Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Nii tosiaan jos ne ottaa
Se olisi hyvä pelaajille mutta xbox ja ps häviää siinä rahaa aikas paljon :D
Nii tosiaan jos ne ottaa jo dunkkuun konsoleista nii kai niiden täytyy jostain rahaa saada. Joten en valita, saan tän kummiski niin halvalla. Ei ne PC pelaajatkaan niin paljon hyödy kun PC:n hinta/laatu suhde häviää konsoleille.
 
Olen huomannut tän uuden generaation aikana että PS on ottanut lepsummin, johtunee varmaan jo valmiiksi hankitusta fanikunnasta.
Odotellaan nyt, että konsoleita pääsee edes ennakkotilaamaan ennen kuin puhutaan uuden genin jo alkaneen.

Tosiaan MS on siihen asemaan pakotettu tässä genissä, että sen pitää olla se äänekkäämpi osapuoli ja puhua paremmasta huomisesta kuluttajille enemmän kuin pleikkarin jolleka kelpaa vallan hyvin jatkaa siitä mihinkä se tässä genissä on päässyt. Pelaajien ja kriitikoiden luottamus on jo voitettuna ja brändi on kuumempana kuin koskaan aiemmin.

Tietenkin jos homma alkaakin sakkaamaan ja ylimielisyys vie voiton niin äkkiähän MS pystyy tuon etumatkan kirimään kiinni. Mutta mielestäni mikään ei tällä hetkellä viittaa siihen, että Sony tekisi yhtäkään kuluttajan kannalta tärkeää asiaa eri lailla kuin MS mikä voisi sitten koitua sen kohtaloksi seuraavassa genissä.
 
voihan se tarkoitaa sitä myös että farcray 6 4k tulee vain series X ei tuu muille xbox koneille esim xbox X
 
Doodii, MS pistää tuotantolinjoja uusiksi ja jatkaa enää Onen S-mallin valmistusta keskittyen Series X:n valmistukseen. Eli jos Onen digi tai X -versio polttelee mieliä, niin varastoilla mennään.

Sieltä on tulossa hieno laite. Tuo Digital Foundryn sneakpeak -pätkä oli varmaan hienoimpia konsolijulkistuksia mitä olen nähnyt. No, ei mikään voita Giant Enemy Crabia ja Riiiiidge Raceria, mutta silti. Haluaisin niin mielelläni nähdä samanlaisen setin PS5:n multoilusta ja sisuksista, mutta tuskin varmaan ihan heti on tulossa. Tuo MS:n avoimuus laitteen kanssa oli suorastaan ennen kokematonta.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
I
Doodii, MS pistää tuotantolinjoja uusiksi ja jatkaa enää Onen S-mallin valmistusta keskittyen Series X:n valmistukseen. Eli jos Onen digi tai X -versio polttelee mieliä, niin varastoilla mennään.

Sieltä on tulossa hieno laite. Tuo Digital Foundryn sneakpeak -pätkä oli varmaan hienoimpia konsolijulkistuksia mitä olen nähnyt. No, ei mikään voita Giant Enemy Crabia ja Riiiiidge Raceria, mutta silti. Haluaisin niin mielelläni nähdä samanlaisen setin PS5:n multoilusta ja sisuksista, mutta tuskin varmaan ihan heti on tulossa. Tuo MS:n avoimuus laitteen kanssa oli suorastaan ennen kokematonta.

edit: typo
Itseasiassa toi että niiden konsoleiden valmistus on lopetettu oli huhu ja juuri eilen luin että se ei ole totta. Mutta kyllä toivoisin että XSX:än valmistus olisi jo aloitettu, että sitten julkaisupäivänä ei olisi kauhea huoli siitä saako ollenkaan
 
I

Itseasiassa toi että niiden konsoleiden valmistus on lopetettu oli huhu ja juuri eilen luin että se ei ole totta. Mutta kyllä toivoisin että XSX:än valmistus olisi jo aloitettu, että sitten julkaisupäivänä ei olisi kauhea huoli siitä saako ollenkaan
Xbox series X on jo valmistettu pitkään ja sitä on lupailtu joka paikkaan julkaisussa :)
 
I

Itseasiassa toi että niiden konsoleiden valmistus on lopetettu oli huhu ja juuri eilen luin että se ei ole totta. Mutta kyllä toivoisin että XSX:än valmistus olisi jo aloitettu, että sitten julkaisupäivänä ei olisi kauhea huoli siitä saako ollenkaan

Vaikka olet nyt viettänyt uutena jäsenenä kaiken aikasi väittelyketjussa ja siittä syystä olen kaikki viestisi jättänyt lukematta joten päätinpä nyt tehdä poikkeuksen ja kommentoida.. olisi hyvä tietää että suositellaan hommaan lähteet ja linkit väittämille.


