Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Käyttäjä ei voi myöskään vaikuttaa niihin peleihin, joten eikö niidenkin näyttämisen voisi samalla logiikalla jättää välistä? Ne pelit toimii vaikka niitä ei etukäteen näkisikään.



Yhtä hölmöä kuin vaivata päätään niillä tulevilla peleillä, joihin ei yhtä lailla voi mitään vaikuttaa. Lisäksi kun se konsoli ja sen äänekkyys vaikuttaa jokaikiseen pelikokemukseen kun taas pelit on omia yksilöitään. Pelin voi vaihtaa helpommin kuin konsolin, joten konsolin toivoisi olevan alusta lähtien hyvä myös näiden ominaisuuksien osalta.

Ei nyt millään pahalla, mutta nyt oli niin huono vertaus että ei mitään rotia ja viestissä on kiteytty täydellisesti se miksi kaltaistesi kanssa on turha keskustella mistään asiasta, koska aina ja ihan aina se menee just tuommoiseksi jossa asiat vedetään totaalisen överiksi ja siihen liitetään asioita jotka ei liity millään tavalla alkuperäiseen ja mikä pahinta itse ei edes ymmärrä sitä asiaa. Millä järjellä voit verrata konsolin ulkonäköä ja pelejä joita pelataan. Kyseessä on ihan totaalisen täysin eri asia.

Tämä asia oli tässä minun osalta.
Itse en ainakaan halua ostaa enää julkaisussa yhtään sellaista konsolia, joka puskee savut pihalle muutaman kuukauden käytön jälkeen, eli jäähdytys on ostopäätökseen ratkaisevasti vaikuttava seikka. En edes muista, montako Xbox 360:aa jouduin hankkimaan aikoinaan, ehkä 4-5.

Aina tulee näitä maanantai kappaleita joissa on jotain vikaa ja ne korjataan ja uudet tulee markkinoille. Näin tulee käymään tulevankin sukupolven aikana molemmilla konsoleilla ja näin tulee tapahtumaan myös sitä seuraavilla ja sitä seuraavilla.

Kuten sanoin itsellä kaikki konsolit on aina olleet hiljaisia ja ei ole osunut kohdalle niitä äänekkäitä ja "viallisia" versioita. PS5 voikin sit taas olla eri asia ja osuu kohdalle huono yksilö jollain osa-alueella.

Jokaisessa tuotteessa oli kyse mistä tahansa, niin on niitä huonoja yksilöitä. Koska ei ole olemassa virheetöntä tuotantoa ei nyt eikä koskaan tulevaisuudessa ja ei missään tuotteessa. Valmistaminen on aina niin monimutkaista ja mitä enemmän osia, niin sitä enemmän virhe prosentti kasvaa. Nykyisellään tuotteiden valmistuksessa pidetään 99,7% rajana jotka on hyviä ja 0,3% on sitten toleranssien ulkopuolella ja täten "viallisia".
 
Viimeksi muokattu:
Sonyn touhuissa haiskahtaa PS3 tyylinen touhu jostain syystä.. PS4 tuotiin niin hienosti esiin. niin jotekin tuntuu siltä että sony on nyt mokaamassa ps5 täysin ja jos hinta on lähelläkään 500e niin se on liian kallis monelle ihmiselle ja digi julkaisu on digi sitä ei mikään pitäisi estää kun se on luutavasti viellä kuvattu etukäteen
 
Sonyn touhuissa haiskahtaa PS3 tyylinen touhu jostain syystä.. PS4 tuotiin niin hienosti esiin. niin jotekin tuntuu siltä että sony on nyt mokaamassa ps5 täysin ja jos hinta on lähelläkään 500e niin se on liian kallis monelle ihmiselle ja digi julkaisu on digi sitä ei mikään pitäisi estää kun se on luutavasti viellä kuvattu etukäteen
Sama on mielessä Täällä.. Käykö taas perinteiset, kuten PS3/Xbox 360 sukupolvessa.. Edellisen sukupolven kukkulan kuningas ei vedä ihan 110% lasissa ja kilpailijat kiittää.. Sama kävi Microsoftille tässä sukupolvessa..
 
