Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 162: Destinyn legenda

Paavi

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFIN Podcastin poppoo kokoontui Umbra Softwaren toimistolle puhumaan Bungien uudesta räiskintäpelistä Destinystä. Paikan valinnalle oli erityinen syykin, sillä suomalaisfirman kehittämä teknologia on mukana takaamassa melko päräyttävän visuaalisen elämyksen Destinyn pelaajille.

Jaksossa kyseisestä pelistä ja monesta muusta enemmän tai vähemmän aiheeseen liittyvästä asiasta jauhavat maagiset, P33RO, Paavi, TT-2k ja muun muassa Umbra Softwaren äänitorvena tunnettu Thomas Puha.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Kesto: 03:08:43

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@konsolifin) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Hassua sinänsä, että nyt tuli sitten kaksi peräkkäistä jaksoa Destinystä, mutta eiköhän tässä jaksossa tullut riittävästi muistakin jutuista puhuttua, jotta kuuntelijoille kelpaa. :)

Niin ja joo, se Tontsankin mainitsema Umbra-haastattelu vuosilta menneiltä on täällä päin: http://www.konsolifin.net/xbox/jutut/300/.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Ja huijasin. Se siirsi sen 14Gb levyltä, ei verkosta. Ei muuta. Anteeksi.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Aivan huikea jakso ja upeaa keskustelua! Aina kun Puha on jossain kastikkeessa mukana, niin voi olla varma että juttua riittää. Ja nimenomaan painavaa faktoihin ja hyvillä argumenteillä sekä perustelluilla väritettyä juttua. Kovasti alkoi aina syyhyttämään näpeissä ja päässä halu päästä jatkamaan pelaamista. Harmi että aikaa vain ei ole tarpeeksi, mutta pikkuhiljaa. :) Kiitos isosti tästä jaksosta! Erikoisjaksot on hienoja. :)

Ja täällä myös joutui odottelemaan tuota yli 10 Gb asennusta ennen pelaamaan pääsyä. Itse tosin iskin levyn koneeseen kun tulin kotiin ja taisin käydä syömässä ennen kuin aloin pelaamaan. Asennus oli siinä vaiheessa edennyt jo yli 50 %, joten jos teki tovin muuta levyn koneeseen laittamisen jälkeen, niin asennusta ei välttämättä huomannut lainkaan.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Puhalla tuntuu nyt monessa castisa olevan tuo sama mantra että peliä ei saisi arvostella kun niiden tekeminen kestää niin kauan
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Hyvä jakson oli. En tosin ole samaa mieltä Puhan kanssa kaikesta. Peli on ihan ok ja ne puutteet mitä pelissä on, ei voi johtua pelkästään siitä että se on vaikeaa tai mahdotonta tehdä niin että peliä jouduttaisiin karsimaan. Killzone Shadow Fall teki paljon isommin monin- ja yksinpelin, proxy toimi jo mainiosti ps3:n MAGissa. Ymmärrän, kaikki tehtiin alusta asti ja tämä on varmaan se syy että bungiella ei vain ole ollut aikaa tehdä tarinallisesti edes kohtuullista peliä, tai että se moninpeli on sieluton (pelissä jossa kannustetaan pelaamaan ryhmässä ja tiiminä ei keksitä muita pelimuotoja kuin DM?). Keskinkertainen peli ja hyvä podcast jakso.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Puhalla tuntuu nyt monessa castisa olevan tuo sama mantra että peliä ei saisi arvostella kun niiden tekeminen kestää niin kauan
Puhahan sanoi ihan päinvastaista. Että vaikka pelien tekeminen on raskasta ja kallista ja vaikeaa, niin arvostelut täytyy kuitenkin kirjoittaa pelaajan näkökulmasta.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Todella hyvä casti. Asiallisen keskustelun ja läpänheiton suhde oli oikealla mallilla. Puhaa kuuntelee aina mielellään ja tuntuu että muutkin aina skarppaavat jos Thomas on mukana. Good job!
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Kiitokset Podcastista, hyvää keskustelua ja Puhan vierailu lisäsi mielenkiintoa.

Toivottavasti podcasteja tulee lisää jatkossakin. Tulee muuten castivaje kun Eurogameriltakaan ei ole aikoihin tullut ja jatko ehkä vaakalaudalla. Seuraavaksi Maaginen änäricast?!
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Hyvää kannattaa odottaa selvästi. Puhan insightia pelimaailmasta oli jälleen kiehtovaa kuunnella, ja pidin paljon myös hieman teknisemmästä asiasta. Yleisempi pelimaailman ja pelidesignin analysointi oli minulle erittäin kiinnostavaa, kun taas Destiny-spesifinen selostus enemmän korvasta sisään toisesta ulos mutta kiva tietää akateemisessa mielessä, peli ei MMO:na ja räiskintänä juuri osu minun kiinnostussektorilleni. En valita kolmen tunnin kestostakaan jos jaksot ovat näin asiapitoisia eikä niitä tule ihan joka viikko.

