Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

Vastaus: Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

Onneksi haastattelija ei tästä sentään hämääntynyt tai vähintäänkin se hetkellinen äänen murtuminen ja kyyneleiden nieleksiminen oltiin saatu editoitua pois.
Paavi otti kaiken vastaan rautaisella luonteenlujuudella. Ja Paavi & Gary Arve -veljesparihan jäi vielä kutemaan... juttelemaan samalle sohvalle pitkäksi aikaa. Siitä on olemassa noin puolen tunnin lisähaastattelu, joka ehkä jonain päivänä päästetään päivänvaloon.
 
Vastaus: Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

Nysse on kuunneltu. Tämän podcastin erinomaiseksi tekivät:

-Vahva osallistujakaarti. Jyri on pro ja Paavi on eläin, mutta myös näissä kahdessa muussa herrassa on oikeasti ainesta ihan vakkariksi.
-Nauhoitukset 3DS-tilaisuudesta, jossa tuntui paikoin olevan jopa MoonTV-mäinen ote ilman sitä tv:tä. Maagisetin kännijuontoja tiisattiin, muttei soitettu, mistä miinus.
-Ihan härö läppä, jossa päätaikurina se Jumalasta pari pykälää alempi, mutta muut säestivät hienosti.

Klippinä yksi lempikohdistani cästissä. Veljespari Paavi & maagiset eivät kunnioita homman isäntää:
 
Vastaus: Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

Mielipiteeni näiden podcastien pituudesta on varmaan tullut jo selväksi, ja nyt vielä rikottiin vanhat ennätykset :) Mielenkiinnolla odotan koska saavutetaan Titanicin kesto 2h 72min.

Jutustelu oli jälleen oikein mielenkiintoista ja leppoisana sujuvaa kuunneltavaa, ja tunnelmat ja haastattelut lanseeraustapahtumasta olivat mukavia meille jotka eivät paikalla olleet. En vain ole aivan varma onko pelikuvan liveselostus kovin järkevää sisältöä jos videopätkien tarjoaminen nettisivulla ei ole vaihtoehtona, vaikutelma on melko puolalainen. Toki 3D-vaikutelmaa ei niistä videoistakaan näe, mutta paremmin niistä hahmottaa mitä itse pelissä tapahtuu.

Pari pientä nitpickausta... Useampaankin otteeseen puhuttiin Zeldan vihreästä nutusta, Zelda on prinsessa jota ravataan pelastamassa peli toisensa jälkeen ja sen vihreäpyjamaisen sankarin nimi on Link. Lisäksi Metal Gear ei ollut alunperin Nintendon juttu (vaikutelmaan vaikuttanee se että esim. oikeaa Metal Gear kakkosta ei länsimaissa julkaistu ollenkaan ennen MGS3 Subsistencea). MSX oli 80-luvulla Konamin pääalusta, ensimmäinen Metal Gear tehtiin MSX2:lle ja portattiin sitten pikkuisen paranneltuna NESille.

Lyhyt palaaminen vanhuspelaamiseen ja pelidesignien ja vaikeustasojen muuttumiseen oli erittäin paljon mieleeni, aihe on ollut ehdoton suosikkini tähän mennessä ja siitä selvästi riittäisi vielä keskusteltavaa. Seuraavan keskustelun alustaminen pikakeskustelulla vaikuttaa ihan kiinnostavalta idealta, ainakin jos jatkossa vielä varoitetaan keskustelijoita etukäteen niin että ehtii hieman miettiäkin asiaa ettei keskustelun alusta tule niin kaoottinen.

Sille aina niin hauskalle pedometerille on muuten ihan suomenkielinenkin sana, "askelmittari".
 
Vastaus: Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

Mielipiteeni näiden podcastien pituudesta on varmaan tullut jo selväksi, ja nyt vielä rikottiin vanhat ennätykset
Joo, no, meillä ei varsinaisesti ole tarkoitus tehdä mitään ennätyksiä, mutta toisaalta emme myöskään aseta rajoituksia sille, miten pitkään mistäkin aiheesta saa keskustella. Olemme harkinneet mahdollisuutta jättää jaksosta pois "mitä tootta pelannehet" ja uutisosiot, mutta toisaalta tuon aikajanan ansiosta kuuntelija voi tehdä tuon poisjättämisen puolestamme.

Mutta jos on ehdotuksia, mitä jaksoon ei olisi kannattanut ottaa mukaan, niin voimme jatkossa katsoa, mitä asialle on tehtävissä.
 
