Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tuli pari päivää sitten ostettua storesta vitan ridge racer. Nythän se on vielä viikon verran alennuksessa ja ultimate versio irtoaa hintaan 9.95e. Tuo siis sisältää kaikki autot ja radat paitsi sen nascar auton.
Tietenkään noita ei ole voinut laittaa samaan pakettiin vaan tuon ultimaten ostamisen jälkeen täytyy erikseen käydä lataamassa ne radat ja autot yksi kerrallaan. Lisäksi storesta löytyy peliin vielä kymmenittäin vanhojen ridge racerien biisejä ilmaiseksi.

Kun kaikki on ladattu ja asennettu niin autoja on 13 ja ratoja 9. Mitään ura moodiahan tässä ei ole vaan yksin voi ajaa spot raceja jotka on perus single race kisoja seitsemää tekoäly kuskia vastaan. Sitten on time trial. Jokaisesta kisasta saa kokemusta ja pikkasen rahaa ja kun kokemusta kertyy tarpeeksi niin kuskin skill level nousee kuten myös autojen nopeus. Rahalla voi avata päivityksiä kuten eri nitroja jne. Siitä miinusta, että auton luokan nousun jälkeen ei ole mahdollista ajaa enää hitaammalla versiolla. Itse ajattelin kokeilla voittaa jokaisella autolla jokaisen radan molempiin suuntiin jos vaan mielenkiinto riittää. Nyt olen toisella autolla ajamassa kakkos rataa väärään suuntaan ja pelikello näyttää jo 4.5 tuntia. Olen tosin myös ajanut duel kisat joita saa tahkota jopa toisten avustuksella kerran jos toisenkin.

Eli tästäkin löytyy ne tutut devil ja angel autot, mutta ensin täytyy hommata "paholaisen lahja" eli ajaa vaikka sellaisen tyypin haamua vastaan time trialissa jolla tuo on. Sitä en tiedä täytyykö se haamu voittaa vai riittääkö pelkkä ajaminen sitä vastaan vaikka hävieäisi. Tuon jälkeen tulee ilmoitus paholaisen lahjasta ja päävalikon tausta muuttuu ja valintoihin ilmestyy duel. Ensin ajetaan devilia vastaan pelin kolmella perusradalla jotka ajetaan väärään suuntaan. Jos nuo voittaa niin saa auton omaksi ja samalla aukeaa archangel kisat joissa ajetaan sitä vastaan kolmella radalla jotka ajetaan oikeaan suuntaan.
Tuttuun tapaan nuo ajaa aivan julmetun kovaa, mutta onneksi tiimikaverit auttaa. Eli ennen kisaa voi valita support kuskin leaderboardilta. Ainoa vaatimus on, että se on samasta tiimistä missä itse ajaa. Sitten kun kisa alkaa niin ekat kaksi kierrosta vaan katsotaan sen valitun kuskin suoritusta ja kun kolmas kierros alkaa niin hypätään kyseisen kuskin autoon kuskin paikalle. Sitten vaan koitetaan se kolmas kierros pysyä ekana niin homma on selvä.
Tuota käyttäessä tuli kyllä joku yhteenkuuluvuuden tunne kun toiset saman porukan kuskit auttaa voittamaan.

Sittenhän tässä on online puolikin jossa tuskin enää kuskeja on. Itse ostin tämän yksinpeliksi eikä tämä kyllä hirveästi muista eroa vaikka varsinaista uraa ei ole. Eihän niissäkään muuta ole tehty kuin koitettu päästä ekana maaliin joka radassa. Kyllä tätä suositella uskaltaa ridge racer nälkään tuolla hinnalla. Tilaa tämä kyllä pikkasen kortilta syö. Peli oli yli 700mt ja siihen tulee 300mt päivitys ja tuohon kaikki muu päälle. Minulla peli vie n.1.8gt kun otin osan musa paketeista myös.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Koskakohan tuohon project diva f:ään mahtaa kyllästyä :rolleyes:
Näytä liitetiedosto 12674

Joku täälläkin taisi kutsua tuota jopa vitan parhaaksi peliksi. No minulla tämä ei ihan siihen yllä, mutta ainakin vielä tämä on vitan 2014 vuoden game of the year enkä usko, että diva f 2nd laittaa paremmaksi sillä odotukset on aika varmasti liian korkealla. Niin paljon tuo kuitenkin houkuttaa, että olen meinannut sen muutaman kerran importata kun ei meinaa jaksaa odottaa syksyyn euroopan julkaisua.

