Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

I don't get you wrong my friend :)

Itselleni Vita on lähes tulkoon se ainoa laite, jonka voin ottaa olohuoneen nurkkaan emännän keskittyessä television kuluttamiseen sen sijasta että meikäläinen voisi valloittaa koko sohvan ja viihdeyksikön itselleni. Sitten kun soppaan heitetään kolme lasta vielä pyörimään, niin... Kuluttajilla on erilaisia tarpeita ja Vita iskee täydellisesti juuri minun tarpeisiini/mahdollisuuksiin harrastaa pelaamista.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itselleni Vita on lähes tulkoon se ainoa laite, jonka voin ottaa olohuoneen nurkkaan emännän keskittyessä television kuluttamiseen sen sijasta että meikäläinen voisi valloittaa koko sohvan ja viihdeyksikön itselleni. Sitten kun soppaan heitetään kolme lasta vielä pyörimään, niin... Kuluttajilla on erilaisia tarpeita ja Vita iskee täydellisesti juuri minun tarpeisiini/mahdollisuuksiin harrastaa pelaamista.

Juu, no tuossa tilanteessa Vita olisi minunkin kohdalla hieman houkuttelevampi ostos. Eiköhän se Vita ole tänä vuonna ajankohtainen hankinta mullekin. Tearawayta tosiaan odottelen, ja onhan mulla PSP:ltäkin muutama kiinnostava peli pelaamatta. Vitan hintaa kun vielä pudotetaan, niin vaikeahan siinä kohdassa on sanoa ei. Muistikorttien hinnoittelulle saisi kyllä tehdä jotain...

Mutta niin. On Vitalle tosiaan pelattavaa, mutta vain Vitalle kehitettyjä uniikkeja pakko-ostoksia vielä melko vähänlaisesti. Jokainen tietysti määrittelee tuon pakko-ostoksen itse.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Hirai: Vitalla voisi mennä paremminkin

Toimitusjohtaja Kaz Hirain mukaan Vitan menestys sijoittuu Sonyn odotusten alalaidalle. Näin jutteli CES messujen yhteydessä toimittajille, mutta ei luvannut mitään hinnanalennuksia menekin tukemiseksi. Hinnanalennusta vaan, joulu näytti että laitteella voisi olla mahdollisuuksia, sillä bundlet ja leikatut hinnat toivat järjestelmälle hyvää boostia myynteihin. Nyt tätä työtä pitäisi vain sitkeästi jatkaa.

Minulla on sekä 3DS sekä Vita ja voin suoraan sanoa, että 3DS:n hyvät myynnit eivät perustu mihinkään muuhun kuin alempaan hintaan sekä 1-3 killer appiin (ala Mariot, Zelda ja nyttemmin tuleva Pokemon), mutta kokonaisuutena Vitan pelitarjonta pyyhkiin 3DS:n vastaavalla lattiaa. Ilmeisesti hinta on nyt vain liian kova ja erillisen muistikortin hintakin on sietämättömän rajoissa normikuluttajille. Ihmiset ovat valmiita maksamaan puhelimestaan 650-700 euroa, mutta pelilaitteen kipukynnys menee tänä päivänä ilmeisesti 150-200€. Näin se vain on Sony. Deal with it. Hinnanalennus kiitos.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vitaahan saa jo monesta paikkaa alle 200€ (tosin ei kai kunnon muistikortilla vielä) joten ei tuo hintakipuraja ole ongelma. Toisaalta jenkeissä tuo ei ole mennyt alle maagisen 200$. Luulisin että suurin ongelma Vitalle on että monikaan ei kaipaa enää parempaa pelikonetta kun mitä ipadien ja älypuhelimien kautta pysyy pelaamaan ja 3D on monelle ollut isompi gimmick kuin tuplatatit tai takakosketusnäyttö. Ja Nintendo pelit saa vain Nintendolle...

