Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

FelisLeo

Gamereactor
KonsoliFIN Podcastissa ruvetaan puhumaan 50. jakson kunniaksi kauhupeleistä. Vakioisäntä jryi järkyttyi merkkipaalusta siinä määrin, että pakeni maasta, ja vastuu jakson vetämisestä jäi FelisLeolle. Hänen kanssaan kalsareitaan kastelevat maagiset, Paavi ja TUHOMURSU.

Kauhistelun ohella riemuitaan pelatuista peleistä, kuten Rayman Originsista, Binary Domainista, Jak & Daxter HD Collectionista ja The Witcher 2:sta.

Uutisosastolla hämmentää ja kiinnostaa mohawkit vanhalle mantereelle tuova Assassin's Creed III, vai miten se menikään. Useampi sananen saadaan irti myös huhuista, joiden mukaan Valve olisi suunnittelemassa omaa konsolilta maistuvaa PC-viritelmäänsä.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla

Kestoa taas vaatimattomat 3:08:23
 
Vastaus: Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

Edellisessä jaksossa oli ihmetelty meikäläisen noottia Witcher 2:n yliampuvasta tarkkuudesta grafiikoiden osalta. En muista avasinko asiaa sen ihmeemmin, mutta tässä on nyt kuvaa selvennykseksi:

0xXFE.jpg


Kysymyshän on pohjimmiltaan siitä, että ylitarkat tekstuurit yhdessä sahalaitojen kanssa eivät näytä mitenkään mahdottoman hyviltä liikkeessä - eivätkä kyllä screenshoteissakaan. Mielipidekysymyshän tämä on ja sekin vaikuttaa varmasti, että kuinka lähellä näyttölaitetta pelataan. Tietokoneen näytöltä touhu särki omaan silmään aika pahasti. Ubersamplingin heitin kuviin ihan korostaakseni asiaa, mutta sitä en pelatessa pysty pitämään, sillä freimit putoavat 15 freimin hujakoille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

Pitäisikö castien noudattaa selkeämmin etenevää järjestystä helpommin seurattavuuden nimissä, vai onko nykyisen kaltainen rönsyilevä tajunnanvirta se parempi linja?
 
Vastaus: Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

Pitäisikö castien noudattaa selkeämmin etenevää järjestystä helpommin seurattavuuden nimissä, vai onko nykyisen kaltainen rönsyilevä tajunnanvirta se parempi linja?
Mun mielestä olisi kiva, että kaikilla olisi valmiiksi käsikirjoitetut repliikit, jotka vaan luetaan paperilta. Lisähupia tulee, jos painottaa virkkeiden viimeisiä saNOJA. Siis vaikka näIN. :)
 
Vastaus: Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

Pitäisikö castien noudattaa selkeämmin etenevää järjestystä helpommin seurattavuuden nimissä, vai onko nykyisen kaltainen rönsyilevä tajunnanvirta se parempi linja?

Tajunnanvirtaa ja lisää sitä! Tämä asia on juurikin se mikä innostaa joka viikko castin pariin. Juu, suurin osa aiheista ja niistä tullut "järkevä" keskustelukin on nautittavaa mutta se ei ole se castinkuuntelusyy numero 1. Eli samalla mallilla jatkakaa, kiitos.
 
Vastaus: Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

Taas kerran mainio kastike. Jyrin poissaolo pelotti aluksi, koska Fellun johdolla aihe voi mennä salakavalasti yhden nimeltä mainitsemattoman sarjan pariin ja tulihan se mainittua mutta se jäi onneksi parin sanan mittaiseksi.

Itse viikon aihe oli itselleni vähän tylsä, koska en pelaa kauhupelejä enkä niistä tykkää ollenkaan. Olen sen verran herkkä tälläistä materiaalia kohtaan ja esimerkiksi jo Falloutin hylätyt käytävät ym. pelottavat jo ihan tarpeeksi. Tämän takia eivät kauhupelit ole minulle.

Kiitokset tästä viikosta ja varsinkin AC-välimusasta, joka herättää itsessä sellaisia tunteita mitä mikään muu peli tai elokuva ikinä ole herättänyt.
 
Vastaus: Podcast 050: Vanhan mantereen mohawkit

Joo AC-välimusa oli hieno.

Jännä kyllä, miten eri tavalla kauhu koetaan. Toiselle pelottava on naurettavaa ja joskus toisinpäin.

Itselleni kaikkein legendaarisin on kyllä kauhukokemuksena Resident Evil 1. Se oli jotain niin ennenkokematonta. Päivällä kirkkaassa auringonpaisteessakin pelatessa pelotti ihan perkeleesti. Sen setting oli myös mahtava. Kartano, ulkotilat, se uskomattoman karmiva kellari, Umbrellan mestat, huhhuh.

Paras kauhupeli omaan makuuni on kuitenkin Dead Space. Impossiblella pelattuna se pelotti vielä enemmän, vaikka oli jo pelannut peli kertaalleen vai jopa kahteen kertaan läpi. Tässä yksi esimerkki vaikeustason vaikutuksesta pelottavuuteen, josta maagisetkin huomautti, olikohan Condemnedin kohdalla.

Itselläni oli Dead Spacessa juuri päinvastainen kokemus kuin Mursulla. Mielestäni siinä sekoitettiin hyvin ääniä, joista ei seurannut mitään ja ääniä ja tilanteita, joissa tulikin kimppuun porukkaa, milloin mistäkin. Monihan on taas ollut sitä mieltä, että peli on liian ennalta arvattava juuri siinä mielessä, että aina tietää, että nyt taas tulee porukkaa, kun musiikki pauhaa jne. En tiedä, omasta mielestä siinä oli vaan juuri sopivasti käytetty kaikkia keinoja niin, että jatkuvasti sai olla varpaillaan.

Hyvä cast oli jälleen, eipä muuta sanottavaa.
 
Ylös Bottom