Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 036: License to suck

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
jryi, FelisLeo, maagiset ja Paavi ovat kyllästyneet halpoihin rahastuksiin kalliilla nimillä. Harry Potterit, Prison Breakit, Shieldit ja Lostit saavat jälleen kerran kyytiä, kun podcast-kaarti ihmettelee, miksi hyvistä elokuvista tehdään huonoja pelejä.

Poijaat ovat pelanneet haukuttujen pelien lisäksi ainakin Trine 2:ta, Space Marinea ja Bondia. Ja Paavi kävi potkimassa ilmaa Kinectin edessä.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki.

Kesto 1:39:45

0:00:00 Alkumusiikit ja esittäytymiset
0:02:44 MOPP: Kung-Fu High Impact, Trine 2, Space Marine, Goldeneye 007
0:31:40 Uutiskeskustelu
0:57:10 Viikon keskustelu: Lisenssipelit
1:32:45 Palautteet ja muut loppuhöpinät

Palautetta tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme.

Seuraava jakso ilmestyy 6.12. Aiheena videopeliaiheiset uudenvuodenlupaukset.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Yleisön pyynnöstä koitimme tehdä kastikkeesta tällä kertaa hieman kompaktimman paketin. Nyt ei ole siis luvassa kolmetuntista kuuntelueeposta, vaan kevyempi ja helpommin lähestyttävä näkemys lisenssipelien ihmeellisestä maailmasta. Tavoitteena oli pitää homma puolessatoista tunnissa, mutta siitä jouduimme loppupeleissä hieman lipsumaan.

Tässä hehkutusta hieman Last Action Herosta:

[video=youtube;P3a_CPXl3zg]http://www.youtube.com/watch?v=P3a_CPXl3zg[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Yay! Kiitoksia! Pieni lipsuminen ei haitannut ja tuollaisen mukavan kompaktin paketin pisti tulille jo ihan mielellään. Kaiken käsittelemiseen kuulosti yhä jääneen ihan riittävästi aikaa, selkeille rakennetta jäsentäville tauko-osuuksille myös plussaa ja hienosti saitte puristettua viikon teemastakin irti. Etukäteen epäilytti miten kummoista keskustelua siitä edes syntyy mutta hyvin veditte ja varsinkin retromuistelut veivät hauskalle nostalgiatripille kuuntelupuolellakin. Myyntimiehinäkin onnistuitte, eli pelailuosiossa kovinkin myönteisesti käsitelty Warhammer 40,000: Space Marine saa castin ansiosta ainakin yhden lisää myyntilukemiinsa :)

Jos sekuntikellon armoilla eläminen ei stressaa liikaa niin tällä reseptillä jatkossakin! Spessuille sitten (tarvittaessa) enemmän aikaa mutta perinteiselle peliviikko/uutiset/teema-kombolle tämä hieman tiiviimpi muoto toimi ainakin täällä vallan mainiosti.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Viitsiikö noin lyhyttä edes aloittaa...?

Keinotekoinen lyhentäminen on sitten iso fail. Jos jakso jää aiheen niukkuuden takia lyhyeksi, niin ei mitään väliä, mutta turha sitä on yrittää muuten vain rajoittamaan diipadaapan suoltamista. Ei kai sitä perjantai-illan ryyppyreissullekaan lähdetä "tasan 3 kaljaa, tunnin välein" -henkisellä taktiikalla?

Kosisin Maagisetiä, jollei sydämeni olisi jo varattu muuan Kyle Katarnille. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään kolmiodraamaa synny, vaikka selvästikin ainakin yksi henkilö ymmärtää kanssani Jedi Knightien merkityksen. Todella sääli, että sarja laitettiin telakalle luultavastikin Force Unleashedien takia. Nyt kun FU:t siirrettiin karboniittiin, niin olisi aika saada lisää Jedi Knight -saagaa. Mallikasta miekan ja voiman yhdistelemistä tasapainoisina aseina, sekä tietysti Jedi Academyn tarjoama mahdollisuus kaksiteräiseen miekkaan. Oi aikoja, oi tapoja.

Synti ja häpeä muuten on, ettei kukaan teharissa tai kastikkeessa muistanut sanallakaan mainita The Witcheriä. Otan oman osuuteni jumalanvihasta, sillä olisihan tuo pitänyt muistaa. Odin rankaiskoon minua miten haluaa, en välitä. Joka tapauksessa kyseessähän on mallikas lisenssin hyödyntäminen, jossa sellaisille asioille kuin "tuttu", "turvallinen", "pelaajaystävällinen" ja "helposti lähestyttävä" on pyllistetty ja kumarrettu kohti vaativaa yleisöä. Malliesimerkki siitä, kuinka riittävän aikuismaisen lisenssin hyödyntäminen tarkastikin toimii hyvin, jos sen tekee riittävän hc-tavalla.

Niin ja Grand Theft Autot on tietysti lisenssipelejä samannimisestä laatupätkästä. Hieno leffa muuten. Ihan oikeasti. On on. Miksei kukaan usko? Mutta on se ihan katsomisen arvoinen elokuva. Tosin on huomattava, että leffan teon aikainen aikakausi on ollut vähän erilaista, joten takakannessa mainostettavat "15 romutettavaa autoa" (tai jotain, en muista tarkasti) ei välttämättä ole enää ihan niin tärkeä juttu. Anttilasta kyseistä leffaa kuitenkin ainakin pari vuotta sitten vielä sai, joten eiköhän sitä ole jostain mahdollista saadakin.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Synti ja häpeä muuten on, ettei kukaan teharissa tai kastikkeessa muistanut sanallakaan mainita The Witcheriä. Otan oman osuuteni jumalanvihasta, sillä olisihan tuo pitänyt muistaa. Odin rankaiskoon minua miten haluaa, en välitä. Joka tapauksessa kyseessähän on mallikas lisenssin hyödyntäminen, jossa sellaisille asioille kuin "tuttu", "turvallinen", "pelaajaystävällinen" ja "helposti lähestyttävä" on pyllistetty ja kumarrettu kohti vaativaa yleisöä. Malliesimerkki siitä, kuinka riittävän aikuismaisen lisenssin hyödyntäminen tarkastikin toimii hyvin, jos sen tekee riittävän hc-tavalla.

Taisi olla heti kastikkeen nauhoituksen jälkeen FelisLeo, joka tuon The Witcherin muisti. Ehkä se ei heti tullut mieleen, kun ei tuo varsinainen lisensoitu teos ole mitenkään tutuin tapaus. Ekaa peliä ehdin alkukeväästä pelata sen tunnin tai pari. Pitäisi varmaan suosiolla ostaa kakkonen jostain alennuksesta, mutta toisaalta onpa tuossa Skyrimissäkin tahkottavaa ihan riittävästi näin hetkeksi.

Keinotekoinen lyhentäminen on sitten iso fail. Jos jakso jää aiheen niukkuuden takia lyhyeksi, niin ei mitään väliä, mutta turha sitä on yrittää muuten vain rajoittamaan diipadaapan suoltamista. Ei kai sitä perjantai-illan ryyppyreissullekaan lähdetä "tasan 3 kaljaa, tunnin välein" -henkisellä taktiikalla?

Näkisin, että aikarajojen asettamisella on ihan positiivisia vaikutuksia ainakin pidemmällä aikavälillä. Opitaanpahan vähän miettimään paremmin, mitä sanotaan. Lisäksi tahti pysynee parempana. Eihän sitä television keskusteluohjelmissakaan anneta jutun velloa loputtomuuksiin. Jotain on hyvä jättää myös myöhemmälle. Tietenkin tuossa on aina se vaara, ettei sitä spontaania läpyskänheittoa tule niin paljoa ja esimerkiksi peliosiossa nämä ensimmäisenä käsiteltävät saavat eniten aikaa.