Minulle Vita on ollut paljon parempi pelikone kun kuvittelinkaan, mutta pelit ovat tavallaan olleet pettymys, omaperäisiä Vita pelejä on vähän. Edelleenkin minulle Rayman Origins on ollut hienolla grafiikallaan se suurin wow aiheuttaja. Uncharted oli toki hieno mutta silti downgrade ps3 tasosta erottui. PS Go keräsi kymmenen pelin kampanjatarjouksenkin jälkeen pölyä...vita on ollut käsissä lähes joka päivä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Minulla on sekä 3DS sekä Vita ja voin suoraan sanoa, että 3DS:n hyvät myynnit eivät perustu mihinkään muuhun kuin alempaan hintaan sekä 1-3 killer appiin (ala Mariot, Zelda ja nyttemmin tuleva Pokemon), mutta kokonaisuutena Vitan pelitarjonta pyyhkiin 3DS:n vastaavalla lattiaa. Ilmeisesti hinta on nyt vain liian kova ja erillisen muistikortin hintakin on sietämättömän rajoissa normikuluttajille.
Kieltämättä nuo 3DS:n myyntiluvut suhteessa Vitaan ovat aika yllättäviä, varsinkin kun molempia tuntuu edelleen vaivaavan pienoinen pelipula. Katsoin huvikseni Wikipediasta kunkin laitteen pelien julkaisumääriä ja kun ne suhteutti vuosiin, joita kukin on markkinoilla ollut, ei se järin ruusuista kuvaa antanut. DS:llä tahti oli luokkaa 160 peliä vuodessa, PSP:llä 115, 3DS:llä 84 ja Vitalla 65. Tilastollinen epätarkkuus noissa on tosin ihan mitä sattuu eikä määrä tietenkään korvaa laatua mutta trendi itsessään on hiukkasen huolestuttava.

Kivahan se tietysti on, jos itse rautakin myy mutta kun varsinkin konsolipuolella suurimmat voitot taidetaan kääriä peleistä ja niistä on molemmilla laitteilla yhä pulaa, menee yhtälön ratkaiseminen vähän hankalaksi. Voi olla, että tekninen kehitys on yksinkertaisesti ampunut käsikonsoleita polveen. Mitä kovemmat speksit, sitä kovemmat kehityskustannukset ja sen riskialttiimpaa on ylipäätään edes yrittää mitään. Tuo vaivaa varsinkin Vitaa mutta aika kalpea haamu se 3DS:nkin tarjonta on edeltäjäänsä verrattuna.
 
Vastaus: "Vitalle ei ole pelejä"

Oman yhteisömme jryi ei pitänyt pelistä sen "puutteiden" vuoksi, mutta itse olen viihtynyt sen parissa erinomaisesti. Tiedä sitten mitä se minusta kertoo, mutta koen saaneeni vastinetta rahoille tämän parissa.

Niin kuin podcastissa totesin, se kaksi tähteä johtui enemmänkin siitä, että juuri ennen Liberationia olin pelannut PS3:lla sitä oikeaa Assassin's Creediä, ja kontrasti näiden kahden välillä aiheutti sen pettymyksen. Täydessä tyhjiössä kokemus olisi varmasti ollut erilainen, mutta mä ainakin lätkin tähdet ihan puhtaasti sen hetkisten tuntemusten mukaan ajattelematta liikaa isoa kuvaa. Arvostelijan täytyy olla subjektiivinen.

En yhtään epäile, etteikö fiilis ole vähän parempi, jos pohjilla ei ole 30 tuntia parempaa saman sarjan peliä ja jos ei ole hirveää kiirettä saada tätäkin hakattua pois alta.

Noin muuten täytyy taas kerran kehua sitä Nykon lisäkahvapatteria. Mun yksilössäni tosin on jokin mekaaninen härö, jonka vuoksi lisäakku ei lautaudu, jos Vitaa pitää jossain muussa asennossa kuin pöydällä näyttö alaspäin ja niin että johto roikkuu vapaasti pöydän reunan yli. Muutenkin laatu on taattua Nykoa (lue: paskaa), mutta virtaskaa riitti taaskin paluumatkaksi Las Vegasista Los Angelesin ja Lontoon kautta Suomeen. (Muutaman tunnin nukkumisilla ja podcastin kuunteluilla avitettuna.) Ja ote on sen verran tukeva, ettei tullut jännetupintulehdusta tänä aikana.

