Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Sonyn patenteista on löytynyt mahdollisesti PS5 liittyvä jäähdytysratkaisu. Siinä prosessoriyksikköä ilmeisesti jäähdytetään emolevyn molemmilta puolilta?

Näin itsekin ajattelisin (kerrosvoileipä ratkaisu..), pelkkä jäähdytyksen siirto patentin esittämällä tavalla alapuolelle ei oikein kuulosta kustannustehokkaalta tai järkevältä.
 
a) Uuden pleikkarin osalta tätä ei vielä tiedetä, mutta Xbox Series X:n jäähdytysratkaisu on jo esitelty ja myöskin Digital Foundryn toimesta vahvistettu että koko päivän päällä ollut konsoli oli edelleen päivän päätteeksi todella hiljainen. Xboxin puolella tähän on siis ainakin kiinnitetty huomiota ja todistetusti ihan hyvin onnistuttukin.

b) Tästä on hankalampi vielä sanoa kun molemmilla valmistajilla on ammuksia piipussa. Tähän mennessä Xbox on esitellyt enemmän nextgen pelejä. Niin yksinoikeus kuin multiplattari.

c) Molempien storet tarjosivat tässä sukupolvessa aika lailla samat setit. Pelejä ja leffoja. Molemmilla oli hyviä alennuksia ja niin edelleen.

Palveluiden puolella Microsoft on mielestäni edellä Xbox Game Passin ja xCloudin turvin. Nämä palvelut tulevat korostumaan seuraavassa sukupolvessa kun xCloud julkaistaan virallisesti ja se siirtyy osaksi Game Passia. Molempien kulta/plus tilit ovat toistensa toisintoja. Nettipelaus ja paria peliä ilmaiseksi per kuukausi. Tässä kuitenkin pieni etu pleikkarille, kun free to play -pelit eivät vaadi plus tiliä toimiakseen netissä. Toisaalta pelien pilvitallennukset eivät Xboxin puolella vaadi kultatiliä.

Palveluksi voi varmasti laskea myös taaksepäin yhteensopivuuden. Tässä Xbox vie selvän voiton tarjoten pelattavaa kaikista kolmesta aikaisemmasta konsolisukupolvesta. Uudella pleikkarillakin kuitenkin toimii suurin osa, ellei kaikki, PS4 pelit.

Jos yhtään pystyy Cernyn sanaan luottamaan niin PS4-jäähdytysongelmat on huomioitu ja sieltäkin suunnalta on lupa odottaa fiksua ratkaisua.

Mitä peleihin tulee niin vaikka kuinka ei ole vielä varmistettukaan, aika helpolla sitä pystyy päättelemään mitä pelejä pleikalla ensi genissä nähdään. Sama GOTY-tason tykitys jatkuu varmasti singleplayer puolella God of Warin, Spider-Manin ja Horizonin jatko-osissa ja muutenkin voidaan olettaa Sonyn jatkossakin luottavan tunnelmallisten tarinoiden luomiseen videopelien muodossa. Tuo on todettu kaikin puolin toimivaksi systeemiksi enkä usko, että pääpaino muuksi muuttuu jatkossakaan. Ei korjata sitä mikä ei ole rikki jne.

Jos on Sonylla selvä etu pelipuolella ensi geniin lähdettäessä niin toki samaa voi sanoa Microsoftista mitä tulee palveluihin Game Passin ja taaksepäin yhteensopivuuden kanssa. Sony varmasti pyrkii parantamaan tällä saralla niin kuin Microsoft pelipuolella, mutta en usko, että ensi genissä yhtäkkiä puhe kääntyy siihen kuinka loistavat palvelut Sonylla on MS verrattuna ja kuinka paljon paremman vastaanoton MS:n yksinoikeuspelit saavat Sonyn vastaaviin verrattuna.
 

Et sitten lukenu miten se artikkeli jatkuu noiden twiittien jälkeen?
He's correct, it was. But that wasn't what the engineer was referencing when he was discussing the actual performance of Unreal Engine 5 on his personal machine. That was seemingly in response to a question during the long, wider piece about the impressive UE5 technology.
 
Jos malttaisit lukea linkin johon vastaat, niin olisit huomannut, että ei tuolla ole videolla ole mitään tekemistä tuon 40fps kommentin kanssa. 40fps, Epicin insinööri, oli kellottanut omalla koneellansa. Video on asia erikseen.

Myös siihen Tim Sweetney vastaa tuossa twitteri-ketjussa.
 
Eli mitä tästä artikkelista pystytään päättelemään?

Ainakin oli mielenkiintoiset lähteet tälle tuntemattomalle kiinalaiselle Epicin insinöörin väittämälle. Artikkelin linkin kautta joka lupasi lähteen alkuperäiseen haastatteluun, päädyin Series X-subredditiin josta löytyi linkki mandariinikiinalaiselle sivustolle josta tämä artikkeli, yllätys yllätys, oli poistettu.

Kuka muistaa vielä sen persialaisen Crytekin insinöörin ja kuinka paljon hänenkin sanomisiaan vääristeltiin/käännettiin väärin?
 
Jos RTX 2080 mobile kyykyttää PS5:n ilman DLSS-apuja, niin ei hyvä heilu next-genissä.

Mainospuheet oli kyllä aika paksuja, kun next-genin tehojen väitettiin olevan RTX 2080 ti tasolla. Ei ole.
 
Jos RTX 2080 mobile kyykyttää PS5:n ilman DLSS-apuja, niin ei hyvä heilu next-genissä.

Mainospuheet oli kyllä aika paksuja, kun next-genin tehojen väitettiin olevan RTX 2080 ti tasolla. Ei ole.
Tämäkö on fakta? Mistä tieto on peräisin?
 
  • Wow
Reactions: XYU
Eli väittämällä ei ole vielä mitään fakta pohjaa.
Itse väitit että väitin faktaksi. Sillä tiedolla spekuloidaan, mitä on saatavilla. Ja kuten sanoit, kesäkuussa nähdään rautaa, ja loppuvuodesta käytäntö.

Tämä koko tredi perustuu spekulointiin ja väittämiin. Eli ihan linjassa mennään.
 
Ainakin oli mielenkiintoiset lähteet tälle tuntemattomalle kiinalaiselle Epicin insinöörin väittämälle. Artikkelin linkin kautta joka lupasi lähteen alkuperäiseen haastatteluun, päädyin Series X-subredditiin josta löytyi linkki mandariinikiinalaiselle sivustolle josta tämä artikkeli, yllätys yllätys, oli poistettu.

Heh, näköjään ohkaisella ollaan tässäkin uutisessa. Näin tuon videon kun se vielä oli tarjolla. Vaikka heikoksihan sen anti kielitaidottomalle jäi.

E:Jaa, tässä se video näyttää vielä olevan tarjolla. Eihän tuosta nyt ihan kauheasti irti saa. Tiedä sitten miksi alkuperäinen on poistettu.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom