Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

eewokki

New Member
Tilasin hd dvd aseman cdon.comilta. mailitse tuli seurantakoodi tietysti. Paketti näyttäisi nyt olevan 01010 Postin logistiikkakeskuksessa. Missäs moinen mahtaa olla kun ei ainakaan postin haulla näyttänyt löytyvän mitään osoitetta. Ja voikos tuolta hakea normaalisti paketin?
 
Vastaus: Posti

eewokki sanoi:
Tilasin hd dvd aseman cdon.comilta. mailitse tuli seurantakoodi tietysti. Paketti näyttäisi nyt olevan 01010 Postin logistiikkakeskuksessa. Missäs moinen mahtaa olla kun ei ainakaan postin haulla näyttänyt löytyvän mitään osoitetta. Ja voikos tuolta hakea normaalisti paketin?

Lajittelevat tuolla pakettisi menemään oikeaan postin toimipaikkaan.
 
Vastaus: Posti

ATomiH sanoi:
Lajittelevat tuolla pakettisi menemään oikeaan postin toimipaikkaan.

Niin mutta sieltä siis ei voi hakea pakettia ollenkaan? Elikkä pitää odottaa että tulee tuohon omaan postiin mihkä olen sen tilannutkin?
 
Vastaus: Posti

eewokki sanoi:
Niin mutta sieltä siis ei voi hakea pakettia ollenkaan? Elikkä pitää odottaa että tulee tuohon omaan postiin mihkä olen sen tilannutkin?
Odotat vaan, sieltä tulee normaalisti se lappu päiväpostin mukana.
 
Vastaus: Posti

eewokki sanoi:
Niin mutta sieltä siis ei voi hakea pakettia ollenkaan? Elikkä pitää odottaa että tulee tuohon omaan postiin mihkä olen sen tilannutkin?

Kyllä sinun pitää odottaa sitä, että pakettisi on seurantakoodin mukaan sinun lähipostissasi ja haet sitten sen pakettisi sieltä.
 
Vastaus: Posti

Saako postista haettua pakettia ilman seurantakoodia? Vaikka henkkareita näyttämällä?
 
Vastaus: Posti

Kabanossi sanoi:
Saako postista haettua pakettia ilman seurantakoodia? Vaikka henkkareita näyttämällä?

riippuu ihan siitä ihmisestä joka sua palvelee.
itse olen joskus saanut kun kävin kotimatkalla kysymässä että mahtaako löytyä hyllystä.
 
Vastaus: Posti

pelle sanoi:
riippuu ihan siitä ihmisestä joka sua palvelee.
itse olen joskus saanut kun kävin kotimatkalla kysymässä että mahtaako löytyä hyllystä.

Juu todellakin vaihtelee henkilöstä kuka palvelee. Itse olen joskus saanut paketin ilman seurantakoodia, mutta eivät ne vissii yleensä ilman sitä anna.

Mutta itselläni on jopa joskus ollut vaikeuksia saada pakettia edes seurantakoodilla! Alkoi Postin eukko mussuttamaan, kun ei ollut saapumisilmoitusta. Ei meinannut kelvata pelkkä seurantakoodi millään. Yhden kerran olen tuommoiseen härötapaukseen törmännyt.
 
Vastaus: Posti

Nupe_31 sanoi:
Mutta itselläni on jopa joskus ollut vaikeuksia saada pakettia edes seurantakoodilla! Alkoi Postin eukko mussuttamaan, kun ei ollut saapumisilmoitusta.
itselläni on vähän samalaiset fiilikset postin toiminnasta, joskin postiennakko-paketin palautus oli kyseessä.

sain pakettikortin (itse täyttämäni) takaisin postissa ja menin postiin lappunen kädessä,
posti-muori ei meinannut antaa pakettia minulle, vaikka oli selvästi merkattu että on palautus.
loppujen lopuksi nuorempi posti-neiti tuli väliin ja palveli minua erittäin asiantuntevasti,
toki 1,40 euron postikulut piti maksaa.

ja noilla seurantakoodeilla en ole koskaan suoraan saanut pakettia ulos, mutta poikkeushan vain vahvistaa säännön.
(yleensä minua on palvellut nämä iäkkäämmät posti-neidit)
 
Vastaus: Posti

Vinnie sanoi:
ja noilla seurantakoodeilla en ole koskaan suoraan saanut pakettia ulos, mutta poikkeushan vain vahvistaa säännön.
(yleensä minua on palvellut nämä iäkkäämmät posti-neidit)

Itsellä on aina onnistunut seurantakoodilla paketin haku.
KUNHAN paketti ei ole postiennakkopaketti, koska posti tietysti tarvitsee sen tilinumeron siittä saapumisilmoituksesta jotta voivat maksaa lähettäjälle postiennakkomäärän.
Mutta normaalit paketit, joissa kaikki maksut on maksettu voi noutaa henkkareilla seurantakoodin kera, ja jos vastaanottaja ja henkkarit täsmäävät niin saat paketin.
 
Vastaus: Posti

Mulla on sellanen käsitys että sen paketin saa seurantakoodilla jos on henkkarit mukana.

