Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5: ostopaikat ja hintatiedot - ei trokauskeskustelua!

Se mikä kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta, on... noh, liian hyvää ollakseen totta.

On kerrassaan ihmeellistä, että yhtäkkiä löytyy ketterästi toimiva IT-firma, joka on saanut "Sonyn kanssa sopimukset kuntoon" ja konsoleita varastoon. Tämä ei siis onnistu firmoilta, jotka ostaa samoja vehkeitä kymmeniä ellei satoja tuhansia. Eikä myöskään pieniltä puljuilta, itse asiassa ei keneltäkään muulta ainakaan Suomessa.

Sitten toiseksi kyseisen firman varastoa tulee hehkuttamaan kaveri, joka tätä varten rekisteröityy foorumille. Sen jälkeen innostunutta keskustelua asiasta jatkaa käyttäjät, jotka eivät ole keskustelleet foorumilla mistään muusta ja toinen rekisteröitynyt tänään.

Kolmanneksi, nettisivut on rakennettu täysin PS5:n ympärille aivan kuin muuta liiketoimintaa ei olisi. Lisäksi ovat aika amatöörimäiset ja osto on vain online. Ei onnistu nouto, ei.

Neljänneksi firman osoite on jossain vanhassa hallissa, kuten täällä on jo todettu.

Viidenneksi, hinta on ohjemyyntihinta kuten isoilla puljuilla vaikka tuossa kohti olisi mahdollisuus pienellä firmalla kerätä hilloa isommalla hinnalla huonon saatavuuden ansiosta.

Ei haise ei...
Varnaan trokareiden "firma" kun porukka ostanutkaan parilla tonnilla tori.fi ja rahat loppu itsellään.
 
Ei ole trokareiden firma, koska nuo revittäisiin käsistä satasenkin preemiolla. Yhtään konsolia ei tuolta saa vaan puhdas huijaus.
En jaksanut edes ottaa selvää enempää asista, koska jo puhelimen välityksellä haisi kusetus, mutta kiitos varmennuksesta. Odotan verkkiksestä omaani ja tulee koska tulee. 20 peliä muutenkin vielä pelattavana nelosella. Yhden pleikkarin olen saanut, mutta meni joululahjaksi veljelleni.
 
Niin siis ainakin mulle lisähälyä aiheuttaa, että tilaajaksi täällä ilmoittautunut on uusi nimimerkki joka rekisteröitynyt palstalle tänään. Kun meinasin tuosta jo mainita aiemmin, että seuraavaksi voi odottaa jotain uutta nimimerkkiä joka tulee kertomaan kuinka tilannut tuolta "onnistuneesti" konsolin.
 
Niin siis ainakin mulle lisähälyä aiheuttaa, että tilaajaksi täällä ilmoittautunut on uusi nimimerkki joka rekisteröitynyt palstalle tänään. Kun meinasin tuosta jo mainita aiemmin, että seuraavaksi voi odottaa jotain uutta nimimerkkiä joka tulee kertomaan kuinka tilannut tuolta "onnistuneesti" konsolin.
No täällä on varmaan paljonki sellaisia jotka vaan lukevat näitä kommentteja, ettei siinä nyt mitää ihmeellistä. Tällä kertaa se vain halusi osallistua keskusteluun, koska yhteinen ongelma ja päämäärä.
 
Tämä on kyllä huvittavaa, kun olen tähän mennessä tyytynyt vain lukemaan täältä asioita, niin sitten kun kerrankin olisi asiaa, rekisteröidyn, ja yritän auttaa väkeä löytämään itselleen pleikkarin, niin selkäänsä saa :D se olin nääs minä joka eilen tein iotechiin käyttäjän ja vinkkasin teille löydöstäni innoissani, niin heti tuli bannit xD toki tämä nyt todennäköisesti oli susi tämä veto, mutta yhdessä tutkitaan ja selvitellään.