EDIT: ja ihan vaan sen takia ne linkit ja lähteet koska keskustelut saattavat lähtä raiteilta pois ja saattaa tulla melko ilkeää jälkeä.
 
I

Itseasiassa toi että niiden konsoleiden valmistus on lopetettu oli huhu ja juuri eilen luin että se ei ole totta. Mutta kyllä toivoisin että XSX:än valmistus olisi jo aloitettu, että sitten julkaisupäivänä ei olisi kauhea huoli siitä saako ollenkaan
Kyllä se taitaa olla totta, kun Microsoft, niin sanoi.

Microsoft, in a statement to The Verge, said "As we ramp into the future with Xbox Series X, we’re taking the natural step of stopping production on Xbox One X and Xbox One S All-Digital Edition." Regular Xbox One S units are still being produced


 
Siinä on Phil Spenceriltä hieno lausunto semmosta Sairautta kohtaan kuin Konsolisota:


"Idea siitä, että osan yhtiöistä pitäisi epäonnistua että osa voisi onnistua, ei oikein auta pelialaa saavuttamaan todellista potentiaaliaan”

”Meidän pitäisi auttaa pelialaa kasvamaan ja kannustaa kehittäjiä ottamaan riskejä. Kun joku julkaisee hyvän pelin, sen pitäisi kerätä kehuja riippumatta siitä ilmestyykö se Xboxille, PC:lle, PlayStationille tai Switchille.”

Täysin samaa mieltä olen miehen kanssa kyllä. Itse en lähde ketään nyt osoittamaan sormella mutta täälläkin foorumilla on useampi kaveri jotka viestien perusteella viettävät aikansa väittelyketjuissa tai vastaavissa missä saa riekkua ja haastaa riitaa kun heidän profiilia katsoo niin noin 80-90% viesteistä ovat sielä.
 
Siinä on Phil Spenceriltä hieno lausunto semmosta Sairautta kohtaan kuin Konsolisota:


"Idea siitä, että osan yhtiöistä pitäisi epäonnistua että osa voisi onnistua, ei oikein auta pelialaa saavuttamaan todellista potentiaaliaan”

”Meidän pitäisi auttaa pelialaa kasvamaan ja kannustaa kehittäjiä ottamaan riskejä. Kun joku julkaisee hyvän pelin, sen pitäisi kerätä kehuja riippumatta siitä ilmestyykö se Xboxille, PC:lle, PlayStationille tai Switchille.”

Täysin samaa mieltä olen miehen kanssa kyllä. Itse en lähde ketään nyt osoittamaan sormella mutta täälläkin foorumilla on useampi kaveri jotka viestien perusteella viettävät aikansa väittelyketjuissa tai vastaavissa missä saa riekkua ja haastaa riitaa kun heidän profiilia katsoo niin noin 80-90% viesteistä ovat sielä.
Kilpailu peli firmojen välillä on parasta meille pelaajille halvemmat hinnat,paremmat palvelut ja laitteet. Ei olisi tulossa noin kovaa xbox studio hankintoineen ja tehomyllyineen jos olisi tasaisemmin menty tämä gen.
 
Kilpailu peli firmojen välillä on parasta meille pelaajille halvemmat hinnat,paremmat palvelut ja laitteet. Ei olisi tulossa noin kovaa xbox studio hankintoineen ja tehomyllyineen jos olisi tasaisemmin menty tämä gen.

Kilpailu on tottakai tervettä ja parasta meille mutta juurikaan tuo sotiminen ja vastaava ei. En tiiä miltä itse kehittäjästä tuntuisi kun vuosien kehityksen jälkeen pelistä tulee pannukakku ja sattuvat foorumeilta ja muualta lukemaan kommentteja "Jes se floppasi ja sai mitä ansaitsi"
 
Siinä on Phil Spenceriltä hieno lausunto semmosta Sairautta kohtaan kuin Konsolisota:


"Idea siitä, että osan yhtiöistä pitäisi epäonnistua että osa voisi onnistua, ei oikein auta pelialaa saavuttamaan todellista potentiaaliaan”

”Meidän pitäisi auttaa pelialaa kasvamaan ja kannustaa kehittäjiä ottamaan riskejä. Kun joku julkaisee hyvän pelin, sen pitäisi kerätä kehuja riippumatta siitä ilmestyykö se Xboxille, PC:lle, PlayStationille tai Switchille.”