Ja sitten yhteen asiaan on vielä pakko takertua sadoilla keikoilla käyneenä... Tavastia vai Circus? Tavastia on Suomen legendaarisin rock-klubi täysin ansaitusti, ja erittäin viihtyisä paikka. Enemmän ruotsinlaivaklubilta vaikuttava Circus on ainakin ahkerampien keikkakävijöiden eniten vihaamia Helsingin rock-keikkapaikkoja, vaikka on todennäköisesti keskeisen sijaintinsa ja Kulttuuritalon remontin vuoksi saanut viime vuosina paljon keikkoja. Näin keikkakävijän mielestä parempi kilpakumppani olisi ollut vaikkapa Elmun päämajana vielä toimiva Nosturi.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Ja sitten yhteen asiaan on vielä pakko takertua sadoilla keikoilla käyneenä... Tavastia vai Circus? Tavastia on Suomen legendaarisin rock-klubi täysin ansaitusti, ja erittäin viihtyisä paikka. Enemmän ruotsinlaivaklubilta vaikuttava Circus on ainakin ahkerampien keikkakävijöiden eniten vihaamia Helsingin rock-keikkapaikkoja, vaikka on todennäköisesti keskeisen sijaintinsa ja Kulttuuritalon remontin vuoksi saanut viime vuosina paljon keikkoja. Näin keikkakävijän mielestä parempi kilpakumppani olisi ollut vaikkapa Elmun päämajana vielä toimiva Nosturi.

Jep, tietenkin Tavastia. Ja Circusta ennen vielä toki Nosturi myös. Circus/Virgin Oil on sitten pahempi valinta. Circus uusi äänentoistoaan viimevuosina, eikä viime vuonna siellä käymilläni keikoilla ollut saundeissa valittamista. Toki se risoo, että kyseessä on yökerho, juurikin "paikallinen" ruotsinlaiva :)

Ja kastikkeesta sen verran, että mainio veto tyypeiltä! Miellyttävää kuunneltavaa kaikin puolin.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Eipä Tavastia vs Circus ollut kilpailu :3 Tarkoitus oli tarjota kaksi erilaista vaihtoehtoa ja kartoittaa Puhan mieltymys. Roope Salminen & Koirat on kuitenkin bilebändi.

Jotain teimme oikein, jos tämä on jakson ainoa kritiikki.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Erinomainen jakso - tietysti Puhan ansiosta. Tuossa Destinyssä tosiaan on tuo levelöintidilemma: levelöidäkö kaikki hahmot vai kyllästyykö jo ennen ensimmäisiä DLC:itä. Itselläni on tällä hetkellä Warlock 25, Hunter 17 ja Titan 17 ja hieman kyllästyttää bountyen avulla nostella leveleitä, kun pitää samoja missioita ja strikejä toistella. Ja tietysti tämän pelin kohdalla ainakin yksi mainitsee nettiongelmat, mikä ei ole ihme, koska ilman yhteyttä peliä ei voi pelata ainakaan Xbox Onella. Yhteyteni katkeilee nykyään noin tunnin välein, joten olen joutunut jatkamaan kampanjamissioita tallennuspisteistä ja aloittamaan strikejä alusta. Mutta ensi viikolla vanhassa taloyhtiössäni vaihdetaan kuituun, joten toivottavasti pätkiminen vähenee.

Mitä Puhan keskusteluun olueen tulee, niin en itsekään aluksi pitänyt siitä. Mutta vuosien sinnikkään tutkimustyön ja tarkkojen muistiinpanojen tuloksena olen löytänyt pari joista pidän. En tiedä missä mennään alkoholituotteiden mainostamisen kanssa foorumeilla, joten nimien sijaan annan pari vinkkiä. Suomalaisessa Doppelbock-oluessa etiketissä on pari pukkia. Belgialaisessa trappist-oluessa on sinistä taustaväriä etiketissä.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Ja sitten yhteen asiaan on vielä pakko takertua sadoilla keikoilla käyneenä... Tavastia vai Circus? Tavastia on Suomen legendaarisin rock-klubi täysin ansaitusti, ja erittäin viihtyisä paikka.

One word: 45 Special.
 
Vastaus: Podcast 162: Destinyn legenda

Kiitos tosi paljon kaikille kommenteista.

En pidä Destinyä missään nimessä täydellisenä pelinä ja siinä on useita kehnoja ratkaisuja, mutta vaikka sitä nyt julkisesti ei monesta syystä myönnetä, niin kyllä Bungiella tiedetään mitä pitää tehdä ja mitä pelaajat haluavat.

Yksi pointeistani on se, että olivat pelintekijät kuinka kokeneita tahansa, niin heillä on sydämessään aina niin vahva palo tehdä jotakin niin isoa ja niin monia ominaisuuksia, että he ovat pahin "uhka" itselleen. Eli, pelit kasvavat, tuotantoaika venyy ja sitten joudutaankin crunchaa ja leikkelee sisältöä. Sitä tapahtuu kaikille Bungiesta Naughty Dogiin.

Mitä tulee Circukseen ja Tavastiaan, niin jälkimmäisessä on aina kaikki toiminut kuin junan vessassa. Circuksen tilajako on jo aika kehno, vaikka sielläkin on varsin hyvä PA.
 
Ylös Bottom