Mutta huomenna jos en saa jotain kunnon vastausta tai konkreettista todistetta ostoksestani, niin ilmoitan paytrailille humpuukimyynnistä ja keskeytän rahansiirron
 
Mutta huomenna jos en saa jotain kunnon vastausta tai konkreettista todistetta ostoksestani, niin ilmoitan paytrailille humpuukimyynnistä ja keskeytän rahansiirron
Konkreettisesta todisteesta tuli mieleeni, että oletteko tuolta uudesta paikasta tilanneet muuten saaneet sähköpostiinne mitään virallista kuittia tilauksestanne, jossa on eritelty asianmukaisesti ostajan ja myyjän tiedot tunnuksineen, tilatut tuotteet ja niin edelleen? Meinaan jos ette ole, niin on kumma juttu...

Itse tilasin oman konsolini Elisalta syyskuussa ja jo muutamia minuutteja maksun läpimenon jälkeen napsahti viralliset dokumentit sähköpostiin. Toki Elisa nyt on isompi firma ja varmasti hommat enemmän automatisoitua, mutta jos ei nyt sanotaan reilun vuorokauden sisällä tilauksesta ala tulla virallisia dokumentteja, niin kannattaa ehkä miettiä asiaa uudemman kerran...
 
Konkreettisesta todisteesta tuli mieleeni, että oletteko tuolta uudesta paikasta tilanneet muuten saaneet sähköpostiinne mitään virallista kuittia tilauksestanne, jossa on eritelty asianmukaisesti ostajan ja myyjän tiedot tunnuksineen, tilatut tuotteet ja niin edelleen? Meinaan jos ette ole, niin on kumma juttu...

Itse tilasin oman konsolini Elisalta syyskuussa ja jo muutamia minuutteja maksun läpimenon jälkeen napsahti viralliset dokumentit sähköpostiin. Toki Elisa nyt on isompi firma ja varmasti hommat enemmän automatisoitua, mutta jos ei nyt sanotaan reilun vuorokauden sisällä tilauksesta ala tulla virallisia dokumentteja, niin kannattaa ehkä miettiä asiaa uudemman kerran...
Joo tää sivusto päivittää elisan mennen tullen, sillä tilausvahvistus tuli jo ennen kuin maksu oli loppuun suoritettu xD

Tilauksen yhteenveto​


NroNimiMääräá hintaYhteensä
1 Sony PlayStation 5 - Digital Edition (PS5) -pelikonsoli
1 kpl 429,00 € 429,00 €
Välisumma429,00 €
Toimitus postin toimipisteeseen5,00 €
Toimitus lähimpään postin noutopisteeseen
4MaksutapaVerkkopankki, luottokortti, MobilePay tai lasku
VeroalueEU maa
Yhteensä (ilman ALV:tä)350,00 €
ALV: 24 %84,00 €
Yhteensä434,00 €
Mutta tosiaan mitään virallista kuittia tai vastaavaa ei kyllä ole tullut
 
Sen verran lähellä Kotkaa asun, että voisin käydä suoraan ostoksilla. Mutta kuten jo aiemmin sanoin mikäli nouto ei onnistu ja puhelinnumeroa ei yritykselle ole, niin haisee pitkälle. Toki voisi Facebookin tai jonkun muun yhteysvälineen kautta kiusata näitä yrityksen päättäviä henkilöitä. Mutta en tiedä kumpi siinä tapauksessa olisi tyhmempi, minä kun otan kieli pitkällä läähättäen yhteyttä ostokiimassa. Vai yrittäjä joka 99% todennäköisyydellä vedättää hölmöjä.

Ainoa puhelin löytyy domain haussa kun siinä taitaa rekisteröityessä olla pakollinen.
name...............: ScanRef Oy
BTW. Numero joka ilmoitettu siellä ei löydy finderilla. Tämä toisaalta puhelinmyyjien pelossa normaalia.
Domain rekisteröity tämän vuoden puolella

Päättäjiä ei löydy somesta ainakaan suoraan, että pystyisi yhdistämään yritykseen.

En tähän tietoja suoraan laita, kun en ole varma loukkaako siinä tapauksessa jonkun henkilön yksityisyyttä.
Jokainen tällä palstalla toki varmaan nuo samat tiedot löytää noin 5min sisällä.

