Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

-WaLuigi-

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFIN Podcast hiippailee maaliskuun alun kunniaksi lyhyenlännällä jaksolla, jossa keskitytään olennaiseen: juustonaksuihin ja alastomuuteen. Tärkeän debatin ympärillä Waluigi, jepu ja SkyPolaris jaarittelevat vääriä mielipiteitä moraalittomista F2P-peleistä sekä rallimaailman ihmeistä.

00:00 Esittelyt, MOPP (Disney Infinity, WRC 4, Thief) sekä uutiset (Nintendon verkkopelit sanovat TÖÖT, CoD Elite -palvelu, PS+ & Games with Gold, Kinect & foliohatut, F2P-pelit Euroopan komission kynsissä)

Kesto: 1:18:34

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@konsolifin) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Minä olen oikeassa (toim. huom.).
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

SkyPolarikselle voisin antaa sellaista palautetta, että kun mopissa kerrot pelaamistasi peleistä, niin kannattaa vähän yrittää tiivistää sitä omaa puheenvuoroa, ettei venähdä liian pitkäksi. Jaksoa kuunnellessani ajattelin melkein puheenvuorosi lopussa, että eikö nyt voitaisi jo vaihtaa puheenaihetta. Toki tuohon myös saattoi vaikuttaa se, että rallipelit ja ralli noin yleisesti ei ole itselleni se kaikista mielenkiintoisin aihe. Kokonaisuutena olet kehittynyt podcastaajana huimasti ensinmäisistä podcasteistasi. Propsit siitä sulle :)
Hyvä jakso oli. Pidän tästä uudesta tavastanne jättää viikon keskustelu välillä kokonaan pois. Jollei ole kunnolista aihetta, josta saa keskustelua aikaiseksi niin eipä sitä kannata jostain täysin yhdentekevästäkään pölistä. Lyhyemmät jaksot silloin tällöin toimivat hyvin.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Hyvä oli ja mukava aina kuulla naisen ääntä näissä podcasteissä.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Mukavan kompakti ja asiapitoinen (ainakin melkein :D) jakso, vaikka henkilökohtaisesti olen enemmän maratoonikastikkeiden ystävä. Jepu on btw väärässä. Onkos jonkunlainen maaliskuun julkaisukimaraa käsittelevä jakso tulossa? Kuitenkin luvassa on niin uutta nimikettä (Titanfall) kuin melko odotettuja jatko-osiakin (Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, inFamous Second Son ja Dark Souls 2), joista toivon mukaan viimeiseksi mainittu herättää Tuhomursunkin talviuniltaan hämmentämään kastiketta...
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Jepu taisi olla ainoa joka oli oikeassa juustonaksujen suhteen! Älkää korjatko niitä oikeita mielipiteitä vääriksi! :D

Tuohon mikromaksukeskusteluun HayDayn osalta sellainen kommentti, että ihmettelen kovasti aina itsekin näiden isojen laskujen uutisten aikaan, että kuinka se on oikein mahdollista? Applen tuotteilla nimenomaan - kuten Jepu mainitsi - vaaditaan salasana aina, kun maksua lähdetään tekemään. Myös pelin sisältä. HayDayn kaltaisessa pelissä timanttien ostaminen on toki varsin helppoa, mutta kyllä siinä on aina mukana se tiedostettu toimenpide, että nyt ollaan ostamassa.

Itse kyllästyin jo toisen kerran HayDay peliin ja yksi iso syy oli se, että harvassa olevat timantit on niin helppo käyttää vahingossa. Pelissähän esimerkiksi kasvatetaan vehnää, jonka valmistuminen kestää muutaman minuutin. Siihenkin on kuitenkin ympätty mahdollisuus, että väärällä hipaisulla vehnä valmistuu heti ja kuluttaa timantin. Monen monituista kertaa tuli näitä vahinkolaukauksia ja timantteja katosi.

Ei niitä oikein huvita ostaa oikeaa rahaa vastaan, kun riski niiden vahingossa menettämisestä on niin suuri. Supersell alkuaikaan varsin hyvin hyvitti vahingossa menetettyjä timantteja, kun otti yhteyttä asiakaspalveluun, mutta Japaniin myynnin jälkeen ei sieltä saanut edes suomenkielistä tukea, saatikka hyvityksiä vahingossa menneille timanteille. Into loppu siis hyvin nopeasti. Muita f2p-pelejä ei olekaan oikein tullut kunnolla edes pelattua.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Itse kyllästyin jo toisen kerran HayDay peliin ja yksi iso syy oli se, että harvassa olevat timantit on niin helppo käyttää vahingossa. Pelissähän esimerkiksi kasvatetaan vehnää, jonka valmistuminen kestää muutaman minuutin. Siihenkin on kuitenkin ympätty mahdollisuus, että väärällä hipaisulla vehnä valmistuu heti ja kuluttaa timantin. Monen monituista kertaa tuli näitä vahinkolaukauksia ja timantteja katosi.