Toki pidetään vaan se tilaisuus kun samalla jenkeissä poliisit murhaa syyttömiä ihmisiä, ei taida todellisuuden taju olla ihan kohdallaan kaikilla täällä. Ne hautajaiset on hiukan tärkeämpi asia kuin teidän videopelit, siksi tätä siirettiin että saadaan kaikki keskittymään siihen mikä on tärkeää ja annetaan ruutuaikaa isommille asioille.
 
Toki pidetään vaan se tilaisuus kun samalla jenkeissä poliisit murhaa syyttömiä ihmisiä, ei taida todellisuuden taju olla ihan kohdallaan kaikilla täällä. Ne hautajaiset on hiukan tärkeämpi asia kuin teidän videopelit, siksi tätä siirettiin että saadaan kaikki keskittymään siihen mikä on tärkeää ja annetaan ruutuaikaa isommille asioille.

Nimenomaan. Jos ei ymmärrä miksi tämä oli Sonyltä mitään muuta, kun hyvä ja oikea ratkaisu niin on kyllä kovasti peiliin katsomisen paikka.
 
Toki pidetään vaan se tilaisuus kun samalla jenkeissä poliisit murhaa syyttömiä ihmisiä, ei taida todellisuuden taju olla ihan kohdallaan kaikilla täällä. Ne hautajaiset on hiukan tärkeämpi asia kuin teidän videopelit, siksi tätä siirettiin että saadaan kaikki keskittymään siihen mikä on tärkeää ja annetaan ruutuaikaa isommille asioille.
Jos tämä otetaan linjaksi, niin eipä täällä kannata mitään julkistuksia pitää. Joka päivä jossain päin maailmaa tapahtuu todella kauheita tekoja. En pidä tätä amerikan tapausta yhtään pahempana kuin muitakaan vastaavia päivittäin tapahtuvia kauheita asioita.

En siis hyväksy näitä asioita millään tasolla, mutta turha tässä on yrittää olla suuri ihmisoikeustaistelija. Suurinta osaa ei kuitenkaan kiinnosta normaalisti vastaavanlaiset tapaukset maailmassa.
 
Ymmärtäisin tämän nouseen metakan, jos kyse olisi koko laitteen julkaisun ja myyntiin tulon siirtämisestä, mutta nyt on kuitenkin kyse vain infotilaisuuden siirtymisestä. Sekin siirtynee vain viikolla tai kahdella. Kyllä ne uuden Pleikkarin kuvat ja "lopulliset" tiedot sieltä tulevina viikkoina tulevat, joten älkää nyt hyvät ihmiset tällaisen asian takia repikö pelihousujanne.
 
Ei nyt millään pahalla, mutta nyt oli niin huono vertaus että ei mitään rotia ja viestissä on kiteytty täydellisesti se miksi kaltaistesi kanssa on turha keskustella mistään asiasta, koska aina ja ihan aina se menee just tuommoiseksi jossa asiat vedetään totaalisen överiksi ja siihen liitetään asioita jotka ei liity millään tavalla alkuperäiseen ja mikä pahinta itse ei edes ymmärrä sitä asiaa. Millä järjellä voit verrata konsolin ulkonäköä ja pelejä joita pelataan. Kyseessä on ihan totaalisen täysin eri asia.
Vai että överiksi? Yritin selittää useaan otteeseen miksi muotoilulla on merkitystä konsolissa (kuten lähes kaikessa elektroniikassa), samalla kun sinä kritisoit konsolin paljastamisen odottelua ja väität ettei sillä ole merkitystä ja että vain pelit merkitsee. Missä kohtaa minulla meni siis överiksi vai olisiko vain niin, että tajusit väitteesi olevan absurdi ja keskitytkin nyt asian sijasta kirjoittajaan eli minuun, kritisoimalla "minunlaisista".

Sanoisin että se olet siis sinä, jolta on pointti hukassa.

Vertaukseni ei ollut suoraan pelien ja konsolin ulkonäön välillä vaan sen, ovatko asiat epäoleellisia ja voiko niihin vaikuttaa. Itse väitit että ulkoasu on epäoleellinen "koska siihen ei voi vaikuttaa" mutta odotat silti pelejä, joihin ei yhtä lailla voi vaikuttaa. Miksi argumenttisi toimii vain toisessa kohtaa mutta ei toisessa? Lyttäät siis konsolin ulkoasun odottajat argumentilla, joka on totta myös pelien kohdalla, mutta et sitä niiden kohdalla hyväksy. Tällä osoitin siis argumenttisi onttouden, samalla kun olen selittänyt miksi ulkoasu ei todellakaan ole epäoleellinen.

