Tässä kaksi mielenkiintoista videota liittyen PS5:seen. Selitetään vähän niitä asioita mitä esimerkiksi osa pelintekijöistä on myös maininnut internetissä, että Sonyn ratkaisut ovat myös erinomaisia. Ensimmäinen videon otsikko on aika klickbait, mutta muuten puhuu semi neutraalisti.
Otti vähän korvaan näin harrastelijana, että mikäolikaanalanopiskelija puhuu hdd:n tapauksessa "needlestä" ihan kuin siellä joku neula muka raapisi levyn pintaa. Lyhennekin oli HD eikä HDD.
Videolta jäi mieleen lähinnä tuo, että miten voi fiksulla pelimoottorilla/teknologialla säästää laitteen tehoja, eli ei piirrä kaikkea koska SSD on niin nopea että pystyy datan siirtämään ruudulle (tai siis näyttikselle piirrettäväksi) tarpeeksi nopeaa että voi näyttää vain pelaajan näkemän alueen.
Toisaalta miten tuossa sitten hoidetaan se, ettei tule uutta (ensimmäistä 3D-)GTA:a, jossa autot hävisi heti kun käänsi päänsä eri suuntaan? Ei tuo siis täysin autuaaksi tee.
Muutenkin vähän turhan puolueellinen video. Tuota teknologiaahan on ollut olemassa jo pitkään ja muistan kun Witcher 3:n kanssa törmäsin siihen. Oliko se nyt Umbra joka tuota ainakin toteuttaa? Näkynyt jo paljon ja pitkään tuota logoa, joten ei tuo mitään täysin mullistavaa ole kuin sen osalta, että siihen yhtälöön lisätään SSD. Joka on kilpailijallakin, vaikka ei yhtä nopea olekaan. Silti varmasti sen verran nopea, että jos tuota kerran on jo HDD:n kanssakin käytetty, niin varmasti eron huomaa.
Hienoja juttuja siis sinänsä mutta hankala nähdä että nämä olisivat nyt jotenkin yksinomaan PS5:n juttuja kun tämäkin yllä mainittu juttu on periaatteessa vanha juttu.
Audio-jutusta en ole varma että onko se jotenkin erilainen kuin Atmos, joka sekin on jo tuttu homma, mutta jos ei, niin tosiaan Atmoshan on sekin jo olemassa ja mitä mainoksia nähnyt niin tsiljoonia kaiuttimia joka puolelle tms.
Pääsisi nyt lopulta näkemään mitä se laite oikeasti ruudulle piirtää.