Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

ResetEran Nightengale bongasi tämän Windows Centralin artikkelista: Xbox at E3 2019: Everything we expect to see

We're expecting the new Xbox consoles to come with an all-new OS, based on Windows Core OS, which we've been covering for some time now. Expect an all-new dashboard based on the Fluent Design System, with the speed and fluidity at the forefront. The next Xbox will be fully backward compatible with the existing library on your Xbox One, including X360 and OG Xbox back compatibility. At launch, we've heard there won't be any "Xbox Scarlett"-exclusive games. For at least a few years, games will ship on both the Xbox One consoles and on the new Scarlett consoles, as is typically the case during a generational transition.

Mitään uutta tämä ei ole Ubisoftin, EA:n ym. suurten 3rd party julkaisijoiden kohdalla. Olisin kuitenkin uskonut, että konsolivalmistajat jälleen keskittyvät (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) kehittämään pelejä yksinomaan uudelle raudalle. Jos huhu on totta, niin toivottavasti sama ei päde Sonyn 1st party peleihin.
 
ResetEran Nightengale bongasi tämän Windows Centralin artikkelista: Xbox at E3 2019: Everything we expect to see

Mitään uutta tämä ei ole Ubisoftin, EA:n ym. suurten 3rd party julkaisijoiden kohdalla. Olisin kuitenkin uskonut, että konsolivalmistajat jälleen keskittyvät (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta) kehittämään pelejä yksinomaan uudelle raudalle. Jos huhu on totta, niin toivottavasti sama ei päde Sonyn 1st party peleihin.

Tämä on sitä uutta Microsoftin strategiaa, jossa pelaaminen tuodaan mahdollisimman suuren yleisön eteen. On Xbox Game Passia niin konsolille kuin PC:lle, on Microsoftin pelejä Nintendon konsolilla, on Microsoftin pelejä Steamissa, on Microsoft Azure -pilvipalvelu, jonka kautta pelit streamataan laitteelle kuin laitteelle ja niin edelleen. Tässä ei siis kannata heti tiputtaa vanhaa konsolia pois laskuista. Tosiaan varsinkin kun on nähty kuinka hyvin Xbox-pelit skaalautuvat.

Vähän tuntuu siltä, että Microsoft on vahvasti menossa palvelukonseptiin, jossa tilaamalla Xbox Live kultajäsenyyden ja/tai Xbox Game Pass -jäsenyyden pääset Microsoftin peleihin ja palveluihin käsiksi laitteesta riippumatta. Tämä on mielenkiintoinen ajatus siinä mielessä, että pelaamista voisi aina jatkaa saumattomasti laitteelta kuin laitteelta. Jo nyt tilanne on se, että Xbox Play Anywhere -pelit pyörähtävät nätisti konsolilta PC:lle ja toisin päin. Tallennukset kun ovat automaattisesti pilvessä. Tähän kun saadaan kännykät ja vaikka Nintendo Switch mukaan niin avot.

Uskoisin, että tuleva Xbox on enemmänkin portti Microsoftin palveluihin ja peleihin kuin se ainoa vaihtoehto. Se on helppo ja tehokas tapa päästä peleihin käsiksi suoraan kotisohvalta 4k-töllötintä tuijottaen, mutta samaan hengenvetoon pelit jatkuvat läppäriltä tai kännykältä.
 
Pidän tästä Mikkisoftan uudesta tyylistä, vielä kun uudet konsolit on niin tehokkaita että ei toivottavasti tarvitse siitä 60 FPS luopua jos vaihtelee konsolin ja PCn välillä ja samaan hintaan saa molemmat versiot niin iso plussa kyllä siihen suuntaan.
 
Oon ps 1:sta asti ollu sonyn leirissä, mutta vaaka on on tasapainottunut huomattavasti. Microsoftin kokonaisvaltainen lähestymistapa pelaamisen mahdollistamiseen on huomattavasti mielenkiintoisempi lähestymistapa kuin Sonyn, ainakin toistaiseksi, suljettu ympäristö. Mielenkiinnolla odotan Sonyn seuraavaa liikettä.
 
