuoden helmikuussa jättämän patentin, tällä kertaa kyse on uudesta Playstation VR -laitteesta.

Patentin sisältämät kuvat esittelevät uuden PSVR-yksikön. Laitetta ympyröisi LED-valot ja siinä tulisi olemaan kaksi kameraa edessä sekä yksi takana. Lisäksi laitteen uusi ohjain sisältäisi myös kameran. Uusi PSVR tulisi kuitenkin myös sisältämään tuen erilliselle kameralle pelaajan liikkeiden seuraamiseksi, aivan kuten nykyinen PSVR.

pic2.jpg

Mielenkiintoisin uusi ominaisuus patentissa on kuitenkin maininta siitä, että laite voisi toimia langattomasti Bluetooth-yhteyden kautta. Tämä tietenkin vapauttaisi huomattavasti laitteen käyttöä ja helpottaisi sen käyttöönottoa mutta vaatisi uudelta PSVR:ltä myös oman akun.

Sony on kuitenkin myös luvannut, että kaikki nykyiset PSVR-laitteet tulevat toimimaan Playstation 5 -konsolin kanssa mutta tuleva mahdollinen uusi PSVR-laite tulisi olemaan selkeä loikka tekniikassa eteenpäin.

Lähde: Eurogamer

V2.fi”
 
Viimeksi muokattu:
Jo aiemmat Sonyn patenttilöydöt ovat viitanneet ohjaimista ja visiiristä löytyviin kameroihin. Tuo on todella tarkka, koska tilan ja aseman havainnointi tapahtuu näin ollen kahdesta suunnasta sekä myös kokonaiskuvaa tarkastelee television päältä vielä oma kameransa. Oculus Questilla tarkastellaan pelkästään visiirin kameroiden perusteella.

Tähän päälle vielä langattomuus on ISO valtti. Mahdollistaa Room Scalen, fyysisen liikkumisen virtuaalisessa tilassa. Pelit striimataan PS5:lta, jolloin grafiikka on ensiluokkaista.
 
Viimeksi muokattu:
Jo aiemmat Sonyn patenttilöydöt ovat viitanneet ohjaimista ja visiiristä löytyviin kameroihin. Tuo on todella tarkka, koska tilan ja aseman havainnointi tapahtuu näin ollen kahdesta suunnasta sekä myös kokonaiskuvaa tarkastelee television päältä vielä oma kameransa. Oculus Questilla tarkastellaan pelkästään visiirin kameroiden perusteella.

Itse asiassa juuri tuo television päällä oleva yksi kamera kuvassa, oli se joka sai minut vähemmän innostuneeksi. Sillä saavutettaisiin varmaan näppärästi yhteensopivuus PSVR:n kanssa, mutta muuten se alkaa taas kuulostaa 180 asteen laitteelta 360 asteen roomscalen sijaan.

Tokihan visiirissä olevat kamerat mahdollistavat myös 360 asteen pelaamisen, vrt. Quest, joten toivottavasti tuo töllön päällä oleva kamera ei ole vaatimus enää PS5 PSVR2 peleille.
 
vai onko jatkossa kaikki pelit ps5-pelejä, jotka pyörivät vain ja ainoastaan ps5:lla tai sitä uudemmilla pleikkareilla?

Tällä tavalla taaksepäin yhteensopivuus on toteutettu aiemmissa konsoleissa, joissa on ollut taaksepäin yhteensopivuus. Uudet pelit toimivat vain uudessa pelikoneessa, mutta uusi pelikone osaa pyörittää myös vanhan pelikoneen pelejä.
 
Itse asiassa juuri tuo television päällä oleva yksi kamera kuvassa, oli se joka sai minut vähemmän innostuneeksi. Sillä saavutettaisiin varmaan näppärästi yhteensopivuus PSVR:n kanssa, mutta muuten se alkaa taas kuulostaa 180 asteen laitteelta 360 asteen roomscalen sijaan.

Tokihan visiirissä olevat kamerat mahdollistavat myös 360 asteen pelaamisen, vrt. Quest, joten toivottavasti tuo töllön päällä oleva kamera ei ole vaatimus enää PS5 PSVR2 peleille.
Uudessa visiirissä on ledejä joka puolella, joten tv-kamera pystyisi hahmottamaan 360, mutta pitäisi olla todella laajakulma, ettei estä liikkumista.

