Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Ihan mielenkiinnolla näitä voisi laittaa:







Siinäpä on toistaiseksi meidän ainuat Tech demot ja kun katsoo miten 12 Tflopsin konsoli vastaan X joka on 6 Tflopsin konsoli niin ei se ero niin massiivinen ole Joten mikähän ero mahtaisi olla 10 Tflopsin konsolilla vastaan Series X? Näillä tech demoilla lähes mitätön..
 
Nyt ihmisillä on käsitys, että ainoastaan Sony on kuunnellut pelikehittäjiä, mutta eiköhän Microsoftikin ole kysynyt kehittäjiltä, että mitkä ominaisuudet ovat heille tärkeitä.
Kyllä ovat kysyneet, näin ovat itsekin sanoneet. Ei sieltä tuulesta temmata laitetta ja toivoteta kehittäjille onnea sen kanssa.
 
Kyllä ovat kysyneet, näin ovat itsekin sanoneet. Ei sieltä tuulesta temmata laitetta ja toivoteta kehittäjille onnea sen kanssa.
Sitä helpompi kehittää pelejä mitä lähempänä laitteet on pc
 
  • Like
Reactions: XYU
Meinasin pistää omia ajatuksia noistä SSD nopeuksista ja teraflopseista,mutta ei mun tarviikaan, @Dragonfly on kirjottanu kaiken näköjään miltä tilanne omaan silmään näyttää. :D

Vaikka en enää itteeni konsolipelaajaksi mielläkään,niin ihan mielenkiinnolla odottelen, että saadaan hinnat noille ulos ja sitten joskus että mihin ne käytännössä pystyy.
 
Kyllä ovat kysyneet, näin ovat itsekin sanoneet. Ei sieltä tuulesta temmata laitetta ja toivoteta kehittäjille onnea sen kanssa.
Aivan varmasti ovat. Eiköhän PS3:n katastrofin jälkeen kaikki valmistajat ole konsultoineet kehittäjiä viimeisen päälle...

Jos uusi standardi tulee olemaan se 4k@60fps, niin mielenkiintoista on nähdä mihin se extrapotku tullaan käyttämään. Resoluutiota ei kannata missään nimessä pumpata ylemmäksi ainakaan.
 
Ihan mielenkiinnolla näitä voisi laittaa:







Siinäpä on toistaiseksi meidän ainuat Tech demot ja kun katsoo miten 12 Tflopsin konsoli vastaan X joka on 6 Tflopsin konsoli niin ei se ero niin massiivinen ole Joten mikähän ero mahtaisi olla 10 Tflopsin konsolilla vastaan Series X? Näillä tech demoilla lähes mitätön..


Mitä varten spiderman lataus demo on nextgen pysäytetty ennenkuin on edes ladannut?
Gears 5 päivitykset oli kahdessa viikossa tehty ja suurin ero on siinä että ympäristöön on lisätty kaiken laista isot määrät ja niistä punaisista mitkä roikkui katossa valui aika näyttävästi jotain mönjää. Raytracing tuo esim sen että veden pinnassa näkee pelihahmon. 8k tuskin tekee mitään koska tv koko tarvitsee olla todella suuri että 8k tarkkuudesta on mitään hyötyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Gears 5 päivitykset oli kahdessa viikossa tehty ja suurin ero on siinä että ympäristöön on lisätty kaiken laista isot määrät ja niistä punaisista mitkä roikkui katossa valui aika näyttävästi jotain mönjää. Raytracing tuo esim sen että veden pinnassa näkee pelihahmon.

Omaan silmään erot olivat melko pieniä silti kun ajattelee 6 Tflopsia vs 12 ja suurempi huomio kiinnittyi että erot nähtiin frameissa ja latausajoista. Hain kuitenkin sitä että ku aletaan katsomaan millainen ero on kahdella teraflopsilla niin näiden videoiden mukaan se voisi olla lähes mitätön.
 