Osittain jaksojen kestoon voidaan toki vaikuttaa muutenkin kuin asettamalla aikarajoja. Sisältöä voidaan rajata tarkemmin (esimerkiksi lisenssipelit -> elokuvien lisenssipelit). Yhden kokeilun perusteella ei mielestäni kuitenkaan voi vetää liian syvällisiä johtopäätöksiä. Vakiojäsenillä kestää se tovi tottua uusiin raameihin.

Onhan noita ajatuksia esitetty, että osioita jätettäisiin kokonaan pois. Mielestäni tuossa nykyisessä mallissa on kuitenkin ihan kiva yhdistelmä tällaista ajankohtaisuutta ja kestävämpää sisältöä. Uutiskeskustelut ja osittian myös pelijutustelut ovat yleensä ajankohtaisia. Samalla pelikeskustelussa tuodaan esille myös vanhempia pelejä, ja viikon aiheet ovat universaalempeja.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Hyvin kahtia jakautuvia ovat täysin ymärrettävästikin mielipiteet castin pituuden suhteen. Itse hyppään siihen bandwagoniin, joka tahtoo lisää. Tästä Kfin skaalalla mini-castista jäi sellainen fiilis, että juttua olisi riittänyt, mutta väkisin tukahdutettiin keskustelu ja siirryttiin eteenpäin. Kyllä ainakin meikäläisellä tulee kuunneltua kaikki mikä ulos vain suolletaan. Loistavaa viihdettä esim. lenkkeillessä, kotihommia tehdessä tai vaikkapa jotain juonetonta ja aivotonta urheilupeliä pelatessa.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Näkisin, että aikarajojen asettamisella on ihan positiivisia vaikutuksia ainakin pidemmällä aikavälillä. Opitaanpahan vähän miettimään paremmin, mitä sanotaan. Lisäksi tahti pysynee parempana. Eihän sitä television keskusteluohjelmissakaan anneta jutun velloa loputtomuuksiin. Jotain on hyvä jättää myös myöhemmälle. Tietenkin tuossa on aina se vaara, ettei sitä spontaania läpyskänheittoa tule niin paljoa ja esimerkiksi peliosiossa nämä ensimmäisenä käsiteltävät saavat eniten aikaa.

Osittain jaksojen kestoon voidaan toki vaikuttaa muutenkin kuin asettamalla aikarajoja. Sisältöä voidaan rajata tarkemmin (esimerkiksi lisenssipelit -> elokuvien lisenssipelit). Yhden kokeilun perusteella ei mielestäni kuitenkaan voi vetää liian syvällisiä johtopäätöksiä. Vakiojäsenillä kestää se tovi tottua uusiin raameihin.

Juurikin tämä alempi on mielestäni toimivampi ratkaisu. Jos aihe on, sanotaan vaikka ohuehko, kuten tämänkertaisessa, niin järkevää höpinää ei tietenkään saa usean tunnin edestä. Jaksot, joissa aihe ei ehkä tarjoa niin selkeästi ole monimuotoisia mielipiteitä, toki ovat automaattisesti lyhyempiä, sillä vaikeahan sitä on saada rehellistä väittelyä aikaan esmes siitä, että onko hyvälle lisenssipelille kysyntää. Tyhmähän täytyy olla, jos haluaa hyvän pelin jäävän julkaisematta vain siksi, että siinä hyödynnetään lisenssiä. Lyhentäminen juuri aiheen rajauksella on hyvä idea, sillä sen lisäksi, että aiheesta pursuavia lonkeroita voi myöhemmin hyödyntää, niin se myös pitää paketin tiiviinä. Mutta se, että jos vaikka viime viikkoinen mammutti oltaisiin etukäteen pakotettu tuntikolmevarttia-muottiin, olisi epäilemättä vaikuttanut höpinän tasoon kokonaisuutena. Toki se olisi onnistunut, mutta siinä on silloin riski, että keskustelu jää vain pinnan raapaisuksi, mikä on sitten taas kuulijalle tylsää ja tavallaan jopa aliarvioivaa. Niin kuin musiikissakin, levitykseen päätyviin julkaisuihin enemmän live-meininkiä ylituotannon kustannuksella!