Jotkut toki näkevät vain sen ulkoasun mutta kuten olen jo sanonut, määrittää ulkoasu todella paljon muutakin konsolissa, joten vaikka suurin osa ihmisistä ei sitä huomioisi, ei se silti tee siitä epäoleellista.

Aina tulee näitä maanantai kappaleita joissa on jotain vikaa ja ne korjataan ja uudet tulee markkinoille. Näin tulee käymään tulevankin sukupolven aikana molemmilla konsoleilla ja näin tulee tapahtumaan myös sitä seuraavilla ja sitä seuraavilla.

Kuten sanoin itsellä kaikki konsolit on aina olleet hiljaisia ja ei ole osunut kohdalle niitä äänekkäitä ja "viallisia" versioita. PS5 voikin sit taas olla eri asia ja osuu kohdalle huono yksilö jollain osa-alueella.

Jokaisessa tuotteessa oli kyse mistä tahansa, niin on niitä huonoja yksilöitä. Koska ei ole olemassa virheetöntä tuotantoa ei nyt eikä koskaan tulevaisuudessa ja ei missään tuotteessa. Valmistaminen on aina niin monimutkaista ja mitä enemmän osia, niin sitä enemmän virhe prosentti kasvaa. Nykyisellään tuotteiden valmistuksessa pidetään 99,7% rajana jotka on hyviä ja 0,3% on sitten toleranssien ulkopuolella ja täten "viallisia".
Millään tällä ei ole mitään merkitystä sen suhteen, että konsoleiden muotoiluissa ja sen kautta jäähdytyksessä ja sen äänen tuotoissa on eroja. Väitän yhä että mikä tahansa PS4 Pro on äänekkäämpi kuin mikä tahansa Xbox One X. Ero tulee muotoilusta, johon myös jäähdytys pakostakin perustuu. Tätä faktaa et ilmeisesti vieläkään halua millään tavalla hyväksyä, vaan väität yhä muotoilun olevan epäoleellista?
 
Taitavat lyödä kaikki kortit tiskiin tuossa tulevassa tilaisuudessa, ihan konsolin hintaa ja ulkonäkö myöten, tuskin ne muuten oisivat sitä siirtäneet.
Ite kuvittelin aluksi että siinä näytetään pelkästään pelivideoita.
 
Tuli vaan mieleen, että tällä hetkellä toivon konsolilta eniten sitä, ettei se huuda kuin hyeena niin kuin tää mun PS4 parhaillaan tekee.
Täällä sama toive.. Pelolla jo odottelen, kuinka oma Pro huutaa Last of us 2 pelatessa.. Eli kunhan PS5 on äänentasoltaan kuin nykyinen Xbox One X(Lähes äänetön, mitään ei kuule, jos ei varta vasten mene konsolin viereen kuuntelemaan) , niin olen tyytyväinen.. =)
 
Ei se oman kokemuksen mukaan ole kiinni siitä jäähdytyksestä jos teidän konsolit huutaa ku hyeenat. Toki jos te laitetta sen johonkin ahtaaseen rakoon niin saattaa kuumeta (ilmainen vinkki, ota se pois sieltä kolosta), enemmän siinä on kyse siitä, että teidän konsolit on täynnä pölyä ja muuta ryönää.

Mulla oli vielä vähän aikaa sitten käytössä alkuperänen julkaisussa ostettu PS4 ja ajan myötä se alkoi pitämään yhä kovempaa ja kovempaa ääntä kunnes sitten muutama kuukausi sitten se alko leikkaa kiinni. Kävin ostamassa Pro:n ja se on niin hiljainen ettei siitä edes erota onko se päällä vai ei, valosta näkee toki.

Avasin vanhan PS4:n mielenkiinnosta ja se muistutti enemmänkin täyttä imuripussia kuin siistiä konsolin sisusta.

Joten, muistakaa pyyhkiä konsolistanne pölyt päältä säännöllisesti, älkää päästäkö sitä kertymään ilmanottoaukkoihin. Jos se on jo ryönää täynnä ja takuu on lauennut, niin youtubesta löytyy helpot ohjeet puhdistukseen.