Ehdottomasti paras rytmipeli mitä olen pelannut ja omasta historiasta löytyy monta guitar heroa, molemmat dj herot, beatmania, osu tatakae ouendan, vib ribbon, frequency, amplitude jne. Yhtään huonoa biisiä ei pelistä löydy vaikka nykyään tuleekin pelattua lähinnä niitä pirteämpiä biisejä. Kaikki dlc on ostettu ja ainoa biisi joka ei ole extremellä läpi on sadistic music factory eli kauas ollaan tultu siitä kun tuo tuntui normal tasolla mahdottomalta:rolleyes:.
Nyt pelaan hardilla nauttiakseni ja välillä käyn kokeilemassa jotain biisiä extremellä ja tänään meni taas kolme biisiä läpi.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Uusi Vita-malli saapuu nyt ihan täydellä varmuudella kesän aikana myös Suomeen. Pitkin Eurooppaa myyntiin tulee PS Vita Action Mega Pack -paketti, jossa on itse PCH-2000-sarjan Vita-käsikonsolin lisäksi 8 gigan muistikortti ja latauskoodit viiteen toimintapeliin (kolme Vita-peliä, kaksi PSP-peliä). Suositushinta on 199,99 euroa, eli Suomessa oletettavasti hieman enemmän.

The PS Vita + memory card bundle** also includes an 8GB memory card and a voucher code for all five games, as well as a PlayStation Vita system to play them on (RRP €199.99)

** Available in, Austria, Czech Republic, Hungary, Ireland, UK, Bulgaria, Croatia, Iceland, France, Greece, Poland, Russia, Denmark, Germany, Portugal, Finland, Norway, Sweden, Spain

Lähde: PS.Blog (EU)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Juu elikkäs, olen harkitsemassa vitan ostoa ja pari kysymystä löytyy:
onko noista fps peleistä mihinkään (cod, killzone, bordelands)
Ja löytyykö fifasta ultimate team pelimuotoa?
Mikä ero on tuolla ps vita slimillä ja 'originaalilla'?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

onko noista fps peleistä mihinkään (cod, killzone, bordelands)
COD on ilmeisen kökkö tekele, mutta Killzone: Mercenary on ihan sieltä toisesta ääripäästä. Borderlands 2 on hyvin pitkälti sama peli kuin isommillakin konsoleilla, mutta graffasta on karsittu efektejä, ja ruudunpäivitysnopeus jättää toivomisen varaa. Peliin on tosin tällä viikolla tulossa päivitys, jonka pitäisi parantaa ruudunpäivitystä.


Mikä ero on tuolla ps vita slimillä ja 'originaalilla'?
Slim-malli on kevyempi ja ohuempi, ja siinä oleva LCD-näyttö ei ole niin loistava kuin alkuperäisessä Vita-mallissa. Näyttö on silti edelleen laadukas, vrt. keskivertoälypuhelimen näyttö. Uudessa mallissa on omaa sisäistä tallennustilaa 1 gigatavun verran, ja laitetta voi ladata ihan tavallisella micro-USB-kaapelilla. Slimin takakosketuslevy on myös vähän alkuperäistä pienempi, jonka myötä vahinkopainalluksia pitäisi tulla vähemmän.

Tarkempia eroja löytää pienellä vaivalla vanhemmista viesteistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Juu elikkäs, olen harkitsemassa vitan ostoa ja pari kysymystä löytyy:
onko noista fps peleistä mihinkään (cod, killzone, bordelands)

Paria FPS peliä tullut pelailtua. Unit 13, joka mielestäni oli tylsä ja ankea ensikosketus vitan FPS tarjontaan. Nyt työn alla Killzone: Mercenary, joka on ensimmäinen pelaamani KZ sarjan peli. Täytyy sanoa että peli on maistunut ja kentät on sopivan pituisia ja grafiikka on kelvollista. Juoni tuossa ei kiinnosta itseäni kyllä tippaakaan, jos siinä semmoista ylipäänsä onkaan.
Tietenkään jatkuva trophyjen kilahtelukaan ei ole haitaksi :)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vai kelvollista grafiikkaa mercenaryssa. Sehän näyttää melkein samalta mitä killzone 2 ps3:lla joka minusta on enemmän kuin vain kelvollista käsikonsoli peliksi. Itse tykkäsin juonestakin ja sehän tapahtuu ekan killzonen jälkeen ja osittain kakkosen rinnalla joten siitä varmasti saa sellaiset enemmän irti jotka ovat pelisarjaa pelanneet alusta asti.
Ja jos haluaa pilkkua nussia niin unit 13 on third person shooter eikä fps:rolleyes: Tosin ihan jees sekin kunhan tähtäykseen tottui. Jonkun juonen tapaisen se olisi kyllä tarvinnut sillä siinä ei oikeasti ole mitään tarinaa vaan pelkästään lista tehtäviä. Kyllähän ne nytkin läpi pelasi, mutta olisi kiva jos siinä olisi ollut edes joku kliseinen "tapa paha diktaattori ja pelasta maailma" juoni.

Itse tykkäsin jopa resistancesta vaikka graafisesti se näyttää lähinnä psp peliltä. Ihan viihdyttävä muutaman tunnin rymistely.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vai kelvollista grafiikkaa mercenaryssa. Sehän näyttää melkein samalta mitä killzone 2 ps3:lla joka minusta on enemmän kuin vain kelvollista käsikonsoli peliksi.

Kyllähän tuo kelpo grafiikka on :cool: Itseäni ei vain pelin miljöö säväytä. Tylsiä teollisuusrakennuksia ja ankean synkkää. Eilen tosin sattui olemaan joku kohtaus hieman avarammassa ympäristössä, niin pitihän siinä hieman ihastella ruudulla olevaa maisemaa.



Ja jos haluaa pilkkua nussia niin unit 13 on third person shooter eikä fps:rolleyes:

Tämä totta. Olikin jo muistista pyyhkiytynyt että eihän siinä omin silmin liikutakkaan.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Sony on sitten nähtävästi ihan virallisestikin hylännyt Vita:n pelilaitteena.

http://www.gametrailers.com/news-post/75993/sony-is-dwindling-down-first-party-vita-support

Eli Vita on pitkälti oheistuote PS4:lle (Remote Play) ja pienille indie yms peleille. Ei Rachetteja, God of Wareja, Jak & Daxtereita yms Sonyn lippulaivoja. Ei sillä, kyllähän sieltä saattaa joitain helmiäkin ilmaantua, mutta mitään suuren luokan tuotoksia on turha odottaa ala Uncharted.

Sony pettänyt aiemmat lupauksensa Vita:sta pelikoneena... -> armoton vitutus.

Edit: Vielä Sony:n quotet:
"We’ve taken a more holistic view with our platforms,"
"With Remote Play, Vita has now essentially become an extender or an enhancer for the main platform for other rooms in the house, or when someone else wants to use the main screen.""
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itseäni tuo uutinen ei hetkauta suuntaan tai toiseen.

Laitteella on tullut pelattua jo reippaasti ja odotuslistalla on vielä:

Senran kagura: shinovi versus (tosin tämä riippuu siitä kuin kovin eilen tilattu 3ds:n senran kagura: burst iskee
Project diva f 2:nd (ehdoton day one ostos)
Danganronpa : goodbye despair (eka oli aivan loistava joten tämä on pakko hankinta)
Persona 4: dance all night ( kuulemma sama porukka tekemässä kuin project diva f pelejä joten ei voi olla huono)

Jo julkaistujen ostoslista kunhan hinnat tippuu:

Hyperdimension Neptunia PP: Producing Perfection
Ys: memories of celceta

Uusi megapack jonka pitäisi tulla kesäkuun lopussa hintaan 39.99e:
8gt kortti
Batman arkham origins blackgate
Injustice: gods among us ultimate edition
Playstation all-stars: battle royale
Killzone: liberation (psp)
God of war: chains of olympus (psp)

Kaikki vita pelit kiinnostaa ja olen meinannut ostaa ne useamman kerran. Jokainen voi itse päättää minkä arvoisiksi nuo laskee. Itse ajattelen, että kortti on 15e arvoinen ja vita pelit 8e/kpl joten psp pelien hinnaksi jäisi 0.5e/kpl:D Ihan ok diili ainakin minulle.
PS+ puolella olisi vielä dragons crown odottamassa ja varmasti olen jotain vielä unohtanutkin.

