Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Tämän päivän pääsaalina löytyi vihdoinkin kuningas -Dragonite. Sattumaa oli sopivasti mukana, sillä olimme träkkäämässä Dratinia lähistöltä kun sen hieman isompi veli välähti nearbyhyn niinikää. Pienen etsinnän jälkeen se löytyi Tammiston ja Töyrynummen välisen joen risteyskohdasta tienpätkältä. Harmi vain, että se oli CP:ltään vain 1176, joka ei kyllä sellaisenaan riitä mihinkään nykyisellä tasolla (vyöltä löytyy myös 1050cp Dragonair odottamasta evolvia, josta tullee noin 2k Dragonite).

Noh, sainpahan sen ainoan harmaan siluetin pois pokedexistäni vihdoin, niin ei enää häiritse sekään. Tällähetkellä dexi näyttää 131 kpl eri pököjä napattu, eli 11kpl vielä uupuu. Hitaasti mutta varmasti yksi kerralla dexi muodostuu täydelliseksi :p

Näytä liitetiedosto 15963
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Kertokaas jotain hyviä metsästys paikkoja PK-Seudulta tai Itähelsingistä päin? Alkaa nämä samat monnit kyrpimään :D

Eilen tuli tsekattua ruttopuiston luret ja ihan hyvin tuli machoppia sieltä ;) mutta oisko muita hyviä spotteja kuin tuolla ihan ytimessä?

Hyviä paikkoja omien kokemuksien pohjalta ovat olleet Suomenlinna, Ruttopuisto, Töölönlahti, Arabianranta/Vanhankaupungin lahti, Kaisaniemenpuisto, Kaivopiha, Kauppatori. Myös Katajanokka kannattaa kiertää rantoja pitkin, kuten myös Kruununhaan edustalla ja pitkän kävelysillan päässä oleva Tervasaari.

Vinkkejä hyvistä Pokemon GO-metsästysmaastoista löytyy mm. täältä: http://www.myhelsinki.fi/fi/sivu/270/
 
Eipähän enää innosta pelata. Pokepalloja ei saa oikein mistään. Enkä rupea tekemään jonkin pallojen takia reissua keskustaan. Nyt vielä nuo pokemonit karkaa paljon herkemmin, 84cp rotta imi 4 normi palloa ja karkasi. Kulkisin mielelläni ympyrää täällä asuinpaikallani mutta kun niitä palloja ei saa mistään. Ja sekin laskee innostusta että luonnosta ei löydy kuin niitä samoja Pokemoneja rattaat, sikamies, mato ja lintu. Jihuu sitten nämäkin pokemon gymit. Ei mitään asiaa testata niitä, sen verran kovia Pokemoneja vastassa, saan kaikki pokemonit heittää kuolemaan ja vastustaja pieksee mennen tullen. Tämä on vain ja ainoastaan isojen kaupunkien peli, muuten joutuu tekemään oikeasti töitä jatkaakseen tämän pelaamista. Poistoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Tilanne on toinen kaupungissa. Joudun jopa poistamaan peruspalloja repun täyttymisen takia. Ihan kaikkia revive- ja Health-kiteitä kun ei halua hävittää. Mitä tulee Pokemoneihin, vaatii laajaa kulkemista saadakseen lisäväriä kirjastoon. Samalla tulee nähdyksi hienoja maisemia ja ulkoiltua.

Ota pelaaminen tältä kantilta.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Eipähän enää innosta pelata. Pokepalloja ei saa oikein mistään. Enkä rupea tekemään jonkin pallojen takia reissua keskustaan. Nyt vielä nuo pokemonit karkaa paljon herkemmin, 84cp rotta imi 4 normi palloa ja karkasi. Kulkisin mielelläni ympyrää täällä asuinpaikallani mutta kun niitä palloja ei saa mistään. Ja sekin laskee innostusta että luonnosta ei löydy kuin niitä samoja Pokemoneja rattaat, sikamies, mato ja lintu. Jihuu sitten nämäkin pokemon gymit. Ei mitään asiaa testata niitä, sen verran kovia Pokemoneja vastassa, saan kaikki pokemonit heittää kuolemaan ja vastustaja pieksee mennen tullen. Tämä on vain ja ainoastaan isojen kaupunkien peli, muuten joutuu tekemään oikeasti töitä jatkaakseen tämän pelaamista. Poistoon.
Miisäköhän mahdat asua? Tuli vaan mieleen kun itse salosta ja tämäkään ei todellakaan ole isoa kaupunkia edes nähnyt millään suhteella. Silti itselläkin sama "ongelma" kuin nisupullalla tuossa ylempänä..
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Miisäköhän mahdat asua? Tuli vaan mieleen kun itse salosta ja tämäkään ei todellakaan ole isoa kaupunkia edes nähnyt millään suhteella. Silti itselläkin sama "ongelma" kuin nisupullalla tuossa ylempänä..