Vastaus: Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

En vain ole aivan varma onko pelikuvan liveselostus kovin järkevää sisältöä jos videopätkien tarjoaminen nettisivulla ei ole vaihtoehtona, vaikutelma on melko puolalainen.
Tämä on ihan hyvä pointti. Tosin voisin ajatella, että tuollainen livenä fiilistely voi toimia, jos ei siis kuvailla vain sitä, mitä ruudulla tapahtuu, vaan kerrotaan enemmänkin fiiliksistä siinä sivussa. Toisaalta tällöin voi olla vaikeampi pitää yllä pysyvämpää keskustelua. Lisäksi puhuminen ja pelaaminen samanaikaisesti voi tuottaa vaikeuksia. Näitä kuitenkaan tuskin kovin usein podcasteissa kuullaan.

Pari pientä nitpickausta... Useampaankin otteeseen puhuttiin Zeldan vihreästä nutusta, Zelda on prinsessa jota ravataan pelastamassa peli toisensa jälkeen ja sen vihreäpyjamaisen sankarin nimi on Link.
Vitsit eivät tunnetusti parane selittämällä, mutta: The Legend of Zelda täyttää 25 vuotta - Uutiset - NintendoFIN. Sekoitin siinä hetkeksi kuitenkin Link's Awakeningin ja A Link to the Pastin, kun noista on lähinnä aika hämäriä muistoja jälkimmäisestä. Onneksi maagiset oli korjaamassa ( / tarkistanut faktat wikipediasta).

Lisäksi Metal Gear ei ollut alunperin Nintendon juttu (vaikutelmaan vaikuttanee se että esim. oikeaa Metal Gear kakkosta ei länsimaissa julkaistu ollenkaan ennen MGS3 Subsistencea). MSX oli 80-luvulla Konamin pääalusta, ensimmäinen Metal Gear tehtiin MSX2:lle ja portattiin sitten pikkuisen paranneltuna NESille.
Totta tämäkin. Onneksi ei minun suustani tällaisia lapsuksia tule, vai mitä maagiset!

Seuraavan keskustelun alustaminen pikakeskustelulla vaikuttaa ihan kiinnostavalta idealta, ainakin jos jatkossa vielä varoitetaan keskustelijoita etukäteen niin että ehtii hieman miettiäkin asiaa ettei keskustelun alusta tule niin kaoottinen.
Tiedossa oli, että homma hoidetaan lyhyen kaavan mukaan, mutta tuo kaikkia koskeva aikaraja tuli vähän yllätyksenä. Kolmen minuutin ikkuna sitten alkoi vähän pelottaa, eikä siinä ollut selkää järjestystä, jossa jokainen olisi voinut esittää mielipiteensä.

Sille aina niin hauskalle pedometerille on muuten ihan suomenkielinenkin sana, "askelmittari".

Tiedetään, tiedetään, tuo tuli lähinnä toisen ylläpitäjän pyynnöstä. =P

Yleensäkin jos jaksossa joku yksityiskohta menee vahingossa väärin tai jätetään vähemmälle huomiolle, ei se välttämättä tarkoita, että olisimme ihan kujalla. Monesti vain keskustelua on parempi puskea eteenpäin kuin jäädä korjailemaan vähemmän oleellisia yksityiskohtia. Toisinaan itsekin sitä huomaa sanoneensa jotain tyhmää tai väärin mutta kokee paremmaksi jättää asian sikseen. Sen kai siitä saa, kun ei mieti mitä sanoo vaan puhuu mitä sylki suuhun tuo. Ja on huono ihminen! Ei sillä, etteikö epäkohtia saisi korjailla.
 
Vastaus: Podcast 006: 3DS julkaistiin, mitä sitten?

Nysse on kuunneltu. Tämän podcastin erinomaiseksi tekivät:

- Maagisetin kännijuontoja tiisattiin, muttei soitettu, mistä miinus.

Juups, materiaalia olisi ollut tosiaan huomattavasti enemmänkin, mutta kaikkea ei kehtaa pistää kaiken kansan kuultavaksi, vaikka aika vapaasti cästissä turisemmekin. Parempi niin, usko vaan ihan huviksesi pois:).

Paaville sen verran, että kyllä sitä näköjään meikäläisellekin aivopieruja pääsee sattumaan, kun kylmiltään joutuu lätisemään. Teikäläisellähän noi faktat on kylmästi hallussa:p. Mitään faktoja en tosiaan ollut wikipediasta tarkistellut. Muutenkin pitäisi ehkä henkilökohtaisesti ottaa hieman terävämpi ote tuon valmistautumisen suhteen. Erottuu muuten liiaksi joukosta näiden muiden asiallisten herrasmiesten seassa. Homma menee liiaksi siihen "laatuläpän" viljelyyn.
 
Ylös Bottom