Ja ne jo pelatut pelit:
Fyysisenä löytyy:
Little big planet
Reality fighters
Modnation racers: roadtrip
Resistance: burning skies
Unit 13
Persona 4 golden
Little deviants
Silent hill: book of memories
Assassins creed: liberation
Killzone: mercenary
Everybody's golf
Danganronpa
FFX/X2 hd remaster

Digitaalisena:
Asphalt injection
Urban trial freestyle
Alien breed
Sly 4
Farming simulator
Hungry giraffe
Wipeout 2048+hd & fury lisärit
Frobisher says
Tearaway
Ridge racer: Ultimate edition
Hatsune Miku: project diva F

PS+ palvelun kautta tullut otettua:
Uncharted: golden abyss
Gravity rush
Virtue's last reward
Lego LOTR
Rayman origins
New little kings story
Sonic & all-stars racing transformed
Stealth inc
Dynasty warriors next

PS one ja PSP pelit
R&C: size matters
Persona 3 portable
GTA: liberty city stories
Silent hill
Spyro trilogia
Lemmings
Locoroco
Gran tursimo psp
Corpse party

Mainitaan vielä, että muistikortteina on vain koneen mukana tullut 4gt kortti ja ekan megapackin mukana tullut 8gt kortti. Ihan kivasti olen pärjäillyt.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mainitaan vielä, että muistikortteina on vain koneen mukana tullut 4gt kortti ja ekan megapackin mukana tullut 8gt kortti. Ihan kivasti olen pärjäillyt.

Itselleni tuo on ollut lähes alusta asti tiedossa että on turha odottaa Sonyn omien lippulaivapelien massiivista saapumista Vitalle. Pätkääkään tämä tietoisuus ei minua ole haitannut. Tällä hetkellä Vitan peluuajasta 98% vie ilmaispeli Destiny of Spirits jonka koukkuun olen jäänyt. Pelikello näyttää reilua 400 tuntia. Kyseinen peli kaikenlisäksi on mainio F2P peli ettei siihen tarvitse tunkea rahaa lainkaan jollei halua.

Jäljelle jääneen ajan Vitan käytöstä vie No More Heroes - No Puzzles Either, tuttavallisemmin HMH:NPE, F2P peli tämäkin. Tosin sijoitin 10€ tähän jotta sain pelistä maksumuureista vapaan. Dragons Crowniin pitäisi perehtyä alkua enemmän, en vain ole jaksanut.

Itse menen 16 gigasella kortilla. Kävi pikku vahinko talvella ja hukkasin pelikotelon jossa oli 5 fyysistä peliä ja 4 gigan pelikortti. Ei mitään käryä missä k.o. kotelo on, mutta ei se menoa haittaa. Vita on mainio laite, kunhan tiedostaa mitä pelejä sille tulee ja mitä laitteelta odottaa.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itselleni tuo on ollut lähes alusta asti tiedossa että on turha odottaa Sonyn omien lippulaivapelien massiivista saapumista Vitalle. Pätkääkään tämä tietoisuus ei minua ole haitannut. Tällä hetkellä Vitan peluuajasta 98% vie ilmaispeli Destiny of Spirits jonka koukkuun olen jäänyt. Pelikello näyttää reilua 400 tuntia. Kyseinen peli kaikenlisäksi on mainio F2P peli ettei siihen tarvitse tunkea rahaa lainkaan jollei halua.

Jäljelle jääneen ajan Vitan käytöstä vie No More Heroes - No Puzzles Either, tuttavallisemmin HMH:NPE, F2P peli tämäkin. Tosin sijoitin 10€ tähän jotta sain pelistä maksumuureista vapaan. Dragons Crowniin pitäisi perehtyä alkua enemmän, en vain ole jaksanut.

Kukin tietty täplää tyylillään - mutta tämä Sony:n suuntaus ei ollut tiedossa alusta asti. Ostin laitteen heti ensijulkaisusta ihan Unchartedin takia. Voi poika se peli olikin aivan upea. Toinen hienous oli Gravity Rush, joten jäinkin toivomaan valoisaa tulevaisuutta jossa laitteelle julkaistaan yhtä kauniita ja laadukkaita pelejä. Olihan PSP:llekin tullut Metal Gear Solid, Rachet, God of War, Final Fantasyt (Crisis Core, Dissidia yms), Jak & Daxter, Gran Turismo, Motorstorm ja liuta muita Sony:n lempilapsia. Tai muita isoja nimiä kuten vaikkapa Kingdom Hearts, GTA:t, Monster Hunter, Valkyria Chronicles yms.