Onhan noita ajatuksia esitetty, että osioita jätettäisiin kokonaan pois. Mielestäni tuossa nykyisessä mallissa on kuitenkin ihan kiva yhdistelmä tällaista ajankohtaisuutta ja kestävämpää sisältöä. Uutiskeskustelut ja osittian myös pelijutustelut ovat yleensä ajankohtaisia. Samalla pelikeskustelussa tuodaan esille myös vanhempia pelejä, ja viikon aiheet ovat universaalempeja.

Kyllä ja kyllä. Pelijutustelut ovat ennen kaikkea maukasta kuunneltavaa silloin, kun niissä pureudutaan hivenen vanhempiin peleihin. Pelialaa yhtään seuraava kyllä tietää, että CoD: Black Opsin nettipeli toimi julkaisussa kuin avoauto Suomen tammikuussa, mutta sen jälkeen asia unohtuu ja suuhun jää vain paska maku. Mutta kun pelin pariin palataan puolen vuoden, vuoden tai vieläkin pidemmän ajan päästä, niin kuulijalle tulee ensikäden tietoa pelin toimivuudesta juuri sillä hetkellä; Onko bugeja korjattu, lisäsisältöä tai vaikkapa ominaisuuksia poistettu tai nettipelit kuolleet kokonaan. Siihen ei peliarvostelu kykene, jolloin siitä muodostuu yksi podcastien mahdollisuuksista.

Älkää nyt kuitenkaan sillä ottako, ettei julkaisupeleistä saisi puhua. Toki sekin tarjoaa sellaisten tuntemusten kertomista, mihin arvostelut eivät välttämättä pysty. Eli siis vaikkapa oma perinteinen huono-esimerkkini RDR:n tapauksessa, että kaikki toimii ja on kaunista. Automaattinen 10 arvostelussa kenties, mutta jälkituntemuksissa voi tuoda sellaisia esimerkkejä ja asioita esille, joita ei ehkä paperille ole niin helppoa saada. RDR:n tapauksessa kaikesta hiomisesta ja toimivuudesta huolimatta tietynlainen hengettömyys, mitä on ehkä vaikea saada hehkutuksen jälkeen tuotua esille kirjallisessa arviossa.

Uutiskeskustelu on ehkä ainoa, mistä voisi järkevästi hivenen viilata minuutteja pois. Toki ovat ajankohtaisia ja uutistekstiä syventäviä pohdiskelutuokioita, mutta viime viikolta tuttu "PETA haluaa boikotoida Mariota - Päivitetty 6h myöhemmin: Kyseessä vitsi" -aiheiset uutishöpinät ei ehkä hirveästi tarjoa. Kun kastikkeet ovat muutenkin niin huumoripainotteisia, niin tuollaiset huumoriuutiset eivät oikein sitten erotu sieltä millään tavoin; Läpän heittoa kun on jo muutaman komediasarjan tuotantokauden verran muutenkin survottu siihen parituntiseen. Puolestaan tämänkertaisen Xboxin seuraaja -uutiset taas mahdollistavat todellisen sanottavan esiintuomisen, jolloin siitä on sisällöllisesti oikeasti iloa.

Jep, tulipahan taas paljon tekstiä napanöyhdän veroisesta aiheesta. Keep on rocking, Ilveksellä voittoputki, kaupallista paskaa aka Nightwishin tuore levy tulee huomenna ja TTontutkin jo etsivät piilopirteistämme kilttejä pelaajia, joita voisi muistaa jälleen hyllyyn homehtuvilla uusilla peleillä, joten mikäs tässä on joutessa. Joulupata(keräys) taas porisemaan ja paniikkikohtauksia keräämään joulukuun puolen välin jälkeen Anttilan ihmisruuhkaan niiden samojen perkeleellisten joululaulujen soidessa taas kerran.

[video=youtube;HFjI7gT1FvI]http://www.youtube.com/watch?v=HFjI7gT1FvI[/video]

Joulukuun podcast-kartasta varmaankin löytyy jo spoilercastin ohella pelivuosi 2011 sekä sitten Joulun Lahjavinkit - Sosiaalisen elämän puutteesta kärsivän ihmisen lahjojen oston ABC? Ja alkuvuodesta sitten japsiropejen vakavaa puutostilaa showssanne korjaamaan Final Fantasy (XIII-2) -special.

Harras toive olisi, että otatte tässä nyt lähiaikoina jonkun Wiiläisen sinne kertomaan syitä sille, miksi uusin Zelda on jälleen kaikkien aikojen paras peli. Olisiko tässä muuten, jollei nyt spoilercastin, niin sentään spessujakson aihetta kerrakseen...?
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Yleisön pyynnöstä koitimme tehdä kastikkeesta tällä kertaa hieman kompaktimman paketin. Nyt ei ole siis luvassa kolmetuntista kuuntelueeposta, vaan kevyempi ja helpommin lähestyttävä näkemys lisenssipelien ihmeellisestä maailmasta. Tavoitteena oli pitää homma puolessatoista tunnissa, mutta siitä jouduimme loppupeleissä hieman lipsumaan.

Olin tulossa itkemään, kuinka oli kiirehdityn oloinen jakso. Syykin selvisi aika pikaisesti. :p

Ihan hyvää läppää kuitenkin. Aihe sinänsä on ehkä vähän tylsä, koska aika lailla kaikki yhtään enempää pelaavat tietävät ne hyvät ja paskat lisenssipelit. En tiedä, onko mitään muuta "genreä" kuin lisenssipelit, jossa käytännössä kaikki pelaajat olisivat yhtä samaa mieltä lähes teoksesta kuin teoksesta.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Olin tulossa itkemään, kuinka oli kiirehdityn oloinen jakso.

Siis tarkoitatko kuitenkin, että jakso kuulosti kiirehdityltä? Koska sitähän se oli. Valmistautuminen oli kyllä huolellisempaa kuin koskaan aikaisemmin, mutta sekuntikellon kanssa nauhoitusajan vahtaaminen pakostikin luo paineita ja jos kelloa seuraa orjallisesti, joutuu jossain vaiheessa lyömään keskustelulle stopin ja siirtymään seuraavaan aiheeseen. FelisLeo itse asiassa heitti The Witcherin lennossa käsikirjoitukseen nauhoituksen aikana, mutta aika oli siinä vaiheessa jo niin vähissä (lue: ylitetty), että sitä ei enää ehditty mainita.

Tämä oli siis ihan oikeasti kokeilu, että miten onnistuu jakson lyhentäminen ilman että karsitaan osioista. Mun mielestä me opittiin jotain uutta (varmaan enemmän kuin viimeisen 20 jakson aikana yhteensä), mutta oliko lopputulos tässä tapauksessa nyt sellainen, että kannattaa jatkaa samalla linjalla? No, kuulen mielelläni mielipiteitä.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Siis tarkoitatko kuitenkin, että jakso kuulosti kiirehdityltä?

Kyllä, itse jakso keskusteluineen kuulosti kiirehdityltä. "Keskustelu" tuntui todella monessa kohtaa siltä, että "pakko saada nämä nyt tästä listalta äkkiä alta pois".

Mun mielestä me opittiin jotain uutta (varmaan enemmän kuin viimeisen 20 jakson aikana yhteensä), mutta oliko lopputulos tässä tapauksessa nyt sellainen, että kannattaa jatkaa samalla linjalla? No, kuulen mielelläni mielipiteitä.

Minusta ei kannattaisi, monen muun mielestä ehkä päinvastoin.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Valmistautuminen oli kyllä huolellisempaa kuin koskaan aikaisemmin, mutta sekuntikellon kanssa nauhoitusajan vahtaaminen pakostikin luo paineita ja jos kelloa seuraa orjallisesti, joutuu jossain vaiheessa lyömään keskustelulle stopin ja siirtymään seuraavaan aiheeseen. FelisLeo itse asiassa heitti The Witcherin lennossa käsikirjoitukseen nauhoituksen aikana, mutta aika oli siinä vaiheessa jo niin vähissä (lue: ylitetty), että sitä ei enää ehditty mainita.

Tämä oli siis ihan oikeasti kokeilu, että miten onnistuu jakson lyhentäminen ilman että karsitaan osioista.

Epäilemättä kokeilun arvoinen ja opettavainen idea, mutta kultainen keskitie löytynee jostain vanhan ja uuden välimaastosta. Hyvä valmistautuminen on puoliksi tehty, mutta kellon voisi heittää Deathly Hallows ykkösen kanssa samaan jorpakkoon. Jos kässäri on valettu tukevalle pohjalle, niin keskustelu pysyy paremmin raameissa kuin vaikkapa MGS-spessun tapauksessa. Tarkan kässärin avulla pysytään aiheessa, ja kellon tai muut teennäiset aikarajoitukset poistamalla höpötys pysyy kiinnostavana ja vapautuneena, kun ei tarvitse hiki hatussa vilkuilla sekuntikelloa.

Ja kuten mainitsitkin, niin se Witcher jäi pois vaikka mieleen pompsahtikin. Tällaisissa asioissa aikarajoitukset pahiten kusee nilkkaan, sillä kyseessähän on lisenssiin pohjautuvana pelinä kuitenkin täysin uniikki. Sekä toteutuksellisesti että kirjaan pohjautuvana, joten olisi kyllä pitänyt nostaa esille edes sivulauseessa.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Minusta ei kannattaisi, monen muun mielestä ehkä päinvastoin.
Taitaa olla pikemminkin päinvastoin :) Ja eipä näistä nyt turhaa stressiä kannata ottaa. Jos aikaraja aiheuttaa turhia paineita keskustelijoille ja kiireen tuntua kuuntelijoille niin molempien kannaltahan se kokeilu on silloin hyvä jättää yhteen kertaan.

Ja kuten mainitsitkin, niin se Witcher jäi pois vaikka mieleen pompsahtikin. Tällaisissa asioissa aikarajoitukset pahiten kusee nilkkaan, sillä kyseessähän on lisenssiin pohjautuvana pelinä kuitenkin täysin uniikki. Sekä toteutuksellisesti että kirjaan pohjautuvana, joten olisi kyllä pitänyt nostaa esille edes sivulauseessa.
Tätä en silti ihan pelkän aikarajan piikkiin pistäisi. Oli kestoa miten paljon tahansa, aina jotain voi unohtua eikä se mikään synti ole. Tehoketjukin oli sen viikon verran mutusteltavaa keräämässä eikä kukaan näyttänyt sielläkään Witcheriä muistaneen. Parhaimmillaanhan tuollainen vain kirvoittaa castin jälkeistä jatkokeskustelua täällä foorumeilla ja syventää aihetta näin entisestään.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Aamulla matkalla töihin ehdin kuunnella reilun tunnin verran. MOPP- ja uutisosiossa en mitään painostavaa hoputtamista huomannut, ja ihan riittävä määrä kissanpentuja ja Tontsan haukkumista aiheen vierestä oli mukaan saatu.

PS. X360-päivityksen tietojen "vuotamista" oli taas kyllä "pikkaisen" liioiteltu. Paljastin jopa sen verran, että uusi X360 on todella nopea ja saa etenkin XMB:n näyttämään jo suorastaan antiikkiselta.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Tätä en silti ihan pelkän aikarajan piikkiin pistäisi. Oli kestoa miten paljon tahansa, aina jotain voi unohtua eikä se mikään synti ole. Tehoketjukin oli sen viikon verran mutusteltavaa keräämässä eikä kukaan näyttänyt sielläkään Witcheriä muistaneen. Parhaimmillaanhan tuollainen vain kirvoittaa castin jälkeistä jatkokeskustelua täällä foorumeilla ja syventää aihetta näin entisestään.