Ei kovin suurta salapoliisia tarvitse minun kotipaikkani selvittämiseen. Minun mestoilta on noin 200m yksi pokemon piste, siitä vajaa kilometri on 4 pokemon pisteen suora jota pitäisi vääntää ees sun taas jos haluaa palloja, tai sitten kävelet siitä arviolta 3-4km keskustaan jossa voi sitten pyöriä ympyrää. Mielellään kävelisin täällä taajamassa ja keräisin palloja, mutta kun ei edes työmatkan varrelta löydy yhtään pistettä ja töihin kävelee sen 5km. Helppo se on isoissa kaupungeissa tai keskustassa asuvien keräillä. Sitten tosiaan nuo pokemonit karkailee ihan liian usein ja sinne meni arvokkaat pallot. joku paska rattata imi sen 4 palloa minulta ja siihen loppui minun pokemonit.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Ei kovin suurta salapoliisia tarvitse minun kotipaikkani selvittämiseen. Minun mestoilta on noin 200m yksi pokemon piste, siitä vajaa kilometri on 4 pokemon pisteen suora jota pitäisi vääntää ees sun taas jos haluaa palloja, tai sitten kävelet siitä arviolta 3-4km keskustaan jossa voi sitten pyöriä ympyrää. Mielellään kävelisin täällä taajamassa ja keräisin palloja, mutta kun ei edes työmatkan varrelta löydy yhtään pistettä ja töihin kävelee sen 5km. Helppo se on isoissa kaupungeissa tai keskustassa asuvien keräillä. Sitten tosiaan nuo pokemonit karkailee ihan liian usein ja sinne meni arvokkaat pallot. joku paska rattata imi sen 4 palloa minulta ja siihen loppui minun pokemonit.

Samoin täällä pikkukylässä, työmatka mulla on 2km, siinä on yksi pokestop ja jokaikinen päivä saan täysin samoista kohdista yhden rotan ja linnun, ei paljoa innosta kyllä enää pelata, hautomassa olevat munat eivä ees rekisteröi koskaan täysin oikein tuota kulkemaani matkaa, vaikka pelin kartalla hahmo kuitenkin liikkuu aivan oikein.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Ei kovin suurta salapoliisia tarvitse minun kotipaikkani selvittämiseen. Minun mestoilta on noin 200m yksi pokemon piste, siitä vajaa kilometri on 4 pokemon pisteen suora jota pitäisi vääntää ees sun taas jos haluaa palloja, tai sitten kävelet siitä arviolta 3-4km keskustaan jossa voi sitten pyöriä ympyrää. Mielellään kävelisin täällä taajamassa ja keräisin palloja, mutta kun ei edes työmatkan varrelta löydy yhtään pistettä ja töihin kävelee sen 5km. Helppo se on isoissa kaupungeissa tai keskustassa asuvien keräillä. Sitten tosiaan nuo pokemonit karkailee ihan liian usein ja sinne meni arvokkaat pallot. joku paska rattata imi sen 4 palloa minulta ja siihen loppui minun pokemonit.

Täällä toinen joensuulainen. Ite teen sillee, et ajan autolla keskustaan ja lähen sieltä sit hunttaa pokeja. Ite asun vehkalahdessa eli keskustaan on se 4-5km matkaa, omilla kulmilla tosiaan vaan peruspököjä.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Samoin täällä pikkukylässä, työmatka mulla on 2km, siinä on yksi pokestop ja jokaikinen päivä saan täysin samoista kohdista yhden rotan ja linnun, ei paljoa innosta kyllä enää pelata, hautomassa olevat munat eivä ees rekisteröi koskaan täysin oikein tuota kulkemaani matkaa, vaikka pelin kartalla hahmo kuitenkin liikkuu aivan oikein.
milläs tavalla liikut? kävellen se rekisteröi matkat oikein. pyörällä mentäessä pitää ajaa hiljaa ja autolla ei rekisteröi ollenkaan. Olikohan se vauhti 10km/h maksimi.
 
milläs tavalla liikut? kävellen se rekisteröi matkat oikein. pyörällä mentäessä pitää ajaa hiljaa ja autolla ei rekisteröi ollenkaan. Olikohan se vauhti 10km/h maksimi.

Nimenomaan kävellen liikun :) yks päivä kävelin 8km lenkin, josta ehkä 3km rekisteröityi peliin, toisena päivänä hölkäten 6km ja 2,5 km tuli peliin. Kiva pelihän tämä ois, mutta näin maaseudulla todella turhauttavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Nimenomaan kävellen liikun :) yks päivä kävelin 8km lenkin, josta ehkä 3km rekisteröityi peliin, toisena päivänä hölkäten 6km ja 2,5 km tuli peliin. Kiva pelihän tämä ois, mutta näin maaseudulla todella turhauttavaa.

