Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 094: Uusi vuosi, osa 2013

-WaLuigi-

KonsoliFIN Alumni
Viime viikolla muisteltiin mennyttä vuotta, mutta vuoden toisessa jaksossa käännetään katse vihdoin tulevaan. KonsoliFINin Daltonit FelisLeo, Paavi ja Waluigi kokoontuivat mollaamaan viime vuotta koskeneita ennustuksia, povaamaan vuoden 2013 suurtapahtumia ja pohtimaan alkuvuoden kiinnostavimpia pelijulkaisuja.

FelisLeon mukanaolo tarkoittaa tietysti Gears of War 3 -juttutuokiota, mutta pelatuissa peleissä kuullaan myös juttua Family Guyn peliversiosta. Uutisosiossa ihastellaan kiinalaisisän kasvatuskeinoja sekä suomalaisfirmojen tulevia pelijulkaisuja.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Kesto 2:18:54

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla.
 
Vastaus: Podcast 094: Uusi vuosi, osa 2013

Ennustukset kuulosti varsin varteenotettavilta. Itse veikkaisin, että COD/MW/Blops myy enemmän kuin GTA5. Pitemmän aikavälin ennusteena sanoisin, että seuraavassa Nintendon konsolissa on jälleen jotain uutta vempelettä, jota en ainaskaan itse arvannut.
 
Vastaus: Podcast 094: Uusi vuosi, osa 2013

WaLuigi on viime aikoina useammassakin jaksossa tainnut puhua suhteestaan Final Fantasyihin. Final Fantasy XIII (13) ei todellakaan ole ollut ainoa rohkeasti uusille urille lähtenyt sarjan peli. Sarjan tyyliin on kuulunut, että muutamista genren vakioelementeistä huolimatta kaksi peräkkäistä osaa eivät lopulta muistuta kovin paljon toisiaan, ja siitä huolimatta fanit ovat useimmiten olleet tyytyväisiä. Täysin reaaliaikainen ja taistelukentätön XII (12) eroaa selvästi enemmän muusta sarjasta, jos MMO:t XI ja XIV unohdetaan suosiolla, ja universaalista arvostelumenestyksestään huolimatta tuntuu jakavan mielipiteitä nykyään enemmän kuin tuoreeltaan. Minusta se on koko sarjan paras peli. XIII uudistaa taas aivan toiseen suuntaan, ja jostain syystä menestyi FF:ksi poikkeuksellisen vaisusti arvosteluissa saaden kymmenen pistettä muita alhaisemman metascoren, ensimmäisenä pääsarjan uutena pelinä koskaan alle 90. Minusta kyseessä on teknisesti loistava tekele, joka on pelillisesti yksi sarjan heikoimmista. Minun ongelmani XIII:n kanssa ei ole se, että se on erilainen, vaan se, että siitä puuttuu lähes kaikki mikä minua genren peleissä kiinnostaa, ja se mikä jää jäljelle ei kovin paljon enää kiinnostakaan. XIII-2 on massiivinen parannus, vaikka siinäkin on melkoisia hölmöilyjä jäljellä, eikä ehkä vaikeaselkoisimman FF-maailman päälle sekavien aikaparadoksien rakentaminen sitä ainakaan selvennä.

Tietysti sarjan jatkuvan muuttumisen vuoksi jokainen osa on sekä sarjan paras että sarjan huonoin: Why every Final Fantasy game is the best AND worst in the series | GamesRadar

Mitä tulee PSN:ään loggaamattomuuteen, parin kuukauden idle kuulostaa amatööritouhulta:

psn-24mo-idle-small.jpg
Kyllä tuona aikana tuli PS3:a jonkin verran käytettyä, tosin käytännössä pelkästään DVD/BD-soittimena tai peleihin joissa PSN:llä ei tee mitään. Nykyään tilanne on aivan eri, Netflixin vuoksi loggaan PSN:ään käytännössä viikottain.
 
Vastaus: Podcast 094: Uusi vuosi, osa 2013

Tietysti sarjan jatkuvan muuttumisen vuoksi jokainen osa on sekä sarjan paras että sarjan huonoin: Why every Final Fantasy game is the best AND worst in the series | GamesRadar
Oli muuten hyvä artikkeli. Muistutti aika tehokkaasti siitä, mitkä puolet noista vanhemmista fantasioista ovat vaipuneet unholaan ajan kullatessa muistot. Ei olisi tullut tätäkään varmaan koskaan internetin syövereistä bongattua itse, kiitokset sph:lle!
 
Ylös Bottom