Ei niitä oikein huvita ostaa oikeaa rahaa vastaan, kun riski niiden vahingossa menettämisestä on niin suuri. Supersell alkuaikaan varsin hyvin hyvitti vahingossa menetettyjä timantteja, kun otti yhteyttä asiakaspalveluun, mutta Japaniin myynnin jälkeen ei sieltä saanut edes suomenkielistä tukea, saatikka hyvityksiä vahingossa menneille timanteille. Into loppu siis hyvin nopeasti. Muita f2p-pelejä ei olekaan oikein tullut kunnolla edes pelattua.

Tää saattoi myös olla se keissi siinä tapauksessa, mitä todella epämääräisesti yritin hatarien muistikuvien perusteella selittää.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Tuohon mikromaksukeskusteluun HayDayn osalta sellainen kommentti, että ihmettelen kovasti aina itsekin näiden isojen laskujen uutisten aikaan, että kuinka se on oikein mahdollista? Applen tuotteilla nimenomaan - kuten Jepu mainitsi - vaaditaan salasana aina, kun maksua lähdetään tekemään. Myös pelin sisältä. HayDayn kaltaisessa pelissä timanttien ostaminen on toki varsin helppoa, mutta kyllä siinä on aina mukana se tiedostettu toimenpide, että nyt ollaan ostamassa.
Ainakin jossain vaiheessa iOS-laitteet muistivat sen salasanan 15 minuutin ajan, joten kun (yleensä vanhempi) on salasanan syöttänyt, sen jälkeen ostoksia voi nakutella seuraavan vartin ajan liukuhihnalta. Ja pienet (lukutaidottomat) lapset eivät ymmärrä, että jokainen kerta maksaa lisää. Heistä on vaan hauskaa, että saa jotain pelihyödykettä helposti lisää.

Tähän on kyllä saattanut tulla muutos, jonka myötä salasana vaaditaan jokaisella ostokerralla erikseen.

Pelissähän esimerkiksi kasvatetaan vehnää, jonka valmistuminen kestää muutaman minuutin. Siihenkin on kuitenkin ympätty mahdollisuus, että väärällä hipaisulla vehnä valmistuu heti ja kuluttaa timantin. Monen monituista kertaa tuli näitä vahinkolaukauksia ja timantteja katosi.
Tätä tapahtuu meillä harva se päivä, eli vaimon HayDay-timantit kuluvat ties mihinkä turhuuksiin, kun 3-vuotias tyttäremme päättää vähän pelata äidin laitteella. Tällaisessa tapauksessa "vika" on toki meissä itsessämme, eli peliä ei tällaisesta voi syyttää.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Tähän on kyllä saattanut tulla muutos, jonka myötä salasana vaaditaan jokaisella ostokerralla erikseen.

Multa kysytään nykyään kokoajan ja jatkuvasti, eli jossain vaiheessa muutos on tullut. Näin vastuullisena aikuisena jopa rasittavuuteen asti tenttaa ostoista tuota, mutta parempi näin.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Multa kysytään nykyään kokoajan ja jatkuvasti, eli jossain vaiheessa muutos on tullut. Näin vastuullisena aikuisena jopa rasittavuuteen asti tenttaa ostoista tuota, mutta parempi näin.
Hanki tää 5S, niin riittää pelkkä sormen näyttäminen. <3 iPadin kanssa toimintaa se tosin ei auta (vielä).
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Hanki tää 5S, niin riittää pelkkä sormen näyttäminen. <3 iPadin kanssa toimintaa se tosin ei auta (vielä).

Näytän finkkua minkä kerkeen, mutta... No joo :p En mä lähde noihin S-päivityksiin, ostan sit suosiolla kutosen kun se tulee. Kusetusta tommoset välimallit.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Itse kyllästyin jo toisen kerran HayDay peliin ja yksi iso syy oli se, että harvassa olevat timantit on niin helppo käyttää vahingossa. Pelissähän esimerkiksi kasvatetaan vehnää, jonka valmistuminen kestää muutaman minuutin. Siihenkin on kuitenkin ympätty mahdollisuus, että väärällä hipaisulla vehnä valmistuu heti ja kuluttaa timantin. Monen monituista kertaa tuli näitä vahinkolaukauksia ja timantteja katosi.

Muistaaksen viikko sitten tullut päivitys toi hieman helpotusta tähän, pelin adv. settings alta löytyy alimmaisena "Enable diamond confirmation" ja se aktivoituna vaatii tuplaklikkauksen timanttien käyttöön.
Tuon jälkeen en ole onnistunut enää itse kämmäilemään.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

PS2:n WRC-pelejä tuli joskus pariakin pelattua. Mielenkiintoista sinänsä, että sarja on käynnistetty uudestaan samalla nimellä ykkösestä, sen ehdittyä jo kerran vitoseen asti PS2:lla vuonna 2005.