Mutta juu samaa mieltä, tv-kamera ei hirveemmin nosta innostusta, saa olla ainakin tällä nykyisellä setillä, usein säätämässä sitä, just peliin sopivaksi. Joutuu olemaan joissakin peleissä max kaukana, että kamera pystyy kuvaamaan riittävän ison alueen pelaamista varten.
 
Viimeksi muokattu:
Sonylta löytynyt patentti lisätyn todellisuuden puolelta.

Sony Interactive Entertainment is reportedly beavering away on a PlayStation AR (Augmented Reality) headset, according to the chaps at LetsGoDigital. It’s definitely an interesting development, since AR has pretty much been dead since the PS3 days, so Sony could be looking to resurrect the feature for PS4, and possibly PS5, too.

he HMD (head mounted display) has 2 cameras (6 in total) on the front and on both sides. These stereoscopic cameras serve to take pictures of the user’s environment. With these 3D photos, the distance is calculated between different objects that are located in the room where the user is in. These images are then used to visualize the space in real time.

If necessary, the user is shown a so-called ‘guide image’, in which the user is instructed in a playful manner to assume a certain position, so that the cameras can correctly photograph the object and a full depth map of the environment can be created.


PlayStationAR-768x534.jpg




Lähde: https://www.psu.com/news/playstation-ar-wireless-headset-patent/
 
Famitsu haastatellut Sonyn verkkopuolen pomoa Yasuhiro Osakia. Vahvisti PlayStation Now -pelipilvipalvelun tukevan myös tulevaa PS5:sta.

Toivottavasti tämä tulisi näkymään entistä pidemmälle vietyjen palvelujen kautta. Kuten pelaamaan heti Store-ostoksesta, pelidemot jne.

Osaki-san mentions that the company is working on PlayStation Now with a long-term vision, so of course the service will also be offered on PlayStation 5.

Lähde: https://twinfinite.net/2019/10/ps5-playstation-now/
 
Tällä joukkueella kohti seuraavan konsolisukupolven haasteita. Tuohon perheeseen on tulossa oletettavasti vielä täydennystä.

 
Tällä joukkueella kohti seuraavan konsolisukupolven haasteita. Tuohon perheeseen on tulossa oletettavasti vielä täydennystä.

Perhepotretista on unohdettu viime vuonna perustettu (toinen) San Diego Studio johon on siirtynyt mm. vanhoja Naughty Dogin kehittäjiä sekä North West Studio.
 
Sonyn vanhempi patentti saanut tänään yksityiskohtaisempia kuvia. Yllättävän tarkasti on esitetty, vaikuttaisi jo valmiilta tuotteelta?

djKVwp.jpg

0LlcSy.jpg

A6qDWG.jpg


Lähde: http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=/netahtml/PTO/search-bool.html&r=4&f=G&l=50&co1=AND&d=PG01&s1="sony+interactive"&OS="sony+interactive"&RS="sony+interactive"

Näiden Sonyn patenttikuvien perusteella ovat fanit tehneet videon havainnollistamaan mistä kenties on kyse uuden sukupolven Move-ohjaimien kohdalla.

 
Näiden Sonyn patenttikuvien perusteella ovat fanit tehneet videon havainnollistamaan mistä kenties on kyse uuden sukupolven Move-ohjaimien kohdalla.



Ihan mielenkiintoinen visio. Hauska nähdä mitä sieltä lopulta tulee. Toivottavasti Sonylla riittää rohkeutta riittävän kovaan vr-panostukseen.

Oon toki tyytyväinen jos PSVR2:ssa, ei tarvitse ulkopuolista kameraa, on 360’ sekä pystyy jonkinlaisen room scaleen, langaton visiiri, vähän parempi resoluutio ja tatit moveen.

Niin ja ulkoinen vr-yksikkö saisi olla hiljainen. Nyt slimin kanssa toi laatikko pitää naurettavan kovaa ääntä, verrattuna lähes äänettömään konsoliin .
 
Oon toki tyytyväinen jos PSVR2:ssa, ei tarvitse ulkopuolista kameraa, on 360’ sekä pystyy jonkinlaisen room scaleen, langaton visiiri, vähän parempi resoluutio ja tatit moveen.

Kameralle saattaa olla luvassa monipuolisempi rooli. Siellä on huhuissa ollut puhetta kamerasta osana konsolin peruskonseptia. Konsolin ohjaus puheella ja eleillä, ikkuna striimaajille, osana sisäistä viestittelyä, Sirin kaltainen palvelu ym. Sekä kenties myös tukena VR-visiirille?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom