Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Oliko muuten Vitan uudemmassa versiossa näytön kirkkaus parempi? Alkuperäisessä kirkkaus on harmillisen heikko ulkokäyttöä ajatellen.
Näennäisesti PCH-2000-sarjan LCD-näyttö on aavistuksen kirkkaampi kuin orggis-Vitan OLED-näyttö. Toisaalta tuon uudemman mallin kontrasti ja värintoisto ei ole läheskään niin hyvä. Ja kummallakaan ei kunnon auringonpaisteessa ole kiva pelata.
 
Tilasin ebaysta italiasta uuden muoveissa olevan Lumines Electornic Symphony pelin mutta kun laitan sen Vitaan niin mitään ei tapahdu? Päivitykset on tehty, tallennustilaa on yli tuplan sen mitä pelin kannessa sanotaan. Muut pelit asentuu heti. Eihän näissä pitäny olla mitään alue juttuja?
 
Tilasin ebaysta italiasta uuden muoveissa olevan Lumines Electornic Symphony pelin mutta kun laitan sen Vitaan niin mitään ei tapahdu? Päivitykset on tehty, tallennustilaa on yli tuplan sen mitä pelin kannessa sanotaan. Muut pelit asentuu heti. Eihän näissä pitäny olla mitään alue juttuja?
Ei ole mitään alue juttuja. Vita on region free.

Pikainen googletus paljastaa, että et ole yksin tämän ongelman kanssa. Onko vika sitten pelikasetissa, Vitan korttilukijassa vai molemmissa.

Tässä Reddit lanka aiheesta:


Näytti löytyvän myös useampia YouTube videoita kuinka korjata rikkinäisiä PS Vita pelikasetteja. En niitä kuitenkaan lähtenyt seulomaan sen enempää.
 
Jaa en ole tämmöisestä ongelma kuullut. Sillä just tilasin käyttämättömän muoveissa olevan että se nyt ainakin toimii. Mutta ei näköjään voi uuteenkaan tuotteeseen luottaa. Vian täytyy olla tuossa yksittäisessä pelikortissa koska kaikki muut toimii normaalisti. Tulipahan siitä sitten 23€ koriste hyllyyn jolla ei tee mitään...
 
Jaa en ole tämmöisestä ongelma kuullut. Sillä just tilasin käyttämättömän muoveissa olevan että se nyt ainakin toimii. Mutta ei näköjään voi uuteenkaan tuotteeseen luottaa. Vian täytyy olla tuossa yksittäisessä pelikortissa koska kaikki muut toimii normaalisti. Tulipahan siitä sitten 23€ koriste hyllyyn jolla ei tee mitään...
On kyllä harmillista. Jos kaikki muut pelikasetit toimii, niin voisi kuvitella että vika on itse pelikasetissa, mikä tietenkin on parempi kuin että Vitan korttilukija olisi rikki. Jos joltain kaverilta löytyy Vita, niin testaisin sillä. Jos ei, niin menisin Youtubeen ja etsisin keinoja "korjata" kasetti. Voihan sitä tietysti yrittää ebay myyjän kanssa alkaa myöskin neuvottelemaan, että mitäs nyt kun tämä ei toimi.
 
Mulla ei alkanut tämä aamu mitenkään erityisen positiivisesti.
Päätin viimein käyttää vitaa jenkki tunnuksilla joka tietenkin tarkoittaa koko koneen palauttamista tehdas asetuksille ja muistikortin formatoimista sillä käytössä voi olla vain yksi profiili kerrallaan. Lisäksi täytyi vielä sonyn sivuilla käydä generoimassa uusi salasana.

No pääsenpähän viimein ostamaan halvalla psp:n driver 76:n joten menen classic osastolle, valitsen D kategorian ja siinähän se on.
Pieni näpäytys ja "no available content". No voi nyt prkle. Jos se ei ole enää ostettavissa niin miksi se on siellä listassa.
No sentään hyperdimension neptunia U: action unleashed oli vielä tarjolla 20$ hintaan kun meillä se on 30e.
Ja nyt kun just pari päivää sitten hommasin vaihdossa sen secret agent clankin ps2 version niin tuolla on sitten se psp versio 15$ hintaan ja nyt mietin ostanko sen vai en.

Tuon pitäisi kuitenkin olla se teknisesti parempi versio ja lisäksi mä voin vaan ottaa vitan kouraan ja alkaa pelaamaan kun ps2:n kanssa tarttis kaivaa kone ja telkkari esille sekä kasata yks pöytä sitä varten.