Toki toki, mutta kun tunnustivatkin jo, että muistivat mutta eivät ehtineet. Aina unohtuu jotain, jälkiviisastelu on paljon helpompaa ja pelko itsensä julkisesta nöyryyttämisestä on kova, joten sille ei voi mitään jos unohtuu tai asia ei tunnu maininnan arvoiselta. Mutta se, että asia muistetaan ja tiedostetaan, mutta se jätetään aikarajoituksen takia pois, on huono juttu.

Summa summarum kolmatta kertaa, eli laatu korvaa määrän. Aiheen venyttäminen joka suuntaan pois, niin saadaan tiiviistä aiheesta tiivis, mutta asiasisällöltään riittävä paketti.

Jostain syystä tuo tehareiden vakisijainti Yleistä keskustelua konsoleista & peleistä -alue tuntuu vähän kuolleelta. Eipä siellä oikein meidän muutamien vääräleukojen lisäsi muita pyörikään, joten tuntuvat nuo teharit aina kuolevan heti jakson jälkeen. Sääli sinänsä, sillä useammassa ketjussa siellä olisi paljonkin potentiaalia. Hassua, että aiemmin en itsekään siellä koskaan käynyt. Sittemmin kiinnostukset kääntyneet siihen suuntaan, että suurin osa Kfin-selailustani tapahtuu Yhteiset-osiolla, ja sitten aikalailla maksimissaan kerran päivässä PS-alueella. Aiemmin oli toisinpäin, paitsi GC&Wii-ajalla, jolloin tietysti aika kului Nintendo-alueella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Aamulla matkalla töihin ehdin kuunnella reilun tunnin verran. MOPP- ja uutisosiossa en mitään painostavaa hoputtamista huomannut, ja ihan riittävä määrä kissanpentuja ja Tontsan haukkumista aiheen vierestä oli mukaan saatu.

PS. X360-päivityksen tietojen "vuotamista" oli taas kyllä "pikkaisen" liioiteltu. Paljastin jopa sen verran, että uusi X360 on todella nopea ja saa etenkin XMB:n näyttämään jo suorastaan antiikkiselta.

Kissanpennut ja Tontsan haukkuminen, niistä on hyvät kastikkeet tehty. Eiku. Todellisuudessa kaipuu on vain niin kova, että se saa tekemään tyhmyyksiä. :(

P.S. Killi on todennäköisesti jo usuttanut lakimiehet kippuusi, kun tuollaisia salaisuuksia julkisestikin paljastelet. Turha enää räpiköidä vastaan.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Jostain syystä tuo tehareiden vakisijainti Yleistä keskustelua konsoleista & peleistä -alue tuntuu vähän kuolleelta. Eipä siellä oikein meidän muutamien vääräleukojen lisäsi muita pyörikään, joten tuntuvat nuo teharit aina kuolevan heti jakson jälkeen. Sääli sinänsä, sillä useammassa ketjussa siellä olisi paljonkin potentiaalia.
Joo, näin tosiaan tuntuu käyvän. Toisaalta tehoketjuissa ehditään yleensä viikon aikana tuomaan esiin niin monta mielenkiintoista näkökulmaa ja mielipidettä, että casti jää miltei niiden varjoon tai ainakin se tuntuu sitten koko keskustelun päätökseltä. Ei sitä toki sellaiseksi ole tarkoitettu eikä näin tarvitsisi olla mutta noin se vain tuntuu menevän.