Vitan hienon alun (LBP) jälkeen iski kuivakausi - (kuten Assassins Creed tsk) mutta toivo kyti yhä sillä eihän Sony (tai muut isot pelitalot) nyt hylkää laitettaan, eihän? Tuotettiinhan PSP:lekin pitkään laadukkaita pelejä.

Sitten rupesi pelottamaan kun Sony lähinnä käänsi laitteelle vain noita HD remake settejä - Metal Gear Solidit (vaikka Peace Walker HD puuttui) olivat hyviä ja Persona 4 Golden olikin aivan upea, mutta seuraava Jak & Daxter 1-3; pelit eivät olleet graafsesti (en paljoa kyllä odottanutkaan) kuin keskinkertaisia, mutta pyörivät Vita:lla aivan sikamaisen huonosti. Pelit olivat lähes pelikelvottomia huonon käännöksen takia. Miten on että ne pyörivät niin huonosti vaikka eivät yltäneet graafisella tasolla lähellekkään Unchartedia, saati Gravity Rushia?

Laitteelle on kovan alun jälkeen tuotu vain pienten studioiden pelejä ja pitkälti PS2 HD remake lämmittelyjä vaihtelevalla menestyksellä.

Kuten aiemmin mainitsin, saattaahan tuolta helmiäkin löytyä, kuten DanganRonpa. Mutta se väite että oli alusta asti selvää että laitteelle ei tuoda isoja nimiä: ei todellakaan pidä paikkaansa. Ja kaikkea muuta. Laitteelle oli todella kova lupaus.

Toki osa pelaajista on arvannut jo hetken aikaa että Sony ei enää itse panosta laitteeseen (huonoista myynneistä johtuen?), mutta tuolla on vielä ihmisiä jotka jatkoivat uskoa. Kuten minä.

Siksi siis petetty olo. Ostin laitteen Sony:n huippunimien takia enkä iOS tyyppisestä 'määrä korvaa laadun' yhden jipon latauspeleistä (tosin painotan vielä - kyllä tuolla varmasti on helmiäkin joukossa).
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Olihan vastaava veto jo odotettavissa, mutta sen konkretisoituminen tietysti tuntuu ikävältä.


Minäkin ostin laitteen heti julkaisupäivänä, vaikka epäilys laitteen eliniästä kummitteli takaraivossa. Vaihtoehtona olivat kuitenkin Nintendon laitteet, joille yksinomaan luodaan hittipelejä toisensa jälkeen vaikka ei niin tehokkaita koneita olekaan.


Ei tässä kuitenkaan kovin surullinen voi olla, ainakaan jos ottaa huomioon sen pelimäärän mitä Vitalle on tarjottavana jo nyt. Kun hankittuna on PS3, PS4, Vita sekä PS+ jäsenyys, niin jokainen tietää kuinka paljon kovalevylle/muistikortille ehtii kertyä hyviä pelejä, mitä ei vielä ole ehtinyt pelata. Siihen lisätään vielä tehokas PC ja Steam alennuksineen niin pelihän on selvä. Minulla se tarkoittaa Vitan kohdalla jo miltei 32gb+8gb täysiä kortteja.


Siihen mennessä kun PlayStation Vitalle hankkimani pelit + ne mitä vielä haluaisin pelata, ovat pelattuina, on joltakin valmistajalta varmasti uusi käsikonsoli joko tulossa tai jo markkinoilla. Jospa seuraavaksi sitten Nintendon laite, sillä ei pelattavan puutteesta ole kyse muutenkaan.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

[video=youtube;REaUzHef9h4]https://www.youtube.com/watch?v=REaUzHef9h4#t=189[/video]

Defeated by its own quality >_<
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Defeated by its own quality >_<

Mitä tuossa on? Toisinsanoen kuka kertoo ja mitä Vitasta? Onko tuo jonkun randomjeppen tekemä ytubepätkä joka kerää klikkihuorauksia vai onko tuossa oikein asiaa ja onko sen tuottanut joku pelialalla oleva taho? Milloin video on tehty?