Vitan store muuten näyttää olevan ihan yhtä paska mitä ps3:n store eli jotkut pelit löytää vain hakua käyttämällä ja esim classic osaston P kategoriasta ei löydy kumpaakaan parasite eve peliä, mutta haulla löytyy.
 
Vitan store muuten näyttää olevan ihan yhtä paska mitä ps3:n store eli jotkut pelit löytää vain hakua käyttämällä ja esim classic osaston P kategoriasta ei löydy kumpaakaan parasite eve peliä, mutta haulla löytyy.
Joo, tuota ei voi käsittää. Tuskaista myös etsiä aikoinaan lunastettuja plussapelejä kun ei Vitalla ole mitään kirjastoa edes ostetuille peleille, saati sitten lunastetuille plussapeleille. Sama tietty PS3:lla. Pitäisi sitä PSDLE:tä alkaa ottamaan käyttöön, kun vaan jaksaisi...
 
Onhan siellä se download list joka sinänsä ei pahemmin auta kun se listaa myös kaikki hommatut ps3 pelit jostain järjettömästä syystä ja jos on mennyt ostamaan vaikka jotain biisi paketteja rytmipeliin niin jokainen biisi on oma lataustiedostonsa.
Mulla on tuon listan selaaminen ihan täyttä tuskaa kun se on täynnä just tuollaista kamaa hatsune miku peleihin ja persona dancing peleihin.
Sitten jos tuon pitkän listan puolvälistä laittaa jonkun latautumaan niin se heittää sut aina takaisin listan alkuun.

Tuon takia en olekaan poistanut yhtään noista peleistä sillä kaiken lataaminen uudestaan on niin työlästä.
 
Päätin viimein käyttää vitaa jenkki tunnuksilla joka tietenkin tarkoittaa koko koneen palauttamista tehdas asetuksille ja muistikortin formatoimista sillä käytössä voi olla vain yksi profiili kerrallaan. Lisäksi täytyi vielä sonyn sivuilla käydä generoimassa uusi salasana.
Tämä profiilin lukitus muistikorttiin on kyllä yhdenlainen aivopieru mihin itsekin törmäsin. Jotkut ovat ilmeisesti kiertäneet ongelmaa useammalla muistikortilla, mikä ei ainakaan alkuperäisen muistikortin hinnalla ole kovin kannustavaa. Onneksi Vitaankin jo saa sd-muistikorttiadaptereita, mutta mieluummin toki ottaisin laitteeseen samanlaisen profiilivalinnan kuin isommillakin laitteilla.

Pitäisi sitä PSDLE:tä alkaa ottamaan käyttöön, kun vaan jaksaisi...
Tämä oli itselle aivan uusi tuttavuus, pitääpä tutustua...
 
Itsekin pyhitin yhden viidestä muistikortistani nyt usa profiilille. Noita on tullut yleensä osteltua aikoinaan kun bongasi jostain alelaarista aina välillä jonkun niistä mega pack paketeista joissa tuli pelejä sekä muistikortti ja hinta taisi olla 20-25e.
 
Itsekin pyhitin yhden viidestä muistikortistani nyt usa profiilille. Noita on tullut yleensä osteltua aikoinaan kun bongasi jostain alelaarista aina välillä jonkun niistä mega pack paketeista joissa tuli pelejä sekä muistikortti ja hinta taisi olla 20-25e.
Itsekkin aikanaan noita anttilan alelaarista ostin useamman kappaleen. Onneksi on tullut oltua kaukaa viisas.:)
 
Onhan siellä se download list
Tuo PSDLE siis hyödyntää tuota download listiä, mutta tuo siihen filtteröinnin, niin helpompi katsoa, että mitä kaikkea omalta tililtä löytyy ja sitten voi vaan suoraan hakea sen nimikkeen hakutoiminnolla. Paitsi jos se on delistattu, jolloin sitten joutuu sieltä download lististä sen kaivamaan ja lataamaan. Tai näin minä ainakin tämän olen tämän ymmärtänyt.

Joskus alkuvuodesta tuota vähän testasin kun hankin Vitan, mutta se on nyt jäänyt. Nyt tuli Vitaa heräteltyä, niin voisi taas tuota listausta katsella, että mitä kivaa sieltä löytyisi.

Edit: niin ja potuttaa tuo profiilihomma, että ei voi olla kuin yksi kerrallaan. Jää ainakin itseltä jenkkistore sen takia toistaiseksi hyödyntämättä, vaikka siellä ainakin yksi kiinnostava PSP-nimike onkin, jota ei Euroopassa taas ole saatavilla diginä. Joten joutuu sitten pelaamaan fyysisenä PSP:llä Vitan sijaan.
 
