Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Hehkuttaako xbox share näppäintä uudessa ohjaimessa? Eipä tuosta xboxistakaan ole ollut yhtään mitään mainintaa koko CES messuilla. AMD pressissä ei taidettu mainita kummankaan puljun nimeä. Ois varmaan hukkunu hype osittain Samsungin Ballien ja muiden uutuuksien joukkoon, jos siellä oltais paljastettu enemmänkin speksejä :D

Mainittiin Xbokin, joskaan ei ehkä siinä valossa kuin Microsoft toivoisi.

On se perkele kumma ettei oikeata laatikkoa saatu lavalle kerta Spencerikin jo pelailee sillä kotosallaan. :D
 
Hehkuttaako xbox share näppäintä uudessa ohjaimessa?
En tiedä. Voi olla, mutta ei se ainakaan missään pääosassa ole ollut. En ole sellaisia hehkutuksia nähnyt.
Eipä tuosta xboxistakaan ole ollut yhtään mitään mainintaa koko CES messuilla. AMD pressissä ei taidettu mainita kummankaan puljun nimeä. Ois varmaan hukkunu hype osittain Samsungin Ballien ja muiden uutuuksien joukkoon, jos siellä oltais paljastettu enemmänkin speksejä :D
Ei kai CES messut vielä ole ohi? Odotellaan nyt edes perjantaihin asti, että tuleeko mitään Xbox uutisia. Toki Microsoft on jo paljastanut enemmän kuin Sony viime aikoina, joten siinä mielessä nimenomaan odotin Sonylta enemmän.
 
Tämähän on vain hyvää markkinointia Sonylta. Useimmat odottavat kunnon julkistuksen tulevan helmikuu - kevät. Ja ne ketkä nyt odottivat enemmän, ovat näköjään vesi kielellä odottamassa lisää tietoja. ;)

Omasta mielestäni toistaiseksi molemmat valmistajat ovat toimineet hyvin. Sony tuli ensiksi julkisuuteen kattavemmilla tiedoilla artikkelin kautta ja Microsoft vastasi esittämällä konsolin ensin. Ei tässä mikään kiire ole, kun koko vuosi ja vielä ensi vuonna julkaisujen jälkeenkin ehtii hehkuttamaan, hypettämään sekä markkinoimaan uusia konsoleita.
 
Mainittiin Xbokin, joskaan ei ehkä siinä valossa kuin Microsoft toivoisi.
Jonkun koosteen kattelin youtubesta tuosta AMD pressistä. Siinä oli jätetty ko. kokonaan pois.
En tiedä. Voi olla, mutta ei se ainakaan missään pääosassa ole ollut. En ole sellaisia hehkutuksia nähnyt.
Onkos se Sony hehkuttanut vai onko ne pelkästään mainintoja, mitä tulee olemaan uudessa konsolissa. Ehkä sanat revolutionary tullaan näkemään kummastakin leiristä, kun on aika julkaista oikeasti kaikki tiedot tulevista konsoleista.
 
Tämähän on vain hyvää markkinointia Sonylta. Useimmat odottavat kunnon julkistuksen tulevan helmikuu - kevät. Ja ne ketkä nyt odottivat enemmän, ovat näköjään vesi kielellä odottamassa lisää tietoja. ;)
Todellakin vesi kielellä. Molemmat konsolit ostan, joten kiinnostaa niin hitokseen nähdä mitä sieltä tulee. Siksi juuri tuollainen pelkkä kalvo harmittikin. Tai jos kalvolla olisi ollut jotain mullistavampaa tietoa, niin sekin olisi ollut parempi.

Koko vuosi on aikaa. Jotenkin kuitenkin kuvittelin, että olisivat vähän vastanneet Microsoftin vahvaan ulostuloon.
 
Yksi asia mistä on aika vähän ollut mainintaa etukäteen on HDR:n käyttö uusilla konsoleilla. Pakko se on uskoa, että isoimmat pelistudiot/projektit panostavat HDR:n käyttöön peleissä entistä vahvemmin seuraavassa sukupolvessa ja mahdollisimman aikaisessa vaiheessa pelikehitystä. Eikä vain lätkäistä pikaiseisti jälkikäteen lähes valmiiseen peliin.

Siinä on potentiaalia olla myös yksi iso asia pelien ulkoasua, joka paranee entisestään.
 
En tiedä että tulkitsinko tietoa väärin mutta ilmeisesti Xbox 12tf ei ole niin kirkossa kuulutettua kun vois olettaa.
Saapa nähdä mitä sieltä lopulta tulee, toiveissa on maksimi tehot kohtuullisilla kustannuksilla ja molemmat lähellä tosiaan, muuten voi tulla tulevaisuudessa ongelmia.
 