Meneekö puhelin tässä välissä virransäästötilaan?
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Meneekö puhelin tässä välissä virransäästötilaan?

Ei mene, muutaman työmatkan oon kävellyt puhelin koko ajan kädessä ja seurannut että karttanäkymä kyllä etenee ihan oikein, mutta jostain syystä oikea matka ei vaan rekisteröidy. Tänäkin aamuna 2km matkasta vain n.1km tullut kehittymässä olevaan munaan lisää.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Ei mene, muutaman työmatkan oon kävellyt puhelin koko ajan kädessä ja seurannut että karttanäkymä kyllä etenee ihan oikein, mutta jostain syystä oikea matka ei vaan rekisteröidy. Tänäkin aamuna 2km matkasta vain n.1km tullut kehittymässä olevaan munaan lisää.

Tarkkaile ruutua seuraavan kerran koko matkan ajan. Pysähdy joka kerta kun ruudulla (vasen yläkulma) pyörii se ikoni, joka kertoo yhteydestä peliserveriin. Kerro mittasiko koko matkan oikein?
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Eilen sain ja kävelin 10km munan rikki. Kyllä se minulla ihan rekistöröi oikein tuon matkan. Buuttailin kylläkin silloin tällöin pelin, kun nearby listassa ei näkynyt yhtään pokemonia.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Tulipa muksuihin eloa, kun talon viereen tielle spawnas Lapras. Ite en ehtinyt saada sitä, mutta samalta spotilta Hypno sitten myöhemmin lohdutukseksi.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Tarkkaile ruutua seuraavan kerran koko matkan ajan. Pysähdy joka kerta kun ruudulla (vasen yläkulma) pyörii se ikoni, joka kertoo yhteydestä peliserveriin. Kerro mittasiko koko matkan oikein?

En pysähdellyt, se ikonin pyöriminen kestää aina muutaman sekunnin ja se tapahtui useamman kerran tuossa matkalla. Mutta jostain syystä nyt mittasi matkan muutaman sadan metrin tarkkuudella oikein, ja tuplamäärä pokemoneja (4kpl) löytyi myös, liekkö niillä yhteyttä toisiinsa?
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Törmään tiettyyn pokemoniin aamuin ja illoin samassa paikassa kun käyn koiran kanssa. Onko tämä nyt joku nesti? Ja onko tietoa, että kuinka kauan kestäisi, kun se pokemon spawnaisi uudelleen samalla kerralle sinne?
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Pitääkö oikeasti paikkaansa, että tähän on tulossa joku poke trademsysteemi? Omasta mielestä ois tosi tyhmä uudistus, pokedexin sais iha helposti täyteen vaihtelemalla pokeja.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Ei mene, muutaman työmatkan oon kävellyt puhelin koko ajan kädessä ja seurannut että karttanäkymä kyllä etenee ihan oikein, mutta jostain syystä oikea matka ei vaan rekisteröidy. Tänäkin aamuna 2km matkasta vain n.1km tullut kehittymässä olevaan munaan lisää.

Veikkaan että Go ei niinkään laske kuljetun matkan pituutta, vaan muuttuneiden koordinaattien välisen etäisyyden linnuntietä. Mutkitellen ei siis kerry samaa määrää kilometrejä kuin suoraan edeten.

Askelmittarin lukemankin pitäisi kyllä vaikuttaa kilometrikertymään, mutta se tuntuu olevan kohtuullisen epätarkka mittari.

Pitääkö oikeasti paikkaansa, että tähän on tulossa joku poke trademsysteemi? Omasta mielestä ois tosi tyhmä uudistus, pokedexin sais iha helposti täyteen vaihtelemalla pokeja.

Tällaista Niantic on tosiaan lupaillut:

And for fans of the classic "Pokémon" games, there's one forthcoming feature that stands above the rest: The ability to trade your hard-collected Pokémon with friends and strangers.

http://www.businessinsider.com/pokmon-go-will-get-pokmon-trading-2016-7?r=UK&IR=T

Onhan tuo öttiäisten vaihtelu keskeinen osa perinteistä Pokémon-kokemusta ja tekee pelaamisesta entistä sosiaalisempaa.
 
Vastaus: Pokémon Go - Kerätään talteen kaikki höpönassut

Tähän on kyllä jääny ihan koukkuun, nyt jo levelillä 21 mennään. Mukava kaverin kanssa poketella, ei tää yksin ois nii kivaa. Kertokaas vähä tuosta evolvaamisesta, et mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon? Esim.mulla on 146cp magicarp, jolla on 0 splash hyökkäys ja 15 struggle. Onko tää nyt se kala, joka mun kannattaa aikanaan kehittää (karkkeja vasta päälle sata) vai odottaa, että tulee magicarp, jolla on nuo hyökkäykset paremmat?
 
Ylös Bottom