Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Jos viime viikolla ääneen päästettiin vastikään pelin julkaissut ensikertalainen, niin tällä kertaa vieraana onkin pitemmän linjan tekijä. Hill Climb Racingin tehnyt Toni Fingerroos kertoo, miten pelibisneksessä menestytään ja mitä Fingersoft meinaa seuraavaksi tehdä.

MOPP-osuudessa Paavi kertoo tuoreesta Gears of Warista ja Maagiset on pelaillut Tomb Raideria. Jyrin PSplus-sadosta päätyi lyhyeen esittelyyn hupsu pikku taktiikkanaksuttelu Mushroom Wars. Ja uutisissa ollaan niin feministä että...

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Hill Climb Racing löytyy seuraavista linkeistä:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fingersoft.hillclimb
iOS: https://itunes.apple.com/fi/app/hill-climb-racing/id564540143?l=fi&mt=8

Kesto 1:46:57


Jaksossa puhuttu Tropes vs Women in Video Games -video Youtubessa:
Damsel in Distress: Part 1 - Tropes vs Women in Video Games - YouTube

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Hyvä että jaksatte edelleen tehdä näitä podcastejä,
thx!
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Näin vielä castia kuuntelematta pakko todeta että toi Mushroom Wars on kyllä porukalla aivan fantastinen peli. Simppeli ehkä mutta viihdyttävä eniveis.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Kiva kuulla tarinoita näiden suomalaisten mobiilipelien takaa. Tuli ladattua ennen podcast:a tuo Hill Climb:i ja pelailtua kuunnellessa tätä. On kyllä koukuttava tekele. Hyvää läppää kuten edellisessäkin jaksossa.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Pelintekijän haastattelu äärimmäisen mielenkiintoista kuunneltavaa. Lisää näitä!
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Hyvä Paavi! Aasinsiltojen taso oli yhtä korkea kuin viime viikolla. Olen tyytyväinen.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Liekö kokemus alkanut pitää jaksojen pituudet kohtuullisella mallilla, enää ei ihan jokaiseen tangenttiin hukuta pitkiksi ajoiksi. Aasinsillatkin ovat nykyään aivan huippulaatua.

Pari viimeisintä viikon keskustelua eivät ehkä ole olleet aihepiiriltään tyypillisen konsolipelaajan sektorilla, mutta minusta ne ovat olleet erittäin kiinnostavia. Hyvä muistutus siitä, että kaikista Remedyistä ja Rovioista huolimatta jopa puolet Suomen paristasadasta pelifirmasta on muutaman hengen kokoisia startuppeja. Sieltähän se alan kasvuvara tulee, kahdesta hengestä on helpompi kasvaa 500% kuin sadasta hengestä.

Wii U:n kehnoa tilannetta verrattiin Gamecubeen. Olen usein ennenkin ollut Gamecuben puolestapuhuja, ja mielestäni Wii U:n tilanne on huomattavasti heikompi kuin Gamecuben oli koskaan. Cubella oli heti julkaisuikkunassaan kasa kovia pelejä, kuten Animal Crossing, Pikmin, Rogue Squadron II: Rogue Leader, Super Monkey Ball ja Super Smash Bros Melee. Suurimmat Nintendon franchiset (Mario, Zelda, Metroid) tulivat Cubelle noin ensimmäisen vuoden aikana. Se mitä Wii U:kin nyt kaipaa kipeästi olisivat ne Nintendon omat franchiset. Se on vuosien varrella nähty, että Nintendon konsoli ostetaan usein nimenomaan kakkoskonsoliksi juuri Marioita ja Zeldoja varten.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Tangenteilta löytyy aina ne parhaat jutut. Tämä oli jo masentavan lyhyt jakso.

Vieraan haastattelu oli todella antoisaa kuunneltavaa.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Liekö Maagisedän mikissä jotain häikkää? Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun miehen puhe silloin tällöin pätkii.
Noin muuten, ihan loistavaa keskustelua taas.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Jooh, en tiedä että onko mikissä, yhteydessä vai missä se ongelma. Reitittimet sun muut on vaihdettu ja kaikenlaista kokeiltu. Mikkiä en ole vielä koittanut vaihtaa. Joo-oh, mutta tarttee ilmeisesti jatkossa keskittyä livekastikointiin, jos ongelmat eivät rupea selkiämään.