Oon ps 1:sta asti ollu sonyn leirissä, mutta vaaka on on tasapainottunut huomattavasti. Microsoftin kokonaisvaltainen lähestymistapa pelaamisen mahdollistamiseen on huomattavasti mielenkiintoisempi lähestymistapa kuin Sonyn, ainakin toistaiseksi, suljettu ympäristö. Mielenkiinnolla odotan Sonyn seuraavaa liikettä.
Ei tarvitse olla missään leirissä kuin voi ostaa molemmat (kaikki) konsolit. Sitä paitsi uusi Xbox Game Pass for PC antaa myös sen mahdollisuuden, että jatkat pleikkarilla konsolien puolella ja saat silti tietokoneelle hirveän määrän niin Microsoft Game Studiosin kuin muidenkin julkaisijoiden pelejä yhteen halpaan kuukausihintaan.

Sitten jos satut vähän myöhemmin ostamaan Xboxin niin päivität vain Xbox Game Pass -jäsenyytesi Ultimateksi ja pelit jatkuvat ainakin Xbox Play Anywhere -pelien kanssa suoraan samoista kohdin myös konsolilla, kiitos pilvitallennuksien.

Niin ja sitten on vielä tuleva streamauspelaamisen mahdollistava XCloud. Sitä emme vielä tiedä riittääkö tähän, että omistaa pelin ilman konsolia tai pelaamiseen kykenevää tietokonetta. Eli on ostanut pelin esim. Microsoft Storesta ja voi alkaa pelaamaan sitä suorilta kännykän ruudulta. Tähän varmasti ainakin pyritään. Pelit pyörivät tässä tapauksessa serveriltä.
 
Itse en ymmärrä näitä "pelaa peeseellä" juttuja.
Konsolipelaaja on konsolipelaaja. Pelikelpoinen pc näyttöineen maksaa n.2k.
Sillä saa 4-5 konsolia.
Itse en pelais peeseellä vaikka saisin ilmaiseksi moiset vehkeet. PC (pelikelvoton) on mulle pakollinen paha muiden asioiden takia.
 
Itse en ymmärrä näitä "pelaa peeseellä" juttuja.
Konsolipelaaja on konsolipelaaja. Pelikelpoinen pc näyttöineen maksaa n.2k.
Sillä saa 4-5 konsolia.
Itse en pelais peeseellä vaikka saisin ilmaiseksi moiset vehkeet. PC (pelikelvoton) on mulle pakollinen paha muiden asioiden takia.
Xbox X ja 4k tv pääsee jo todella upean näköisiin peleihin. Mutta on hyvällä tietokoneella paljon muutakin käyttöä. Ostin peli läppärin ja pelannut sillä kerran xbox playanywhere state of decay 2 jatkoin sillä muuten pelkästään laskujen maksuun ollut.
 
Itse en ymmärrä näitä "pelaa peeseellä" juttuja.
Konsolipelaaja on konsolipelaaja. Pelikelpoinen pc näyttöineen maksaa n.2k.
Sillä saa 4-5 konsolia.
Itse en pelais peeseellä vaikka saisin ilmaiseksi moiset vehkeet. PC (pelikelvoton) on mulle pakollinen paha muiden asioiden takia.
Itsekin pelaan pelini konsolilla, mutta pelaamisen mahdollisuuksien laajeneminen tietokoneen puolelle ei silti ole huono juttu. Varsinkin, kun tosiaan samat pelit jatkuvat suoraan Xboxilla, ja toisinpäin. Ja tosiaan tulevaisuudessa myös kännykän ruudulta, kiitos XCloudin.

Tämähän on vaan hyvä. Sinun ei edelleenkään tarvitse ostaa kahden tonnin tietokonetta, mutta joku toinen sen saattaa haluta tehdä. Ehkä takana on tarve graafiseen suunnitteluun, musiikin tekoon, videoiden editoimiseen jne. Kun tehokas kone on sitten hommattu, niin sillä voi myös halutessaan pelata.
 