Gravity Rush tuli pelattua läpi. Oli ihan OK. Yritän jotain ajatuksia siitä saada jäsennettyä seuraavaan podcast-esiintymiseeni.
 
Näyttääkö teidän muiden Vitojen wifi-symboli heikkoa verkon yhteyttä? Itseäni on tässä alusta asti ihmetyttänyt kyseinen seikka, vaikka langaton tukiasema (Apple airport extreme) on samassa huoneistossa. Myös edellisessä asunnossa oli sama juttu. Kyllä nettiyhteydet tuntuvat toimivan vähintäänkin kohtuullisesti eri Vitan palveluissa. Ärsyttää vain tuollainen väite heikosta signaalista...
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kotaku: Monster Hunter 4 Vitalle?

Paljon parempaa uutista Sony ei olisi Vitalle voinut saada 2013 vuoden alkuun. Tämä Tulee muuttamaan paljon asioita Japanissa parempaan suuntaan. Monster Hunter on nimenomaan Playstastion nimike ja Nintendolla kyllä manataan nyt tämän toteutumista. Vitan ominaisuudet ja niiden hyödyntäminen (3G, GPS, Near...) kyllä pyyhkivät 3DS:n vastaavilla lattiaa monsterijahdissa.

Ihmettilinkin jo aiemmin Capcomin päätöstä jättää Vita vaille peliä. Konsoli kun on täysin suunniteltu ko. peliä silmällä pitäen. Paljon jää nyt jo lähes valmiin pelin käännöstyön varaan. Mihin riittää Capcomin kunnianhimo?
 
Loistava uutinen! Vitan kannalta siis, itse en ole MH-peleistä ollut mitenkään kiinnostunut. Ainakaan vielä :)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Joo ei myöskään kiinnosta pätkääkään Monster Hunterit, mutta hyvä juttu Vitalle. Kunhan laitetta myytäisiin, niin saataisiin lisää pelejä muiltakin kehittäjiltä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Hei, ei nyt ihan ps vitaan liity sinänsä, mutta sattuuko joku tietämään playstation eu:n sähköpostiosoitetta, vai onko sellaista edes olemassa? Koetin etsiä mutta en löytänyt. No, joka tapauksessa minulla oli ps plus 30 päivän trial latauskoodi, jonka lunastin. Sen jälkeen ruudulle tuli viesti, jossa sanottiin että luottokortin numero tarvittiin lunastamista varten. Ajattelin lunastaa kortin myöhemmin, mutta sitten tuli se parin päivän mittainen store huolto, joka päättyi tänään ja nyt ajattelin sen sitten lunastaa niin voi sitä vit***ksen määrää kun siellä luki, että koodi on jo käytetty. Kävin läpi download listin ja muut mutta en löytänyt plussan lataus mahdollisuutta. Nyt juuri kun saisi ladattua golden abyssin ja mortal kombatin vitalle, jos osaatte, (jaksatte) auttaa niin kuulisin mielelläni ehdotuksia.
 
bigplayer: Ota sähköpostilla yhteyttä tekniseen tukeen osoitteessa fi-hotline ät nordiskfilm.com.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Olenkohan ainoa, josta tuntuu ettei Vitalle tule oikein mitään kiinnostavia julkaisuja?
Laite kerää kuukaudesta toiseen pölyä laatikossa. :rolleyes:

Esim. NHL voisi räjäyttää kunnolla pankin.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Olenkohan ainoa, josta tuntuu ettei Vitalle tule oikein mitään kiinnostavia julkaisuja?

Mulle Vita tarjoaa enemmän pelattavaa kuin ehdin pelata. Käytän sitä mm. kulkiessani joukkoliikennevälineissä - en tuntikausia kerrallaan, mutta päivittäin kumminkin. Mä lähestyn Vitan pelitarjontaa niin, että katson sitä mitä sille on saatavilla, enkä sitä mitä sille ei ole. Tottakai tarjonta tuntuu vajavaiselta jos haluaisi nimenomaan pelata Änäriä. Ja se eka Vitan raudan tasoinen FPS:kin odottaa edelleen tuloaan.