Ihan puhtaana ajatusleikkinä voisi tietysti miettiä, mitä tapahtuisi jos viikon aihe olisi yllätys ja "sen" tehoketju avattaisiin vasta castin julkaisun yhteydessä. Tulisi palaute itse lähetyksestä ja omat näkemykset aiheesta luontevasti samaan nippuun. Ei sillä että nykyisessä lähestymistavassa mitään vikaa on ja lienevätkö nuo tehoketjutkaan alusta asti olleet mukana. Ei tässä tarvita kuin enemmän porukkaa tuomaan rohkeasti oman mielipiteensä esiin ja näin tulevaisuudessa varmasti käykin, jos on käydäkseen.
 
P.S. Killi on todennäköisesti jo usuttanut lakimiehet kippuusi, kun tuollaisia salaisuuksia julkisestikin paljastelet. Turha enää räpiköidä vastaan.
Myöhäistä. Terveisiä täältä Guantanamosta. Oli hauska tuntea.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Sain kuunneltua tuon ja ihan toimivan oloinen paketti, vaikka ehkä enemmän tuosta itse aiheesta olisi vielä voinut pälpättää. Ehkä jos tuohon saisi vielä tuollaisen puolisen tuntia lisää, niin voitaisiin olla aika hyvässä pätkässä. Tauota olivat aika jees tuossa. Mutta eiköhän tässä kaikki oleellinen tullut käytyä. Jatkoa tosiaan voidaan tehdä täällä foorumilla, mikäli saadaan juttu luistamaan.

Todella sääli, että sarja laitettiin telakalle luultavastikin Force Unleashedien takia. Nyt kun FU:t siirrettiin karboniittiin, niin olisi aika saada lisää Jedi Knight -saagaa. Mallikasta miekan ja voiman yhdistelemistä tasapainoisina aseina, sekä tietysti Jedi Academyn tarjoama mahdollisuus kaksiteräiseen miekkaan. Oi aikoja, oi tapoja
Kyllähän FU:ta odotteltiin kuin kuuta nousevaa, mutta ei kyllä lunastanut niitä odotuksia, mitä sille annettiin. Jedi Knight on kyllä sitä parhautta ja tuntuu muutekin, ettei tuossa 90-luvulla / 2000-luvun alussa hirveästi niin kovin hirveän huonoja SW -pelejä tehtykään. Kun alkaa tarkemmin miettimään, niin onko niitä niin paljoa huonosti tehtykään. Pois lukien muutamaan mätää kappaletta.

Mutta jos jokin uusi JK: Outcast / Jedi Academy saataisiin, niin kyllä olisi herkkua. Tuntuu nyt kuitekin tuo Old Republic -era olevan kiinnostavampi kuin elokuvien aikaan tai sen jälkeen liittyvät tapahtumat.


Vielä kun muistaa, niin tuohon @Paavin kommenttiin Uncartedista:
Tätä odotellessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Ei hyvä muttei huonokaan eli todella keskinkertainen casti oli tällä viikolla. Keskustelu sujui hyvin mutta mentiin vähän liian paljon käsikirjoitus+sekunttikello -menetelmällä. Toivottavasti jatkossa ei mennä samalla tyylillä vaan nähtäisiin edelleen näitä megacasteja, jossa ei aikarajaa mietittäisi. Toisaalta näilä lyhyemmillä casteilla on kannattaja-kuntansa. Ei kenelläkään ole loputtomasti vapaa-aikaa käyttääkseen suuren osan siitä podcastin kuunteluun. Omassa tapauksessa pelastukseksi on koitunut n. 45minuutin koulumatkat bussilla, jossa ei muuta tekemistä ole kuin kuunnella castia. No kaikesta huolimatta: Kiitokset taas tästä viikosta.

PS. Tuli tuossa eilen aloitettua SG-1:n 9. tuotantokauden katsominen ja ihastuin heti tähän ihanaan neitoseen Valaan, joka 8. tuotantokaudella kaappasi Prometheuksen ja Danielin yksinään. No, minäpä rupesin tutkimaan, että kuka häntä näyttelee ja missä muussa hän on esiintynyt ja yllätyksekseni huomasin, että näyttelijä oli Claudia Black eli Chloen ääninäyttelijä Unchartedeissa!
 
Ylös Bottom