...
Toisaalta kertoo aika hyvin pleikkarin suosion ylivoimasta kun pelkällä logon paljastuksella saavutetaan tuollaiset numerot.
Ei kerro. Se kertoo siitä, että Sony on pistänyt markkinointiin rahaa. Suuri osa noista tykkäyksistä ei ole oikeita IG-käyttäjiä vaan ihan ostettuja klikkejä, joilla kuva saadaan algoritmien ansiosta instagramin "etusivulle" näkyville.
 
Ei kerro. Se kertoo siitä, että Sony on pistänyt markkinointiin rahaa. Suuri osa noista tykkäyksistä ei ole oikeita IG-käyttäjiä vaan ihan ostettuja klikkejä, joilla kuva saadaan algoritmien ansiosta instagramin "etusivulle" näkyville.
Tämä.

Lisäksi, eikö se ole kaikilla jo tiedossa, että "PS leirissä" on selvästi enemmän porukkaa kuin Xbox tai Nintendo. Enemmän minua huolettaisi, jos PlayStationin/Sonyn instagram julkaisut eivät saisi paljon tykkäyksiä.

Tässä on myös twitterin perusteella jonkin verran sitä, että masinoidaan fanit liikkeelle tykkäämään postauksesta, kun ei ollut mitään muutakaan näytettävää. Saadaan tällä positiivista hypeä aikaiseksi. Tämä näyttää ainakin jollain tasolla onnistuneen.
 

Tänne voi laittaa myös tämän:

"But you know. There are still more unique elements for PlayStation 5 to come that separate it from previous consoles. The ‘bigger differences’ have yet to be announced.”
 
Tänne voi laittaa myös tämän:

"But you know. There are still more unique elements for PlayStation 5 to come that separate it from previous consoles. The ‘bigger differences’ have yet to be announced.”
Huippua! Sitten spekulaatiomylly käyntiin mitä nämä isot muutokset voisivat olla. Mielellään ottaisin erillisen sirun hoitamaan RayTracingia, niinkuin on vähän huhuiltu. Tämä lähinnä siksi, jos huhut tehoiltaan heikommasta GPU:sta pitävät paikkansa. Tämä saattaisi toki nostaa hintaa. Toinen juttu voisi olla muistin määrä, niin RAM kuin SSD. Kunnon harppaus edelliseen.

Sitten kun PlayStation on aikalailla naimisissa PSVR:n kanssa, niin tämä kunnolla tuetuksi. Mahdollisimman vähän mitään lisähärpäkkeitä tai piuhoja. Uudet Move ohjaimet analogisilla tateilla olisivat myös aika jeppis.
 
Ei kerro. Se kertoo siitä, että Sony on pistänyt markkinointiin rahaa. Suuri osa noista tykkäyksistä ei ole oikeita IG-käyttäjiä vaan ihan ostettuja klikkejä, joilla kuva saadaan algoritmien ansiosta instagramin "etusivulle" näkyville.
Onkohan Sony ostellut omaan varastoonsa myös noita pleikkareita kun näyttäisi niissäkin olevan niin paljon numerot yläkanttiin verrattuna muihin kilpailijoihin. :D

Anteeksi nyt vain mutta kuulostaa aika omituiselta olettaa, että vain Sony harrastaisi tämmöistä eikä nuo heidän isot määrät klikkauksissa voisi perustua 25 vuoden lähes saumattomaan työskentelyyn pelaajien eduksi jonka aikana useat pelaajat ovat tutustuneet lempipelisarjoihinsa juurikin PlayStationilla ja täten sadoille miljoonille PlayStation on edelleen lähellä sydäntä oikeuttaen tykkäykseen.

Tämäkin gen on vain luonut lisää hyvää PR:ää Sonylle sen pelien ansiosta, joten onko tuo nyt jotenkin yllättävää, että viime aikaisen suorittamisen ansiosta se saa kaksinkertaisen käyttäjämäärän uutisoinnilleen kuin esimerkiksi Microsoft.

Tosiaan sanotaan vielä etten epäile etteikö Sonykin tekisi mitä tahansa muiden yhtiön tavoin tavoitellakseen maksimaalisia klikkauksia, mutta ei tuota määrää nyt pelkästään rahasalkun avaamisella voi kuitata.
 
Tosiaan sanotaan vielä etten epäile etteikö Sonykin tekisi mitä tahansa muiden yhtiön tavoin tavoitellakseen maksimaalisia klikkauksia, mutta ei tuota määrää nyt pelkästään rahasalkun avaamisella voi kuitata.
Ei tietenkään, mutta se auttaa.