Niin ja harmi että tuo PS5-esittely nyt lykkääntyi. Kyllä sieltä uus sitten laitetaan tulee ku tilanne rauhottuu.
 
Ei se oman kokemuksen mukaan ole kiinni siitä jäähdytyksestä jos teidän konsolit huutaa ku hyeenat. Toki jos te laitetta sen johonkin ahtaaseen rakoon niin saattaa kuumeta (ilmainen vinkki, ota se pois sieltä kolosta), enemmän siinä on kyse siitä, että teidän konsolit on täynnä pölyä ja muuta ryönää.
Puhallan konsolin vähintään kerran viikossa. Jos vaan tietäsit, kuinka neuroottinen olen sen kanssa. Lisäksi se on omalla hyllyllä, jossa ei oo mitään muuta. Huutaa tiettyjen pelien kohdalla, esim. Apex ja Jedi: Fallen Order. Joittenkin pelien kanssa on hiljasempi. Netflix ja Areena pyörii ääneti. Ilmainen vinkki täältä, ettei kannata olettaa miten ihmiset hoitaa niiden siivouksia :D Mutta kuten sanoit, tuo oli sinun kokemuksesi asiasta.
 
Puhallan konsolin vähintään kerran viikossa. Jos vaan tietäsit, kuinka neuroottinen olen sen kanssa. Lisäksi se on omalla hyllyllä, jossa ei oo mitään muuta. Huutaa tiettyjen pelien kohdalla, esim. Apex ja Jedi: Fallen Order. Joittenkin pelien kanssa on hiljasempi. Netflix ja Areena pyörii ääneti. Ilmainen vinkki täältä, ettei kannata olettaa miten ihmiset hoitaa niiden siivouksia :D Mutta kuten sanoit, tuo oli sinun kokemuksesi asiasta.
No hyvä sitten jos pidät konsolista huolta ja harmi jos se siitä huolimatta pitää melua. Onhan se aina toki mahdollista että siellä on ihan oikeaa mekaanista vikaa. Tuo konsolin pölyyntyminen ja siitä aiheutuva ylikuumeneminen ja melu ovat vain aika yleisiä syitä, ei tarvitse edes olettaa tai yleistää tuossa kohtaa :)
 
ps4 pro oli jo äänekäs minulla kun se tuli. silloin siihen mitkään pölyt eivät voi olla syyllinen? vai voisiko sitten tehdas olla täynnä pölyä? no en usko. Kyllähän se on ollut ps4 pro konsolien tyypillinen vika että huutaa kuin lauma norsuja jotka eivät ole nähneet vettä kuukausiin. toivottavasti ps5 on paljon paremmin toteutettu.
 
No hyvä sitten jos pidät konsolista huolta ja harmi jos se siitä huolimatta pitää melua. Onhan se aina toki mahdollista että siellä on ihan oikeaa mekaanista vikaa. Tuo konsolin pölyyntyminen ja siitä aiheutuva ylikuumeneminen ja melu ovat vain aika yleisiä syitä, ei tarvitse edes olettaa tai yleistää tuossa kohtaa :)
Jep. Ensimmäinen neuvo uudelle konsolinomistajalle on aina, että PUHDISTA se laite säännöllisesti. Liian moni hajottanut omansa laiskuuttaan tai tietämättömyyttään.
 
Itse olen aina konsoleiden alle laittanut paksuja kumitarroja, vai mikä niiden nimi onkaan, joita huonekalujen alle laitetaan. Tuolla tavalla saan konsolin irti alustastaan, esim tv-tasosta, ja ilma kiertää myös alta eikä taso pääse lämpenemään konsolin alla. Samalla kumipohjalliset estää mahdollista resonointia, kun konsoli aina vähän tärisee tuulettuessaan.

Hiljaisuus on minulle tärkeää, saattaa jopa ratkaista minkä next-gen -konsolin ostan. PS3 ja PS4 minulla on ollut äänekkäitä. Riippuu myös pelistä mitä pelaa. Toivottavasti PS5:n kehityksessä tuuletus on mennyt ulkonäön edelle. Ei haittaa, vaikka olisi vähän paksumpi mötikkä.
 
Ylös Bottom