Mikäli joku tuolta laitteita saa, niin onnittelut. Siinä vaiheessa kun itse uskaltaudun tilaamaan on saldo varmaan jo nolla.
 
Konkreettisesta todisteesta tuli mieleeni, että oletteko tuolta uudesta paikasta tilanneet muuten saaneet sähköpostiinne mitään virallista kuittia tilauksestanne, jossa on eritelty asianmukaisesti ostajan ja myyjän tiedot tunnuksineen, tilatut tuotteet ja niin edelleen? Meinaan jos ette ole, niin on kumma juttu...

Itse tilasin oman konsolini Elisalta syyskuussa ja jo muutamia minuutteja maksun läpimenon jälkeen napsahti viralliset dokumentit sähköpostiin. Toki Elisa nyt on isompi firma ja varmasti hommat enemmän automatisoitua, mutta jos ei nyt sanotaan reilun vuorokauden sisällä tilauksesta ala tulla virallisia dokumentteja, niin kannattaa ehkä miettiä asiaa uudemman kerran...

Tilaussivulta voi ladata asiakirjan jossa kuitti siis verkkokauppaan kirjautuneena. Siinä kaikki tiedot.
 
Kyllä toi ubergaming.fi sivusto löytyy ihan tuolta tiedoista ainekinen tiedä sitten voiko kuka vaan lisätä tonne "yrityksensä"

Screenshot_20210114_083313_com.android.chrome.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kaikilla tunnetuilla jälleenmyyjillä on ollut saatavuusongelmia, ja sitten yhtäkkiä tulee ihan neverhööd-firma, jolla konsoleita varasto täynnä. Miten joku voi oikeesti kuvitella kyseessä olevan muuta kuin kusetusta?
Kyllä toi ubergaming.fi sivusto löytyy ihan tuolta tiedoista ainekinen tiedä sitten voiko kuka vaan lisätä tonne "yrityksensä"
Näytä liitetiedosto 5735

Juusbe: Liittynyt 15 minuuttia sitten. Viestejä 1.

Sattumaako, että tämän firman puolesta puhujat ovat näitä vartti sitten rekanneita?
 
Viimeksi muokattu:
collector bankilta jo kysyin onko mennyt tilausperille =

1610607580973.png

Ei oo vielä nakattu hanskoja tiskiin. Kyllä sieltä ainaki niitä tiiliskivejä on tulossa jos ei ps5.
 
Kaikilla tunnetuilla jälleenmyyjillä on ollut saatavuusongelmia, ja sitten yhtäkkiä tulee ihan neverhööd-firma, jolla konsoleita varasto täynnä. Miten joku voi oikeesti kuvitella kyseessä olevan muuta kuin kusetusta?


Juusbe: Liittynyt 15 minuuttia sitten. Viestejä 1.

Sattumaako, että tämän firman puolesta puhujat ovat näitä vartti sitten rekanneita?
Eipä ole ennen asiaa tälle foorumille ollut, nyt vasta lueskellut Ps5 liittyviä juttuja
 
En ole kyllä kovin vakuuttunut edelleenkään. "PSP5:sta on saatavilla vielä joitakin kymmeniä, joten tilaa omasi nopeasti!" väittävät Ubergamingin sivuilla. Jos näin on, niin eikö tuosta usean kymmenen pleikan läjästä voisi vaikka laittaa kuvan tuonne verkkosivuilleen, jos haluaisi hälventää epäilyksiä :confused:
 
Aika huolimattomastikin tehty nämä ubergamingin sivut siihen nähden, että kyseessä pitäisi olla ns. ohjelmistoyritys. Tälläinen tulee kun sivulla klikkaa evästekäytäntöä. :D

Screenshot_20210114_091839.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Aika huolimattomastikin tehty nämä ubergamingin sivut siihen nähden, että kyseessä pitäisi olla ns. ohjelmistoyritys. Tälläinen tulee kun sivulla klikkaa evästekäytäntöä. :D
Kuten aiemmin sanoin, sivut vaikuttavat täysin keskeneräisiltä ja saitti joltain valmiilta pohjalta nopeasti kyhäistyltä. "Caveat emptor" sanoisi latinaa puhuva.
 
Ylös Bottom