Itsekin pelaan pelini konsolilla, mutta pelaamisen mahdollisuuksien laajeneminen tietokoneen puolelle ei silti ole huono juttu. Varsinkin, kun tosiaan samat pelit jatkuvat suoraan Xboxilla, ja toisinpäin. Ja tosiaan tulevaisuudessa myös kännykän ruudulta, kiitos XCloudin.

Tämähän on vaan hyvä. Sinun ei edelleenkään tarvitse ostaa kahden tonnin tietokonetta, mutta joku toinen sen saattaa haluta tehdä. Ehkä takana on tarve graafiseen suunnitteluun, musiikin tekoon, videoiden editoimiseen jne. Kun tehokas kone on sitten hommattu, niin sillä voi myös halutessaan pelata.
Nimenomaan. Puhuinkin omasta tilanteesta.
 
Kovin rankasti ilmaiset mielipiteesi, jos tarkoitit sitä, että ihan ok pelata myös tietokoneella, mutta itse tykkäät pelata konsolilla.
Mitäs rankkaa siinä on? Tottakai on ok pelata sillä millä tykkää. Ihmettelin sitä kun monessa paikassa tyrkytetään sitä pc pelaamista konsolipelaajille.
 
Mitäs rankkaa siinä on? Tottakai on ok pelata sillä millä tykkää. Ihmettelin sitä kun monessa paikassa tyrkytetään sitä pc pelaamista konsolipelaajille.
Jos tietokoneella pelaaminen on sinulle ok, niin tämä kuulostaa vähän rankalta: "Itse en pelais peeseellä vaikka saisin ilmaiseksi moiset vehkeet. PC (pelikelvoton) on mulle pakollinen paha muiden asioiden takia." tai "Itse en ymmärrä näitä "pelaa peeseellä" juttuja." Ja silti se on sinulle ihan ok.

Oliko viestini tyrkyttämistä? Sanoin vain, että on myös se mahdollisuus. Vieläpä niin, että Xbox Game Passin kautta on sitten helppo siirtyä Xboxin ääreen myöhemmin näin halutessaan. Eli suuntaus kuitenkin Xboxin suuntaan. Tulevassa (ja jo tässä) sukupolvessa tilanne nyt vaan on se, että Microsoft haluaa tarjota kaikille mahdollisimman monipuoliset mahdollisuudet pelata videopelejä. Se tarkoittaa Xboxia, tietokonetta ja streamauspelaamista.
 
Devauskoneitakin käsittääkseni päivitetään, mutta tällaista huhua on ollut liikkeellä jo useamman viikon.

Lähteenä Andrew Reiner, executive editor of Game Informer

1936
 
Nisun lähteet tietää yritys salaisuudet mitään tarkkoja tietoja ei ole julkaistu vielä.
Kotakun Schreier on todennut, että kumpikin laitevalmistaja on jakanut dev kittejä kehittäjille, joten tiedot ovat ulkona. Lisäksi kyseessä on Gameinformerin toimittaja jonka twiitistä on kyse - ei pelinkehittäjän. Reiner ei ole velvoitettu olemaan vaiti, jos kehittäjät ovat puhuneet hänelle seuraavan sukupolven laitteista. Esimerkiksi Giant Bomb vuoti PS Neo specsit ennen kuin Sony ehti julkistaa virallisesti konsolia: Sources: The Upgraded PlayStation 4 is Codenamed NEO, Contains Upgraded CPU, GPU, RAM.
 
Digital Foundryn väki huomasi ettei tämän vuoden E3-messuilla enää puhuttu seuraavan sukupolven Xbox "konsoleista". Richard mainitsi etteivät kehittäjät oikein lämmenneet Microsoftin alkuperäiselle kahden konsolin konseptille.



Kohta 17:35
 
Ylös Bottom