Paska homma mutta minkäs teet...
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Oon kyllä itse enemmän pitkien castien kannalla; vaikka eipä noissa lyhyemmissä mitään valittamista ole ollut. Sisältö on loppujen lopuksi tärkein. Ymmärrän tosin että joka jaksossa ei riitä tarpeeksi jauhettavaa joko miehityksestä tai aiheesta johtuen. Paaville propsit huikeista aasinsilloista!

Jotta tää nyt ei liian positiivinen palaute olis niin pitäähän sitä vähän valittaa. Oon huomannut että jaksoissa on viimeaikoina ollut ihan liian vähän.. TUHOMURSUA.
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Yritin keksiä tähän jotain keskustelua herättävää palautetta, mutta tyydyn komppailemaan aiempia palautteita ideoiden puutteessa. Eli kiitosta viime jaksojen mielenkiintoisista vieraista ja hienoista aasinsilloista. Asioita on aina mukava kuulla myös kehittäjien näkökulmasta. Jaksojen pituus ei ole koskaan tärkein asia vaan keskustelun laatu, ja siitä ei ole valittamista tälläkään kertaa.

Yön pimeinä tunteina jaksoja kuunnellessa tekisi mieli kommentoida lähes joka aiheeseen, mutta seuraavana päivänä en muista enää yhtään, mitä olisin halunnut sanoa. Ja vaikka muistaisinkin, en jaksa kirjoittaa, koska olen huono pukemaan ajatukseni tekstiksi. Siksi en anna palautetta kovin usein, vaikka jokaisen jakson kuuntelenkin.

Loppuun vielä kysymys: En ole jaksanut käynnistää boxia moneen viikkoon, mutta kännykällä tulee pelattua Hill Climb Racingia tai jotain muuta lähes joka päivä. Olenko casualisoitumassa?
 
Vastaus: Podcast 104: Vähän päälle 50 miljoonaa

Kaipailitte podcastissanne provokatiivisempia palautteita. Olette niin monta tuntia iloa näillä podcasteillanne tuottaneet, että koitanpa jos pystyisin toiveeseenne edes vähäsen vastaamaan.

No, niin, sitten mennään.

Hieman on viimeisimmissä jaksoissanne naurattanut tuo valkoisen ratsun ritarin profeministimiehen leikkiminen siellä keskustelijoiden kesken.

Hentoinen nainen ei pärjää isolle miesjoukkiolle taistelussa stereotypia? Häh, kuulostaa minusta enemmänkin faktalta. Muutoinkin ihmettely siitä miten pelien maailma on nimenomaan poikia/miehiä puhuttelevaa eikä siellä suuremmin ole naisnäkökulmia tai feminiinimpää lähestymistapaa on aika turhaa nykyisessä tilanteessa. Joo, toki naisetkin jo nykyään pelaa, Facebookia, Simsiä ja My Little Ponya, mutta niitä oikeita pelejä pelaa niin ylivoimaisen suurella enemmistöllä nimenomaan pojat/miehet, joten on erittäin luonnollista, että panokset on peliä tehdessä laitettu juuri siihen, että tätä kohdeyleisöä miellytetään ja sille tarjotaan samaistumisen kohteita.

Syynä ei siis ole patriarkaalin sovinistinen salaliitto vaan yksinkertaisesti raha. Ja eiköhän pelien naisnäkökulma sekä naispelaajien huomioonottaminen parane ihan automaattisesti sitä mukaa kuin pelaajien, näiden oikeiden kalliiden pelien, pelaajien joukossa naisten osuus kasvaa merkittäväksi.

En minäkään kaipaa isoja tissejä pelien naishahmoille, mutta ei minua yhtään haittaa se, jos he ovat esteettisesti viehättävän näköisiä.

Nyt taidan palata sohvalle oluen ja makkaran pariin kehittämään keskivartaloani, sinä nainen ranskalaisen sisäkön asussa, keittiöön mars.
 
Ylös Bottom