Pelattavaa on silti vaikka kuinka. Tällä hetkellä mä tahkoan Final Fantasy VII:aa, kun en sitä aikoinaan pelannut. Juu, se ei kikkaile Vitan teknisillä erityisominaisuuksillla, se ei todellakaan ole Vita-exclusive eikä sen tekninen toteutus pärjää alkuunkaan tämän ajan peleille. Aivan sama mulle - pelihän on loistava. Jos noi muutkin vanhat FF:t jaksavat innostaa tuon jälkeen niin yksin niissähän on jo satojen tuntien edestä pelattavaa, ne ovat helposti saatavilla ja varsin inhimilliseen hintaan vieläpä. Klassikkokamaa on muutenkin paljon, ja on niissä Vitan tähänastisissa omissakin peleissä kaikenlaista kiinnostavaa vielä. Edelleen se on mun nähdäkseni se käsikonsoli, joka ainoana tarjoaa kotikonsoliin rinnastettava laatutasoa kannettavassa muodossa, ja sellaisena erottuu joukosta.

Sly Cooperia odotellessa. Tai ehkä ennemmin Persona 4 Goldenia. Tai oikeastaan, tämänhetkistä pelitarjontaa pelaillessa... =)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Olenkohan ainoa, josta tuntuu ettei Vitalle tule oikein mitään kiinnostavia julkaisuja?

Et ole ainoa. Täällä Vita sai levätä muutaman kuukauden. Pelastajaksi tuli PSN+ palvelu ja sen lainapelit. Jatkossa mennään hyvin pitkälle näillä ja tv-konsolin Vita-kylkiäisillä.
 
Jep.

Huomasin tuossa vasta että vaikka omistan n. puolet vitan top-40 peleistä metacriticissä, niin silti oikeasti hyviä joista olen todella nauttinut on ihan muutama: rayman ja pinball arcade tulee äkkiseltään mieleen.

Loput ovat kesken tai tullu pelattua lähinnä siksi kun vita on helposti käsissä. Tuo plussa auttaa paljon, monia pelejä ei tulisi ilman sitä hankittua. Onneksi vitan pelejä saa näppärästi alennusmyynneistäkin nykyisin.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Huhuilua:

wololo.net: Rumours of 4G Vita Update and Price Cut
patentbolt.com: New Sony Patent Reveals New Ports Coming to PSVita

Elikkä käytännössä huhujen mukaan Vitasta olisi tulossa uusi malli, jossa laitteeseen tuodaan uusia liitäntöjä (uusi virtaliitäntä ala PSP, HDMI, USB?), 4G yhteys sekä hinnanalennus muistikorteille samassa yhteydessä.

En tiedä, mutta laitteen jatkuvan kehittämisen sijasta Sony saisi miettiä miten saisivat nykyisen laitteen hinnan poljettua mahdollisimman alas, pelivalikoiman laajenevan (Androidin upotettua esim. omaksi sovelluksekseen) ja tehtyä laitteesta vain must hav pelikoneen. Nyt näperrellään liian hienojen teknisten ratkaisujen kanssa jotka eivät mitenkään vakuuta laitetta omistamattomia massoja. Konsoli kyllä kehittyy, mutta hinta pysyy ylhäällä. Itse toki luonnollisesti olen ensimmäisenä jonossa, mutta mutta...

Aika näyttää...
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tääläkin vita sai lepäillä yli pari kuukautta kirjahyllyn päällä, soffan alla milloin missäkin... Aika vähäisesti oli mitään "uutta" ja varsinkaan innostavaa tullut. Verkkoselain tökkii niin, ettei sitä jaksa edes käyttää. Nyt kuitenkin kun töissä taas hiljaisempaa on ollut, tuli päivitettyä käyttöjärjestelmä ja raahattua se iltaisin töihin. Asiakkaat ihmettelöö, että mitä se taas manaa, kun puukko hippaa leikkii. Pelejä tuolle ei ole tullut enää oikein investoitua, plussan ilmaisia tulee latailtua sieltä täältä, kun vain kerkeäisi kaikkea pelaamaan.
 
Ylös Bottom