Täysin samaa mieltä olen miehen kanssa kyllä. Itse en lähde ketään nyt osoittamaan sormella mutta täälläkin foorumilla on useampi kaveri jotka viestien perusteella viettävät aikansa väittelyketjuissa tai vastaavissa missä saa riekkua ja haastaa riitaa kun heidän profiilia katsoo niin noin 80-90% viesteistä ovat sielä.
Hieman silti hänen omatkin kommenttinsa kilpailijasta ovat ristiriidassa tämän kanssa...
 
Minusta sinänsä konsolien väliseen kisaan ovat aina kuuluneet naljailut. Playstationin johtajan legendaarinen puhe "299" lienee tunnetumpia.


Sitä ymmärrän paljon vähemmän että firmat tietoisesti itse levittävät paskahuhuja toisesta "puolueettoman tahon" kautta. Jos haukutaan toista, niin tehtäköön se edes reilusti omalla nimellä.

Mitä taas fanien väliseen kinasteluun tulee, se kai on kans kuulunut asiaan aina mattel/atari konsolisodista asti. Siitä tuskin eroon päästään ikinä, ihmisillä on niin monia syitä puoltaa omaa valintaansa ja ihan sama ilmiö näkyy lähes kaikilla aloilla.
 
Siinä on Phil Spenceriltä hieno lausunto semmosta Sairautta kohtaan kuin Konsolisota:


"Idea siitä, että osan yhtiöistä pitäisi epäonnistua että osa voisi onnistua, ei oikein auta pelialaa saavuttamaan todellista potentiaaliaan”

”Meidän pitäisi auttaa pelialaa kasvamaan ja kannustaa kehittäjiä ottamaan riskejä. Kun joku julkaisee hyvän pelin, sen pitäisi kerätä kehuja riippumatta siitä ilmestyykö se Xboxille, PC:lle, PlayStationille tai Switchille.”

Täysin samaa mieltä olen miehen kanssa kyllä. Itse en lähde ketään nyt osoittamaan sormella mutta täälläkin foorumilla on useampi kaveri jotka viestien perusteella viettävät aikansa väittelyketjuissa tai vastaavissa missä saa riekkua ja haastaa riitaa kun heidän profiilia katsoo niin noin 80-90% viesteistä ovat sielä.
Joo kai se terve kilpailu lisää kuluttajan etuja. Pitäisi varmaan itekki miettiä mitä sanoo ja kelle sanoo kun on tää konsolisota alkanut paistaa minunki hiusrajassa. Mutta jos en ihan väärässä ole niin on kyllä Phil Spencer negatiivisiakin asioita sanonut.
 
Minusta konsolisota on äärimmäisen lapsellista ja kertoo ihmisen kypsymättömyydestä ja pienisieluisuudesta.

Vaikka itse hyppäsinkin voittajan kelkkaan valitsemalla Xboxin seuraavassa sukupolvessa - ja tuntuuhan se hyvältä omistaa se tehokkaampi, paremmannäköinen, paremmilla peleillä varustettu huippukonsoli - niin täytyy silti kunnioittaa niitä jotka päätyvät ostamaan sen heikkomman konsolin, eli PS5:n.
 
Onnea voittajalle! Onhan xbox se tehokkain konsoli ilman muuta, joka pyörittää sille tulevat pelit melkein yhtä nopeasti kun PC jolle saa ne samat pelit.
 
Seuraan tällaisia keskusteluja, koska haluan tietoa ja erilaisia näkökulmia kiinnostavaan aiheeseen. Konsolisodassa kertyy monenlaista tietoa ja ymmärrystä ja jos itse osallistuu, joutuu ottamaan selville asioita jonkin verran, jos haluaa menestyä. Toki on paljon turhaa jankuttamista ja virhetietoa aina mukana, mutta silti seuraamalla harrastajien keskusteluja ja väittelyitä saa ajankohtaista tietoa viihteellisessä muodossa. Välillä joku käy paskantamassa ketjuun paheksuntansa sen vuoksi, ettei tykkää aiheesta tai haluaa muuten whinettää ohi aiheen, mutta sekin täytyy vain sietää. Ketään ei oikeasti kiinnosta, jos jotain random tyyppiä ei huvita lukea keskustelua, ihan vinkkinä tulevaisuuden varalle :D
 
Onnea voittajalle! Onhan xbox se tehokkain konsoli ilman muuta, joka pyörittää sille tulevat pelit melkein yhtä nopeasti kun PC jolle saa ne samat pelit.
Aika varmasti sonyn pelit tulevat myös pc loputkin. Niin isoista rahoista kyse siellä ne xbox ja ps pelit on steam myyntilistan kärjessä :D
 
Ylös Bottom