Koskaan en ole Wiillä netissä pelannut, mutta jossain muissakin yksinpeleissä kuin vain Pokemoneissa on nettiominaisuuksia. Esimerkiksi loistavissa Metroid Primeissa tarvitsee netin yli treidattavia tokeneita kaikkien bonusgallerioiden avaamiseen. Viime vuonna suljettua pelikohtaisia statistiikkoja tarjonnutta Nintendo Channelia kaipaan jo, muilla konsolivalmistajilla ei ole ollut vastaavanlaista palvelua muuten kuin kolmansien osapuolien verkkosivuina. Monet eivät ilmeisesti edes huomanneet sen olemassaoloa Wiin jäätyä pölyttymään jo ennen kuin kanava avattiin.

Olen vahvasti Jepun kanssa eri mieltä Games with Goldin pelien laadusta. Pelit eivät ole huonoja, mutta pääasiassa sen verran vanhoja, että iso osa gold-käyttäjistä on todennäköisesti pelannut ne jo. Vaikea pitää esim. Assassin's Creed kakkosta, Halo kolmosta tai Gears of Waria loputtoman huonona pelinä, vaikka peligenreä ei omimmaksi kokisikaan, ne vain ovat vanhoja. Puolet GwG:n peleistä on tosin ollut XBLA-julkaisuja, mutta näistäkin ainakin Defense Grid on todella erinomainen (ja tietysti yli viisi vuotta vanha).

Ymmärtääkseni puhelimien saldorajat reagoivat pienellä viiveellä, eli laskua ehtii kerryttämään melkoisesti ennen kuin rajoitin ehtii aktivoitua. Tämä on ilmeisesti ollut ongelma esim. television GSM-pelien ja -chattien kanssa, mutta nykyään suurempi ongelma lienevät tosiaan nämä tabletille tallennetut luottokorttitiedot ja yhden namiskanpainalluksen takana olevat ostokset. Se on yksinkertaisesti huonoa käyttöliittymäsuunnittelua, jos oikean rahan liikahtaessa ei tehdä aina ja automaattisesti salasanavarmistusta.

Kokemus todellakin auttaa kehittymään, SkyPolaris on todella paljon varmempi ja sujuvampi keskustelija kuin ensimmäisissä jaksoissaan.

Juustonaksujen suhteen Jepu on aivan oikeassa.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

Jepu oli onnistunut voittamaan arvostukseni jo aikaa sitten. Castaajassa arvostamiani piirteitä löytyy ihan mukavasti:

+ Nainen. Castejen kuunteleminen on melkein kuin puhuisi ihan oikealle naiselle. Kavereille voi myös aina kehuskella sillä. (Wallun ääni ajaisi saman asian, mutta sisimmässäni tiedän, että kyseessä on mies.)
+ Ei ole kotoisin Tampereelta. Asustaa kaiken lisäksi pk-seudulla.
+ Pääosin oikeat mielipiteet. Vaikka onkin boxi-ihminen ei tuo sitä liikaa esille.
+ jne. En jaksa listata enempää.

Nämä kaikki plussat vedettiinkin sitten pöntöstä alas kertarykäyksellä tämän viikon jaksossa. Rillit ja makunystyrät kaikki vaihtoon, jos juustonaksut maistuvat märältä sukalta. En tiedä voinko enää ikinä kuunnella casteja, joissa Jepu on mukana. Väärin mielipide miesmuistiin. Huh huh.


Sen verran on vielä kompattava aiemmin kommentoineita, että vaikka mulla ei mitään pitkiä casteja vastaan ole, voi puolestani viikon keskustelun jättää välillä pois. Jos kellään ei ole mitään sanottavaa aiheesta, joka sekin on hieman väkisin keksitty, kuuluu se myös keskustelussa. Tällaiset hieman rennommat jutustelut ovat myös ihan mukavia kuunneltavia. Toki kunnollisen viikon keskustelun voittanutta ei ole.
 
Vastaus: Podcast 149: Juustonaksujen suhteen Jepu on väärässä

SkyPolarikselle suosittelen Dirt 3:sta. Ainakin itselle Dirt 3 on paras rallipeli lastgenillä. Löytyy lumirallia, Suomen sorateitä, Afrikan savannin hiekkateitä, rallycrossia ja temppurata, missä pääsee toteuttamaan sisäistä "ken blockia". Autovalikoimassa on perus wrc:n lisäksi vanhoja ralliraitoja aina escortista miniin. Näiden lisäksi löytyy rallycross-, trail blazer- ja buggy-autoja. Hieman arcademainen ote kokonaisuudessaan, mutta haastavuuttakin saa, kun ottaa avut pois ja alkaa opettelamaan Suomen sorateiden mutkien jarrupaikkoja.

Pakko ottaa osaa juustonaksu-gateen eli täältä ääni juustonaksuille, mutta vain ja ainoastaan Rainbown naksuja, muut on kuraa.
 
Ylös Bottom