Videon otsikko ei paljon kerro sisällöstä eikä myöskään siitä milloin kyseinen pätkä on tehty, joten haluaisitko valaista kyseistä klippiä hivenen enemmän vaikka noin 5 - 10 ranskalaisella viivalla tai kertomalla jotain omia mielipiteitä klipistä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Onko tuo jonkun randomjeppen tekemä ytubepätkä joka kerää klikkihuorauksia vai onko tuossa oikein asiaa ja onko sen tuottanut joku pelialalla oleva taho? Milloin video on tehty?
Video on Extra Credits -poppoon tuotos ja tehty 25. kesäkuuta 2014.

Lyhyesti tiivistettynä EC:n mielestä Vita epäonnistui, koska sille ei ole tullut riittävästi AAA-titteleitä. Syy siihen on laitteen "liian hyvät" tekniset ominaisuudet, ts. siinä missä 3DS:llä AAA-nimikkeen saa tehtyä alle 20 hengen porukalla ja alle 10 miljoonan budjetilla, Vitalla se vaatii lähes PS3-tasoisen AAA-pelin resursseja. Ja kun laitekanta on niin pieni, on suuren budjetin pelin vaikeaa päästä edes omilleen.

Sinällään on totta, että Vitan isot nimikkeet ovat aika lailla kuihtuneet pois, ja laite on muuttunut pääasiallisesti indie-pelialustaksi. Tuota seikkaa videossa ei kuitenkaan otettu lainkaan esille, eikä myöskään sitä, että Vitalle tulee aika ihmeellisen paljon Cross-Buy-pelejä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vitalla se vaatii lähes PS3-tasoisen AAA-pelin resursseja. .... että Vitalle tulee aika ihmeellisen paljon Cross-Buy-pelejä.

PS3/PS4 tripla-A tiimi pystyy tuottamaan pienellä lisävaivalla myös Vitalle version?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Video on Extra Credits -poppoon tuotos ja tehty 25. kesäkuuta 2014.

Sinällään on totta, että Vitan isot nimikkeet ovat aika lailla kuihtuneet pois, ja laite on muuttunut pääasiallisesti indie-pelialustaksi. Tuota seikkaa videossa ei kuitenkaan otettu lainkaan esille, eikä myöskään sitä, että Vitalle tulee aika ihmeellisen paljon Cross-Buy-pelejä.

Kiitos. Oliko videossa mainintaa siitä että Sony pyrkii tekemään Vitasta PS4 lisälaitteen / remoteplay masiinan? CB pelejä onneksi Vitalle tulee ja myös se että sille tulee pirusti pelejä, vaikka AAA nimikkeet loistaa (ja tulee pääsääntöisesti loistamaan jatkossakin) poissaolollaan.

Japanissa Vita sentään käy kohtuullisesti kaupaksi (ei mitenkään erityisen hyvin), kuitenkin riittävän hyvin että paikalliset pelitalot panostaa Vitaan jossainmäärin ja joukossa on isompiakin tuotoksia joista jokunen eksyy länsimaihin (syksyllä tuleva Freedom Wars joka on 26.6.14 julkaistu Japanissa).

Tänään julkaistaan Media Craten & Famitsun kasaamat listat Japanin konsoli & pelimyynneistä, ilmeisesti FW on myynyt mainiosti Japanissa ja nostanut (ainakin hetkellisesti) Vitan myyntejä myös. Klo 16.00 EET tiedämme lisää Japanin myynneistä Vitan & Freedom Warsin osalta.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

PS3/PS4 tripla-A tiimi pystyy tuottamaan pienellä lisävaivalla myös Vitalle version?
En sanoisi ihan noinkaan. Noi Cross-Buy-pelit ovat enimmäkseen kuitenkin pienemmän budjetin latauspeleistä. Mutta jotain siellä on kuitenkin tehty, että nuo Vita-versiot tuntuvat noin vaivatta syntyvän. Tai ainakaan en muista nähneeni kehittäjien julkisesti valittavan, että "voi perhana, kun täytyy se Vita-käännöskin tehdä".
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tilasin huhtikuussa 32gb muistikortin ja olen sitä odotellut tähän asti. Tänään sain sähköpostia, missä sanottiin että "Tilaamaanne tuotetta ei enää tule. Tuote on vanhentunut malli ja sen valmistus on lopetettu". Onko kellään tietoa, että miksi näin on?
 
Ylös Bottom