Tykkäykset on hyvä asia. Lähinnä hupaisaa on se, että siitä uutisoidaan tällä tavalla ja kuva mistä tykätään on logo, jossa vain nelonen on vaihtunut vitoseksi.

Kun tilanne on siis vähän kärjistäen tämä:
 
Anteeksi nyt vain mutta kuulostaa aika omituiselta olettaa, että vain Sony harrastaisi tämmöistä eikä nuo heidän isot määrät klikkauksissa voisi perustua 25 vuoden lähes saumattomaan työskentelyyn pelaajien eduksi jonka aikana useat pelaajat ovat tutustuneet lempipelisarjoihinsa juurikin PlayStationilla ja täten sadoille miljoonille PlayStation on edelleen lähellä sydäntä oikeuttaen tykkäykseen.
Kyse ei ollutkaan siitä, että vain Sony harrastaisi tätä. Sony itseasiassa tuskin tätä harrastaa, vaan homma on ulkoistettu erilaisia mainostoimistoille, joilta homma on tilattu. Sony tuskin tätä haluaa, vaan homma kuuluu vähän kuin pakettiin, koska sitä ei valvota missään suhteessa, eikä ketää se oikeasti edes kiinnosta.

Kun tietyn someen keskittyneen firman tekemä poustaus kerää asiakkaalle näkyvyyttä, tullaan niitä hommaamaan samalta firmalta lisää. Tätä tehdään niin Microsoftin, Nintendon kuin Sonynkin konsoleilla. Eikä se jää pelkästään konsolivalmistajiin. Sama homma pelifirmoilla, leffoilla ja musiikkiteollisuudessa.
 
Ei tietenkään, mutta se auttaa.

Tykkäykset on hyvä asia. Lähinnä hupaisaa on se, että siitä uutisoidaan tällä tavalla ja kuva mistä tykätään on logo, jossa vain nelonen on vaihtunut vitoseksi.

Kun tilanne on siis vähän kärjistäen tämä:

Niin, mediaa hyödynnetään kaikilla keinoin ja toisaalta, onhan tämä sukupolven tunnetuimman pelialan uuden logon julkaisu merkkitapaus, oli se uusi logo sitten millainen tahansa. Äärimmäisen typerää olisi myös niin paljon tunnettavuutta ja arvoa omaavan logon täydellinen remontointi.
 
Niin, mediaa hyödynnetään kaikilla keinoin ja toisaalta, onhan tämä sukupolven tunnetuimman pelialan uuden logon julkaisu merkkitapaus, oli se uusi logo sitten millainen tahansa. Äärimmäisen typerää olisi myös niin paljon tunnettavuutta ja arvoa omaavan logon täydellinen remontointi.
Eikä logosta tehdyt meemit yhtään vähennä näkyvyyttä.
 
Niin, mediaa hyödynnetään kaikilla keinoin ja toisaalta, onhan tämä sukupolven tunnetuimman pelialan uuden logon julkaisu merkkitapaus, oli se uusi logo sitten millainen tahansa. Äärimmäisen typerää olisi myös niin paljon tunnettavuutta ja arvoa omaavan logon täydellinen remontointi.
Juu, juuri tunnettavuuden takia tykkäyksiä tulee. Se on selvää. En myöskään kannata suurta logoremppaa, mutta ei tässä myöskään mitään ihmeellistä ole. Ei, vaikka kuinka olisi tunnetun firman "uusi" logo.

Paljon mieluummin olisin nähnyt nuo tykkäykset jossain oikeassa uutisessa. Täytyy toki samalla antaa tunnustusta sinne minne se kuuluu - hyvin Sony lypsää.
 
Ei tietenkään, mutta se auttaa.

Tykkäykset on hyvä asia. Lähinnä hupaisaa on se, että siitä uutisoidaan tällä tavalla ja kuva mistä tykätään on logo, jossa vain nelonen on vaihtunut vitoseksi.

Kun tilanne on siis vähän kärjistäen tämä:

Niin no eipä Sony tapansa mukaan mitään ennakkohypeä nostattanut ennen tapahtumaa, joten ainakin he pelasivat ihan hyvin korttinsa tämän suhteen eivätkä luoneet mitään ennakko-odotuksia suuremmasta.

Uutissivustot toki sitten varmaan ottaneet kaiken irti uutisoinnissaan kun kyseessä PlayStation niin varmat klikit taattu.

Mutta onhan tuo jännä, että Sonylle riittää Rockstarin ja CDPR:n tapaan postata ainoastaan minimalistinen kuva someen ja heti kerätään ennätysklikit yleisöltä.
 
Ylös Bottom