I'm getting texts even today from developers being like this is such a shame -- the PS5 is superior in all these other ways that they're not able to message right now or can't talk about right now.
Tämä kuulostaa kieltämättä lupaavalta. Itse en ymmärrä hölkäsen pöläystä teraflopseista, mutta sen verran ymmärrän, että isompi lukema tarkoittaa monesti näissä asioissa parempaa/tehokkaampaa. Kuitenkin, sanoma mitä itse olen kuullut, on ettei kannata tuijottaa pelkkiä numeroita, vaan loppu peleissä kokonaisuus ratkaisee. Siksi nämä kommentit itse pelikehittäjiltä ovat erittäin rohkaisevia ja en anna painoarvoa tässä vaiheessa muille, kuin oikeiden asiantuntijoiden mielipiteille. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että valitsi kumman tahansa konsoleista, ei varmuudella joudu pettymään.
 
Jason Schreier ottaa kantaa siihen mitä on kuullut kehittäjiltä.



Tuolle äijälle voisi sanoa että kyllä ympäri nettiä enemmän keuhkotaan PS5:n SSD levystä kun mistään teraflopseista :D Tässä kohtaa on täysin turha todistella kumpaakaan konsolia paremmaksi.

Ja nuo kaikki devaajien kommentit. Veikkaanpa että keneltä tahansa ammattilaiselta kun kysyisi niin vastaus ei kummankaan laitteen kohdalla olisi että se on huono.
 
Omaan silmään erot olivat melko pieniä silti kun ajattelee 6 Tflopsia vs 12 ja suurempi huomio kiinnittyi että erot nähtiin frameissa ja latausajoista. Hain kuitenkin sitä että ku aletaan katsomaan millainen ero on kahdella teraflopsilla niin näiden videoiden mukaan se voisi olla lähes mitätön.
Aikaisemmin spekuloin myös tuota että xbox one x on vaikea parantaa. Grafiikat on jo siinä kaunista. mutta kun näkee pc pelin ultra grafiikoilla niin se vasta on nätin näköistä.
Niin? Tätähän varten 8k on juuri tehty, että isolta ruudulta katsottuna kaikki näyttää hyvältä.
Sen tuossa juuri kirjoitin. koko 80" ylöspäin tyyliin. Minun piti ostaa 65" 8k tv mutta ei siitä ole vielä tuossa koko luokassa hyötyä.
 
Aikaisemmin spekuloin myös tuota että xbox one x on vaikea parantaa. Grafiikat on jo siinä kaunista. mutta kun näkee pc pelin ultra grafiikoilla niin se vasta on nätin näköistä.

Sen tuossa juuri kirjoitin. koko 80" ylöspäin tyyliin. Minun piti ostaa 65" 8k tv mutta ei siitä ole vielä tuossa koko luokassa hyötyä.

Nuo videot oli hyvä valaistus sille että ei kannata niitä Teraflopseja kytätä. Peli ei missään tapauksessa näyttänyt huonolta kummallakaan alustalla mutta kun täällä on mietitty että millaisia eroja niillä kahdella teraflopsilla saadaan niin kannattaa nuo videot kattoa niin se avaa melko paljon silmiä. Minä en usko että PS5 vs Xbox Series X multiplättärit eroavat toisistaan yhtään.
 
Nuo videot oli hyvä valaistus sille että ei kannata niitä Teraflopseja kytätä. Peli ei missään tapauksessa näyttänyt huonolta kummallakaan alustalla mutta kun täällä on mietitty että millaisia eroja niillä kahdella teraflopsilla saadaan niin kannattaa nuo videot kattoa niin se avaa melko paljon silmiä. Minä en usko että PS5 vs Xbox Series X multiplättärit eroavat toisistaan yhtään.
Kyllä ne varmaan eroavat. Vähän kuin Xbox One X ja PS4 Prolla ajetut multiplattarit. Uskon että tullaan näkemään pienempiä ja vähän isompia eroja muun muassa latausajoissa, framerateissa, resoluutiossa, yksityiskohtien määrässä ja jopa Ray tracingissä.

Se onko erot oikeasti kouriintuntuvia, jää nähtäväksi. Nyt ei olla nähty vielä uuden sukupolven pelejä kunnolla ollenkaan. Kaikki nuo demot on tehty tämän sukupolven peleillä, joten eivät ole täysin optimoitu uudelle raudalle.
 
Nuo videot oli hyvä valaistus sille että ei kannata niitä Teraflopseja kytätä. Peli ei missään tapauksessa näyttänyt huonolta kummallakaan alustalla mutta kun täällä on mietitty että millaisia eroja niillä kahdella teraflopsilla saadaan niin kannattaa nuo videot kattoa niin se avaa melko paljon silmiä. Minä en usko että PS5 vs Xbox Series X multiplättärit eroavat toisistaan yhtään.