Arvatkaa muuten onko ärsyttävämpää kuin utelias postivirkailija? "Mitäköhän täällä on kun on tullut ulkomailta asti?" :rolleyes:
 
Vastaus: Posti

J2 sanoi:
Mulla on sellanen käsitys että sen paketin saa seurantakoodilla jos on henkkarit mukana.

Arvatkaa muuten onko ärsyttävämpää kuin utelias postivirkailija? "Mitäköhän täällä on kun on tullut ulkomailta asti?" :rolleyes:

Itse asioin postin kanssa melkein päivittäin, eikä koskaan ole tuommoisia kysynyt. Asiahan ei heille kuulu tippaakaan.

Ja totta tuo, että paketin saa seurantakoodilla henkkareita näyttämällä.
 
Vastaus: Posti

viles sanoi:
Itsellä on aina onnistunut seurantakoodilla paketin haku.
KUNHAN paketti ei ole postiennakkopaketti, koska posti tietysti tarvitsee sen tilinumeron siittä saapumisilmoituksesta jotta voivat maksaa lähettäjälle postiennakkomäärän.
Mutta normaalit paketit, joissa kaikki maksut on maksettu voi noutaa henkkareilla seurantakoodin kera, ja jos vastaanottaja ja henkkarit täsmäävät niin saat paketin.
Ne tilitiedot on siinä paketin päällä olevassa pakettikortin osassa myös.

J2 sanoi:
Arvatkaa muuten onko ärsyttävämpää kuin utelias postivirkailija? "Mitäköhän täällä on kun on tullut ulkomailta asti?"
Tuohon kuuluu vastata paketin oikeasta sisällöstä ja koosta riippumatta "pumpattava lammas" :)
 
Vastaus: Posti

Ro0Ki3 sanoi:
Itse asioin postin kanssa melkein päivittäin, eikä koskaan ole tuommoisia kysynyt. Asiahan ei heille kuulu tippaakaan.
No, tuo kyllä riippuu aika lailla virkailijasta. Minulle tuollaisia intoilijoita on onneksi tullut vastaan vain yksi.

Josp: :D Jos ei nyt ihan kuitenkaan...
 
Vastaus: Posti

Voi hemmetti tuota Postin palvelua, kun eivät näköjään pysty toimittamaan mitään ehjänä perille. Tänään tuli postitse tilattu peli ja kotelon kulma lohjennut. Samoin noin kaksi viikoa sitten tilatusta pelistä kotelon kulma samalla tavalla lohjennut. :mad: Rupeaa jo pikkuhiljaa sapettamaan tuommoinen, kun maksettua tuotetta ei saa ehjänä perille. Kun kysyin lähettäjältä, oliko kotelo rikki jo lähetettäessä, niin vakuuttivat että on kunnossa. Syyllisen on siis pakko olla Posti.

Onko kellekkään muulle sattunut samanlaisia tapauksia? Täytyy tehdä kohta valitus jos ei palvelu parane.
 
Vastaus: Posti

Tänään tuli postitse tilattu peli ja kotelon kulma lohjennut. Samoin noin kaksi viikoa sitten tilatusta pelistä kotelon kulma samalla tavalla lohjennut. :mad:

Mitenkäs nämä pelit oli pakattu? Kai ne nyt sentään oli pehmustetussa kirjekuoressa?

Tuli tuosta muuten mieleen, että ihme homma ettei Konsolinet lähetä enää pelejä pehmustetuissa kirjekuorissa. Silloin joskus aikanaan kaikki pelit tuli pehmustettuina, mutta eipä enää. :(
 
Vastaus: Posti

Niin mutta sieltä siis ei voi hakea pakettia ollenkaan? Elikkä pitää odottaa että tulee tuohon omaan postiin mihkä olen sen tilannutkin?


Täsmähyökkäys,kommandopipon kanssa Pasilan lajittelukeskukseen,siitä etuovesta kierien "ulkomaan tuleviin"3krs,panttivankeja matkalta mukaan.
Oma suositus.
 
Vastaus: Posti

Mitenkäs nämä pelit oli pakattu? Kai ne nyt sentään oli pehmustetussa kirjekuoressa?

Eivät olleet. Sitä ihmettelenkin, että mikseivät olleet laittaneet pehmustettuun kuoreen. Nykyään ilmoitan aina lähettäjälle, että pakkaisi kuplamuovikuoreen tai vastaavaan. On se ikävää saada peli rikkinäisessä kotelossa perille... Itse lähetän pelit aina kuplamuovikuoressa. Mutta on tuo Postin toimintakin mielestäni melko outoa, käsittelevät lähetyksiä näköjään todella kovakouraisesti. Vähän hellempi kohtelu ja pelit tulisivat ehjänä perille ilman pehmusteitakin.
 
Vastaus: Posti

Suomeen postiin olen aikalailla tympääntynyt, kun ovat hukanneet pakettaja. Sitten vielä eräs kerta kehtasivat syyttää minua, eli paketin vastaanottajaa siitä, että se oli postissa hävinnyt. Nykyään mieluummiin kohta noudan pakettini jos se vain on mahdollista.

Ja jos postivirkailijat alkavat kyselemään, että mitä se ulkomaalainen paketti sisältää, kannattaa vastata: En minä ihan varma oo, seksikaupasta minä sen tilasin :D
 
Ylös Bottom