Lopetin plussan vuosi tai pari sitten ja näillä näkymin minun osalta se oli siinä. Nyt tekisi mieli ostaa Vitalle muutama peli, joka minulla oli plussana. Kokeeksi tuli ostettua alennuksesta Thomas Was Alone. Pelin lisäosa, jota minulla ei aiemmin ollut, näkyy latauslistassa, mutta itse peli ei, enkä pysty asentamaan sitä Vitalle. Sama PS3:n latauslistan kanssa. Miten saan asennettua pelin Vitalle?
 
Lopetin plussan vuosi tai pari sitten ja näillä näkymin minun osalta se oli siinä. Nyt tekisi mieli ostaa Vitalle muutama peli, joka minulla oli plussana. Kokeeksi tuli ostettua alennuksesta Thomas Was Alone. Pelin lisäosa, jota minulla ei aiemmin ollut, näkyy latauslistassa, mutta itse peli ei, enkä pysty asentamaan sitä Vitalle. Sama PS3:n latauslistan kanssa. Miten saan asennettua pelin Vitalle?

Löydätkö pelin hakemalla Storesta ja voitko sitä kautta asentaa?
 
Lopetin plussan vuosi tai pari sitten ja näillä näkymin minun osalta se oli siinä. Nyt tekisi mieli ostaa Vitalle muutama peli, joka minulla oli plussana. Kokeeksi tuli ostettua alennuksesta Thomas Was Alone. Pelin lisäosa, jota minulla ei aiemmin ollut, näkyy latauslistassa, mutta itse peli ei, enkä pysty asentamaan sitä Vitalle. Sama PS3:n latauslistan kanssa. Miten saan asennettua pelin Vitalle?
Sen lataaminen ei onnistu kaupastakaan siis?

Edit: enpä huomannut ylempää viestiä... mutta joillakin on ilmeisesti hävinnyt noita ostoksia joskus aikoinaan.
 
Löydätkö pelin hakemalla Storesta ja voitko sitä kautta asentaa?
Haulla peli löytyy Vitan Storesta, mutta tarjoaa vain uudelleen ostamista. Benjamin's Flight -lisäosa, joka tuli näkyviin latauslistalle, ei löydy Vitan Storesta edes haulla. Tosiaankin, ostoksen tein heinäkuussa PS5:llä (peli on Cross Buy -tuote), kun pelin ja lisäosan sai kahdella eurolla ja yhdellä centillä.

Latauslistalla näyttäisi olevan kaikki Vitalle Storesta ostamani pelit. Ainoastaan plussasta lunastamani pelit puuttuvat listalta. Epäilys on että (heinäkuussa) ostamani Thomas Was Alone ei näy latauslistalla, koska olen sen aikoinaan plussapelinä lunastanut ja plussa ei ole enää voimassa. Typerää jos näin.
 
Haulla peli löytyy Vitan Storesta, mutta tarjoaa vain uudelleen ostamista. Benjamin's Flight -lisäosa, joka tuli näkyviin latauslistalle, ei löydy Vitan Storesta edes haulla. Tosiaankin, ostoksen tein heinäkuussa PS5:llä (peli on Cross Buy -tuote), kun pelin ja lisäosan sai kahdella eurolla ja yhdellä centillä.

Latauslistalla näyttäisi olevan kaikki Vitalle Storesta ostamani pelit. Ainoastaan plussasta lunastamani pelit puuttuvat listalta. Epäilys on että (heinäkuussa) ostamani Thomas Was Alone ei näy latauslistalla, koska olen sen aikoinaan plussapelinä lunastanut ja plussa ei ole enää voimassa. Typerää jos näin.
PS5:lla saat kuitenkin pelattua peliä normaalisti?

Redditissä oli tällainen kommentti yleiseen sekoiluun, en tiedä onko apua tapauksessasi:
"From what I remember, when I had this bug with a purchase. I fixed this by powering off my device removing my SD card and powering it back on. Then power it off again and put the SD card back in. Go back to the store and it was there."

Jos ei tuokaan auta ja löytyy PS3 nurkista, voi kokeilla silläkin ladata ja siirtää sitten Vitalle? En tiedä mikä muu voisi auttaa, lunastettuja plussapelejä olen itsekin ostanut ja kuvaamaasi ongelmaa ei ole toistaiseksi tullut vastaan.
 
Ylös Bottom