Niin, kauneus on toki katsojan silmässä. Nyrkkisääntönä voinee sanoa, jos ei eroja nähnyt tässä sukupolvessa, niin tuskinpa niitä tulevaisuudessakaan huomaa. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö niitä eroja olisi.
 
Deja vu -uutinen PS3 -ajalta. (lyhyesti : Sonyn pomon mielestä oli pelintekijöiden vika, että PS3 pelit eivät olleet yhtä nättejä kuin xboxilla. Devaajat eivät vaan ottaa tehoja irti Sonyn ainutlaatuisesta systeemistä.)

Cerny taisi tuossa puheensa aikana mainita, että "tavoite" olisi saada kehitys niin helpoksi, että kehittäjillä menisi 1-2 kuukautta päästä kunnolla vauhtiin pelin kehityksessä, kun PS3:lla se oli 6-12 kuukautta.

Toivottavasti toteutuu, ettei tästä tule taas jotakin vaikeaa kehitysalustaa.
 
Nuo videot oli hyvä valaistus sille että ei kannata niitä Teraflopseja kytätä. Peli ei missään tapauksessa näyttänyt huonolta kummallakaan alustalla mutta kun täällä on mietitty että millaisia eroja niillä kahdella teraflopsilla saadaan niin kannattaa nuo videot kattoa niin se avaa melko paljon silmiä. Minä en usko että PS5 vs Xbox Series X multiplättärit eroavat toisistaan yhtään.
Ihmiset on siis turhaan päivittänyt pc rautaa tehokkaammaksi että pelit näyttää paremmalta? Gears 5 videolla vaan esitetään kuinka nopeasti 2 viikossa saavat vanhemman pelin näyttämään vähän paremmalta ja enemmän tekstuureja.
 
Nuo videot oli hyvä valaistus sille että ei kannata niitä Teraflopseja kytätä. Peli ei missään tapauksessa näyttänyt huonolta kummallakaan alustalla mutta kun täällä on mietitty että millaisia eroja niillä kahdella teraflopsilla saadaan niin kannattaa nuo videot kattoa niin se avaa melko paljon silmiä. Minä en usko että PS5 vs Xbox Series X multiplättärit eroavat toisistaan yhtään.

Odotetaan niitä uusia pelejä. Gears 5 on tämän sukupolven peli, joten ainoat parannukset ovat: vähän enemmän yksityiskohtia ja parempi suorituskyky. Ensimmäistä kertaa konsolivalmistajat pyrkivät saamaan konsoleille 120 fps -ruudunpäivityksen, jolloin pienistäkin ylimääräisistä tehoista on hyötyä. Uskon, että suurimmat erot tämän konsolisukupolven aikana nähdään nimenomaan ruudunpäivitysnopeuksissa - ja ainakin minä huomaan eron 60 ja 120 välillä.

Onko Sony puhunut 120 fps -tuesta? :)
 
Ihmiset on siis turhaan päivittänyt pc rautaa tehokkaammaksi että pelit näyttää paremmalta?
Ei PC:llä pelata välttämättä niinkään sen takia, että grafiikka olisi muka merkittävästi konsoliversioita parempaa. Uskoisin, että monelle on tärkeämpää saada se kunnon ruudunpäivitysnopeus. Eilen juuri juttelin parhaan ystäväni kanssa, joka on aina ollut henkeen ja vereen PC-ihmisiä, ja sanoi, että 120 tai jopa 144 fps on se, jolla hän tahtoo pelinsä nykyään pelata. Ja jos noihin nopeuksiin pääsee, silloin 1440p:kin riittää.

Onko Sony puhunut 120 fps -tuesta? :)
Jo PS3 tuki 120 freimiä sekunnissa (3D:tä käyttävissä peleissä), joten kyllä PS5:kin siihen kykenee.
 
Jo PS3 tuki 120 freimiä sekunnissa (3D:tä käyttävissä peleissä), joten kyllä PS5:kin siihen kykenee.

Ai, en muistanukkaan, että Playstation 3:lla oli 3D-ominaisuus. :D Ja varmasti kykeneekin - toivottavasti 120 fps -pelit ovat yhtä yleisiä kuin 60 fps -pelit Playstation 4:lla ja Xbox Onella (epäilen).
 
Ylös Bottom